sxoleio 1280
«Κάτω τα χέρια από τις Κυριακές και τις αργίες», σημειώνει ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας με αφορμή τη νέα διάταξη

Νέα καταγγελία για την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας από τα φροντιστήρια εξέδωσαν ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί.

Συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας, τονίζει ότι «αυτή η εξέλιξη φέρνει ακόμα σε χειρότερη θέση τους εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση» και συμπληρώνει:

«Αποτελεί συνέχεια των πολιτικών που έχουν οδηγήσει, με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, το σύνολο των εκπαιδευτικών να εργάζεται με τις χειρότερες σχέσεις εργασίας χωρίς καμία προστασία απέναντι στις εργοδοτικές αυθαιρεσίες. Είναι μια τροπολογία που θα πρέπει να αποτελέσει αιτία πολέμου. Απέναντι λοιπόν σε αυτές τις πολιτικές ο μόνος δρόμος είναι η ενεργοποίηση όλων μας, η συλλογική πάλη και αντίσταση».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΙΕΛ Αχαΐας:

Κάτω τα χέρια από τις Κυριακές και τις αργίες!

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Πριν λίγες μέρες η κυβέρνηση εσπευσμένα ψήφισε τροπολογία που προβλέπει την δυνατότητα εργασίας τις Κυριακές και τις αργίες για τους εργαζόμενους στα Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών. Αποτελεί μια ανευ προηγουμένου επίθεση στα δικαιώματα χιλιάδων εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα κάτι το οποίο δεν θα πρέπει να μείνει αναπάντητο. Παραθέτουμε ακριβώς το απόσπασμα από το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας που φέρει μάλιστα τον τίτλο ‘’Δουλειές Ξανά’’:

Άρθρο 2

«Στην παρ. 3 του άρθρου 9 του β.δ. 748/1966 (Α’ 179), περί δυνατότητας λειτουργίας και απασχόλησης προσωπικού την ημέρα Κυριακή και κατά τις ημέρες αργίας, προστίθεται περ. ιβ) ως εξής:
Ιβ) Των πάσης φύσεως φροντιστηρίων ή κέντρων ξένων γλωσσών, ειδικώς σε περιπτώσεις διεξαγωγής διαγωνισμάτων ή εξετάσεων».

Η τροπολογία αυτή αποτελεί μία ξεκάθαρη επίθεση στα δικαιώματα μας. Δεν κράτησαν καν τα προσχήματα και να το θέσουν σε διαβούλευση. Τόσο μεγάλο το άγχος της κυβέρνησης να νομιμοποιήσει την άθλια κατάσταση που ήδη επικρατεί σε πολλά Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών; Εδώ και αρκετά χρόνια, πολλοί εργοδότες έχουν επιβάλλει σε εκπαιδευτικούς να εργάζονται τις Κυριακές χωρίς καν να δηλώνουν και να πληρώνουν τους συναδέλφους. Αυτές ακριβώς τις παράνομες πρακτικές θέλουν να νομιμοποιήσουν. Να δουλεύουμε δηλαδή χωρίς συγκεκριμένο ωράριο, όποτε μας το ζητήσουν. Να δουλεύουμε αδήλωτοι και πολλές φορές χωρίς πληρωμή. Τελικά αντί για δώρο Πάσχα στους εκπαιδευτικούς αυτό που βλέπουμε είναι άλλο ένα δώρο της κυβέρνησης στους φροντιστηριάρχες. Αυτή η τροπολογία έρχεται μετά το νόμο 4808/2021 που περιλαμβάνει διάταξη σύμφωνα με την οποία τα ιδιωτικά σχολεία σε ημέρες αργίας θα μπορούν να πραγματοποιούν δράσεις και εκδηλώσεις.

Η λέξη «ειδικώς» στην τροπολογία του υπουργείου εργασίας δίνει ακριβώς αυτή την δυνατότητα στους φροντιστηριάρχες να το εκμεταλλευτούν και να λειτουργούν Κυριακές και αργίες. Ξέρουμε ότι πολλές φορές εκπαιδευτικοί κάτω από πιέσεις εργάζονταν και Κυριακές. Διαγωνίσματα, μαθήματα, επιτηρήσεις, ενημερώσεις γονέων είναι μόνο κάποια παραδείγματα. Ξέρουμε επίσης ότι η τηλεκπαίδευση και τα υβριδικά μαθήματα αξιοποιήθηκαν για να ρευστοποιήσουν τα ωράρια μας. Σε έναν κλάδο που η αδήλωτη-απλήρωτη εργασία μεσουρανεί, που τα δώρα και επιδόματα δεν καταβάλλονται η κυβέρνηση αντί να νομοθετήσει για αυτά, επέλεξε να διαλύσει περαιτέρω τις εργασιακές μας σχέσεις. Δεν μας κάνει εντύπωση αυτή η επιλογή. Άλλωστε πολλές φορές μας έχουν δείξει με ποια πλευρά είναι. Με την πλευρά των εμπόρων της εκπαίδευσης απέναντι στους εργαζομένους.

Πέρα όμως από την εντατικοποίηση της εργασίας μας, αδιαφορούν και για τους ίδιους τους μαθητές. Επανέφεραν την τράπεζα θεμάτων αρνούμενοι να ακούσουν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Επέβαλλαν την ελάχιστη βάση εισαγωγής ‘’πετώντας’’ εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης χιλιάδες μαθητές. Τώρα έρχονται να νομιμοποιήσουν μαθήματα και διαγωνίσματα τις Κυριακές και τις αργίες. Αυτή η στάση είναι άκρως αντιπαιδαγωγική. Oι μαθητές δύο χρόνια μετά τον Covid-19 χρειάζονται περισσότερο ελεύθερο χρόνο και όχι παραπάνω εξετάσεις. Η αντιμετώπιση τους ως όχημα κερδοφορίας παραβλέποντας επιθετικά τις παράπλευρες συνέπειες για την ψυχολογία τους και τις ανάγκες της ηλικίας τους λειτουργεί ουσιαστικά σε βάρος αυτών, των οικογενειών τους και κατ' επέκταση της ίδια της κοινωνίας. Ο καημός τους δεν είναι η πολύπλευρη μόρφωση των μαθητών, αλλά μία εκπαίδευση εξεταστικό κέντρο. Μια εκπαίδευση εμπόρευμα, άμεσα συνυφασμένη με τις ανάγκες της αγοράς και των αφεντικών.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Είναι φανερό ότι αυτή η εξέλιξη φέρνει ακόμα σε χειρότερη θέση τους εκπαιδευτικούς στην ιδιωτική εκπαίδευση. Αποτελεί συνέχεια των πολιτικών που έχουν οδηγήσει, με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, το σύνολο των εκπαιδευτικών να εργάζεται με τις χειρότερες σχέσεις εργασίας χωρίς καμία προστασία απέναντι στις εργοδοτικές αυθαιρεσίες. Είναι μια τροπολογία που θα πρέπει να αποτελέσει αιτία πολέμου. Απέναντι λοιπόν σε αυτές τις πολιτικές ο μόνος δρόμος είναι η ενεργοποίηση όλων μας, η συλλογική πάλη και αντίσταση. Οφείλουμε να παλέψουμε για να ανατρέψουμε όχι μόνο αυτή την τροπολογία αλλά και το σύνολο των πολιτικών που επιτίθεται στα δικαιώματα μας. Καλούμε όλους τους συναδέλφους στην Ιδιωτική Εκπαίδευση να οργανωθούν στον Σύλλογο μας, να καταγγείλουν οποιαδήποτε εργοδοτική αυθαιρεσία και να συμμετάσχουν το άμεσα επόμενο διάστημα στην γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί γι’ αυτό το θέμα, αλλά και στις δράσεις ενάντια αυτού του νομοσχεδίου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ