Ενστάσεις για τους επικείμενους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) καταθέτουν με επιστολή τους εκπαιδευτικοί από τους επικουρικούς πίνακες ειδικοτήτων ΠΕ88.03, ΠΕ88.04 και ΠΕ88.05.
Συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί ζητούν από το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση, ώστε στην περίπτωση εξάντλησης των κύριων πινάκων των ειδικοτήτων ΠΕ88.03-Ζωικής Παραγωγής, ΠΕ88.04-Διατροφής και ΠΕ88.05-Φυσικού Περιβάλλοντος, να είναι δυνατός ο μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικών από τους αντίστοιχους επικουρικούς πίνακες.
H επιστολή
Ενστάσεις επί τους επικείμενους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.) κατόπιν της υπ’ αριθ. 3ΕΑ/2019 Προκήρυξης Α.Σ.Ε.Π.
Όσον αφορά τους επικείμενους διορισμούς εκπαιδευτικών ως μόνιμων στην Ε.Α.Ε., οι διορισμοί θα αφορούν εκπαιδευτικούς ενταχθέντων μόνο στους κύριους πίνακες, όπως προέκυψαν από την υπ’ αριθ. 3ΕΑ/2019 διαγωνιστική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό, ως εκπαιδευτικοί ενταχθέντες στους επικουρικούς πίνακες των ειδικοτήτων ΠΕ88.03-Ζωικής Παραγωγής, ΠΕ88.04-Διατροφής και ΠΕ88.05-Φυσικού Περιβάλλοντος δεν θα μπορούμε να διοριστούμε ως μόνιμοι, παρότι όμως διαθέτουμε διδακτική εμπειρία και πιστοποιημένη παιδαγωγική κατάρτιση. Επιπλέον, ορισμένοι από εμάς έχουν εκπαιδευτική προϋπηρεσία στην Ε.Α.Ε. σχεδόν πενήντα (50) μήνες και, ως εκ τούτου, δεν εντάσσονται στους κύριους πίνακες των προαναφερόμενων ειδικοτήτων, λόγω μη συμπλήρωσης της προβλεπόμενης πενήντα μηνών εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας στην Ε.Α.Ε.
Εν πάση περιπτώσει, η μη αξιοποίηση των επικουρικών πινάκων των ειδικοτήτων μας από τη μια μας αφαιρεί τη δυνατότητα για ίση μεταχείριση και το δικαίωμα μας στη μόνιμη εργασία και την άλλη προκαλεί την ανησυχία μας ότι σε περίπτωση αξιοποίησης μόνο των κύριων πινάκων των ειδικοτήτων μας για τους επικείμενους μόνιμους διορισμούς, στους οποίους όμως έχουν απομείνει ελάχιστοι ή καθόλου αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, λόγω των προηγούμενων διορισμών στην Ε.Α.Ε. και στη Γενική Εκπαίδευση, μπορεί τα υπάρχοντα οργανικά κενά των ειδικοτήτων μας και οι αντίστοιχες πιστώσεις να δοθούν για το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών από άλλες εκπαιδευτικές ειδικότητες. Αναφορικά με τους νέους διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή ανακύπτουν τα εξής ζητήματα νομιμότητας:
Α) Κατά τα παρελθόντα έτη και μέχρι το σχολικό έτος 2016-2017, δεν προβλέπονταν, ανά κλάδο και ειδικότητα, κύριος και επικουρικός πίνακας κατάταξης για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής. Απεναντίας, προβλέπονταν ένας ενιαίος πίνακας κατάταξης, ανά κλάδο και ειδικότητα, όπου οι υποψήφιοι/ες κατατάσσονταν βάσει συγκεκριμένης μοριοδότησης επί των ορισθέντων προσόντων στις οικείες αποφάσεις. Ειδικότερα, προβλέπονταν συγκεκριμένη μοριοδότηση του διδακτορικού ή του μεταπτυχιακού διπλώματος (στη σχολική ψυχολογία ή στην Ε.Α.Ε.) ή του πιστοποιητικού ετήσιου σεμιναρίου επιμόρφωσης (στην Ε.Α.Ε.) ή των άλλων ορισθέντων κριτηρίων/προσόντων ένταξης στους πίνακες εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε..
Όμως, από το σχολικό έτος 2017-2018 και έπειτα, ορίστηκε – για πρώτη φορά – η κατάταξη των υποψήφιων εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε., ανά κλάδο και ειδικότητα, σε κύριους και επικουρικούς πίνακες κατάταξης.
Αναλυτικότερα, οι υποψήφιοι/ες εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σπουδών στην Ε.Α.Ε. ή στη σχολική ψυχολογία ή με κάποιο άλλο ορισθέν κριτήριο/προσόν εντάσσονταν στους κύριους πίνακες, ενώ οι υποψήφιοι/ες με σεμινάριο στην Ε.Α.Ε. ή με κάποιο άλλο ορισθέν κριτήριο/προσόν, όπως η προϋπηρεσία δέκα μηνών στην Ε.Α.Ε., κατατάσσονταν στους επικουρικούς πίνακες.
Η ανωτέρω επιλογή, ωστόσο, αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας διότι: Η συμπερίληψη υποψηφίων με μεταπτυχιακά ή διδακτορικά στην Ε.Α.Ε. ή σχολική ψυχολογία απευθείας στον οριστικό πίνακα Β’ (κύριος πίνακας) και συνεπώς ο διορισμός τους, άνευ ετέρου, έναντι υποψηφίων που δεν διαθέτουν απλά και μόνο αυτό το προσόν, οδηγεί πρακτικά σε διορισμό υποψηφίων με λιγότερα μόρια!
Κρίνοντας εκ των δημοσιευθέντων αποτελεσμάτων της προηγούμενης διαγωνιστικής διαδικασίας, κατόπιν της υπ’ αριθ. 3ΕΑ/2019 προκήρυξης, διορίστηκαν από τον κύριο πίνακα υποψήφιοι/ες εκπαιδευτικοί με λιγότερα μόρια και αποκλείστηκαν ουσιαστικά από το διορισμό υποψήφιοι/ες εκπαιδευτικοί με περισσότερα μόρια από τον τελικό αξιολογικό επικουρικό πίνακα, εφόσον οι μεν πρώτοι κατείχαν μεταπτυχιακό ή διδακτορικό δίπλωμα σχετικό με τη σχολική ψυχολογία ή τη ειδική αγωγή, ενώ οι δεύτεροι δεν κατείχαν τοιούτους τίτλους σπουδών.
Αυτό, μάλιστα, χωρίς να έχουν οριστεί μέχρι σήμερα «ισχυρές» προϋποθέσεις για την προσμέτρηση των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ή των διδακτορικών της αλλοδαπής, συναφών με το αντικείμενο της σχολικής ψυχολογίας ή της ειδικής αγωγής, καθώς, κυρίως, δεν έχει οριστεί μέχρι σήμερα, ούτε για τη νέα προκήρυξη 3ΕΑ/2022, η υποχρέωση απόδειξης γνώσης της αντίστοιχης ξένης γλώσσας στην οποία αποκτήθηκαν.
Είναι προφανές πως διορίζονται έτσι υποψήφιοι οι οποίοι απλώς «αγόρασαν» ένα μεταπτυχιακό από μία γείτονα Χώρα για παράδειγμα.
Β) Επιπλέον, με την έκδοση της νέας προκήρυξης 3ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ υποψηφίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κατηγορίας ΠΕ για την πλήρωση των αντίστοιχων κενών θέσεων, διαπιστώνεται πως παρακάμπτεται (για άλλη μια φορά) ο τελικός αξιολογικός επικουρικός πίνακας που προέκυψε από την αμέσως προηγούμενη προκήρυξη 3ΕΑ/2019, αποκλείοντας ουσιαστικά από το μόνιμο διορισμό σε οργανικές θέσεις δεκάδες έως εκατοντάδες εκπαιδευτικούς με πολύ περισσότερα μόρια από αυτά των εκπαιδευτικών του κύριου πίνακα.
Η ανωτέρω ενέργεια της Διοίκησης, ήτοι η προκήρυξη κενών οργανικών θέσεων στην Ε.Α.Ε. οι οποίες θα καλυφθούν από τον κύριο πίνακα της νέας προκήρυξης, πριν την εξάντληση των πινάκων της προηγούμενης προκήρυξης, συνιστά παράνομη μερική ανάκληση της προηγούμενης προκήρυξης.
Κατόπιν όλων των ανωτέρω, ζητούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά και από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων του, να επιδείξει την απαραίτητη πολιτική βούληση και να προχωρήσει -άμεσα – στην έκδοση σχετικής πράξης (τροπολογίας), ώστε στην περίπτωση εξάντλησης των κύριων πινάκων των ειδικοτήτων ΠΕ88.03-Ζωικής Παραγωγής, ΠΕ88.04-Διατροφής και ΠΕ88.05-Φυσικού Περιβάλλοντος, να είναι δυνατός ο μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικών από τους αντίστοιχους επικουρικούς πίνακες.
Τέλος, ζητούμε να καλυφτούν όλα τα υπάρχοντα οργανικά κενά των ειδικοτήτων αυτών κατά τους επικείμενους μόνιμους διορισμούς στην Ε.Α.Ε. και σε καμία περίπτωση να μην δοθούν τα οργανικά κενά (ή ακόμη τα λειτουργικά κενά) των ειδικοτήτων ΠΕ88.03, ΠΕ88.04 και ΠΕ88.05 σε άλλες εκπαιδευτικές ειδικότητες.
Σε διαφορετική περίπτωση, επιφυλασσόμαστε για την άσκηση παντός νομίμου δικαιώματός μας ενώπιον των ελληνικών και των ευρωπαϊκών Θεσμών.
Εκπαιδευτικοί από τους επικουρικούς πίνακες ειδικοτήτων ΠΕ88.03, ΠΕ88.04 και ΠΕ88.05
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη