Πριν λίγες ημέρες εκδόθηκε ανακοίνωση από το Υπουργείο Παιδείας για τη λειτουργία νέου πληροφοριακού συστήματος με το όνομα e-schools που προορίζεται να αντικαταστήσει το ΠΣ MySchool. Επειδή στον τίτλο του αναγράφεται ότι θα αφορά μόνο στη δημόσια εκπαίδευση και επειδή υπάρχει τεράστιος κίνδυνος να μην δηλώνονται πουθενά οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί με αποτέλεσμα τη μετατροπή της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε άναρχο τόπο και παράδεισο μαύρης εργασίας, η ΟΙΕΛΕ απέστειλε προς την Υπουργό Παιδείας την παρακάτω επιστολή:
H επιστολή
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Πριν κάποιες ημέρες ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η επικείμενη λειτουργία ενός νέου πληροφοριακού συστήματος με τον τίτλο «e-Schools», χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης. Το σύστημα αυτό, όπως αντιλαμβανόμαστε από το κείμενο της ανακοίνωσης, προορίζεται να αντικαταστήσει και να αναβαθμίσει το υπάρχον ΠΣ MySchool.
Θεωρούμε πως κάθε προσπάθεια αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της εποπτείας του εκπαιδευτικού συστήματος είναι καλοδεχούμενη. Διαπιστώνουμε, όμως, τουλάχιστον από τον επίσημο τίτλο («Ολοκληρωμένο Ψηφιακό Πληροφοριακό Σύστημα της Δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης») ότι ενδεχομένως δεν περιλαμβάνεται η καταχώριση ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο νέο ΠΣ.
Για ιστορικούς λόγους αξίζει να αναφερθεί ότι τον Απρίλιο του 2017 ήταν εγγεγραμμένοι στο σύστημα MySchool μόλις 3200 ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί (περίπου το ένα τέταρτο του κλάδου), καθώς πολλοί ιδιοκτήτες απέφευγαν την καταχώρισή τους. Με τον τρόπο αυτό κατόρθωναν να μην δηλώνουν τμήματα-φαντάσματα όπου δίδασκαν εκπαιδευτικοί που είτε δεν προσλαμβάνονταν καθόλου, είτε προσλαμβάνονταν με παράνομες συμβάσεις υπαλλήλων γραφείου, δεν δήλωναν εκπαιδευτικούς στις παρεκκλίσεις, ενώ βάσει των στοιχείων που είχε συλλέξει η ΟΙΕΛΕ τότε, τουλάχιστον ένας στους τρεις εκπαιδευτικούς σε ειδικότητες όπως εικαστικής αγωγής και ξενόγλωσσων δεν είχε διοριστήριο. Οι συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς ήταν οδυνηρές και ταυτόχρονα υπήρξε μεγάλη αιμορραγία των δημόσιων ταμείων. Σας παραπέμπουμε, για να διαπιστώσετε την ακρίβεια των λεγομένων μας, σε παλαιότερα στελέχη της Διεύθυνσης Ιδιωτικής Εκπαίδευσης (αλλά και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης όπου εδρεύουν μεγάλα ιδιωτικά σχολεία).
Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι τα τελευταία χρόνια με προσπάθειες της διοίκησης ο αριθμός των εγγεγραμμένων ιδιωτικών εκπαιδευτικών έχει διπλασιαστεί και καλύπτει περίπου το 80% όσων υπηρετούν στα ιδιωτικά σχολεία. Αν όμως τώρα, όπως φαίνεται από την ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ, το νέο πολυδύναμο πληροφοριακό σύστημα αφορά μόνο στη δημόσια εκπαίδευση, αυτό θα δημιουργήσει μέγα ζήτημα εποπτείας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Θα επιστρέψουμε στην αλήστου μνήμης περίοδο Αρβανιτόπουλου, όταν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έστελναν επιστολές στο Υπουργείο Παιδείας, όπου τα στελέχη τους προειδοποιούσαν αγωνιωδώς ότι δεν γνωρίζουν ποιοι υπηρετούν, ποιοι προσλαμβάνονται, ποιοι απολύονται, ποιοι έχουν διοριστήριο και ποιοι όχι. Θα φθάσουμε σε ποσοστά αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας που θυμίζουν Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης και Κέντρα Ξένων Γλωσσών, με σοβαρότατη ευθύνη και του ΥΠΑΙΘ, καθώς δεν εφαρμόστηκε ποτέ, ούτε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ούτε επί των ημερών σας, η ηλεκτρονική πλατφόρμα που προβλεπόταν στο άρθρο 30 του Ν. 4415/2016.
Με την υπόμνηση ότι η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων και των εκπαιδευτικών τους από το Υπουργείο Παιδείας είναι συνταγματική επιταγή, ζητούμε να γνωστοποιηθεί ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θα καταχωρίζονται και στο νέο σύστημα, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα με το ΠΣ MySchool.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη