Συνεχίζεται σήμερα η συζήτηση του Σχεδίου Νόμου για τα ΑΕΙ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Νομοσχέδιο Κεραμέως / Δείτε σήμερα Παρασκευή ζωντανά την συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Συνεχίζεται σήμερα Παρασκευή η συζήτηση του Σχεδίου Νόμου για τα ΑΕΙ στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Στη σημερινή συνεδρίαση που αρχίζει στις 9 πμ και θα μεταδώσει ολόκληρη ζωντανά το alfavita.gr θα  διατυπώσουν τις απόψεις τους οι εκπρόσωποι των φορέων οι οποίοι έχουν προσκληθεί από την Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η συζήτηση ολοκληρώνεται την Δευτέρα ενώ την ερχόμενη Τετάρτη αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής και την Πέμπτη ή Παρασκευή το Σχέδιο Νόμου θα γίνει η ψηφοφορία στη Βουλή.

kerameos_nomoshedio_1.jpg

Στη χθεσινή συζήτηση από τη μεριά της κυβέρνησης υποστηρίχθηκε ότι «ενισχύεται και αναβαθμίζεται η ακαδημαϊκή έρευνα και ανοίγονται νέοι ορίζοντες για τα δημόσια Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, συνδέοντας τα με την κοινωνία και την αγορά εργασίας». 

Η αντιπολίτευση την κατηγόρησε ότι, «προχωρά σε μία ακόμα αντιμεταρρύθμιση αγνοώντας, αδιαφορώντας και παραπληροφορώντας για τα πραγματικά προβλήματα της ακαδημαϊκής κοινότητας, νομοθετώντας την ιδιωτικοποίηση τους».

Η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, επέμεινε ότι «αναβαθμίζονται σημαντικά τα δημόσια πανεπιστήμια, εξασφαλίζεται η αξιοκρατία και η διαφάνεια στην εκλογή των μελών των ΔΕΠ, και ενισχύονται τα ελληνικά πανεπιστημιακά προγράμματα έρευνας και καινοτομίας και αναδεικνύονται στην διεθνή και ευρωπαϊκή αγορά».

syrigos_nomoshedio.jpg

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιος για την έρευνα και την ανάπτυξη, Χρήστος Δήμας, έκανε λόγο για «ένα μεταρρυθμιστικό σχέδιο ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και της καινοτομίας που θα συμβάλει στην αναβάθμιση των ΑΕΙ, ώστε να μπορέσουν να γίνουν ανταγωνιστικά μέσα σε ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό και διεθνές πλαίσιο». 

Μίλησε ακόμα για «ένα σημαντικό βήμα απλοποίησης των γραφειοκρατικών διαδικασιών σε ότι αφορά την λειτουργία των ερευνητικών και τεχνολογικών κέντρων» και για «ευεργετικές διατάξεις και ενισχυμένους πόρους για τη στήριξη του ερευνητικού έργου».

filis_nomoshedio.jpg

«Ορθώνουμε το ανάστημα μας απέναντι στη κυβερνητική προπαγάνδα και την καρικατούρα της δημόσιας εκπαίδευσης, απέναντι στο εκτρωματικό νομοσχέδιο και συντονιζόμαστε με τη φωνή των 19 πανεπιστημίων που είναι εναντίον των επιτήδειων αρπακτικών δυνάμεων της αγοράς», τόνισε ο αρμόδιος τομέαρχης και εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης.

Παράλληλα, κατηγόρησε τη κυβέρνηση της ΝΔ ότι «ουσιαστικά, αυτό που επιχειρεί να κάνει είναι να καταστήσει παρελθόν το Πανεπιστήμιο της μεταπολιτευτικής περιόδου, με την τεράστια συμβολή στην πρόοδο της χώρας, που διακρίνεται στις διεθνείς κατατάξεις και να μετατρέψει ένα ακόμη δημόσιο αγαθό προς ιδιωτικοποίηση, ώστε ο τόπος, από τις κοινωνικές και πολιτικές ισορροπίες που εξασφάλισε η Δημοκρατική Μεταπολίτευση, να οδηγηθεί στην περιορισμένη Δημοκρατία της νεοδεξιάς του κ. Μητσοτάκη».

«Βήμα-βήμα η Ελλάδα καθίσταται το διεθνές αντιπαράδειγμα για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη» είπε ο κ. Φίλης και πρόσθεσε: «Το δημοκρατικό πανεπιστήμιο καθίσταται ετεροδιοικούμενο, με δομή ιδιωτικής εταιρείας που θα επιβάλλει τις αποφάσεις του και με πειθαρχικά μέσα. Δεν θα επιδιώκει να βρίσκεται στην επιστημονική και τεχνολογική πρωτοπορία και δεν θα συγκροτεί πλέον Ενιαίο Χώρο Εκπαίδευσης και Έρευνας, μαζί με τα Ερευνητικά Κέντρα. Θα απονέμει πληθώρα τίτλων άσχετα από επαγγελματικά δικαιώματα και θα πολυδιασπά τα επιστημονικά αντικείμενα».

Η εισηγήτρια του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Χαρά Κεφαλίδου, έκανε λόγο για «νομοσχέδιο καρικατούρα μεταρρύθμισης που συντηρεί τα βαρίδια που κρατάνε το ελληνικό πανεπιστήμιο κολλημένο στον περασμένο αιώνα», ενώ επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί επί της αρχής του.

kefalidoy_nomoshedio.jpg

«Ένα νομοθέτημα που χρησιμοποιεί λέξεις-μεταρρυθμιστικά σύμβολα μόνο προς εξυπηρέτηση των μικροεξουσιών και μικροφέουδων, που έχουν καθηλώσει το ελληνικό πανεπιστήμιο, ντύνοντάς το με δανεικό μανδύα και το βλέμμα στραμμένο στις προσεχείς εκλογές για να χρησιμοποιηθεί ως επίτευγμα επιτυχίας. Η κυβέρνηση καταφεύγοντας σε τεχνάσματα υπερρύθμισης, υπονομεύει το μέλλον του δημόσιου πανεπιστημίου που υποτίθεται θέλει να δώσει προοπτική», κατέληξε.

«Την άμεση απόσυρση του αντιλαϊκού νομοσχεδίου με το οποίο επίσημα εγκαινιάζονται ως εμπορικά κέντρα τα πανεπιστήμια», ζήτησε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής.

delis_nomoshedio.jpg

«Με τον τωρινό νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ της χώρας που φέρνει η ΝΔ, τελούνται τα επίσημα εγκαίνια των Πανεπιστημίων ως εμπορικά κέντρα. Και λέω επίσημα εγκαίνια, ακριβώς γιατί η επιχειρηματική δράση έχει ξεκινήσει χρόνια πριν, από τις πολιτικές όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δελής και συμπλήρωσε:

«Δεν υπάρχει ούτε ένα άρθρο για τη φοιτητική μέριμνα, ούτε λέξη για τα οικονομικά προβλήματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών στην προσπάθειά τους να σπουδάσουν και την ίδια ώρα έρχεται η κυβέρνηση και μιλάει για την κοινωνική πολιτική».

«Από την εμπορευματοποίηση των ΑΕΙ που ξεπερνά το ένα δις ευρώ ούτε ένα ευρώ δεν διατίθεται για τις πιεστικές ανάγκες των φοιτητών. Σε αυτό το νομοσχέδιο γίγας ούτε ένα άρθρο δεν αναφέρεται στην αναγκαία φοιτητική μέριμνα και στην αντιμετώπιση των αξεπέραστων προβλημάτων που βιώνουν οι λαϊκές οικογένειες και τολμάτε να μιλάτε για την κοινωνική δήθεν πολιτική σας. Νομοθετική βόμβα διασποράς είναι για τις λαϊκές ανάγκες, για αυτό ζητάμε την άμεση απόσυρση του», κατέληξε ο κ. Δελής.

Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε η ειδική αγορήτρια του ΜεΡΑ25, Σοφία Σακοράφα, υπογραμμίζοντας ότι είναι ένα νομοσχέδιο που προκαλεί ομοβροντία αντιδράσεων και δεν έχει την νομιμοποίηση της ακαδημαϊκής κοινότητας.

«Είναι ένα αντιδημοκρατικό, μη νομιμοποιημένο νομοσχέδιο, κλειστού ιδεοληπτικού μηχανισμού που εφαρμόζεται όχι για τις ανάγκες που υπάρχουν της κοινωνίας, αλλά για τις ανάγκες πελατειακών εξυπηρετήσεων της ΝΔ. Δεν έχει τη συναίνεση ούτε ενός πανεπιστημιακού ιδρύματος της χώρας, είναι ένα μοντέλο διοίκησης που το απορρίπτουν όλοι οι πανεπιστημιακοί καθηγητές» τόνισε η κ. Σακοράφα.

«Είναι προφανές ότι δεν υπηρετεί ούτε στο ελάχιστο τις ανάγκες για μία σύγχρονη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση, ούτε λύνει τα μεγάλα προβλήματα. Αντίθετα, τα δημόσια πανεπιστήμια οδηγούνται στην υποβάθμιση, τα πτυχία απαξιώνονται και ο δρόμος για την παράδοση τους στα ιδιωτικά κολέγια άνοιξε με την θεσμική τους κατοχύρωση. Συνεχίζετε μια καταστροφική πολιτική για τα ερευνητικά κέντρα που θα λειτουργούν ως καρικατούρα των διεθνών ερευνητικών κέντρων με ευέλικτες μορφές εργασίας. Επίσημα δίνεται το δικαίωμα να μπει ένας ακόμα φραγμός στην ανανέωση τους», ανέφερε η κ. Σακοράφα. 

Η πρώην υφυπουργός Παιδείας και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Μερόπη Τζούφη, μίλησε για «ένα νομοσχέδιο απολύτως αυταρχικό και αντιδημοκρατικό που έχει πανεπιστημιακή λογική σούπερ-μάρκετ και κλείνει την πόρτα σε μεγάλο μέρος της νεολαίας».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Σία Αναγνωστοπούλου, κάνοντας λόγο για «ένα σκληρό, ιδεολογικό, κανονιστικό, νεοφιλελεύθερο πλαίσιο για τα ελληνικά πανεπιστήμια, που τα γυρίζει πολλά χρόνια πίσω».

Ο εισηγητής της ΝΔ, Φώντας Μπαραλιάκος, έκανε λόγο για ένα νομοσχέδιο «με θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία, στην καινοτομία και στην αγορά εργασίας», ενώ κατηγόρησε την Αντιπολίτευση για μικροκομματική τακτική και λογική ελλείψει ουσιαστικών επιχειρημάτων.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει η φράση «Απορία ψάλτου βηξ»;

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 2/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τεμπη ονόματα νεκρών
Τέμπη: Συγκλονίζει επιστολή μητέρας θύματος – «Το παιδί μας χάθηκε, δεν υπάρχει πια»
«Τα παιδιά, οι φοιτητές, το μέλλον μας κι ο Παναγιώτης μου, που ήταν πολύ κοντά στην ηλικία των παιδιών αυτών, το μέλλον μας είχαν πολλά ακόμα να...
Τέμπη: Συγκλονίζει επιστολή μητέρας θύματος – «Το παιδί μας χάθηκε, δεν υπάρχει πια»
αφισα
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Οι μαθητές ανακαλύπτουν την τοπική τους ιστορία»
«Οι μαθητές των Δημοτικών σχολείων περιοχής Πολίχνης και Λαγκαδά ανακαλύπτουν και μελετούν την τοπική τους ιστορία μέσα από τη διερεύνηση ιστορικών...
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Οι μαθητές ανακαλύπτουν την τοπική τους ιστορία»