ΥΠΑΙΘ: Σχετικά με την ίδρυση, συγχώνευση, κατάργηση, μετονομασία σχολών ΑΕΙ
Στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ εντοπίζεται άρθρο (Άρθρο 5) με αναφορά στους τρόπους "ίδρυσης, συγχώνευσης, κατάργησης, μετονομασίας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων".

Στο Νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ για τα ΑΕΙ "Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις" που κατατέθηκε στη Βουλή και η συζήτηση του οποίου θα αρχίσει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής αύριο Πέμπτη, περιλαμβάνεται διάταξη (Άρθρο 5) σχετικά με την "Διαδικασία ίδρυσης, συγχώνευσης, κατάργησης, μετονομασίας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων".

Το νομοσχέδιο με όλες τις διατάξεις εδώ

Πιο συγκεκριμένα κατά το Άρθρο 5:

Άρθρο 5

Διαδικασία ίδρυσης, συγχώνευσης, κατάργησης, μετονομασίας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων

1. Τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) δύνανται να συγχωνεύονται, κατατέμνονται, μετονομάζονται, μεταβάλλουν την έδρα τους, απορροφώνται από άλλο Α.Ε.Ι. ή να καταργούνται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Εσωτερικών, σύμφωνα με τη διαδικασία των παρ. 2 και 3.

2. Προϋπόθεση για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παρ. 1 είναι να υφίσταται αιτιολογημένη ανάγκη, η οποία δύναται να συνίσταται σε έναν ή περισσότερους από τους ακόλουθους λόγους:

α) στην εξυπηρέτηση συγκεκριμένων αναγκών για την ανάπτυξη της ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς και των αναγκών εξέλιξης της επιστήμης και της έρευνας, της κοινωνίας και της οικονομίας σύμφωνα με την Εθνική Στρατηγική στην Ανώτατη Εκπαίδευση, την Εθνική Στρατηγική Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας, τις εθνικές αναπτυξιακές προτεραιότητες και την Εθνική Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης,

β) στην ανάγκη για καλλιέργεια νέων επιστημονικών, καλλιτεχνικών και τεχνολογικών πεδίων, καθώς και την ενίσχυση πεδίων διεπιστημονικού χαρακτήρα, που δεν καλύπτονται με επάρκεια από τα Α.Ε.Ι. ή τις επιμέρους ακαδημαϊκές μονάδες τους, για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας,

γ) στην καλύτερη σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας ή συγκεκριμένων περιφερειών,

δ) στη μη πιστοποίηση των Α.Ε.Ι. ή σημαντικού αριθμού των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων τους και των προγραμμάτων σπουδών τους από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.),

ε) στον δυσανάλογα μεγάλο ή μικρό ετήσιο αριθμό φοιτητών ή αποφοίτων του Α.Ε.Ι. σε σύγκριση με τον αριθμό των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), καθώς και την ιδιαίτερα χαμηλή προτίμηση για εισαγωγή στα προγράμματα σπουδών τυπικής εκπαίδευσης που παρέχει.

3. Για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παρ. 1 απαιτείται η διατύπωση γνώμης της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι. και του Ανώτατου Συμβουλίου της ΕΘ.Α.Α.Ε., κατόπιν ερωτήματος του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η γνώμη υποβάλλεται εντός τριάντα (30) ημερών από την παραλαβή του ερωτήματος του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Για εξαιρετικούς λόγους, όπως ιδίως για την υποβολή διευκρινιστικών ερωτημάτων από τα αρμόδια γνωμοδοτικά όργανα, η ως άνω προθεσμία δύναται να παραταθεί με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για μία (1) μόνο φορά και για χρονικό διάστημα που δεν δύναται να υπερβεί τις τριάντα (30) ακόμη ημέρες. Αν η προθεσμία του δεύτερου και τρίτου εδαφίου παρέλθει άπρακτη, η πρόταση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Εσωτερικών για την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παρ. 1 υποβάλλεται χωρίς την παροχή γνώμης. 25

4. Με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 1 ρυθμίζονται τα ειδικότερα θέματα που ανακύπτουν από τη μεταβολή, όπως η ολοκλήρωση της φοίτησης των ήδη εγγεγραμμένων φοιτητών στα προγράμματα σπουδών του Α.Ε.Ι., η κατανομή διδακτικού, διοικητικού και λοιπού προσωπικού σε άλλο Α.Ε.Ι. ή φορέα του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), ο χρόνος έναρξης ισχύος της μεταβολής, η διάθεση της ακίνητης και κινητής περιουσίας καθώς και του πάσης φύσεως εξοπλισμού του Α.Ε.Ι., η προθεσμία τροποποίησης του ισχύοντος οργανισμού, εφόσον απαιτείται, καθώς και λοιπά ζητήματα σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία του Α.Ε.Ι. και των επιμέρους ακαδημαϊκών μονάδων του. Το Α.Ε.Ι. που συγχωνεύεται με άλλο Α.Ε.Ι. ή απορροφά άλλο Α.Ε.Ι. υπεισέρχεται αυτοδικαίως σε όλα τα ενοχικά και εμπράγματα δικαιώματα και τις λοιπές υποχρεώσεις του υπό συγχώνευση ή υπό απορρόφηση Α.Ε.Ι., ως οιονεί καθολικός διάδοχος αυτού, κατά τον χρόνο που ορίζεται στο προεδρικό διάταγμα και χωρίς άλλη διατύπωση. Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτείται η τήρηση των διατυπώσεων δημοσιότητας για τα ακίνητα και δεν απαιτείται η καταβολή φόρου, τέλους ή άλλου δικαιώματος υπέρ του Δημοσίου ή των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) ή άλλων νομικών προσώπων. Εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται αυτοδικαίως από το Α.Ε.Ι. χωρίς να απαιτείται ειδική διαδικαστική πράξη συνέχισης για καθεμία από αυτές. Οι αρμοδιότητες των μονομελών και συλλογικών οργάνων των Α.Ε.Ι. που συγχωνεύονται περιέρχονται στα αντίστοιχα όργανα του Α.Ε.Ι. που προκύπτει από τη συγχώνευση, τα οποία καθορίζονται με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 1.

5. Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, Οικονομικών και Εσωτερικών, μετά από εισήγηση της ΕΘ.Α.Α.Ε., ιδρύεται Α.Ε.Ι. εντός της ελληνικής επικράτειας αν υφίστανται ένας ή περισσότεροι λόγοι των περ. α), β) και γ) της παρ. 2 ή άλλος ειδικός λόγος που αιτιολογεί την ανάγκη ίδρυσης νέου Α.Ε.Ι. Με το προεδρικό διάταγμα του πρώτου εδαφίου καθορίζονται ζητήματα σχετικά με την προσωρινή διοίκηση του Α.Ε.Ι. που ιδρύεται, την ακαδημαϊκή του διάρθρωση, τον συνολικό αριθμό οργανικών θέσεων μελών Δ.Ε.Π., Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) και Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) που συστήνονται για τις ανάγκες του Α.Ε.Ι. και των ακαδημαϊκών του μονάδων, τον χρόνο έναρξης της λειτουργίας του, την προθεσμία έκδοσης του οργανισμού και του εσωτερικού κανονισμού του Α.Ε.Ι., καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την οργάνωση και λειτουργία του.

6. Τα Α.Ε.Ι. που ιδρύονται σύμφωνα με την παρ. 5 είναι μη αυτοδύναμα και διοικούνται από προσωρινή διοίκηση, τα μέλη της οποίας καθορίζονται με το προεδρικό διάταγμα της παρ. 5. Αν δύο (2) τουλάχιστον ακαδημαϊκές μονάδες επιπέδου Σχολής γίνουν αυτοδύναμες, το Α.Ε.Ι. γίνεται αυτοδικαίως αυτοδύναμο και εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι έννομες συνέπειες της οποίας ανατρέχουν στον χρόνο πλήρωσης των προϋποθέσεων αυτοδυναμίας. Εντός τριάντα (30) ημερών από την έκδοση της διαπιστωτικής απόφασης, με ευθύνη του Προέδρου της προσωρινής διοίκησης, εκκινεί η διαδικασία για την ανάδειξη των οργάνων διοίκησης του Α.Ε.Ι.

Το νομοσχέδιο με όλες τις διατάξεις εδώ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;