Πέντε ζητήματα που χρειάζονται άμεση αντιμετώπιση έθεσαν οι εκπρόσωποι 6 ΕΛΜΕ της Αθήνας στον προϊστάμενο της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας Λ. Μάντζο, με τον οποίον συζήτησαν μετά από παράσταση διαμαρτυρίας που έκαναν στη διεύθυνση.
Οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ απαίτησαν να δοθεί συνδικαλιστική άδεια την ημέρα που τα σωματεία θα έχουν τις Γενικές τους Συνελεύσεις, έθεσαν το ζήτημα αδυναμίας κάλυψης της ύλης και κατάργησης της Τράπεζας Θεμάτων, παρουσίασαν τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία και τοποθετήθηκαν εναντίον των επερχόμενων διαγνωστικών εξετάσεων της λεγόμενης «Ελληνικής PISA».
Αναλυτικά η ανακοίνωση των ΕΛΜΕ
Την Τετάρτη 13/04/2022, με απόφαση των σωματείων μας, εκπρόσωποι της Α' ΕΛΜΕ, Β' ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ, Ε΄ ΕΛΜΕ, Ζ΄ ΕΛΜΕ και Στ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας προχωρήσαμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, λαμβάνοντας όλα τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση-συζήτηση με τον προϊστάμενο της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας Λ. Μάντζο, προκειμένου να συζητήσουμε, για άλλη μία φορά, τα σοβαρά προβλήματα των σχολείων των ΕΛΜΕ της Δ.Δ.Ε. Α' Αθήνας. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:
1. Συνδικαλιστική άδεια εν όψει των εκλογών για ανάδειξη συνέδρων για το 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ,
2. Ύλη-Τράπεζα Θεμάτων-Εξετάσεις,
3. Λειτουργικά κενά,
και άλλα επείγοντα εκπαιδευτικά ζητήματα
Συγκεκριμένα:
1. Αναφερθήκαμε στις εκλογές για ανάδειξη αντιπροσώπων για το 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ. Απαιτήσαμε να δοθεί συνδικαλιστική άδεια την ημέρα που τα σωματεία θα έχουν τις Γενικές τους Συνελεύσεις. Τονίσαμε ότι οι εκλογές θα γίνουν διά ζώσης, σύμφωνα με την απόφαση της Ομοσπονδίας. Τέλος, τον ενημερώσαμε ότι όλες οι ΕΛΜΕ της Α΄ Αθήνας θα αποστείλουν επιστολή όπου θα ζητάνε συνδικαλιστική άδεια για την ημέρα της Γενικής Συνέλευσης. Ο προϊστάμενος απάντησε ότι δεν προβλέπεται τέτοιου είδους άδεια, ότι παραμένει σε ισχύ η σχετική εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ και ότι είναι πολιτική απόφαση του ΥΠΑΙΘ με την οποία συμφωνεί.
2. Τονίσαμε ότι τα προηγούμενα δύο χρόνια υποκαταστάθηκε η εκπαιδευτική διαδικασία από την τηλεκπαίδευση με αποτέλεσμα οι μαθητές να έχουν σοβαρά μαθησιακά και γνωστικά κενά τα οποία έπρεπε να καλυφθούν πριν την διδασκαλία της καινούριας ύλης. Πολυήμερες ασθένειες λόγω covid, μαθητών κι εκπαιδευτικών, και κατά τη φετινή σχολική χρονιά, καθώς και καθυστερημένες αναθέσεις μαθημάτων λόγω μη ύπαρξης διαθέσιμών εκπαιδευτικών, καθιστούν αδύνατη την ολοκλήρωση της διδασκαλίας καθώς και την επεξεργασία και αφομοίωση της ύλης στα περισσότερα μαθήματα. Οι υγειονομικές συνθήκες των τελευταίων χρόνων και η αναγκαστική τηλεκπαίδευση έχει επηρεάσει τη ψυχοσυναισθηματική κατάσταση των μαθητών μας με αποτέλεσμα να αφιερωθεί πολύς χρόνος σε παιδαγωγικές παρεμβάσεις από τους εκπαιδευτικούς. Το ΥΠΑΙΘ, σαν όλα να λειτούργησαν κανονικά την τελευταία διετία, αύξησε την ύλη σε αρκετά μαθήματα και επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων στην Α΄ και Β΄ τάξη ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ταυτόχρονα, με απόφαση του ΥΠΑΙΘ, οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν μέσα σε ένα εξαιρετικά ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο (σε κάποιες περιπτώσεις οι μαθητές θα δίνουν δύο μαθήματα την ίδια ημέρα, οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, κλπ). Απαιτήσαμε την ανάγκη μείωσης-αναδιάρθρωσης της ύλης όλων των μαθημάτων, τη μη εφαρμογή και την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της ΕΒΕ. Μας απάντησε ότι δεν έχει εικόνα για το τι συμβαίνει με την ύλη στην Α΄ και Β΄ τάξη ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., για την Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα εκτίμησε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και μας πρότεινε να απευθυνθούμε στο ΠΕΚΕΣ και στους συντονιστές εκπαίδευσης. Τέλος, ύστερα από πίεση δεσμεύτηκε ότι αν πάρει αποφάσεις Συλλόγων Διδασκόντων σχετικές με την αδυναμία κάλυψης της ύλης θα τις προωθήσει.
3. Για άλλη μία φορά αναφερθήκαμε σε λειτουργικά κενά (Θεολόγοι, Γυμναστές, Μουσικούς, Ξένες γλώσσες) που δυστυχώς παραμένουν ενώ το σχολικό έτος πλησιάζει στη λήξη του!! Η απάντηση του προϊσταμένου ήταν ότι μετά την τελευταία φάση προσλήψεων αναπληρωτών το ΥΠΑΙΘ δεν ξαναζήτησε τα κενά με αποτέλεσμα να παραμένουν!!! Άλλωστε, όπως μας υπενθύμισε, όταν ένα μάθημα δεν γίνεται λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού δεν μπαίνει βαθμός!!!!
4. Απαιτήσαμε να σταλεί προς τα σχολεία έγγραφο με το οποίο να καλούνται οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Λυκειακές επιτροπές των Πανελλαδικών εξετάσεων να κάνουν αίτηση. Επίσης, του υπενθυμίσαμε την πάγια θέση του σωματείου για ανανέωση των Λυκειακών επιτροπών. Μας απάντησε ότι πέρυσι έγινε ανανέωση κατά 30%, αρνήθηκε να στείλει σχετικό έγγραφο και μας ξεκαθάρισε ότι έτσι κι αλλιώς η τελική επιλογή των επιτροπών είναι δική του.
5. Τέλος, τοποθετηθήκαμε αρνητικά απέναντι στην Ελληνική PISA που για πρώτη φορά επιδιώκει να εφαρμόσει το ΥΠΑΙΘ και στη χρήση των αποτελεσμάτων των μαθητών ως εργαλεία για την σύγκριση και την κατηγοριοποίηση των σχολείων και για την δυσφήμιση του έργου των εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου. Απαιτήσαμε σε καμία περίπτωση να μην προχωρήσει η εφαρμογή της, σε διαφορετική περίπτωση θα βρουν απέναντι τα εκπαιδευτικά σωματεία. Τον ρωτήσαμε να μας ενημερώσει ποια σχολεία της Α΄ Αθήνας έχουν επιλεγεί. Ο προϊστάμενος, αφού υπερασπίστηκε τη συγκεκριμένη διαδικασία, μας ενημέρωσε ότι δεν έχει βγει σχετική εγκύκλιος ακόμα.
Συνάδελφοι σας καλούμε, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, να διεκδικήσουμε τα δίκαια αιτήματά μας. Μένουμε δίπλα στους μαθητές μας, καλώντας και ενημερώνοντας και τους γονείς για τους κοινούς μας στόχους.
Τα σωματεία της Α΄ Αθήνας:
Α΄ ΕΛΜΕ, Β΄ ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ,
Ε΄ ΕΛΜΕ, Ζ΄ ΕΛΜΕ, Στ΄ ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη