Thumbnail
Ιδίως στην περιφέρεια είναι πολύ λιγότερα από όσα ανακοινώθηκαν αρχικά τα σχολεία που τελικά θα λειτουργήσουν με διευρυμένο ωράριο, καθώς οι γονείς δεν έδειξαν ενδιαφέρον συμμετοχής

Σε αποχαρακτηρισμό χιλιάδων σχολείων από τα 5.000 που είχαν αρχικά οριστεί σαν Ολοήμερα Διευρυμένου Ωραρίου θα αναγκαστεί να προχωρήσει σύντομα το Υπουργείο Παιδείας, καθώς οι γονείς, ειδικά των περιφερειακών πόλεων, φαίνεται γύρισαν την πλάτη στην έμπνευση της κ.Κεραμέως, την οποία μάλιστα εξήγγειλε με τυμπανοκρουσίες!

Σύμφωνα με πληροφορίες μας από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης κυρίως της περιφέρειας, είναι πολύ λιγότερα από όσα ανακοινώθηκαν αρχικά, τα σχολεία που τελικά θα λειτουργήσουν με το διευρυμένο ωράριο καθώς οι γονείς δεν έδειξαν ενδιαφέρον συμμετοχής των παιδιών τους σε τόσο εκτεταμένη παιδοφύλαξη. Στις μεγάλες πόλεις τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα, αλλά και πάλι όχι όπως τα υπολόγιζε η υπουργός.

Οι πληροφορίες, μετά από τη λήξη των εγγραφών, λένε ότι περίπου τα μισά Ολοήμερα διευρυμένου ωραρίου που είχαν οριστεί, σχεδόν 2.500 δηλαδή, τελικά δεν θα λειτουργήσουν, γεγονός που αποδεικνύει πόσο επικοινωνιακή ήταν τελικά η φιέστα που οργάνωσε η κ.Κεραμέως... Τελικά θα λειτουργήσουν τα...μισά των μισών.

Η οποία υπουργός Παιδείας, έδωσε χτες συνέντευξη (ακόμα μία) στο Mega και ρωτήθηκε για το θέμα των Ολοήμερων Διευρυμένου Ωραρίου, επαναλαμβάνοντας πόσο πολύ βοηθάει το μέτρο τους εργαζόμενους γονείς  αλλά και τα παιδιά που θα μελετούν στο σχολείο αντί για το σπίτι, αλλά δεν είπε ούτε μια κουβέντα για την απαξίωση που εισέπραξε. 

Θα περιμένουμε βέβαια τα τελικά στοιχεία -που ελπίζουμε κάποια στιγμή να δοθούν στη δημοσιότητα- ώστε να δούμε σε ποιά έκταση θα εφαρμοστεί εντέλει το διευρυμένο ωράριο

Αχαϊα: Οι γονείς προτίμησαν τον παλαιό τύπο Ολοήμερου

Το παράδειγμα της Αχαϊας, είναι ενδεικτικό. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Πελοπόννησος, από τα 148 δημοτικά και νηπιαγωγεία που είχε προγραμματιστεί να λειτουργήσουν Ολήμερα διευρυμένου Ωραρίου, τελικά θα λειτουργήσουν μόλις 57!

Από τα 24 τμήματα του νηπιαγωγείου θα λειτουργήσουν μόνο τα τέσσερα τα οποία εδρεύουν στην Πάτρα. Λίγο καλύτερη είναι η εικόνα στα δημοτικά σχολεία όπου θα λειτουργήσουν 53 ολοήμερα τμήματα με διευρυμένο ωράριο (5.30μ.μ.) από τα 124 που είχαν προγραμματιστεί, λέει το ρεπορτάζ και εξηγεί:

«Οι γονείς «προτίμησαν τον παλαιό τύπο ολοημέρου που σημαίνει παραλαβή του παιδιού, είτε στις 3 μ.μ., είτε στις 4 μ.μ. ανάλογα με το πρόγραμμά τους. Οπως αναφέρουν οι ίδιοι οι γονείς επιλέγουν να παίρνουν τα παιδιά τους την ώρα που σχολάνε από την εργασία τους και ακολούθως να κάνουν τον προγραμματισμό τους παρά να έχουν σε εκκρεμότητα την παραλαβή του παιδιού και να βγαίνουν ξανά από τα σπίτια τους για να πάνε στο σχολείο. Αλλοι πάλι τα έχουν εντάξει σε φροντιστήρια ή αθλητικά και μουσικά τμήματα επομένως η παράταση της παραμονής τους στο σχολείο θα τους έβγαζε εκτός προγράμματος.

«Δεν έχουμε μεγάλη συμμετοχή σε όλη τη Δυτική Ελλάδα. Θα λειτουργήσουν κάποια τμήματα, αλλά όχι στην έκταση που είχε προγραμματίσει το υπουργείο Παιδείας» μας είπε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος.

Από την πλευρά του ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Νικόλαος Κλάδης μας ανέφερε σχετικά: «Το ενδιαφέρον των γονιών είναι αρκετά μειωμένο. Χθες έληξε η προθεσμία υποβολής της σχετικής αίτησης, οπότε σήμερα θα έχουμε μία πιο ξεκάθαρη εικόνα».

Γύρισαν την πλάτη οι γονείς στην περιφέρεια

Στην Καβάλα, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Πρωινή», από τα 24 Δημοτικά που είχαν οριστεί ως Ολοήμερα διευρυμένου ωραρίου θα λειτουργήσουν τελικά μόνο τα 5, ενώ από τα 10 νηπιαγωγεία, θα λειτουργήσει μόνο ένα, της παραλίας Οφρυνίου. Στα Τρίκαλα πάλι, μόλις 4 δημοτικά σχολεία της πόλης των Τρικάλων  έχουν δηλώσει ότι θα λειτουργήσουν με διευρυμένο ωράριο και 1 στην Καλαμπάκα. Συνολικά στο Νομό μόνο 3 νηπιαγωγεία και 5 δημοτικά σχολεία θα λειτουργήσουν με διευρυμένο ωράριο. Μικρό το ενδιαφέρον και στην Αιτωλοακαρνανία για το διευρυμένο ολοήμερο όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”, η οποία τονίζει πως υπάρχουν πολλές επιφυλάξεις από γονείς και εκπαιδευτικούς. Σε 30 σχολεία (11 νηπιαγωγεία και 19 δημοτικά) πρόκειται να εφαρμοστεί το πιλοτικό πρόγραμμα επέκτασης του ολοήμερου σχολείο με αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου μέχρι τις 5:30 μμ

Αττική: Αδειασμα από τους γονείς

Αλλά και στην Αττική, οι γονείς με ανακοινώσεις τους έδειξαν ότι κατάλαβαν τους σχεδιασμούς εικονικής πραγματικότητας της κ. Κεραμέως: «Μήπως η ουσία βρίσκεται σε αυτό που ομολογεί η κυβέρνηση; στην «εναρμόνιση της επαγγελματικής με την οικογενειακή ζωή», δηλαδή παιδοφυλακτήριο μέχρι τις 5:30 μ.μ., ώστε να εξακολουθήσουμε να εργαζόμαστε 10ωρα και 12ωρα και να είμαστε διαθέσιμοι περισσότερες ώρες για τους εργοδότες, χωρίς τη «δικαιολογία» των παιδιών... Η κυβέρνηση δεν κόπτεται για τις ανάγκες των παιδιών & των οικογενειών μας. Δεν έχει την δική μας αγωνία «τι θα κάνουμε τα παιδιά μας» όταν δουλεύουμε «ήλιο με ήλιο», νόμιμα και απλήρωτα. Αν αυτό ήταν το μέλημά της θα καταργούσε το νόμο Χατζηδάκη και όλους τους αντεργατικούς νόμους που έχουν φέρει αυτή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα τα ευέλικτα ωράρια, τη διευθέτηση του εργάσιμου χρόνου, την κατάργηση του 8ωρου και των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, το τσάκισμα των μισθών μας κ.α», ανακοίνωσε η Ομοσπονδία Γονέων & Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής

Στην Πετρούπολη (ενδεικτικά), οι γονείς είχαν επίσης εκδόσει και ανακοίνωση για το θέμα, τονίζοντας: «Ως γονείς του Δήμου Πετρούπολης βλέποντας την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στα σχολεία της πόλης μας (νηπιαγωγεία σε κοντέινερ, αίθουσες που δεν πληρούν κανέναν όρο για να είναι αίθουσες και δημιουργήθηκαν χωρίς άδεια, κενά στο εκπαιδευτικό προσωπικό, προσωπικό καθαριότητας που μετά βίας θα καλύπτει το μισό σχολικό ωράριο, δεν υπάρχει –πλην ελαχίστων εξαιρέσεων-σε κανένα σχολείο ειδικοί χώροι εστίασης και ξεκούρασης κ.α.) θεωρούμε ότι αν δεν υπάρξουν οι προϋποθέσεις που θέσαμε παραπάνω η διεύρυνση αυτή θα μετατρέψει τα σχολεία σε παιδοφυλαχτήρια, σε κανονικά parking παιδιών. Ενώ το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου θα μπορούσε να δώσει λύσεις ουσιαστικές σε παιδιά οικογενειών που οι γονείς εργάζονται, με μόνιμο δάσκαλο που θα έχει σταθερή παρουσία και θα βοηθάει τα παιδιά, με χώρους που τα παιδιά θα μπορούν να σιτίζονται και να ξεκουράζονται, χρησιμοποιείται μόνο και μόνο για να δώσει το άλλοθι στην παραπέρα ελαστικοποίηση των ωραρίων εργασίας των γονέων και κηδεμόνων τους»

Η ΔΟΕ τα είχε προβλέψει

Η ΔΟΕ, σε ανακοίνωσή της, είχε ουσιαστικά προβλέψει την εξέλιξη αυτή:

«Το περιεχόμενο των ρυθμίσεων του άρθρου 371, κινείται στη διαχρονική λογική των κυβερνήσεων «να παρουσιάσουμε κάτι που να φαντάζει όμορφο (με καθαρά επικοινωνιακή στόχευση) , αλλά κενού περιεχομένου.»

Συγκεκριμένα:

Στο Δημοτικό Σχολείο:

  • Καθιερώνονται 3 ζώνες λειτουργίας του Ολοήμερου Δημοτικού (1η ζώνη 13:20 με 14:10 Μεσημβρινό Γεύμα – Διατροφική Αγωγή, 2η ζώνη 14:10 με 15:55 – 2 ώρες Μελέτη – Προετοιμασία, 3η ζώνη 15:55 με 17:30 – 2 ώρες Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι) και προστίθενται 2 επιπλέον διδακτικές ώρες στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο από τις 16:00 έως 17:30. Στο Ολοήμερο, που παραμένει προαιρετικό, ορίζονται διαφορετικές ώρες αποχώρησης (παρ. 2β), δηλαδή ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στο τι παρακολουθούν τα παιδιά και μέσα στο ίδιο σχολείο.
  • Κατά τη διάρκεια της 2ης ζώνης δεν υπάρχει σαφής προγραμματισμός αφού μπορεί να είναι όλο το 2ωρο αφιερωμένο στη Μελέτη και την Προετοιμασία της επόμενης ημέρας, μπορεί όμως και όχι! Ουσιαστικά, τα παιδιά θα συνεχίσουν να έχουν «δουλειά» και για το σπίτι, μετά τις 6 μ.μ. εξαντλημένα και καταπονημένα. Πόσο μάλλον όταν η 2η ώρα θα ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων ανάλογα με τις ώρες που θα τους περισσεύουν.
  • Στην 3η ζώνη κάτω από τον εύηχο τίτλο «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι», όπου δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το ποιοι θα διδάσκουν, αφού περιλαμβάνονται πλειάδα αντικειμένων, υπάρχει αναφορά ακόμα και σε αντικείμενα ανακόλουθα με τις ανάγκες των παιδιών σε αυτές τις ηλικίες, όπως η ρητορική τέχνη, ή ακόμα και ξένα προς τη φύση του σχολείου, όπως η παιδική επιχειρηματικότητα, η πολιτειότητα και η πολιτότητα.

Στο Νηπιαγωγείο:

  • Προστίθενται 2 επιπλέον 30λεπτες διδακτικές ώρες ( 5η και 6η) με νεφελώδες εκπαιδευτικό περιεχόμενο κάτω από τους όρους “Ανάπαυση/Ελεύθερο παιχνίδι- ενασχόληση στα κέντρα μάθησης (γωνιές)” και “Ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι, Ανατροφοδότηση”, που ουσιαστικά επαναλαμβάνουν τις ανάλογες της πρώτης ζώνης (2η και 4η). Επίσης προστίθεται 15λεπτο διάλλειμα (16:00-16:15)  αμέσως μετά τη 15λεπτη προετοιμασία αποχώρησης της πρώτης ζώνης (15:45-16:00) και προετοιμασία αποχώρησης στο τέλος της δεύτερης ζώνης (17:15 – 17:30). Η συγκεκριμένη διάρθρωση τεμαχίζει περαιτέρω τον ήδη τραυματισμένο από την προαιρετικότητα ενιαίο χαρακτήρα του ολοήμερου νηπιαγωγείου και το μετατρέπει σε κέντρο διερχομένων.
  • Εξίσου απροσδιόριστο και νεφελώδες είναι το τοπίο αναφορικά με το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών στο συγκεκριμένο τύπο νηπιαγωγείου που δημιουργεί επιπρόσθετες ανισότητες ανάμεσα στις/στους νηπιαγωγούς των οποίων το διδακτικό ωράριο γίνεται λάστιχο κατά το δοκούν της κάθε κυβέρνησης.

Η σοβαρότητα, αλλά και η “παιδαγωγική” διάσταση με την οποία βλέπει η κυβέρνηση την επέκταση του ωραρίου στο Ολοήμερο Πρόγραμμα φαίνεται ξεκάθαρα από τις παραγράφους 5 και 6 κατά τις οποίες τα κριτήρια λειτουργίας, αλλά και η ίδια η λειτουργία (αριθμός και διάρκεια διδακτικών ωρών) και το περιεχόμενο (γνωστικά αντικείμενα, ειδικότητες εκπαιδευτικού προσωπικού) του Ολοήμερου μπορούν να αλλάζουν κατά το δοκούν με Υπουργικές αποφάσεις.

Από την παιδαγωγική οπτική είναι εξαιρετικά προβληματικό ένα παιδί προσχολικής ή σχολικής ηλικίας να παραμένει στο σχολικό χώρο από τις 07:00 το πρωί (συμμετέχοντας στην πρωινή ζώνη) ως τις 17:30 το απόγευμα (συμμετέχοντας και στο ολοήμερο πρόγραμμα), δίχως ξεκάθαρη παιδαγωγική στόχευση ιδιαίτερα μάλιστα με δεδομένο  πως τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία στη χώρα μας δεν διαθέτουν την κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή  για να εξυπηρετήσουν με όρους αξιοπρέπειας τις ανάγκες των παιδιών αυτών των ηλικιών. Επίσης, δεν διασφαλίζεται το ότι οι μαθητές δεν θα αναγκάζονται στη συνέχεια να συμμετέχουν σε σειρά εξωσχολικών δραστηριοτήτων (ξένες γλώσσες, αθλητικές δραστηριότητες κλπ.) που θα αυξάνουν την κόπωσή τους.

Ουσιαστικά η κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ. ανάγουν μια λύση ανάγκης (την παραμονή των παιδιών στο ολοήμερο σχολείο και νηπιαγωγείο, εφόσον δεν έχουν κάποιον/κάποια να τα κρατήσει και να τα επιβλέψει στο σπίτι τους) σε πανάκεια, βαφτίζοντάς την «κοινωνικό μέτρο» στήριξης των οικογενειών για την αντιμετώπιση του δημογραφικού, την ώρα που τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της χώρας  έχουν εγκαταλειφθεί χωρίς υποδομές (κατάλληλα κτήρια, σύγχρονες εγκαταστάσεις, εξοπλισμό) και χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό, υποστηρικτικό (νοσηλευτές/νοσηλεύτριες, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.λπ.) και το επαρκές και μόνιμο βοηθητικό  προσωπικό ( καθαρίστριες, τραπεζοκόμους κλπ.), ώστε να εξυπηρετούν αξιοπρεπώς τις/τους μαθήτριες/μαθητές ακόμα και του θεσμοθετημένου μέχρι σήμερα ωρολογίου προγράμματος. Αποδεικνύεται πως το βασικό «ενδιαφέρον» για τη λειτουργία του Ολοήμερου είναι «κάπου να βρίσκονται τα παιδιά» την ώρα που οι γονείς θα πρέπει να εργάζονται με ωράρια λάστιχο και ζωή χωρίς δικαιώματα! Οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, οι ίδιες οι ανάγκες της παιδικής ηλικίας για παιχνίδι, χαρά και κοινωνικοποίηση και πραγματικό οικογενειακό χρόνο, αγνοούνται»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες