tupos_ekpaideutikou
Εσείς σε ποιόν τύπο εκπαιδευτικού ανήκετε; Γράφει ο Δημήτρης Τσιριγώτης

1) Ο Βαθμο-Σκρουτζ

Αν βάζετε βαθμούς με το σταγονόμετρο, αν λέτε συχνά εκείνο το σκοτωμένο αστείο «το 18 είναι για μένα, το 19 για τον Αϊνστάιν  και το 20 για το Θεό», αν δημιουργείτε ουρές από ανεξεταστέους κάθε Σεπτέμβρη και αν είστε ο αγαπημένος καθηγητής όλων των φροντιστών της περιοχής τότε σίγουρα είστε ο Βαθμο-Σκρουτζ.

2) Ο νάρκισσος

Αν αισθάνεστε ως το «μάννα εξ ουρανού» για την παιδεία, αν πιστεύετε πως είστε το τριπλό jackpot για όσους μαθητές κάνετε μάθημα, αν αυτό που διακρίνετε στα πρόσωπά τους είναι μόνο ευγνωμοσύνη που είναι μαθητές σας, αν θεωρείτε πως αποτελείτε πρότυπο για όλους τους συναδέλφους σας αλλά και απειλή μαζί αφού με την τελειότητά σας χαλάτε την πιάτσα τότε προσέξτε μήπως γίνει η τάξη σας λίμνη και εσείς ο Νάρκισσος που καθρεπτίζεται στα νερά της.  

3) Ο ωριαίος αποβολέας

Αν δεν ξεκινάτε το μάθημα χωρίς πρώτα να μοιράσετε μερικές ωριαίες αποβολές, αν θεωρείτε το απουσιολόγιο ό,τι θεωρεί ο Πούτιν το φυσικό αέριο, αν είστε της λογικής «ό,τι κινείται αποβάλλεται» και αν συνεχίζετε να γράφετε στο απουσιολόγιο Ω.Α. παρόλο που οι ωριαίες αποβολές έχουν προ πολλού καταργηθεί τότε μην το ψάχνετε, είστε ο τύπος «ωριαίος αποβολέας». 

4) Ο κολλημένος με το μάθημα

Αν από την ώρα που μπαίνετε στην τάξη μέχρι την ώρα που βγαίνετε κάνετε μόνο μάθημα χωρίς καμία παρεκτροπή, αν δεν έχετε πει ποτέ μέχρι σήμερα ούτε ένα αστείο, ούτε μία ιστορία στην τάξη, αν ο εφιάλτης σας είναι να πρέπει απασχολήσετε ένα τμήμα χωρίς να κάνετε μάθημα καθώς και οι εκδρομές και τα σχολικά πάρτι, αν η πρώτη κουβέντα που ξεστομίζετε στην συνάδελφο μόλις βγαίνετε για διάλειμμα είναι του τύπου: «σε ποιο κεφάλαιο έχεις φτάσει με το Β5;»  και αν θεωρείτε ως ασυμφωνία χαρακτήρων ανάμεσα σε ένα αντρόγυνο εκπαιδευτικών το γεγονός πως δεν είναι της ίδιας ειδικότητας τότε 100% είστε ο «κολλημένος με το μάθημα». 

5) Ο κορεσμένος

Αν για εσάς είναι κατόρθωμα το να βγει η μέρα στο σχολείο, εάν σβήνετε μέρες στο ημερολόγιο σας  από το σχολικό έτος όπως κάνουν οι φυλακισμένοι στον τοίχο τους, αν κοιτάτε συνέχεια το ρολόι σας κατά τη διάρκεια του μαθήματος, αν αισθάνεστε πως οι μπαταρίες σας εκφορτίζονται με το που πατάτε το πόδι σας στο σχολείο και ότι επαναφορτίζονται με το κουδούνι του σχολάσματος και αν βλέπετε ως σανίδα σωτηρίας μία αποσπασούλα σε γραφείο, μια εκπαιδευτική άδεια ή μία πρόωρη συνταξιοδότηση τότε μάλλον έχετε ξεπεράσει τη συνιστώμενη δόση διδασκαλίας και έχετε πάθει overdose. Άλλοι το λένε burnout, άλλοι επαγγελματική εξουθένωση. Το μόνο σίγουρο είναι πως το σχολείο δεν το αντέχετε πια. 

6) Ο παραδοσιακός

Αν η διδασκαλία σας θυμίζει εκείνη του δασκάλου ή καθηγητή που είχατε μικρός, αν θεωρείτε τη χρήση εποπτικών και τεχνολογικών μέσων πεταμένα λεφτά και χαμένη ώρα, αν ο υπολογιστής σας δεν σας αυξάνει τον λογαριασμό της ΔΕΗ μιας και είναι μόνιμα κλειστός, αν λέτε με καμάρι συχνά τις φράσεις: «έχω αναπνεύσει εγώ κιμωλία» και «ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι ο πρωταγωνιστής» και «οι παλιοί ξέρανε», αν είστε λάτρης του μετωπικού μαθήματος, της διάλεξης και του δασκαλοκεντρικού μοντέλου τότε είστε ο παραδοσιακός τύπος εκπαιδευτικού.  

7) Ο εξομολόγος   

Αν οι μαθητές σας κάνουν ουρές για να σάς μιλήσουν και να σάς εξομολογηθούν κάποιο πρόβλημα που τους βασανίζει, αν ύστερα εσείς βασανίζεστε προσπαθώντας να βρείτε λύση για το πρόβλημα που σας εξομολογηθήκανε και τελικά καταλήγετε να χρειάζεστε και εσείς εξομολόγο, αν η εξομολόγηση συνεχίζεται και μέσα στην τάξη την ώρα του μαθήματος ή το απόγευμα στο messenger, αν γνωρίζετε τόσο καλά το κοινωνικό περιβάλλον κάθε μαθητή που άνετα θα μπορούσατε να του φτιάξετε ένα αξιόπιστο κοινωνιόγραμμα και αν ο ψυχολόγος του σχολείου σας κοιτάζει με μισό μάτι αφού η δική του «πελατεία» ελαττώνεται τότε ομολογουμένως είστε ο τύπος του εξομολόγου.    

8) Ο ανένταχτος 

Αν τα αναλυτικά προγράμματα είναι για εσάς κουρελόχαρτα, αν λέτε στους μαθητές σας πως τα σχολικά βιβλία είναι για πέταμα και πως δεν θα τα χρειαστείτε καθόλου σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αν η αγαπημένη σας έκφραση είναι η «παιδαγωγική ελευθερία» και ακολουθείτε μόνο τις δικές σας εκπαιδευτικές μεθόδους, εάν είστε απόλυτα πεπεισμένος πως κατέχετε στο έπακρο το know-how της διδασκαλίας και πως οι σύμβουλοι του ΙΕΠ είναι εντελώς άσχετοι τότε αδιαμφισβήτητα είστε ο «ανένταχτος» εκπαιδευτικός.  

9) Ο σωφρονιστικός 

Αν είστε απόλυτα πεπεισμένος πως ο μόνος τρόπος για να συνετιστεί ένας μαθητής είναι η παραδειγματική τιμωρία και πως η παιδαγωγική αντιμετώπιση μίας παραβατικής συμπεριφοράς είναι χάσιμο χρόνου και αν νοσταλγείτε τις καλές εποχές της ξυλιάς με χάρακα στο χέρι, του τραβήγματος της φαβορίτας ή της κοτσίδας, της τιμωρίας με το «πόδι πελαργό» στη γωνία τότε εξυπακούεται πως είστε ο τύπος του σωφρονιστικού εκπαιδευτικού. 

10) Ο νεωτεριστικός 

Αν δοκιμάζετε στο μάθημά σας όλες τις νεωτεριστικές και πρωτοποριακές παιδαγωγικές μεθόδους, αν όταν εξήγγειλε το υπουργείο την ανεστραμμένη τάξη εσείς ήδη την είχατε εφαρμόσει, αν είστε υπέρμαχος του ομαδοσυνεργατικού και βιωματικού μοντέλου και της περιγραφικής αξιολόγησης, αν νοσταλγείτε την εποχή της Θεματικής Εβδομάδας και αν οι συνάδελφοί σας εμβρόντητοι σάς ρωτούν «μας δουλεύεις;» όταν τους λέτε πως μπορείτε και εφαρμόζετε τη διαφοροποιημένη διδασκαλία μέσα στην τάξη τότε definitely  είστε ο νεωτεριστικός εκπαιδευτικός. 

11) Ο μαθητοπατέρας 

Αν θεωρείτε πως πάντα οι μαθητές έχουν δίκιο και τους το λέτε με κάθε ευκαιρία, αν απεχθάνεστε και προβάλλετε αντίρρηση σε κάθε τιμωρία των μαθητών ακόμα και για σοβαρά παραπτώματα, αν στον καθιερωμένο στο τέλος της χρονιάς αγώνα βόλεϊ μεταξύ καθηγητών και μαθητών εσείς μπήκατε στην ομάδα των μαθητών λέγοντάς τους χαμηλόφωνα «σχίστε τους» και αν ο ένας και μοναδικός σας στόχος είναι να σας θεωρούν οι μαθητές τον αγαπημένο τους εκπαιδευτικό τότε είστε απλά μαθητοπατέρας παρόλο που εσείς αυτό-αναφέρεστε ως πατέρας μαθητών.

12) Ο αριστούχος της αξιολόγησης

Αν θεωρείτε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών την χρυσή σας ευκαιρία για να ξεχωρίσετε, αν οι αγαπημένες σας φράσεις είναι οι εξής: «είμαστε ο μόνος κλάδος που δεν αξιολογείται», «πως θα πάρουμε τους γονείς με το μέρος μας όταν λέμε όχι στην αξιολόγηση;», «να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι», « υπάρχουν πολλοί αργόμισθοι και ανίκανοι ανάμεσά μας», «να πληρώνεται ο καθένας ανάλογα με την αξία του», «δεν γίνεται εμείς να αξιολογούμε τους μαθητές και να λέμε όχι στην αξιολόγηση» και πολλά άλλα τέτοια και αν παρόλο που το βιογραφικό σας ξεχείλωσε από προσόντα, γλώσσες, σεμινάρια, μεταπτυχιακά εσείς με τη βουλιμική σας ματιά τα βλέπετε ακόμα μικρό τότε είστε η «χαρά της υπουργού».  

13) Ο φροντιστής

Αν παρόλο που εργάζεστε σε σχολείο κάνετε φροντιστηριακό μάθημα, αν βάζετε υπερβολικά πολλές ασκήσεις στους μαθητές για το σπίτι, αν λέτε συχνά στους μαθητές σας τη φράση «αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί θα σας χρειαστεί στις πανελλαδικές», αν είστε λάτρης των μεθοδολογιών, της ασκησιολογίας, των συχνών τεστ, των βαθμών, αν θεωρείτε ως λύση για την βελτίωση της επίδοσης των μαθητών στο σχολείο τη δημιουργία ομογενών τμημάτων με βάση την επίδοση και αν νιώθετε ως την απόλυτη καταξίωση για εσάς την αναγνώριση των φροντιστών της περιοχής που ανήκει το σχολείο σας τότε έχετε μετατρέψει το σχολείο σε δημόσιο φροντιστήριο.  

14) Ο «θα με φάνε τα άγρια θηρία»

Αν δεν μπορείτε με τίποτα να επιβάλλετε την τάξη, αν η ζούγκλα του μαυροπίνακα για εσάς επεκτείνεται και στον ασπροπίνακα καθώς και στον διαδραστικό πίνακα, αν βλέπετε την αίθουσα διδασκαλίας σαν τερατόσπιτο και τους μαθητές σαν γκρέμλινς, αν κάθε φορά που σχολάτε σκέφτεστε πως «φθηνά τη γλυτώσαμε και σήμερα» τότε μάλλον έχει έρθει η ώρα να φωνάξετε τον ghostbuster Διευθυντή σας.

15) Ο «καλός μαθητής» 

Αν ακόμα και τώρα που είστε εκπαιδευτικός και μίας κάποιας ηλικίας δεν έχετε ξεπεράσει το σύνδρομο του καλού μαθητή που είχατε μικρός, αν στο πρόσωπο του Διευθυντή βλέπετε τον παλιό καθηγητή σας και αρκεί μία του παρατήρηση για να καταρρακωθείτε, αν ακόμα και τώρα ο μεγαλύτερος σας φόβος είναι μήπως σας τσακώσουν αδιάβαστο και δεν πάρετε καλό βαθμό, αν εφαρμόζετε κατά γράμμα όλες τις ντιρεκτίβες του υπουργείου, αν φοβάστε να κάνετε απεργία μην τυχόν υπάρχει τιμωρία, αν τα παράπονα ενός γονέα για το μάθημά σας μοιάζει σαν να κοπήκατε στις Πανελλαδικές τότε μάλλον είναι η ώρα να μεγαλώσετε. 

16) Ο trendy

Αν σκάτε μύτη καθημερινά στο σχολείο με ντύσιμο τελευταίας λέξης της μόδας, αν νιώθετε πως είστε fashion icon ή leader, αν για τους συναδέλφους σας εκπαιδευτικούς σκέφτεστε πως πρέπει να τους συλλάβει η fashion police, αν δεν υπάρχει social media που να μην έχετε γραφτεί και μάλιστα όλοι σας οι μαθητές να είναι δικοί σας followers, αν πετάτε συνέχεια εκφράσεις που χρησιμοποιούν οι μαθητές, αν δεν χάνετε εκπομπή τύπου my style rocks και GNTM και αν την στιγμή που ένας μαθητής την ώρα του μαθήματος σας ρωτήσει τι μάρκα είναι το νέο σχισμένο σας τζιν και εσείς γοητευμένος του πείτε τη μάρκα χωρίς να του κάνετε παρατήρηση για διακοπή μαθήματος ή έστω για κακό timing τότε είστε σίγουρα ο trendy εκπαιδευτικός. 

17) Κανένας από τους παραπάνω τύπους 

18) Συνδυασμός κάποιων από τους παραπάνω τύπους    
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidi-tileorasi.jpg
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων
Αυτός ο όρος λοιπόν, που μεταφράζεται ως “τραβιέμαι προς τα μέσα” ή “είμαι περιορισμένος”, φαίνεται πλέον να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων