panelladikes exetaseis
Alexandros Michailidis / SOOC
Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου καλεί την ΟΛΜΕ να υιοθετήσει πρακτικό που θα καλεί τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν «αδυναμία αποδοχής των κριτηρίων εξέτασης της Τράπεζας Θεμάτων»

Σε... «αποχή» από την Τράπεζα Θεμάτων καλεί η ΕΛΜΕ Ηρακλείου, καταθέτοντας πρόταση προς το Δ.Σ της ΟΛΜΕ για την υιοθέτηση πρακτικού που θα καλεί τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν «αδυναμία αποδοχής των κριτηρίων εξέτασης» που επιτάσσει ο νέος τρόπος εξέτασης.

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν από την Ομοσπονδία να κοινοποιήσει στις ΕΛΜΕ συγκεκριμένο σχέδιο πρακτικού και να καλέσει τους εκπαιδευτικούς να συντάξουν και να δώσουν στους μαθητές «εκείνα τα θέματα των εξετάσεων που αντιστοιχούν στις δυνατότητες επίδοσής τους, αλλά και στο χαρακτήρα της εκπαιδευτικής πράξης, όπως αυτός διαμορφώθηκε σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς»

Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου προχωρά σε αυτή την κίνηση από τη στιγμή που η κυβέρνηση «αρνείται να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα της μη εφαρμογής του μέτρου της Τράπεζας των Θεμάτων, αίτημα που σταθερά προβάλλουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι μαθητές μας που καλούνται, μέσα σε συνθήκες ελλιπούς φοίτησης λόγω της πανδημίας, να αντεπεξέλθουν στις νέες πρόσθετες δυσκολίες της εξέτασης».

Αναλυτικά η ανακοίνωση και το σχέδιο πρακτικού από την ΕΛΜΕ Ηρακλείου:

Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου- εκφράζοντας την καθολική δυσαρέσκεια της βάσης του κλάδου σχετικά με το αντιπαιδαγωγικό μέτρο της Τράπεζας Θεμάτων-έχει δηλώσει επενειλημμένως την κατηγορηματική αντίθεσή του, όπως και η ΟΛΜΕ, στην επιβολή αυτού του αντιεκπαιδευτικού μέτρου που ακυρώνει θεμελιώδεις προϋποθέσεις της δημιουργικής αφομοίωσης της διδασκόμενης ύλης από τους μαθητές, αλλά και του ουσιαστικού ελέγχου της εμπέδωσής της από τους εκπαιδευτικούς. 

Η κυβέρνηση-παρά την καθολική διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών, όπως αυτή αποτυπώνεται και στις αποφάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων (ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ)-αρνείται να ικανοποιήσει το δίκαιο αίτημα της μη εφαρμογής του μέτρου της Τράπεζας των Θεμάτων, αίτημα που σταθερά προβάλλουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά και οι μαθητές μας που καλούνται, μέσα σε συνθήκες ελλιπούς φοίτησης λόγω της πανδημίας, να αντεπεξέλθουν στις νέες πρόσθετες δυσκολίες της εξέτασης που επιβάλλει το αντιεκπαιδευτικό μέτρο της επιλογής των θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις από την Τράπεζα θεμάτων. 

Μπροστά σε αυτά τα δεδομένα, το Δ.Σ της ΕΛΜΕ Ηρακλείου- ανταποκρινόμενο στο δίκαιο αίτημα των συναδέλφων, αλλά και των μαθητών μας, για διαμόρφωση θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις, τα οποία θα ανταποκρίνονται στο γνωστικό επίπεδο της τάξης, αλλά και στη διαφοροποιημένη διδασκαλία σε κάθε τμήμα και τάξη και με στόχο την κάλυψη των αναγκών της φοίτησης και μόρφωσης των παιδιών-ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΠΡΟΤΑΣΗ στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ να υιοθετήσει το παρακάτω Σχέδιο Πρακτικού των Συλλόγων Διδασκόντων που αφορά στην αδυναμία αποδοχής των κριτηρίων εξέτασης της Τράπεζας Θεμάτων, να το κοινοποιήσει στις ΕΛΜΕ και να καλέσει τους συναδέλφους να συντάξουν και να δώσουν στους μαθητές τους εκείνα τα θέματα των εξετάσεων που αντιστοιχούν στις δυνατότητες επίδοση τους, αλλά και στο χαρακτήρα της εκπαιδευτικής πράξης, όπως αυτός διαμορφώθηκε σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. 

Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ καλεί τους συναδέλφους να δηλώσουν την αδυναμία της αξιοποίησης των εξεταστικών κριτηρίων της Τράπεζας Θεμάτων, με το ακόλουθο σχέδιο πρακτικού του συλλόγου: 

«Οι παρακάτω υπογράφοντες, καθηγητές του …Σχολείου, ειδικότητας  ΠΕ…που δίδαξαν το μάθημα…στα τμήματα… δηλώνουν ότι αδυνατούν να αξιοποιήσουν τα κριτήρια εξέτασης  της Τράπεζας θεμάτων στις  προαγωγικές εξετάσεις για τους εξής λόγους: 

1. Η πλειονότητα των μαθητών νόσησε από τον covid, με αποτέλεσμα η φοίτηση τους καθ’ολη της διάρκεια της χρονιάς να είναι ελλιπής 

2. Λόγω της απουσίας διαφορετικής ομάδας νοσούντων μαθητών κάθε φορά σε κάθε μάθημα, δε διασφαλίστηκε το θεμελιώδες κριτήριο της ομαλής και ουσιαστικής διδασκαλίας των μαθημάτων, παρόντων όλων των μαθητών. 

3. Η διαφορετική σύνθεση της τάξης σε όλες σχεδόν τις διδασκαλίες του διδακτικού έτους διαμορφώνει ένα νέο και δύσκολο τοπίο εξέτασης, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τη θεματολογία της Τράπεζας Θεμάτων. 

4. Εμείς ως εκπαιδευτικοί αναγκαστήκαμε να  προσαρμόζουμε κάθε φορά  τη διδασκαλία μας στις πολλαπλές ανάγκες των μαθητών μας σε κάθε τμήμα, ώστε να κρατήσουμε ζωντανή τη σχέση των παιδιών με το  επιστημονικό  αντικείμενο και να μην  απογυμνωθεί η εκπαιδευτική πράξη από το ουσιαστικό γνωστικό της περιεχόμενο. Συνεπώς, στην πλειονότητά τους οι διδασκαλίες μας αποστασιοποιούνταν σε μεγάλο βαθμό από τις απαιτήσεις της Τράπεζας Θεμάτων. 

5. Κάτω από αυτές τις συνθήκες της ελλιπούς φοίτησης των μαθητών μας και της διαφορετικής σύνθεσης των τμημάτων σε όλες σχεδόν τις διδακτικές ώρες λόγω των απουσιών των νοσούντων, αντιμετωπίσαμε πολλαπλές δυσκολίες τόσο ως προς την κάλυψη της ύλης, όσο και ως προς τον έλεγχο της αφομοίωσής της από τους μαθητές μας. 

6. Μελετώντας τη θεματολογία της Τράπεζας των Θεμάτων και συγκρίνοντάς την με τη δυνατότητα επίδοσης των μαθητών μας, όπως αυτή αποτυπονώταν στην προφορική εξέταση ,αλλά και στις γραπτές δοκιμασίες σε όλη τη διάρκεια του έτους, διαπιστώνουμε ότι η πλειονότητα των μαθητών μας δε μπορεί να ανταποκριθεί στο εύρος και τη δυσκολία των θεμάτων που έχουν επιλεγεί στην Τράπεζα θεμάτων. 

Για τους παραπάνω λόγους και επειδή προασπιζόμαστε την θεμελιώδη παιδαγωγική αρχή που επιτάσσει η θεματολογία της εξέτασης να είναι αντίστοιχη του επιπέδου της διδασκαλίας και των συνθηκών μάθησης των παιδιών κάθε τάξης, δεν επιλέγουμε τα θέματα της Τράπεζας θεμάτων, αφού αυτά είναι αναντίστοιχα των δυνατοτήτων επίδοσης των μαθητών μας. 

Δηλώνουμε ότι- με όρους παιδαγωγικής ευθύνης και με αποκλειστικό κριτήριο την προάσπιση των δικαιωμάτων ουσιαστικής μάθησης και φοίτησης των μαθητών μας - διαμορφώσαμε τα θέματα της εξέτασης στο εν λόγω μάθημα, με βασικό κριτήριο τον ουσιαστικό έλεγχο της γνώσης που αποκτήθηκε από τους μαθητές στις συνθήκες που διαμορφώθηκε η εκπαιδευτική πράξη τη φετινή σχολική χρονιά».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες