ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Πληθωρισμός, «ράλι» καυσίμων, μετακινήσεις και στέγη, βαρίδια για νεοδιορισμένους και αναπληρωτές 

Αύξηση μισθών ζητούν οι εκπαιδευτικοί, καθώς ένα σημαντικό μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας έρχεται αντιμέτωπο με μια σειρά προβλημάτων ετησίως που σχετίζονται με το κόστος διαβίωσης, τις πολλές μετακινήσεις προς την ενδοχώρα και την κατανάλωση πολλών καυσίμων.

Το χρηματικό ποσό που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί, όπως είναι γνωστό, είναι μικρό. 

Αναλυτικότερα, ο νεοδιορισθείς εκπαιδευτικός έχει να αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα. Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται ως αναπληρωτές φεύγουν συνήθως με μια βαλίτσα στο χέρι και μετακινούνται σε ολόκληρη την Ελλάδα, με σκοπό να μαζέψουν όσο γίνεται περισσότερη προϋπηρεσία, η οποία, συνδυασμένη με μορφωτικά εφόδια (π.χ. επιμορφωτικά προγράμματα σπουδών, μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών), θα τους εξασφαλίσει μόρια για έναν καλύτερο διορισμό.

Ένας νεοδιορισθείς εκπαιδευτικός λαμβάνει 750 ευρώ εξαιτίας των κρατήσεων που του γίνονται, ενώ ο μισθός ενός αναπληρωτή, ένεκα των λιγότερων κρατήσεων, αγγίζει κάτι παραπάνω από τα 800 ευρώ. Για κάθε μεταπτυχιακό τίτλο προστίθενται 40 ευρώ παραπάνω.

Πόσο πληρώνονται οι εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο; Σε ποια θέση βρίσκεται η Ελλάδα...

Στις 10 χώρες με τους πιο κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς ανήκει η Ελλάδα, σύμφωνα με έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΑΣΑ). Συγκεκριμένα, η χώρα μας καταλαμβάνει την έκτη θέση από το τέλος.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι ο κατώτατος ετήσιος μικτός μισθός του Έλληνα εκπαιδευτικού είναι:

Το 19% του αντίστοιχου του Λουξεμβούργου

Το 31% του Γερμανού καθηγητή

Το 42% του Φινλανδού

Το 44% του Αυστριακού

Το 45% του Ισπανού

Το 53% του Κυπρίου

Το 57% του Ιταλού

Το 66% του Πορτογάλου

Το 77% του Σλοβένου

Το 52% του Μ.Ο. των χωρών της Ευρωζώνης

ekpaideytikoi_apognosi


Τι λένε οι εκπαιδευτικοί
 

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γιώργος Μακράκης μίλησε στη «Νέα Κρήτη», όπου έκανε σαφές το πρόβλημα: «Δυστυχώς, η μισθοδοσία των εκπαιδευτικών δε συζητιέται στη δημόσια σφαίρα και κυρίως των νεοδιορισθέντων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Από το 2011 έχει να μεταβληθεί το μισθολόγιο στον δημόσιο τομέα. Και στον δημόσιο τομέα ανήκει και η δική μας κοινωνική-επαγγελματική ομάδα των εκπαιδευτικών. Ένας αρκετά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών εργάζεται σε διαφορετική περιοχή από τον τόπο καταγωγής τους. Ο μισθός τους είναι ιδιαίτερα χαμηλός εάν σκεφτούμε τα έξοδα. Μεγάλο πρόβλημα είναι ο πληθωρισμός, που ταλαιπωρεί πολλά νοικοκυριά. Πρόβλημα επίσης αποτελούν η ενέργεια, τα καύσιμα και το υψηλό κόστος διαβίωσης. Σκεφτείτε έναν άνθρωπο που φεύγει από τις Σέρρες με σκοπό να ασκήσει το εκπαιδευτικό λειτούργημα στην Κρήτη. Οι μετακομίσεις και τα έξοδα διαβίωσης είναι πολλά. Επίσης, ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός, εφόσον εργάζεται σ’ ένα σχολείο της επαρχίας, πρέπει να πληρώνει αρκετά χρήματα στη βενζίνη εξαιτίας των μετακινήσεών του στην ενδοχώρα».

«Ο νεοδιορισθείς εκπαιδευτικός λαμβάνει 750 ευρώ. Ο αναπληρωτής παίρνει λίγο παραπάνω από 800 ευρώ, καθώς οι κρατήσεις είναι λιγότερες. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η οικονομική κατάσταση, όμως υπάρχουν και άλλα προβλήματα. Υπάρχουν ολόκληρες οικογένειες που χωρίζονται στα δύο, καθώς σε άλλη περιφερειακή ενότητα ασκεί ο άνδρας το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και σε άλλη περιφερειακή ενότητα η γυναίκα. Την ίδια στιγμή, με αυτόν τον τρόπο υποβαθμίζεται το επάγγελμα του εκπαιδευτικού. Ο εκπαιδευτικός έχει παιδαγωγική και επιστημονική επάρκεια, που δυστυχώς τα 750 ευρώ που παίρνει δεν είναι αρκετά για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της καθημερινότητας. Εμείς ζητάμε από την Πολιτεία να σκύψει πάνω στα προβλήματα των εκπαιδευτικών και να πάρει γενναίες πρωτοβουλίες ενόψει και της νέας σχολικής χρονιάς. Εμείς ζητάμε αύξηση του μηνιαίου εισοδήματος για τους δημοσίους υπαλλήλους και πιο συγκεκριμένα για εμάς τους εκπαιδευτικούς, και κυρίως να δοθεί έμφαση στα προβλήματα των νεοδιορισθέντων και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών».

Από τους πιο χαμηλόμισθους της Ευρώπης

Ο Νίκος Φουντουλάκης είναι νεοδιορισθείς εκπαιδευτικός στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το καινούργιο σχολικό έτος θα είναι δάσκαλος στο Δημοτικό Σχολείο του Πύργου. Ο ίδιος μίλησε για ένα δίκαιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας να αυξηθούν οι μισθοί. 

«Θεωρώ πως είναι δίκαιο αίτημα να αυξηθούν οι μισθοί και πως είναι λάθος που δεχόμαστε τόσες πολλές κρατήσεις, ενώ την ίδια στιγμή οι κρατήσεις σε κάποια άλλα επαγγέλματα του δημόσιου τομέα έχουν αποφευχθεί. Πληρώνουμε πολλά σε εισφορές αλληλεγγύης και θεωρώ πως είναι αναγκαία μια στοιχειώδη αύξηση του μηνιαίου μισθού», είπε ο κ. Φουντουλάκης, ενώ συνέχισε: «Στον χώρο της εκπαίδευσης υπάρχουν τρομερές ανισότητες μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε. Για παράδειγμα, ένας εκπαιδευτικός στην Κύπρο λαμβάνει 2.000 ευρώ μηνιαίο μισθό, ενώ στην Ελλάδα χρειάζεται να δουλέψεις δύο ολόκληρες δεκαετίες για να πάρεις 1.100 ευρώ. Εγώ έχω πέντε χρόνια προϋπηρεσία σε δημοτικά σχολεία και έχω εργαστεί στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση. Φέτος, ξεκινάω ως μόνιμος και θα εργαστώ στο Δημοτικό Σχολείο Πύργου. Υπάρχει πρόβλημα στη μετακίνηση, καθώς θα βάζω το αμάξι μου για να πηγαίνω κάθε μέρα στον Πύργο. Είναι πρόβλημα. Θεωρώ πως πρέπει να αυξηθούν οι μισθοί. Είναι απαράδεκτο οι μισθοί των εκπαιδευτικών να κινούνται σε τόσο χαμηλά επίπεδα στην Ελλάδα».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακης
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Οι ομάδες θα λειτουργούν εντός ωραρίου εργασίας και στην περίπτωση που θα λειτουργούν εκτός ωραρίου, θα καταβάλλεται αμοιβή σύμφωνα με τις διατάξεις...
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Σημαντική διάκριση στο Γεωπονικό πανεπιστήμιο
Χρυσό μετάλλιο Καλύτερης Επιχειρηματικότητας σε Έλληνες φοιτητές - Ανάμεσά τους απόφοιτη του Γεωπονικού πανεπιστημίου
Σημαντική διάκριση της Ελένης Κρασσά, απόφοιτης του Τμήματος Βιοτεχνολογίας ΓΠΑ στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM
Χρυσό μετάλλιο Καλύτερης Επιχειρηματικότητας σε Έλληνες φοιτητές - Ανάμεσά τους απόφοιτη του Γεωπονικού πανεπιστημίου
rempoutsika
ΕΟΠΠΕΠ: Εντός Δεκεμβρίου οι εξετάσεις πιστοποίησης για 20.123 αποφοίτους ΣΑΕΚ - Καθυστέρησαν λόγω λαθών σε 1.531 αιτήσεις
Επείγουσα ανακοίνωση: Οι δυνητικά υποψήφιοι που έχουν λάβει ειδοποίηση καλούνται να υποβάλλουν στον ΕΟΠΠΕΠ συμπληρωματικά στοιχεία με καταληκτική...
ΕΟΠΠΕΠ: Εντός Δεκεμβρίου οι εξετάσεις πιστοποίησης για 20.123 αποφοίτους ΣΑΕΚ - Καθυστέρησαν λόγω λαθών σε 1.531 αιτήσεις