ΕΕΠ-ΕΒΠ: Οδηγός για την ταυτότητα των κλάδων των εκπαιδευτικών
Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022 από τους εκπαιδευτικούς Γ. Μπουλμέτη και τον Β. Βούγια - Η ταυτότητα των κλάδων-Δομές απασχόλησης-Καθηκοντολόγια-Ιστορική αναδρομή

Έναν χρήσιμο οδηγό για τους εκπαιδευτικούς ΕΕΠ-ΕΒΠ δημοσιεύουν οι εκπαιδευτικοί Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγιας.

Ο οδηγός περιέχει πληροφορίες για τη ταυτότητα των κλάδων, τις δομές απασχόλησης, τα καθηκοντολόγια, τις άδειες και τα ωράρια, τον προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου, το χρονοδιάγραμμα πρόσληψης αναπληρωτών για το 2022-23 και τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Αναλυτικά ο οδηγός:

Α. Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ)

Ανήκει στο ΥΠΑΙΘ, από το 1987, υπαγόταν στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής Και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και τώρα υπάγεται στο Αυτοτελές Τμήμα Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). 

Αποτελεί κλάδο της Εκπαίδευσης και ασκεί το εκπαιδευτικό του λειτούργημα: 

  1. Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), δηλαδή στα Ειδικά Σχολεία και Ειδικά Νηπιαγωγεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στα Γυμνάσια και Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝΕΕΓΥΛ) και στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 
  2. Στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ) και στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ)/ΚΕΔΑΣΥ των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) (Κοιν. Λειτουργοί-ΠΕ30, Ψυχολόγοι-ΠΕ23). 
  3. Στα Γενικά Σχολεία, δηλαδή στο Πρόγραμμα covid (Κοιν. Λειτουργοί-ΠΕ30, Ψυχολόγοι-ΠΕ23), στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης (Κοιν. Λειτουργοί-ΠΕ30, Ψυχολόγοι-ΠΕ23), στα ΕΠΑΛ (Ψυχολόγοι-ΠΕ23) και ως Παράλληλη Στήριξη (Σχολικοί Νοσηλευτές-ΠΕ25). 

Οι κλάδοι που το αποτελούν είναι: ΠΕ21-Λογοθεραπευτών,  ΠΕ22-Επαγγελματικών Συμβούλων, ΠΕ23-Ψυχολόγων,  ΠΕ-24-Παιδοψυχιάτρων, ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών, ΠΕ28-Φυσικοθεραπευτών, ΠΕ29-Εργοθεραπευτών, ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών, ΠΕ31-Ειδικών στη Νοηματική Γλώσσα, Ειδικών Επαγγελματικού Προσανατολισμού Τυφλών και Ειδικών στις Δεξιότητες Καθημερινής Διαβίωσης και Κινητικότητας Τυφλών.

Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Ε.Π) υπηρετεί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση από το 1987 (βάση του ν. 1566/85), λίγο προσωπικό στην αρχή και πολύ περισσότερο από το 2000 και μετά (ν. 2817/2000). 

Οπως προκύπτει από στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας για το 2021-22: 

  1. Το σύνολο των μόνιμων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, στις 18.03.2022, ανέρχεται σε 1.707 
  2. Το σύνολο των αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, στις 07.04.2022, ανέρχεται σε 5.773 
  3. Το γενικό σύνολο μόνιμων και αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ ανέρχεται σε 7.480 

Μόνιμοι διορισμοί 

Το 2020, μετά από πολλά χρόνια,  πραγματοποιήθηκαν 1.040 μόνιμοι διορισμοί μελών ΕΕΠ–ΕΒΠ

Τι δεν υπήρχε στο παρελθόν και υπάρχει τώρα 

Και ενώ επί σειρά ετών τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ μόνιμοι και αναπληρωτές, μονίμως δεν συμπεριλαμβανόντουσαν από τις εκάστοτε ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας, σε κάθε καινούργιο νόμο, σε κάθε καινούργιο μισθολόγιο και σε κάθε είδους διευθετήσεις που αφορούσαν σε εκπαιδευτικούς, χάρη στους αγώνες της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και των αιρετών του κλάδου αυτή τη στιγμή: 

  1. Οι διαδικασίες πρόσληψης αναπληρωτών και διορισμού μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι ταυτόσημες με τις διαδικασίες των εκπαιδευτικών 
  2. Εχει νομοθετηθεί η Επιστημονική Καθοδήγηση των κλάδων ΕΕΠ μέσω αρμόδιων Συμβούλων Εκπαίδευσης, οι οποίοι για πρώτη φορά θα επιλεγούν πολύ σύντομα. 
  3. Δίδεται η δυνατότητα Εισαγωγικής Επιμόρφωσης και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ περιλαμβάνονται σε προγράμματα επιμόρφωσης γενικότερα. 
  4. Τα μέλη ΕΕΠ μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα για θέσεις ευθύνης και συμμετέχουν στις όποιες διαδικασίες επιλογής στελεχών. 
  5. Οσον αφορά στις μετατάξεις μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, πραγματοποιούνται πια με τους ίδιους  όρους και προϋποθέσεις με τις των εκπαιδευτικών. 

Β. Το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) 

Ο κλάδος Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού συστήθηκε με τις διατάξεις της περίπτωσης γ) της παραγράφου 4 και της περίπτωσης γ) της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του ν. 2817/2000 (ΦΕΚ 78 τ. Α΄), ορίστηκαν τα τυπικά προσόντα του διορισμού του (απόφοιτοι Τεχνικών και Επαγγελματικών Λυκείων κ.λπ.) και κατηγοριοποιήθηκε ως ΔΕ 1. Υπάγεται στο Αυτοτελές Τμήμα Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) και ασκεί το εκπαιδευτικό του λειτούργημα: 

  • Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), δηλαδή στα Ειδικά Σχολεία και Ειδικά Νηπιαγωγεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στα Γυμνάσια και Λύκεια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια (ΕΝΕΕΓΥΛ) και στα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 
  • Στα Γενικά σχολεία, ως Παράλληλη Στήριξη. 

Οπως προκύπτει από στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας για το 2021-22: 

  1. Το σύνολο των μόνιμων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, στις 18.03.2022, ανέρχεται σε 1.707 
  2. Το σύνολο των αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, στις 07.04.2022, ανέρχεται σε 5.773 
  3. Το γενικό σύνολο μόνιμων και αναπληρωτών μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ ανέρχεται σε 7.480 


Αναφορικά με το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) από το 2000, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει κάνει τις απαραίτητες  εκείνες ρυθμίσεις που θα διασφάλιζαν την ισότιμη μεταχείριση του Ε.Β.Π. ως προς το μισθολόγιό του και την υπηρεσιακή του κατάσταση (ωράριο εργασίας, επιμόρφωση, σύμβουλοι ειδικότητάς τους), ώστε το προσωπικό αυτό να έχει τις απολαβές που αρμόζουν στο έργο του και τη θέση του στην εκπαιδευτική κοινότητα. 

Ωστόσο, η φύση της εργασίας του ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ και κατ’ επέκταση η θέση του στην εκπαιδευτική κοινότητα,  έτσι όπως ορίζεται στην υπ’ αριθμ. 27922/Γ6 Υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 449/3-4-2007) «Καθορισμός των ιδιαίτερων καθηκόντων και αρμοδιοτήτων …. )», κεφάλαιο Γ’ «ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ» βάσει της οποίας τα μέλη του Ε.Β.Π.: 

«… 2. Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, απασχολούν δημιουργικά τους μαθητές και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή τους στις διάφορες δραστηριότητες  μέσα και έξω από την τάξη, ακολουθώντας το ημερήσιο πρόγραμμα του σχολείου. (…)

  • Συμμετέχουν στις συνεδριάσεις ως μέλη του συλλόγου προσωπικού του σχολείου. Λαμβάνουν μέρος ισότιμα στις δραστηριότητες του και διατυπώνουν τις απόψεις τους για θέματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα τους ή είναι γενικότερου ενδιαφέροντος. Δεν απαλλάσσονται από τα γενικά ή ειδικά καθήκοντα και από την ανάληψη εργασιών που ο διευθυντής του σχολείου μπορεί να τους αναθέσει στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης. 
  • Επικοινωνούν με τους γονείς, έπειτα από συνεννόηση με το διευθυντή, ενημερώνοντας τους για θέματα διαβίωσης των μαθητών στο σχολείο και τους προτείνουν τρόπους στήριξης και καθημερινής φροντίδας στο σπίτι, αντίστοιχους με αυτούς που εφαρμόζονται στο σχολείο.». 

Επί πλέον, εφαρμόζουν προγράμματα χρήσης τουαλέτας, εκμάθησης κανόνων γενικής και προσωπικής υγιεινής, σίτισης και εν γένει προγράμματα Αυτοϋπηρέτησης και Αυτόνομης Διαβίωσης.

Γ. Χρονοδιάγραμμα πρόσληψης αναπληρωτών για το 2022-23

  1. Μέχρι 16 Αυγούστου οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης θα πρέπει να καταχωρίσουν τα κενά εκπαιδευτικών των σχολείων. 
  2. Από 17 έως 19 Αυγούστου ο Περιφερειακοί Διευθυντές θα πρέπει να εγκρίνουν τις εισηγήσεις των κενών των Διευθυντών Εκπαίδευσης. 
  3. Στις 26 Αυγούστου θα ανακοινωθούν τα ονόματα των αναπληρωτών Συναδέλφων σε ποιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προσλαμβάνονται. 
  4. Tο διήμερο 27 και 28 Αυγούστου οι προσληφθέντες αναπληρωτές θα πρέπει να δηλώσουν τα σχολεία στα οποία προτιμούν να τοποθετηθούν. 

Δ. Καθηκοντολόγια

Παραθέτουμε ακολούθως, προς ενημέρωση των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, τα καθηκοντολόγια των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ):

  1. Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ)-(Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) 
  2. Στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ)-(Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ)-(Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό-ΕΕΠ) 
  3. Στις Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) των Σχολικών Δικτύων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (ΣΔΕΥ)-(Ψυχολόγοι-ΠΕ23 και Κοινωνικοί Λειτουργοί-ΠΕ30) 
  4. Στα Γενικά Σχολεία-Πρόγραμμα covid-(Ψυχολόγοι-ΠΕ23 και Κοινωνικοί Λειτουργοί-ΠΕ30) 
  5. Στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ)-(Ψυχολόγοι-ΠΕ23)
  6. Στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης-(Ψυχολόγοι-ΠΕ23 και Κοινωνικοί Λειτουργοί-ΠΕ30) 
  7. Στα Γενικά Σχολεία-(Σχολικοί Νοσηλευτές-ΠΕ25 και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό-ΕΒΠ) 

Αναλυτικά 

1. Καθηκοντολόγιο ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ 

Απόφαση υπ. αριθμ. 27922/Γ6/8-3-2007-ΦΕΚ B 449 – 03.04.2007  

Τροποποίηση Απόφασης υπ. αριθμ. 27922/Γ6/8-3-2007-ΦΕΚ B 449 – 03.04.2007 με την Απόφαση υπ. αριθμ.  48275/Δ3- ΦΕΚ B 1088 – 02.04.2019 

2. Καθηκοντολόγιο ΕΕΠ ΚΕΣΥ-ΚΕΔΑΣΥ 

(Σημείωση: Αναμένεται το καθηκοντολόγιο ΕΕΠ ΚΕΔΑΣΥ και έως ότου εκδοθεί ισχύει το των ΚΕΣΥ) 

Δείτε το ΦΕΚ B 5614 – 13.12.2018 

Δείτε επίσης στη Διαύγεια “Ενιαίος Κανονισμός λειτουργίας των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) και ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες του προσωπικού τους” ΕΔΩ 

3. Καθηκοντολόγιο ΕΕΠ-(Ψυχολόγων-ΠΕ23 και Κοινωνικών Λειτουργών-ΠΕ30) ΕΔΥ-ΣΔΕΥ 

Δείτε το ΦΕΚ B 5009 – 27.10.2021 

4. Καθηκοντολόγιο Ψυχολόγων (ΠΕ23) και Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30) Γενικών Σχολείων-Πρόγραμμα covid 

Δείτε το ΦΕΚ B 5155 – 05.11.2021  

5. Καθηκοντολόγιο Ψυχολόγων (ΠΕ23) ΕΠΑΛ 

Δείτε την Απόφαση Φ.ΜΝΑΕ/105223/Δ4 – ΦΕΚ B 4043 – 02.09.2021  

6. Καθηκοντολόγιο ΠΕ23-Ψυχολόγων και ΠΕ30-Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Γενικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης. 

Δείτε την Απόφαση υπ. αριθμ. 142628/ΓΔ4/- ΦΕΚ Β 3032-4-9-2017 

7. Καθηκοντολόγιο Σχολικών Νοσηλευτών-ΠΕ25 και ΕΒΠ Γενικών Σχολείων 

Δείτε την Απόφαση 88348/Δ3/ 30-05-2018 / ΦΕΚ-Β-2038-2018 

Δείτε το ΦΕΚ B 4706 – 12.10.2021 με την τροποποίηση της Υ.Α 88348/Δ3/ 30-05-2018 / ΦΕΚ-Β-2038-2018 Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΠΕ25 Σχολικών Νοσηλευτών και ΕΒΠ στα γενικά σχολεία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Monimoi dikastiria
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται για τον θάνατο της τρίχρονης Κατερίνας
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
γκλε
Επίθεση Γκλέτσου στο ΠΑΣΟΚ: «Διπλανό μαγαζάκι του Μητσοτάκη - Ψήφισαν Νεοδημοκράτες να βγει ο Ανδρουλάκης»
Κατά του ΠΑΣΟΚ στράφηκε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Επίθεση Γκλέτσου στο ΠΑΣΟΚ: «Διπλανό μαγαζάκι του Μητσοτάκη - Ψήφισαν Νεοδημοκράτες να βγει ο Ανδρουλάκης»