Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Ιδιωτική πλατφόρμα διαφημίζει κατάταξη σχολείων...
Το alfavita.gr  εντόπισε τουλάχιστον μια ιδιωτική πλατφόρμα που «αξιολογεί» -δημόσια- σχολεία: «Βαθμολογείστε το σχολείο σας! Συγκρίνετε και βαθμολογείστε πάνω απο 13.000 σχολεία σε όλη την Ελλάδα!»

Μετά από τις βαθμολογήσεις των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία, καταγγέλλεται πως ξεκίνησε και λειτουργία (ιδιωτικής)  ηλεκτρονικής πλατφόρμας αξιολόγησης σχολικών μονάδων, η οποία μάλιστα καλεί τους εκπαιδευτικούς να δουν σε ποιά θέση βρίσκεται το σχολείο τους, συνεπώς προχώρησε σε κάποιου είδους κατάταξη των σχολείων!

Σημειώνεται ότι τον Νοέμβριο 2021, η κ.Κεραμέως σε συνέντευξή της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είχε δηλώσει για τις αντιδράσεις στην αξιολόγηση:

«Εντυπωσιάζει πάντα η μανία καλλιέργειας κραυγαλέων "fake news" από κάποιους για να τρομοκρατήσουν εκπαιδευτικούς. Και εξηγούμαι: δεν υπάρχει πουθενά πρόβλεψη για δημοσιοποίηση κατηγοριοποίησης και κατάταξης σχολείων, όπως δολίως αναφέρουν κάποιοι, επίσης δεν υπάρχει απολύτως καμία σύνδεση της αξιολόγησης σχολείων με τη χρηματοδότησή τους - αυτή είναι τελείως ανεξάρτητη και γίνεται απευθείας από τους Δήμους»

«Βαθμολογείστε το σχολείο σας»

Τώρα προκύπτει ότι η κατάταξη αυτή μπορεί να μην προβλέπεται σε νόμο, ωστόσο κανείς δεν εμποδίζει ιδιωτικές δομές να την επιχειρήσουν. Ακόμα κι αν μια πλατφόρμα δεν χρησιμοποιήσει  στοιχεία που προέρχονται από το Υπουργείο, κανείς δεν την εμποδίζει να παρουσιάζει κατατάξεις σχολείων με βάση βαθμολογήσεις γονέων ή μαθητών, πράγμα που συμβαίνει ήδη -και το alfavita.gr  εντόπισε τουλάχιστον μια ιδιωτική πλατφόρμα που «αξιολογεί» -δημόσια- σχολεία: «Βαθμολογείστε το σχολείο σας! Συγκρίνετε και βαθμολογείστε πάνω απο 13.000 σχολεία σε όλη την Ελλάδα!», διαφημίζει, παρουσιάζοντας μάλιστα και «Τοπ 10» των σχολείων...

Πάντως την καταγγελία που κάνει εμφανές πόσο αστήρικτος είναι ο ισχυρισμός Κεραμέως ότι η αξιολόγηση δεν θα οδηγήσει σε κατάταξη σχολείων, έκανε η παράταξη Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε Αθήνας «Αριστοτέλης»

Να σημειωθεί εδώ ότι η καταγγελία αυτή έρχεται μόλις λίγο καιρό μετά από την ανάρτηση, στη σχετική πλατφόρμα του ΙΕΠ των βαθμολογιών που έβαλαν οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) στα σχολεία στο πλαίσιο της Εξωτερικής Αξιολόγησης 2021 -2022

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού  Έργου (Σ.Ε.Ε.) είχαν αναρτήσει από το τρίτο δεκαήμερο του Ιουλίου  τις εξωτερικές αξιολογήσεις  των σχολείων τους στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ, αλλά δεν είχαν εμφανιστεί για άγνωστο λόγο στην πλατφόρμα για να μπορούν να τις δουν οι Διευθυντές σχολείων και οι Σύλλογοι Διδασκόντων όπως ορίζει η Υ.Α. της υφυπουργού Παιδείας κας Ζέττας Μακρή. Ένα και πλέον μήνα μετά, την Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου, αναρτήθηκαν οι βαθμολογίες των σχολείων  στις οποίες έχει πρόσβαση μόνο η Διεύθυνση του σχολείου η οποία μπορεί να ενημερώσει και τους εκπαιδευτικούς.

O σύνδεσμος για τις αξιολογήσεις των σχολείων είναι: http://iep.edu.gr/el/component/k2/content/172-aksiologisi-sxolikon-monadon (μόνο για τις διευθύνσεις των σχολείων)

Επίσης να σημειωθεί ότι η ΔΟΕ έχει ήδη κηρύξει απεργία-αποχή από τα επόμενα βήματα της αξιολόγησης, που είναι η καθιέρωση μια νέας ιεραρχίας μέσω του Μέντορα και του Συντονιστή.

Η καταγγελία

Να στείλουμε τους βαθμούς τους στα σκουπίδια! Τα σχολεία μας δεν θα μπουν στην αρένα του ανταγωνισμού!

Τις προηγούμενες μέρες εστάλη στα σχολεία του συλλόγου μας μαζικά email από ηλεκτρονική πλατφόρμα αξιολόγησης σχολικών μονάδων που καλούσε τους εκπαιδευτικούς να δουν σε ποια θέση βρίσκεται το σχολείο τους «όπως αυτή διαμορφώνεται από την κοινωνία». Το email μάλιστα σημείωνε ότι η ιστοσελίδα και οι ενέργειές της δεν έχουν σχέση με το Υπουργείο Παιδείας και είναι ιδιωτική πρωτοβουλία.

«Τυχαία» συνέπεσε με τις βαθμολογήσεις των συντονιστών εκπαίδευσης, που άρχισαν να καταγράφονται στην πλατφόρμα του ΙΕΠ.

Τα σχολεία μας δεν είναι αριθμοί σε μια πλατφόρμα!

Το θέαμα των βαθμών και της κατηγοριοποίησης των σχολείων, είτε αυτά έρχονται από μια ανώνυμη πλατφόρμα είτε από έναν συντονιστή/τρια είναι σοκαριστικό και αιτία πολέμου. Τελικά η αξιολόγηση των σχολείων δεν είναι μια γραφειοκρατία απλώς, κενή περιεχομένου που αρκεί να πασαλείψουμε διάφορα στην πλατφόρμα για να τελειώνουμε!

Οι συντονιστές/τριες ακολούθησαν τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘ και σαν επιθεωρητές/τριες έβαλαν τους βαθμούς τους στα σχολεία μας! Την ίδια στιγμή ξεπηδούν τέτοιου είδους ιστοσελίδες καλώντας κάθε καλοθελητή (γονέα, ανώνυμο τρόλ, και γενικά τον οποιονδήποτε) να βαθμολογήσει τα σχολεία μας. Το πρώτο αποτέλεσμα του νόμου της αξιολόγησης είναι εδώ! Η αξιολόγηση δεν γίνεται κάπου, κάπως, κάποτε… Η κουλτούρα της αξιολόγησης είναι ΕΔΩ! Να την διαλύσουμε!

Τέτοιες ιστοσελίδες αδράττουν την ευκαιρία και επιχειρούν να δείξουν το ότι οι βαθμοί και τα αστεράκια στα σχολεία είναι «κανονικότητα». Ότι έτσι βοηθιούνται οι γονείς στο να επιλέξουν σχολείο ή τα σχολεία να γίνουν καλύτερα. Έτσι αρχίζει η διαπόμπευση σχολείων, από σελίδες και άτομα με σκοτεινές προθέσεις, ενώ την ίδια στιγμή κρύβονται όλοι πίσω από την ανωνυμία τους, πίσω από την πλατφόρμα και τον υπολογιστή. Μαζί με τις ανώνυμες ιστοσελίδες φυσικά, δεν ξεχνάμε πως τολμούν να βαθμολογούν τα σχολεία μας αυτοί/ αυτές που κόπτονται για αυτά, οι συντονιστές/στριες!

Έτσι ξεκινά η λάσπη που ρίχνει το υπουργείο στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς. Από τους εκπαιδευτικούς που δεν πάνε να δουλέψουν, ή που παίρνουν πολλές άδειες ανατροφής και για αυτό μένουν κενά τα σχολεία, μέχρι τα σχολεία που πλημυρίζουν, καταρρέουν και παγώνουν, φταίνε πάντα οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητ(ρι)ες, ποτέ η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ. Κανάλια, δημοσιογράφοι της πλάκας, και τώρα θεσμικοί του υπουργείου και ανώνυμες ιστοσελίδες συμπληρώνουν την λάσπη που ρίχνεται στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης. Αυτό που μαζί με την υγεία έχει αφεθεί στη μοίρα του.

Και σε λίγο αυτές οι κατατάξεις δεν θα είναι το ανώνυμο σχόλιο σε μια ανώνυμη πλατφόρμα, αλλά η πραγματικότητα. Όσο αφήνουμε να εξαπλωθεί η κουλτούρα της αξιολόγησης, ότι όλα δηλαδή αξιολογούνται με βαθμό, το εκπαιδευτικό έργο και η ζωντανή διαδικασία μετριέται, μετριόμαστε και ανταγωνιζόμαστε ο ένας την άλλη για όσα το υπουργείο έχει υποβαθμίσει, αντί να του ζητάμε τα ρέστα, θα κατισχύσει μόνο το αλληλοφάγωμα και η διάλυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου.

Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: ο νόμος για την αξιολόγηση που έφερε η ΝΔ πατώντας σε νομοθετήματα του ΣΥΡΙΖΑ φτιάχνει στα σχολεία μια νέα συνθήκη, ένα σχολείο επιχείρηση, αυτόνομο, σκληρά αξιολογημένο και ταυτόχρονα παρατημένο στην ιδιωτική πρωτοβουλία αφού το κράτος θα έχει πετάξει από πάνω του κάθε ευθύνη για όσα συμβαίνουν στις τάξεις μας.

Αυτά είναι τα σχέδιά τους!

Στην εξίσωση της αξιολόγησής τους μπαίνουμε τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί. Τα αναλυτικά (τους) προγράμματα που εκτελούμε, τα κτίρια που καταρρέουν, τα υλικά και εργαλεία που (δεν) μας παρέχουν βγαίνουν από την εξίσωση. Καθόλου τυχαία! Μας μετράνε! Μετράνε τα παιδιά μας και εμάς γιατί στα χαρτιά τους είμαστε ένα κόστος, που πρέπει να μειωθεί. Μας μετράνε για να ελέγξουν το επίπεδο της «αποτελεσματικότητας» μας, στην αγορά εργασίας που οικοδομούν.

Το κράτος δε θέλει να «σπαταλά» χρήματα σε σχολεία που να χωράνε και να στηρίζουν όλα τα παιδιά. Δε θέλει την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Θέλει σχολεία εξαθλιωμένα και σχολεία «αναβαθμισμένα». Σχολεία «καλά» και «κακά». Παιδιά άριστα και παιδιά «δεύτερης κατηγορίας». Σχολεία φτωχογειτονιών με ελλιπή χρηματοδότηση και σχολεία ελίτ. Αυτό έχει ανάγκη το σύστημά τους, από τη μια εργάτες/τριες χωρίς δικαιώματα και από την άλλη golden boys!

Γι’ αυτό το κράτος θέλει να αποσυρθεί από την χρηματοδότησή των σχολείων μας.

Γι’ αυτό πετάει την ευθύνη στην «τοπική κοινότητα».

Γι’ αυτό θέλει να διαχωρίσει και να ιεραρχήσει τα σχολεία μας.

Γι’ αυτό κράτος και υπουργείο μας βάζει να ανταγωνιζόμαστε μεταξύ μας ποιο σχολείο πήρε τον καλύτερο βαθμό ή έγραψε το καλύτερο κείμενο ώστε να βρει χορηγό για να πληρώσει χαρτί κουζίνας και σχολικά γεύματα (αφού το κράτος δεν το κάνει)!

Γι’ αυτό, εξετάσεις παντού, γνώση πουθενά. Ατομικός ανταγωνισμός παντού, συνεργασία πουθενά. Φόβος και υποταγή παντού, δημοκρατία πουθενά. Επιχειρηματικότητα και επιχειρηματικά συμφέροντα παντού, δημόσιο δωρεάν σχολείο πουθενά.

Δεν υπάρχουν σχολεία άριστα και κακά. Υπάρχει η απουσία χρηματοδότησης και μέριμνας από κράτος και υπουργείο. Υπάρχει η ελλιπής στελέχωση των σχολικών μονάδων με όλο το απαραίτητο προσωπικό. Υπάρχει η παντελής απουσία φροντίδας των υλικοτεχνικών δομών. Υπάρχουν τα αναχρονιστικά εργαλεία και ελλιπή μέσα που μας παρέχονται!

Το σχέδιο τους είναι γνωστό και οι καλοθελητές εκτελεστές του πολλοί!

Καταγγέλλουμε τους συντονιστές/στριες που έβαλαν τον οποιονδήποτε βαθμό στα σχολεία μας! Έχουν αναλάβει δράση ξεκινώντας από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας για να συνεχίσουν με την ατομική αξιολόγηση. Οι συντονιστές/στριες που έβαλαν βαθμούς στα σχολεία μας έχουν διαλέξει την πλευρά της κυβέρνησης, της κατηγοριοποίησης και ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης! Είναι ντροπή! Θα μας βρουν απέναντί τους!

Υπογράφουμε ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ από μέντορες και συντονιστές της ΔΟΕ και από κάθε διαδικασία αξιολόγησης / αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας από τον Αριστοτέλη!

Υψώνουμε τείχος στην διάλυση του δημόσιου σχολείου!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες