Αυτό που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό με τα προσφυγόπουλα, είναι ίσως ο ορισμός της υποκρισίας
Την ίδια στιγμή που η χώρα μας καλωσορίζει με όλους τους τόνους και τρόπους -και πολύ καλά κάνει- τα παιδιά από την Ουκρανία και φροντίζει να τα εντάξει άμεσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, μελετώντας μάλιστα και το ενδεχόμενο εισαγωγής της Ουκρανικής γλώσσας στα σχολεία που φοιτούν, την ίδια στιγμή λοιπόν «εξορίζει» δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες «μη κανονικά» προσφυγόπουλα, από τα σχολεία που ήδη φοιτούν! Συνολικά κινδυνεύουν να «πεταχτούν» εκτός σχολείων περίπου 300 παιδιά...
Ο λόγος; Η σχεδιαζόμενη «διπλή ανάπλαση» και η κατασκευή γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Ελαιώνα!
Και όλα αυτά, την ίδια στιγμή που, εξίσου υποκριτικά, η κυβέρνηση από τη μια επιβραβεύει τον Σαιντού Καμαρά τον οποίον καλεί σε (υποκριτική) συνάντηση ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, κι από την άλλη του απορρίπτει το αίτημα παραμονής -με την τελική απόφαση να αναμένεται σε λίγες μέρες...
Δύο μέτρα, δύο σταθμά
Πρόκειται για πλήρη παραλογισμό, τον οποίον παρότι έχουν επισημάνει οι πάντες, λύση δεν έχει ακόμα δοθεί. Να το εξηγήσουμε:
Από τον Οκτώβριο του 2021 με απόφαση του δήμου Αθηναίων και του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου είναι γνωστό ότι επίκειται ο τερματισμός λειτουργίας της Ανοιχτής Δομής Φιλοξενίας στον Ελαιώνα Αττικής. Το κλείσιμο της δομής είχε δρομολογηθεί για το τέλος Μαΐου, όμως ξαφνικά από τα τέλη Μαρτίου, δεκάδες οικογένειες με ανήλικα παιδιά μεταφέρονται στην Ανοιχτή Δομή Προσωρινής Υποδοχής πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών στην περιοχή του Σχιστού.
Οπως αναφέρεται σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή το ΚΚΕ, ανάμεσα σε μια σειρά προβλήματα που καταγράφονταν ήταν αυτό με τα 213 παιδιά που είναι εγγεγραμμένα σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και 50 παιδιά εγγεγραμμένα σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο 87ο Δημοτικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αθήνας και σε Δημοτικά και Γυμνάσια στο κέντρο της Αθήνας τα οποία καλούνται να εγκαταλείψουν το σχολείο τους και το σχολικό περιβάλλον στη μέση της σχολικής χρονιάς ενώ ταυτόχρονα δεν έχει υπάρξει καμία μέριμνα για την εγγραφή και φοίτησή τους σε νέο σχολείο. Ηδη 50 περίπου παιδιά έχουν μεταφερθεί στη δομή του Σχιστού χωρίς να έχει δοθεί καμία ενημέρωση για το ζήτημα αυτό. Συνολικά, περίπου 300 προσφυγόπουλα κινδυνεύουν να «πεταχτούν» εκτός εκπαίδευσης, τη στιγμή που άλλα προσφυγόπουλα από την Ουκρανία μπαίνουν στα σχολεία. Ο ορισμός της έκφρασης «δύο μέτρα και δύο σταθμα»...
Άλλα είχαν υποσχεθεί
Και όμως, περυσι τον Ιούνιο σε ανάλογη ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ (ο οποίος κατέθεσε και προ ημερών δια του Νίκου Φίλη νέα ερώτηση για το θέμα ζητώντας να μην απομακρυνθούν τα παιδιά), το το υπουργείο Παιδείας απάντησε πως: «θεωρώντας την εκπαίδευση ως βασικό πυλώνα κοινωνικής ένταξης και ενσωμάτωσης, σας διαβεβαιώνουμε ότι τα σχολεία θα συνεχίσουν να παρέχουν ποιοτική εκπαίδευση που απευθύνεται σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές χωρίς διακρίσεις λόγω χρώματος, καταγωγής, θρησκεύματος, νομικού καθεστώτος». Επίσης, το υπουργείο Μετανάστευσης & Ασύλου ανέφερε ότι «η στρατηγική επιλογή της Δομής Ελαιώνα έγκειται στη χωροταξία, καθώς βρίσκεται κοντά στο κέντρο της Αθήνας, γεγονός που ευνοεί την ένταξη στην ελληνική κοινωνία […]. Στον σχεδιασμό δεν υπάρχει κανένας «εκτοπισμός» οικογενειών, αντίθετα ο προσφυγικός παιδικός και νεανικός πληθυσμός αποτελεί κριτήριο για την προσαρμογή και την ένταξη των ίδιων και των οικογενειών τους, με την εκπαίδευση να αποτελεί τον πυλώνα της ενταξιακής διαδικασίας και κορυφαίο ενταξιακό σκοπό. Επομένως, όχι μόνο δεν υπάρχει «εκδίωξη», αλλά πλήρης σύμπνοια του υπουργείου Μετανάστευσης & Ασύλου, της ΕΕ και του ΟΗΕ που θα οδηγήσει στην εφαρμογή ενός ολιστικού προγράμματος, το οποίο θα εξασφαλίσει την πρόσβαση στην εκπαίδευση όλων των παιδιών. Είναι απόλυτη προτεραιότητά μας η απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας τόσο στον Ελαιώνα, όσο και στις υπόλοιπες δομές της χώρας και ειλημμένη απόφαση μας να διασφαλιστεί η συνέχεια της διαδικασίας»
Τι λένε οι Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων
Στο ζήτημα αυτό έχουν παρέμβει ήδη με ανακοινώσεις τους πολλές ενώσεις εκπαιδευτικών, ανάμεσα στους οποίους οι πλέον αρμόδιοι, οι Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων. Με ανοικτή τους επιστολή προχτές τόνισαν ότι σε μια περίοδο που το θέμα της Ουκρανίας ορθώς μονοπωλεί τα φώτα της δημοσιότητας, παρατηρούμε πως αρθρώνεται ένας νέος, επιλεκτικά ανθρωπιστικός δημόσιος λόγος που στην πραγματικότητα εντείνει τις υφιστάμενες διακρίσεις και παράγει νέους αποκλεισμούς.
«Στην Ελλάδα ύστερα από επτά σχεδόν χρόνια υποδοχής μεγάλου αριθμού αιτούντων άσυλο, μετά λύπης μας ακούσαμε τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου (Υ.Μ.Α.), κ. Νότη Μηταράκη, να διαχωρίζει δημοσίως τους /τις πρόσφυγες/σες σε «κανονικούς/-ές» και «μη-κανονικούς/-ές». Έτσι, ενόσω εδραιώνεται έμμεσα ο διαχωρισμός μεταξύ του «κανονικού» πρόσφυγα (που αξίζει την αμέριστη συμπαράστασή μας) και του «μη κανονικού», οι υπάρχουσες δομές διαμονής αιτούντων άσυλο αρχίζουν να θωρακίζονται με μέτρα προστασίας που συναντάμε μόνο σε φυλακές υψίστης ασφαλείας για ποινικούς καταδίκους, με τσιμεντένια τείχη, με πύλες Τουρνικέ, με ρομποτικές κάμερες, drones, κ.λπ. Αναρωτιόμαστε λοιπόν ποιο θα είναι το μέλλον και γι’ αυτούς/-ες τους/τις άλλους/-ες τους/τις «μη- κανονικούς»…», αναφέρουν και προσθέτουν:
Ιλιγγιώδης αύξηση της σχολικής διαρροής
«Ωστόσο, όσον αφορά στην εκπαίδευση των προσφύγων τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε ότι εφαρμόζεται μια σειρά μέτρων που όχι μόνο δε διευκολύνουν αλλά δημιουργούν μάλιστα προσκόμματα στη φοίτηση και άρα, στην ομαλή σχολική-κοινωνική ένταξη του μαθητικού προσφυγικού πληθυσμού, αποστερώντας αυτά τα παιδιά από τα θεμελιώδη δικαιώματά τους. Μια τέτοια περίπτωση είναι η υποχρεωτική μετεγκατάσταση των οικογενειών από την μία περιοχή σε άλλη όταν κλείνουν οι δομές φιλοξενίας για διάφορους λόγους. Συνέπεια αυτής της αλλαγής είναι η ιλιγγιώδης αύξηση της σχολικής διαρροής λόγω της αναστάτωσης που προκαλείται στην εύθραυστη ρουτίνα των παιδιών. Μέσα σε αυτούς τους πληθυσμούς των παιδιών, υπάρχουν κάποια με Μετατραυματικό Σύνδρομο, με μαθησιακές δυσκολίες αλλά και σοβαρές αναπηρίες που θα βρεθούν εκτός παράλληλης στήριξης, εκτός τάξεων υποδοχής, χωρίς υποστηρικτικό πλαίσιο και θα αναβιώσουν το αφόρητο άγχος και το ίδιο τραύμα της καταδίωξης ξανά και ξανά. Αντίστοιχα, αυτού του είδους η πολιτική διαχείριση έχει δυσμενείς συνέπειες και στη σχολική κοινότητα υποδοχής των παιδιών-προσφύγων, αφού κάθε προσπάθεια που καταβάλλεται για την ένταξή τους στο υπάρχον, γραφειοκρατικά επιβαρυμένο και οικονομικά αποδυναμωμένο σχολικό πλαίσιο καταλήγει σε ματαίωση μέσω της αποχώρησής τους μετά από σύντομο χρονικό διάστημα. Ό,τι μένει από την παρουσία τους στο ελληνικό σχολείο είναι η εικόνα ενός διαρκώς μετακινούμενου πληθυσμού που παράγει άσκοπη, επιπρόσθετη γραφειοκρατία και «απλά» ανεβάζει τα ποσοστά της σχολικής διαρροής. Ως αποτέλεσμα, τα παιδιά-πρόσφυγες παραμένουν «μέτοικοι/-ες»: οι απρόσωποι/-ες ξένοι/-ες που δε θα δημιουργήσουν ποτέ δεσμούς ούτε με τη σχολική κοινότητα αλλά ούτε και με την τοπική κοινωνία στο σύνολό της»
Και εκπαιδευτικοί διαπολιτισμικού σχολείου
Χθες, κραυγή αγωνίας για τη συνέχιση της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων που διαβιούσαν στη δομή του Ελαιώνα και μετακινούνται, την ίδια ακριβώς στιγμή που υποδεχόμαστε στις τάξεις μας παιδιά που άφησαν πίσω τα σπίτια τους, λόγω της βίαιης εισβολής στην Ουκρανία, εξέφρασαν με ανοικτή επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί του 2ου Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Ελληνικού.
«Παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ανησυχία τον τρόπο με τον οποίο απομακρύνονται ήδη μαθητές από τα σχολεία μας και από σχολεία του κέντρου της Αθήνας και μετακινούνται σε απομακρυσμένες δομές χωρίς να λαμβάνεται καθόλου υπόψη η φοίτηση στο σχολείο. Μεταφέρονται εκτός αστικού ιστού, λογική που αναιρεί όλα τα σημαντικά βήματα σχολικής ένταξης που έχουν καταφέρει», λένε οι εκπαιδευτικοί και ζητούν για όσους έχουν ήδη μετακινηθεί, να εξασφαλιστεί άμεσα η καθημερινή μεταφορά τους στα σχολεία που φοιτούν ώστε τα παιδιά να μην αναγκαστούν να βιώσουν εκτός από το τραύμα της βίαιης μετακίνησης και το τραύμα της βίαιης αποκοπής από τη σχολική κοινότητα
Και κινητοποιήσεις
Για το ζήτημα έγιναν και κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών την περασμένη Δευτέρα στα γραφεία της Α' Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας. Οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν:
Η «διπλή ανάπλαση» και η κατασκευή γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Ελαιώνα, «ακόνισε» τα ρατσιστικά μαχαίρια της κυβέρνησης και της δημοτικής αρχής με πρώτο θύμα τα προσφυγόπουλα!
Ο Ελαιώνας εκκενώνεται τρεις μήνες πριν το κλείσιμο των σχολείων και τα μικρά προσφυγόπουλα διώχνονται βίαια από τα σχολεία τους για να μην ενοχλούνται οι επενδυτές και τα φαραωνικά τους έργα με χρήματα του δημοσίου. Περίπου 260 πρόσφυγες με τις οικογένειές τους έχουν μεταφερθεί ήδη σε στρατόπεδα-φυλακές των νέων δομών της ρατσιστικής κυβέρνησης, 50 παιδιά ξεριζώνονται βίαια από την καθημερινότητα τους και σταματάνε το σχολείο στη μέση της χρονιάς! Με τη μεταφορά τους σε άλλα στρατόπεδα, κάτω από την απειλή ότι θα τους αφήσει εντελώς άστεγους, κυβέρνηση και δημαρχία αποφάσισαν τη διακοπή της φοίτησης των προσφυγόπουλων στα σχολεία όπου σπούδαζαν. Μοιάζει αδιανόητο το επίσημο κράτος και οι εκφραστές του να καταπατούν όλες τις διεθνείς συνθήκες και κυρίως να παραβιάζουν κυριολεκτικά και να επιτίθονται στα παιδιά δημιουργώντας πλήθος μορφωτικών και ψυχολογικών προβλημάτων, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Και σα να μην έφτανε αυτό, η κυβέρνηση, το υπουργείο παιδείας, ο δήμος, η Α’ διεύθυνση δεν έχουν μεριμνήσει καν για την ομαλή μετάβαση των παιδιών σε σχολεία στις περιοχές όπου μετακινήθηκαν. Δεν ασχολούνται, δεν ενδιαφέρονται, δεν τηρούν καν τις διεθνείς υποχρεώσεις τους.
Υποκριτές και Φαρισαίοι! Υποκριτικά όλα όσα ευαγγελίζονται περί αλληλεγγύης, καταπατούν ακόμα και τις διεθνείς συνθήκες για τα δικαιώματα των παιδιών. Ο σύγχρονος ολοκληρωτικός καπιταλισμός δεν γνωρίζει ούτε καν από συμπόνια!
Και 21 οργανώσεις
Σημειώνεται πως 29 οργανώσεις που δραστηριοποιούνται στο προσφυγικό εξέδωσαν επίσης κοινή ανακοίνωση, με την οποία ζητούν να μη διακοπεί η σχολική χρονιά για 300 μαθητές πρόσφυγες ενόψει του κλεισίματος της δομής του Ελαιώνα τον Μάιο. Παράλληλα ζητούν από την κυβέρνηση να προσφέρει επιτέλους μέτρα και λύσεις για την ένταξη προσφύγων στην Ελλάδα:
«Καθώς η κυβέρνηση ανακοίνωσε το κλείσιμο, της πρώτης δομής φιλοξενίας που άνοιξε τις πύλες της για να φιλοξενήσει πρόσφυγες, για το τέλος του Μαΐου, οι οργανώσεις μας εκφράζουν βαθύ προβληματισμό για τη μη συμπερίληψη στο σχεδιασμό των άνω των 300 παιδιών σχολικής ηλικίας που φιλοξενούνται στη δομή, βάσει των τελευταίων διαθέσιμων στοιχείων. Πολλά από αυτά τα παιδιά κατάφεραν να εγγραφούν και να παρακολουθήσουν το σχολείο, ωστόσο η επικείμενη αλλαγή του τόπου κατοικίας τους κινδυνεύει να τα «πετάξει» εκτός του σχολικού περιβάλλοντος, μόλις έναν μήνα πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
Επισημαίνεται πως οι αποφάσεις της Πολιτείας που δύνανται να επηρεάσουν παιδιά που βρίσκονται στην επικράτεια και άρα υπό την προστασία της, οφείλουν να λαμβάνονται με γνώμονα τη διασφάλιση της αρχής του βέλτιστου συμφέροντος του κάθε παιδιού, όπως αυτό προβλέπεται στο διεθνές δίκαιο. Σε αντίθεση όμως, ο βίαιος τερματισμός της σχολικής χρονιάς για τα παιδιά του Ελαιώνα κινδυνεύει να διαταράξει ανεπανόρθωτα τη φοίτησή τους στο σχολείο, με άμεσες συνέπειες στην ψυχοκοινωνική κατάστασή τους, την ομαλή ανάπτυξή τους και το εν γένει βέλτιστο συμφέρον τους. Η ανάγκη διασφάλισης της απρόσκοπτης φοίτησής τους είναι επιτακτική και για την ένταξή τους στην ελληνική κοινωνία, όπως αναγνωρίζεται και στην Εθνική Στρατηγική για την Ένταξη που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση τον Ιανουάριο του 2022, στην όποια δίδεται έμφαση και στην ανάγκη διασφάλισης της πρόσβασης των παιδιών, όπως και των ενηλίκων, «σε ποιοτική, χωρίς διαχωρισμούς και αποκλεισμούς εκπαίδευση». Τα παιδιά πρέπει να ολοκληρώσουν κανονικά τη χρονιά τους στις τάξεις τους, μαζί με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους, να τους αποχαιρετίσουν και να πάρουν το αποδεικτικό φοίτησής τους στο τέλος της σχολικής χρονιάς», αναφέρουν.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη