ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2022: Σοβαρές παραλείψεις στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες
George Vitsaras / SOOC
Εκπαιδευτικός καταγγέλλει σοβαρές παραλείψεις στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες της προκήρυξης 3ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ - Τι αναφέρει σε κείμενό του που δημοσιεύει το

Σοβαρές παραλείψεις στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες της προκήρυξης 3ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ καταγγέλλει εκπαιδευτικός με ανοιχτή επιστολή του προς το alfavita.gr.

Αναλυτικά το κείμενο του εκπαιδευτικού έχει ως εξής:

Χαιρετώ όλους τους συναδέλφους.

Ως ένας από τους σύγχρονους «αγωνιστές» εκπαιδευτικούς που κάθε χρόνο αυτήν την περίοδο ζουν μέσα στην ανασφάλεια και το άγχος περιμένοντας το πού και πότε θα βρεθούν, για να επιτελέσουν το λειτούργημά τους και να εξασφαλίσουν τα προς το ζην στην οικογένειά τους, θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή σε ορισμένες σοβαρές παραλείψεις που έχουν παρατηρηθεί στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες της προκήρυξης 3ΕΑ/2022.

Συνάδελφοι, βλέποντας όλη αυτή την προχειρότητα στην αντιμετώπιση του λειτουργήματός μας θα ήθελα να επισημάνω πως είναι απαράδεκτο στην εποχή που ζούμε να πλήττεται το οικογενειακό εισόδημα εκπαιδευτικών και να διαταράσσεται η αρμονική οικογενειακή ισορροπία λόγω πλημμελούς άσκησης των αρμοδιοτήτων των υπεύθυνων φορέων.

Πιο συγκεκριμένα, στους διορθωμένους προσωρινούς πίνακες που δημοσιεύτηκαν στις 04/08/2022 από τον ΑΣΕΠ παρατήρησα τα εξής λάθη όσον αφορά τα δικά μου αξιολογικά κριτήρια:

1) Είμαι κάτοχος μεταπτυχιακού Ειδικής Αγωγής από το 2020. Το χαρακτηριστικό αυτό δίνει αυτομάτως την παιδαγωγική επάρκεια σε αποφοίτους του κλάδου μου. Στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες δεν έχει καταχωρηθεί η παιδαγωγική μου επάρκεια, παρόλο που στην αίτηση του ΑΣΕΠ που είχα υποβάλλει για την προκήρυξη 3ΕΑ/2022 είχα δηλώσει ρητώς ότι έχω αυτό το προσόν (είχα επιλέξει το αντίστοιχο κουτάκι). 

2) Το γεγονός ότι είμαι πτυχιούχος μεταπτυχιακού ΕΑ αυτομάτως μου δίνει το δικαίωμα να εισαχθώ στον κύριο πίνακα ΕΑ. Το προσόν ήταν περασμένο κανονικά στο πληροφοριακό σύστημα opsyd με την ταμπέλα «συναφές με ΕΑΕ». Όμως, το όνομά μου βρέθηκε στον επικουρικό αντί για τον κύριο πίνακα!

Πιθανότατα, λόγω βλάβης της σύνδεσης του διαδικτύου τη στιγμή της αίτησης (εργασίες τοποθέτησης / συντήρησης δικτύου οπτικών ινών στην ευρύτερη περιοχή όπου διαμένω) δεν αποθηκεύτηκε τελικά ως πρόσθετο προσόν το μεταπτυχιακό στην ΕΑ, παρόλο που προτού πατήσω το κουμπί υποβολή, στην προεπισκόπηση της αίτησης, είχε φανεί ότι είχε επιλεγεί κανονικά στην αίτησή μου.  

Ως εκ τούτου βρίσκομαι σε πολύ χαμηλότερη από τη δέουσα θέση στη σειρά κατάταξης των πινάκων, η οποία δεν ανταποκρίνεται στα ακαδημαϊκά μου προσόντα. Σε όποιον αρμόδιο φορέα έχω απευθυνθεί μέχρι σήμερα αποποιούνται όλοι τις ευθύνες τους και υποστηρίζουν πως δεν έχουν γνώσεις για τη συγκεκριμένη περίπτωση, ενώ ο ένας αρμόδιος με παραπέμπει στον άλλο υπεύθυνο κ.ο.κ. (το ΑΣΕΠ στο ΥΠΑΙΠΘ και το αντίστροφο). Δηλαδή, όλοι οι φορείς δηλώνουν πως έχουν πλήρη άγνοια επί του θέματος κι επιμένουν πως το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι η ένσταση (την οποία ήδη έχω κάνει), χωρίς να μπορεί κάποιος να προσδιορίσει αν θα υπάρξει δικαίωση τελικά.  

Με αφορμή τα προαναφερθέντα, θα ήθελα να θέσω στους λειτουργούς του Υπουργείου Παιδείας και του Α.Σ.Ε.Π. τις εξής απορίες – προβληματισμούς μου:

1) Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί (και γενικά εργαζόμενοι) από προσωρινούς πίνακες προτού αναρτηθούν οι οριστικοί πίνακες και προτού γίνει διαλεύκανση της υπόθεσης από την εκδίκαση των τυχόν ενστάσεων; Αναρωτιέμαι πόσο νόμιμη είναι μια τέτοια πρακτική και ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετεί.

2) Πόσο ολοκληρωμένος ήταν ο  αλγόριθμος που χρησιμοποίησε ο ΑΣΕΠ για την άντληση των προσόντων από τον OPSYD δεδομένου πως στην αίτηση του ΑΣΕΠ είχα δηλώσει πως διαθέτω 2 μεταπτυχιακά; Μήπως έπρεπε να αντλούσε επιπλέον πληροφορίες για κάθε προσόν του υποψηφίου, π.χ. για το αν η συνάφεια του μεταπτυχιακού είναι σχετική με την ΕΑΕ ή όχι. Θα μπορούσε να συσχετίζει τις πρόσθετες πληροφορίες, ώστε τελικά να προκύπτει ένα ασφαλέστερο συμπέρασμα. Τα στοιχεία αυτά θα μπορούσαν να ληφθούν υπόψιν από το σύστημα, ώστε οι πίνακες να μην περιέχουν λάθη και να ανταποκρίνονται στα πραγματικά προσόντα κάθε υποψηφίου.  

3) Γιατί οι υπάλληλοι της Β’ Βάθμιας που καταχώρισαν τα προσόντα μου στον OPSYD, από τα μεταφορτωμένα έγγραφά μου, παρέλειψαν να δηλώσουν την απόκτηση της παιδαγωγικής επάρκειας παρόλο που διέθετα μεταπτυχιακό στις επιστήμες της ΕΑ; Μήπως κάτι τέτοιο δείχνει τις ελλείψεις της κρατικής μηχανής σε επίπεδο υποδομών και την έλλειψη επιμόρφωσης του προσωπικού που διαχειρίζονται τέτοια λεπτά ζητήματα;

Επιπρόσθετα, την περίοδο ενστάσεων μετά την υποβολή των δικαιολογητικών στον OPSYD, επικοινώνησα με τη Β’ Βάθμια την οποία είχα δηλώσει στον OPSYD, για να διαχειριστεί τα δικαιολογητικά μου κι ενώ απάντησαν πως θα επικοινωνήσουν με τους αρμόδιους φορείς και θα διορθωθεί το πρόβλημα, τελικά δεν πραγματοποιήθηκε καμία διόρθωση.

4) Ποιος θα με αποζημιώσει σε περίπτωση που δικαιωθώ στους τελικούς πίνακες για το χρονικό διάστημα που με καταστήσατε επαγγελματικά ανενεργό εξαιτίας μη προβλέψιμης αστοχίας τη στιγμή υποβολής της αίτησης; Θεωρείτε ότι αυτές οι πρακτικές ικανοποιούν τις αρχές της χρηστής διοίκησης και το αίσθημα δικαίου των πολιτών αυτού του κράτους;

Ελπίζω ότι θα ληφθούν σοβαρά υπόψιν οι προβληματισμοί μου και ότι θα λάβω έγγραφη απάντηση από τους ιθύνοντες ως προς την επίλυση του σοβαρού θέματος που έχει προκύψει. Ασφαλώς, επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο δικαίωμά μου. 

Ευχαριστώ για το χρόνο σας,

Κακαβούλιας Παναγιώτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ