«Η Υπουργός Παιδείας ζητάει από τους καθηγητές των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη να «κάνουν μάθημα» μέσω της γνωστής πλατφόρμας Webex» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.
Στη συνέχεια, επισημαίνει ότι «”μάθημα” στη διάρκεια καταλήψεων οδηγεί σε απώλειες διδακτικών ωρών και απουσίες για τους μαθητές που συμμετέχουν στην κατάληψη κι επομένως ουσιαστικά τους τιμωρούμε αντί να λειτουργήσουμε παιδαγωγικά».
«Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου καθιστούμε επομένως σαφές πως οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε νομικό, ηθικό και παιδαγωγικό έρεισμα να μην κάνουν Webex στη διάρκεια των καταλήψεων. Όταν αυτές σταματήσουν, οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν και πρέπει να συζητήσουν ουσιαστικούς τρόπους αναπλήρωσης των χαμένων ωρών» τονίζει.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ «ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑ» ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ
Όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος η Υπουργός Παιδείας ζητάει από τους καθηγητές των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη να «κάνουν μάθημα» μέσω της γνωστής πλατφόρμας Webex. Θυμίζουμε ότι πέρυσι είχε εκδοθεί σχετική Υπουργική Απόφαση (10-09-2021), η οποία απαντήθηκε με εξώδικο από την ΑΔΕΔΥ. Περικοπές μισθών, με τις οποίες, κατά την προσφιλή τακτική της, απείλησε η υπουργός ουδέποτε εφαρμόστηκαν.
Το Υπουργείο Παιδείας και οι τοπικές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης οφείλουν να εξετάσουν τα αιτήματα των μαθητών και να προβούν σε διάλογο με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα για τα προβλήματα που υπάρχουν στην Εκπαίδευση, πολλά εκ των οποίων οφείλονται στην πολιτική της κυβέρνησης. Με απειλές και τιμωρίες Παιδεία δεν γίνεται. Ούτε είναι η τηλεκπαίδευση πανάκεια δια πάσαν νόσον – καταλήψεις, σεισμούς, καταποντισμούς, κακοκαιρίες. Ξέρουμε όλοι πως ουσιαστικό μάθημα μέσω Webex δεν γίνεται! Το γεγονός ότι το ίδιο το υπουργείο, ακόμα και μετά τη διεξαγωγή της τηλεκπαίδευσης, ζητά να οριστούν ημέρες αναπλήρωσης αποκαλύπτει ότι αναγνωρίζει την αναποτελεσματικότητά της (ΦΕΚ 30-9-2021, που συμπληρώνει χωρίς να καταργεί το 21-10-2020).
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ επισημαίνει πως «μάθημα» στη διάρκεια καταλήψεων οδηγεί σε απώλειες διδακτικών ωρών και απουσίες για τους μαθητές που συμμετέχουν στην κατάληψη κι επομένως ουσιαστικά τους τιμωρούμε αντί να λειτουργήσουμε παιδαγωγικά. Επισημαίνουμε επίσης ότι φυσικός μας χώρος είναι το σχολείο και, αν πρόκειται να παράσχουμε τηλεκπαίδευση, θα το κάνουμε μόνο εκεί. Εξάλλου, θέλει μεγάλο θράσος να εγείρεις νομικές υποχρεώσεις όταν επέτρεψες το φακέλωμα χιλιάδων εκπαιδευτικών και μαθητών από τη Cisco και δεν συμμορφώθηκες ποτέ με το σύνολο των υποδείξεων της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Οι καθηγητές έχουμε χρέος να είμαστε κοντά στους μαθητές μας, να συζητάμε με σεβασμό για τα αιτήματά τους, χωρίς απαραίτητα να συμφωνούμε μαζί τους ή να τους ποδηγετούμε. Έχουμε επίσης χρέος να αγωνιζόμαστε, και μέσω του σωματείου μας, για τη βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών και συνολικά των όρων διεξαγωγής του μαθήματος. (Αλήθεια, πόσες υποσχέσεις έχουν ακούσει μαθητές και γονείς και τι τελικά υλοποιήθηκε; Σε ποια κατάσταση άραγε είναι τα σχολεία στα Ανώγεια, στο Πάνορμο ή στην Ειδική Αγωγή;).
Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου καθιστούμε επομένως σαφές πως οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε νομικό, ηθικό και παιδαγωγικό έρεισμα να μην κάνουν Webex στη διάρκεια των καταλήψεων. Όταν αυτές σταματήσουν, οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν και πρέπει να συζητήσουν ουσιαστικούς τρόπους αναπλήρωσης των χαμένων ωρών.
Για το Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε.Ρ. | |
Ο Πρόεδρος | Ο Γεν. Γραμματέας |
Σουρουλής Χρήστος | Αρσενάκης Αρσένιος |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη