Ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, στη Βουλή η τροπολογία με την οποία επιτρέπεται η λειτουργία των Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων Γλωσσών τις Κυριακές και τις αργίες για τη διενέργεια εξετάσεων και διαγωνισμάτων των μαθητών.
Με τη νέα ρύθμιση, στις εξαιρέσεις της παρ. 3 του άρθρου 9 του β.δ. 748/1966 (Α’179) στις οποίες επιτρέπεται η λειτουργία και η απασχόληση προσωπικού κατά την ημέρα Κυριακή και κατά τις ημέρες αργίας, προστίθεται περ. ιβ) με την οποία εξαιρούνται και οι περιπτώσεις διεξαγωγής διαγωνισμάτων ή εξετάσεων των πάσης Φύσεως Φροντιστηρίων ή Κέντρων Ξένων Γλωσσών, με στόχο να καταστεί δυνατή η λειτουργία και κατά τις Κυριακές και αργίες, των Σχολών αυτών, προς διευκόλυνση της διεξαγωγής των εξετάσεων ή/και διαγωνισμάτων των μαθητών, οι οποίοι έχουν επιβαρυμένο πρόγραμμα παρακολούθησης μαθημάτων εντός της εβδομάδας.
Δριμύ κατηγορώ
Δριμύ κατηγορώ κατά του υπουργείου Εργασίας, ασκεί η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) καθώς και ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Ν. Αττικής "Ο Βύρων" κάνοντας λόγο για «ντροπιαστική τροπολογία - δώρο του υπουργού» στους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών.
Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι δεν έχει τέλος η παροχή «δώρων» στους επιχειρηματίες της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Ο Υπουργός Εργασίας κ. Χατζηδάκης, μετά τη νομιμοποίηση της «εθελοντικής» εργασίας στα ιδιωτικά σχολεία, τώρα, με αιφνιδιαστική τροπολογία (εννοείται χωρίς κανένα διάλογο με τους εργαζόμενους), ορίζει, με την απαιτούμενη «δημιουργική ασάφεια», ως εργάσιμη ημέρα την Κυριακάτικη αργία σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών!
Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 2 του υπό κατάθεση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εργασίας με τον μάλλον σκωπτικό τίτλο «Δουλειές Ξανά, Αναδιοργάνωση Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, αναβάθμιση δεξιοτήτων εργατικού δυναμικού και διάγνωσης των αναγκών εργασίας και άλλες διατάξεις», προβλέπεται ότι:
«Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του β.δ. 748/1966 (Α’ 179), περί δυνατότητας λειτουργίας και απασχόλησης προσωπικού την ημέρα Κυριακή και κατά τις ημέρες αργίας, προστίθεται περ. ιβ) ως εξής:
Ιβ) Των πάσης φύσεως φροντιστηρίων ή κέντρων ξένων γλωσσών, ειδικώς σε περιπτώσεις διεξαγωγής διαγωνισμάτων ή εξετάσεων».
Φυσικά η λέξη «ειδικώς» είναι έξυπνα τοποθετημένη, ώστε να αφήνει ορθάνοιχτο παράθυρο διεξαγωγής μαθημάτων τις Κυριακές και αργίες, όπου (ναι, σωστά φαντάζεστε) οι εκπαιδευτικοί θα υποχρεώνονται να συμμετέχουν παρά τη θέλησή τους.
Ως διαγώνισμα στην πράξη μπορεί να βαπτιστεί οτιδήποτε και έτσι να είναι ανοιχτά τα φροντιστήρια κανονικά και τις Κυριακές. Οι δε εξετάσεις για πτυχία ξένων γλωσσών ή για οποιαδήποτε άλλη πιστοποίηση, δεν διοργανώνονται από τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών, αλλά από τους αρμόδιους φορείς, άρα δεν μπορεί να σταθεί ως επιχείρημα για την εξαίρεσή μας από την αργία της Κυριακής. Επιπλέον ανοίγει με αυτό το σχέδιο νόμου ο δρόμος για την καταστρατήγηση των διακοπών των Χριστουγέννων και του Πάσχα, άλλα και όλων των αργιών, ένας στόχος που είναι διακαής πόθος των εργοδοτών.
Δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Όλο το προηγούμενο διάστημα μέσα από την τηλεκπαίδευση και τα υβριδικά μαθήματα, έχει σημειωθεί μία άνευ προηγουμένου εντατικοποίηση της δουλειάς μας. Όλοι οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν απλήρωτο χρόνο για να ενημερώνουν καθημερινά πλατφόρμες επικοινωνίας, να συμμετέχουν σε meetings φροντιστηρίων, σε ενημερώσεις γονέων χωρίς να πληρώνονται. Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για την προσαύξηση του ημερομισθίου μας εξαιτίας της προετοιμασίας των μαθημάτων που κάνουμε στο σπίτι, πληρωμή για τις διορθώσεις αλλά και την εκπόνηση διαγωνισμάτων κ.α. Αντί, λοιπόν, η κυβέρνηση να νομοθετήσει για αυτά, έστω να νομοθετήσει να προμηθευόμαστε δωρεάν, όπως όλοι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί, τα self tests που μας υποχρεώνει να κάνουμε δύο φορές την εβδομάδα, αντίθετα τα θεωρεί όλα καλώς γενόμενα και παραχωρεί επιπλέον το δικαίωμα στους εργοδότες να εντατικοποιήσουν ακόμη περισσότερο τις συνθήκες εργασίας μας.
Αδιαφορούν όμως, και για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας, καθώς εντατικοποιούν ακόμη περισσότερο τις συνθήκες μέσα στις οποίες καλούνται να μαθαίνουν. Αφού πρώτα επέβαλλαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής για να βγάλουν εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χιλιάδες μαθητές λαϊκών νοικοκυριών, αρνούνται να μειώσουν την ύλη αδιαφορώντας για τις μαθησιακές ελλείψεις λόγω της καραντίνας των προηγούμενων 2 χρόνων. Έρχονται τώρα να νομιμοποιήσουν τα διαγωνίσματα και τα μαθήματα τις Κυριακές, να αυξήσουν κι άλλο τις υποχρεώσεις των μαθητών. Άλλωστε το όραμά τους είναι ένα σχολείο και γενικότερα μία εκπαίδευση εξεταστικό κέντρο, που θα εξοντώνει και δεν θα μορφώνει τα παιδιά μας.
Η τροπολογία που κατατέθηκε, σημειώνει ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Ν. Αττικής "Ο Βύρων" είναι φωτογραφική και νομιμοποιεί την κατάσταση που προσπαθούν ήδη να επιβάλλουν στους χώρους δουλειάς οι φροντιστηριάρχες. "Να δουλεύουμε, χωρίς να έχουμε κανένα λόγο για το ωράριό μας, ακόμη και για την πληρωμή μας. Ήδη πολλά φροντιστήρια έχουν επιβάλλει τη δουλειά το Σάββατο και την Κυριακή, χωρίς καν να δηλώνουν και να πληρώνουν τους συναδέλφους, που καλούνται να είναι στο φροντιστήριο για να επιλύσουν τα λεγόμενα φύλλα εργασίας, να επιτηρήσουν διαγωνίσματα κ.α. Αυτή ακριβώς την παράνομη πρακτική που επανειλημμένα έχει καταγγείλει ο σύλλογος μας, έρχεται να νομιμοποιήσει η κυβέρνηση".
«Σε έναν τόσο βαριά παραβατικό χώρο, όπως αυτός των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η αργία θα γίνει δια της βίας εργάσιμη και, φυσικά, χωρίς αμοιβή. Κι ενώ η απαίτηση των φροντιστηριαρχών για νομιμοποίηση της, επί της ουσίας «εθελοντικής», εργασίας της Κυριακής έγινε με προθυμία και χωρίς κανένα διάλογο δεκτή από τον κ. Χατζηδάκη, οι προτάσεις της ΟΙΕΛΕ για αποκατάσταση της νομιμότητας στους χώρους αυτούς έμειναν στα συρτάρια των αρμόδιων», τονίζει από τη μεριά της η ΟΙΕΛΕ.
Η κατάργηση των αργιών στα ιδιωτικά σχολεία και το 85% των απλήρωτων ιδιωτικών εκπαιδευτικών…
Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, στον γνωστό αντεργατικό νόμο 4808/2021 περιλαμβάνεται διάταξη σύμφωνα με την οποία τα ιδιωτικά σχολεία σε ημέρες αργίας θα μπορούν να πραγματοποιούν δράσεις και εκδηλώσεις (τύπου open day, bazaars) με «άδεια από την Επιθεώρηση Εργασίας», μια υπηρεσία ουσιαστικά υπό κατάργηση (άρα, δηλαδή, με άδεια από τη σημαία!). Το πόσο οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων σέβονται τη διάταξη και δηλώνουν στο ΠΣ Εργάνη τους «πανευτυχείς» ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς που με …χαρά σπεύδουν να εργαστούν Κυριακές και αργίες, φάνηκε και από τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας της ΟΙΕΛΕ, σύμφωνα με την οποία το 85% των εκπαιδευτικών δεν αμείβονται σε τέτοιου τύπου δράσεις!
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, κατόπιν τούτου, προτείνουν στον κ. Χατζηδάκη μια μικρή μετατροπή στον τίτλο του σχεδίου νόμου του. Με βάση το περιεχόμενο, περισσότερο πρέπον θα ήταν το «Δουλεία Ξανά»!
Ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Ν. Αττικής "Ο Βύρων" καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα Τετάρτη 13/4 στις 10 πμ στη Βουλή με κεντρικό σύνθημα "Κάτω τα χέρια από τις Κυριακές και τις Αργίες".
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη