Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: «Υποβάθμιση και απαξίωση και στο ΙΕΠ»
Υποβάθμιση και απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στο ΙΕΠ «βλέπουν» και στο ΙΕΠ οι εκπαιδευτικοί – Τι ζητούν από τον πρόεδρο του ΙΕΠ

Επιστολή στον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), Ιωάννη Αντωνίου, έστειλε η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕΕΚΠΕ), κάνοντας λόγο για «υποβάθμιση-απαξίωση» της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στο ΙΕΠ.

Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι η υποβάθμιση διαφαίνεται με την απουσία αντίστοιχης θέσης Συμβούλου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία και αυτόνομης μονάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στο Τμήμα Α΄: Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, όπως αυτά ήταν θεσμοθετημένα στο παρελθόν στο πλαίσιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Μάλιστα, αναφέρουν ότι «προκηρύχθηκε κοινή θέση Συμβούλου Α’, Φυσικών Επιστημών και Αειφορίας , με αποτέλεσμα τη σαφή υποβάθμιση τόσο της Εκπαίδευσης των Φυσικών Επιστημών όσο και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης».

Τέλος ζητούν τη θεραπεία της τρέχουσας προκήρυξης, αναμένοντας τις ενέργειες του προέδρου του ΙΕΠ.

Η επιστολή των εκπαιδευτικών

«Υποβάθμιση- απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής».

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Σε συνέχεια της πρόσφατης επιστολής μας προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., αναφορικά με την υποβάθμιση και απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στην Ελλάδα, διαβλέπουμε υποβάθμιση και σε επίπεδο Ι.Ε.Π., αφενός με την απουσία αντίστοιχης θέσης Συμβούλου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία και αφετέρου αυτόνομης μονάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στο Τμήμα Α΄: Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, όπως αυτά ήταν θεσμοθετημένα στο παρελθόν στο πλαίσιο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.

Στην ανακοίνωση του Δ. Σ. του Ι.Ε.Π. (αρ. πρωτοκ. 6893/3-6-2022, ΑΔΑ: 9ΝΩΓΟΞΛΔ-2Τ1), με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι προκηρύχθηκε κοινή θέση Συμβούλου Α’, Φυσικών Επιστημών και Αειφορίας , με αποτέλεσμα τη σαφή υποβάθμιση τόσο της Εκπαίδευσης των Φυσικών Επιστημών όσο και της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

Να τονίσουμε για μια ακόμη φορά ότι η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την Αειφορία είναι διεπιστημονική, κανένα γνωστικό αντικείμενο δεν μπορεί να την επικαλείται ως δικό του θέμα, αλλά όλα τα γνωστικά αντικείμενα μπορούν να συνεισφέρουν σε αυτήν (UNESCO, 2005). Επιπλέον συνεκτιμώντας ότι:

1. Ορθά ο νομοθέτης προσθέτει την έννοια της Αειφορίας στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) (Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία -Κ.Ε.Α. στο Ν. 4547/18 και Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία – Κ.Ε.ΠΕ.Α. στο Ν. 4823/21 ).

2. Υφίσταται αυτόνομη Διεύθυνση στο Υ.ΠΑΙ.Θ. με την επωνυμία «Διεύθυνση Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία»

3. Σύμφωνα με το πρόσφατα εκδοθέν Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Υ.Α. 66152/ΓΔ4/1-6- 2022- Φ.Ε.Κ. 2820/τ. Β΄/6-6-2022), υφίσταται αυτόνομο μάθημα/αντικείμενο “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη” για το οποίο “τρέχει” επιμορφωτικό έργο επιμορφωτών Β΄.

Εδώ να σημειώσουμε τις επιφυλάξεις μας σχετικά με το περιεχόμενό του και την ελλιπή επικαιροποίηση σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα και τους 17 Στόχους της Βιώσιμης Ανάπτυξης .

 4. Στο Νόμο 4823/2021 εσφαλμένα δεν υπάρχει πρόβλεψη Συμβούλων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (πρώην Σ.Ε.Ε. Εκπαίδευσης για την Αειφορία) ούτε καν σε Περιφερειακό επίπεδο, θεωρούμε απολύτως λανθασμένη τη συνένωση, σε επίπεδο Συμβούλων Ι.Ε.Π., της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία με τις Φυσικές Επιστήμες, που οδηγεί τελικά στην υποβάθμιση και των δυο επιστημονικών πεδίων και εκφράζουμε την ανάγκη δημιουργίας διακριτών θέσεων Συμβούλων Ι.Ε.Π. τόσο για την “Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την Αειφορία” όσο και για τις Φυσικές Επιστήμες, ώστε να διατηρηθεί υψηλό το επίπεδό τους, όπως ήταν στο παρελθόν.

Ευελπιστώντας στην κατανόηση των όσων παραπάνω αναφέρουμε, αναμένουμε τις δικές σας ενέργειες προς ικανοποίηση του αιτήματός μας και τη θεραπεία της τρέχουσας προκήρυξης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»