Διαρκείς και καθημερινά εντεινόμενες είναι οι πιέσεις από τη βάση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τις τοπικές ΕΛΜΕ προς την ΟΛΜΕ, προκειμένου η Ομοσπονδία να κηρύξει απεργία-αποχή από την εφαρμογή των νέων διατάξεων για τους Μέντορες και τους Συντονιστές Εκπαίδευσης, όπως ήδη έπραξε η ΔΟΕ.
Χθες, κήρυξη απεργίας-αποχής αποφάσισε η ΕΛΜΕ του Πειραιά, η οποία επίσης καταθέτει αίτημα προς το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για την πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων ΕΛΜΕ και Γενικής Συνέλευσης Προέδρων ΟΛΜΕ.
«Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ προχωράει και σε κήρυξη Απεργίας-Αποχής ενάντια στις Υπουργικές Αποφάσεις για τους Μέντορες και τους Συντονιστές, για την κάλυψη όλων συναδέλφων. Θα ακολουθήσει ειδική ανακοίνωση και αναλυτικές οδηγίες. Καλούμε όλες τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους να ακολουθήσουν τις αποφάσεις του σωματείου – κανένας μέντορας/συντονιστής, καμία συμμετοχή στις διαδικασίες που προβλέπουν οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις. Κάλεσμα προς την ΟΛΜΕ να κάνει το ίδιο, όπως αποφάσισε το Δ.Σ. της ΔΟΕ. Συνεχίζουμε με στόχο την ανατροπή όλου τους θεσμικού πλαισίου αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης», αναφέρει.
Παράλληλα, η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, απέστειλε εξώδικο στο ΥΠΑΙΘ στο οποίο εκφράζεται η έντονη δυσαρέσκεια, αγανάκτηση και η αντίθεση της συνδικαλιστικής οργάνωσης και του συνόλου των εκπαιδευτικών – μελών της, με το περιεχόμενο της υπ’ αριθ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» και υπ’ αρ. 102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Με την Εξώδικη Γνωστοποίηση της ΕΛΜΕ κηρύσσεται απεργία - αποχή όλων των εκπαιδευτικών που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και καλύπτονται συνδικαλιστικά από την Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, από κάθε ενέργεια, που συνδέεται με την εφαρμογή των ως άνω διαδικασιών.
Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, εξηγεί ότι σύμφωνα με τις αναφερθείσες διατάξεις οι εκπαιδευτικοί όμιλοι επεκτείνονται σε όλα τα σχολεία, λειτουργούν μετά τη λήξη του προγράμματος διδασκαλίας αλλά οι ώρες τους δεν προσμετρώνται στο ωράριο των εκπαιδευτικών. (Πρόβλεψη που ισχύει ακόμα στα Πειραματικά και Πρότυπα). Οι ενδοσχολικοί συντονιστές αναλαμβάνουν ρόλο συντονιστή τάξης (π.χ. όλη την Α΄ Λυκείου) ή γνωστικού πεδίου (π.χ. όλων των φιλολόγων), ενώ οι μέντορες …καθοδηγούν τους νεοδιόριστους και τους νεοτοποθετηθέντες στο σχολείο (εφόσον αυτοί έχουν μέχρι 5 χρόνια προϋπηρεσίας). Συντονιστές και μέντορες ορίζονται από τον διευθυντή και η θητεία τους προσμετράται στην αξιολόγηση.
Πρόκειται για προσβλητικές διατάξεις που δημιουργούν ιεραρχίες μέσα στον ίδιο τον σύλλογο των καθηγητών, μετατρέπουν τον διευθυντή από συνάδελφο σε αφεντικό και «νομιμοποιούν» την απλήρωτη εργασία. Οι συντάκτες του νόμου ουδόλως ενδιαφέρονται για «βελτιωτική αξιολόγηση», όπως διατυμπανίζουν· σκοπός τους είναι η υποταγή του εκπαιδευτικού και η μετατροπή του σχολείου σε γραφειοκρατική μονάδα που θα αναζητά μόνη της τους πόρους λειτουργίας της.
Για αυτούς τους λόγους είναι σημαντικό να μην διευκολύνουμε τα σχέδια της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου. Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου θα ερευνήσουμε τις νομικές δυνατότητες μη εφαρμογής του ΦΕΚ 4509 και καλούμε:
Τους διευθυντές των σχολείων να μην σπεύσουν να ξεκινήσουν διαδικασίες εφαρμογής των συγκεκριμένων διατάξεων. Άλλωστε η προθεσμία είναι μέχρι τέλος Σεπτέμβρη.
Τους συλλόγους διδασκόντων να εκδώσουν ψηφίσματα αντίθεσης στις συγκεκριμένες διατάξεις και να ενημερώνουν την ΕΛΜΕ για τυχόν περιπτώσεις πίεσης ή αυθαιρεσίας από στελέχη της εκπαίδευσης.
Τον κάθε συνάδελφο ξεχωριστά να δηλώσει απροθυμία ανάληψης των σχετικών καθηκόντων και, εφόσον του ανατεθούν, να μην συμβάλλει με τη στάση του στη δημιουργία σχέσεων ιεραρχίας/ «αυθεντίας» εντός του συλλόγου και στην κανονικοποίηση της απλήρωτης εργασίας.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να ερευνήσει άμεσα τη δυνατότητα κήρυξης απεργίας – αποχής από την Υ.Α. – κάτι που ήδη έκανε το Δ.Σ. της ΔΟΕ – και τον νόμο συνολικά».
Ανάλογες αποφάσεις αναμένονται το επόμενο διάστημα και από άλλες ΕΛΜΕ, ενώ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η αντίδραση στις προβλέψεις μιας νέας ιεραρχικής δομής στα σχολεία που θα διευκολύνει την αξιολόγηση είναι πιο μαζική και η απεργία-αποχή ήδη οργανωμένη.
Γιατί δεν προχώρησε σε απεργία-αποχή η ΟΛΜΕ;
Μάλιστα, με δεδομένη την απόφαση της ΔΟΕ, ορισμένες παρατάξεις και μεμονωμένοι εκπαιδευτικοί, αποδίδουν ενδοτισμό στην ΟΛΜΕ και κάνουν λόγο για συμπαιγνία της πλειοψηφίας στην Ομοσπονδία. Ενδεικτική είναι η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων, που καταγγέλλουν ότι ότι «η απόφαση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ με ψήφους των ΔΑΚΕ - ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ, όχι μόνο δεν κηρύσσει απεργία – αποχή από την υλοποίηση των νέων υπουργικών αποφάσεων, όπως έκανε η ΔΟΕ, αλλά δεν τολμάει ούτε καν να ζητήσει από τους διευθυντές να μην βιαστούν στην ανάθεση ρόλων στους καθηγητές - δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα στην Υ.Α. - και καλεί απλά τους εκπαιδευτικούς «εθελοντικά» να μην διεκδικήσουν τις θέσεις του μέντορα και του συντονιστή» και καλεί τις τοπικές ΕΛΜΕ να κηρύξουν εκείνες απεργία-αποχή απο μέντορες και συντονιστές.
Η ίδια η ΟΛΜΕ στο μεταξύ, στην ανακοίνωσή της αποδέχεται ότι ο θεσμός του Μέντορα αποτελεί μια μορφή εκπαιδευτικού «αυθεντίας» ο οποίος θα «αναφέρει» στον διευθυντή/προϊστάμενο. Και τονίζει:
«Στην ουσία πρόκειται για μια πρόχειρη αντιγραφή του – έτσι κι αλλιώς αντιδραστικού - αγγλικού μοντέλου δομής και αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται σε σχολεία γίγαντες που λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και έχουν μεγάλη οικονομική και ιεραρχική διαστρωμάτωση στο προσωπικό του σχολείου (εκπαιδευτικοί-μέντορες-συντονιστές/στριες-διευθυντές/ντριες). Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα της παιδαγωγικής και μαθησιακής διαδικασίας προϋποθέτει ένα δημοκρατικό συνεργατικό κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών, οι οποίοι/ες μέσω του ισότιμου παιδαγωγικού διαλόγου μπορούν να αντιμετωπίζουν κάθε πρόβλημα που προκύπτει και να δημιουργούν συνθήκες δημοκρατίας, παιδαγωγικής ελευθερίας, ανάπτυξης και δημιουργικότητας για τα παιδιά του σχολείου τους. Οι σχέσεις ιεραρχίας και εξάρτησης που δημιουργούν οι «καινοτομίες» του ΥΠΑΙΘ αποδυναμώνουν τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών και του συλλόγου διδασκόντων/ουσών και αποβαίνουν σε βάρος της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου»
Η Ομοσπονδία καταλήγει: «Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να αποσύρει την συγκεκριμένη απόφαση και να καλέσει σε ουσιαστικό διάλογο τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Καλούμε τους/τις συναδέλφους, να μην διεκδικήσουν αυτές τις θέσεις εθελοντικά καθώς θεωρούμε απαράδεκτο να παρακινούνται οι συνάδελφοι να καταλαμβάνουν πρόσθετες θέσεις ευθύνης με δεδομένο το ήδη επιβαρυμένο διοικητικό και παιδαγωγικό έργο που ασκούν, μάλιστα χωρίς μείωση ωραρίου και επιμίσθιο»
Οπότε προκύπτει το ερώτημα: Δεδομένου ότι η κ.Κεραμέως έχει αποδείξει ότι δεν αποδέχεται εκκλήσεις και συνεχώς απαξιώνει την Ομοσπονδία και τους συνδικαλιστές με πολλούς τρόπους, γιατί η ΟΛΜΕ δεν κήρυξε ήδη απεργία-αποχή όπως η ΔΟΕ; Και κυρίως, τι θα κάνει η Ομοσπονδία όταν η βάση των καθηγητών δείχνει πιο αγωνιστική διάθεση από την ίδια;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη