Ως «πλήρη αποτυχία» χαρακτηρίζουν οι εκπαιδευτικοί το διευρυμένο ολοήμερο σχολείο και πιο συγκεκριμένα την επέκτασή του από τις 4 μ.μ. στις 5:30 το απόγευμα, καθώς ελάχιστες σχολικές μονάδες θα επεκτείνουν το ωράριό τους εξαιτίας των περιορισμένων συμμετοχών.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΦΕΚ της κυβέρνησης, στον νομό Ηρακλείου θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με το διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα 161 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία. Από αυτά τα 56 είναι νηπιαγωγεία και τα 105 είναι τα δημοτικά σχολεία τα οποία χαρακτηρίστηκαν από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ως διαθέσιμα για την κάλυψη του διευρυμένου ολοήμερου σχολείου. Για να συγκροτηθεί σε μια σχολική μονάδα ολοήμερο σχολείο, απαιτούνται 10 μαθητές για τα δημοτικά σχολεία και 7 μαθητές για τα νηπιαγωγεία.
Οι γονείς ωστόσο δεν είδαν με θετικό μάτι το νέο διευρυμένο ολοήμερο σχολείο, με άμεση συνέπεια οι εγγραφές να είναι ελάχιστες... Ειδικά στον νομό Ηρακλείου, από τα 56 χαρακτηρισμένα νηπιαγωγεία, μόνο τα 10 εξ αυτών θα πραγματοποιήσουν το διευρυμένο ολοήμερο, ενώ ο αριθμός των δημοτικών σχολείων ανέρχεται στα 25-28 δημοτικά από τα 105 χαρακτηρισμένα!
Οι ελάχιστες εγγραφές σημαίνει πολύ πρακτικά πως οι γονείς δεν έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Στο πλαίσιο αυτό, η «ΝΚ» επικοινώνησε με εκπαιδευτικούς οι οποίοι αναφέρθηκαν στους λόγους για τους οποίους η ιδέα για το διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα ατόνησε.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος», Γιώργος Μακράκης, επισήμανε πως το διευρυμένο ολοήμερο σχολείο ήταν μια πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας που δεν αποτέλεσε προϊόν διαβούλευσης μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Τι λένε οι εκπαιδευτικοί
«Το νέο διευρυμένο ολοήμερο σχολείο αποτέλεσε μια πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας η οποία στέφθηκε από πλήρη αποτυχία. Δυστυχώς, οι επιφυλάξεις και οι φόβοι μας επιβεβαιώθηκαν. Δεν υπήρξε διάλογος με τους φορείς της εκπαίδευσης. Όπως, επίσης, το νέο διευρυμένο ολοήμερο σχολείο δεν ήταν παιδαγωγικά και επιστημονικά τεκμηριωμένο. Είναι μια παράμετρος που πρέπει να επισημανθεί. Επίσης, οι υλικοτεχνικές υποδομές ήταν ανύπαρκτες για να δεχτούν τα σχολεία τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Μεγάλα σχολικά συγκροτήματα δεν εγκαθίδρυσαν τα νέα διευρυμένα ολοήμερα προγράμματα σπουδών εξαιτίας της έλλειψης μαθητών. Οι γονείς δεν το δέχτηκαν, καθώς δεν ενημερώθηκαν επαρκώς για τις ωφέλειες του προγράμματος. Επίσης, γι’ άλλη μια φορά φάνηκε πως το υπουργείο Παιδείας προτίμησε προχειρότητες αντί να έρθει σε διαβούλευση με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, ώστε να υπάρξει ένα σχέδιο για τα σχολεία τη νέα σχολική χρονιά», είπε ο κ. Μακράκης.
Ο κ. Μακράκης τόνισε πως πριν την επέκταση των προγραμμάτων στα ολοήμερα τμήματα το υπουργείο Παιδείας όφειλε πρωτύτερα:
- Να έχει εκπονήσει σαφές σχέδιο που να βασίζεται σε μελέτες, με παιδαγωγική και επιστημονική τεκμηρίωση.
- Να έχει πραγματοποιήσει ενδελεχή διάλογο με τους φορείς της Εκπαίδευσης και τους εκπροσώπους της εκπαιδευτικής κοινότητας.
- Να λάβει υπόψη τις υποδομές και τις δυνατότητες του Δημόσιου Σχολείου.
Οι αιτίες - Έλλειψη ενημέρωσης και υποδομών
Παρέμβαση για τα νέα ολοήμερα σχολεία έκανε και ο δάσκαλος του Δημοτικού Σχολείου Αγίας Βαρβάρας, ο οποίος υπήρξε και αντιπρόσωπος του συνεδρίου της ΔΟΕ, Γιώργος Σαϊτάκης. Ο κ. Σαϊτάκης υποστήριξε πως «ήταν αναμενόμενη η μικρή συμμετοχή μαθητών στο νέο διευρυμένο ολοήμερο σχολείο. Δεν είχαν ενημερωθεί επαρκώς οι γονείς. Όπως επίσης δεν είχαν ενημερωθεί και οι εκπαιδευτικοί. Ήταν μια πρωτοβουλία που είχε “στηθεί στο πόδι”. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλά σχολεία στην επαρχία τα οποία δε συμμετέχουν στο πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας. Και η χαμηλή συμμετοχή υποδεικνύει πως ήταν μια πρωτοβουλία αρκετά πρόχειρη. Οι ισχυρισμοί πολλών εκπαιδευτικών που το “προπαγάνδιζαν” δεν επιβεβαιώθηκαν. Πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί πως το νέο ολοήμερο πρόγραμμα δημιουργεί προβλήματα. Πολλοί εκπαιδευτικοί διορίστηκαν ή έγιναν αναπληρωτές με σκοπό να καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες του ολοήμερου σχολείου. Λαμβάνοντας υπόψη πως σε πολλές σχολικές μονάδες δε λειτουργούν ολοήμερα σχολεία με το διευρυμένο ωράριο, οι εκπαιδευτικοί αυτοί πηγαίνουν σε διάφορα σχολεία για να καλύψουν τις ώρες που είναι υποχρεωμένοι να καλύψουν».
«Εγώ βρίσκομαι σε ένα σχολείο που 23 μαθητές εκδήλωσαν ενδιαφέρον για να υπάρξει διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα. Και υπάρχουν κι άλλα δημοτικά σχολεία της Μεσαράς που έλαβαν τέτοια στάση, όπως τα Δημοτικά Σχολεία στο Πετροκεφάλι, στη Βαγιωνιά κ.τ.λ. Η πλειοψηφία των ανθρώπων, ωστόσο, δεν έδειξε ενδιαφέρον. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως οι γονείς αναγνώρισαν πως δεν υπήρξε κάποια σημαντική αλλαγή σε επίπεδο υποδομών. Θεωρώ πως είναι διαφορετικά τα κριτήρια μεταξύ πόλης και υπαίθρου, και έχω γενικότερα κάποιες επιφυλάξεις ως προς την αποτελεσματικότητα του διευρυμένου ολοήμερου δημοτικού σχολείου», υπογράμμισε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς “Η Φαιστός” και διευθυντής του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Δέκα, Αριστοτέλης Γιαμαλάκης.
Πηγή: neakriti.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη