75 μαθητές στοιβάζονται σε τρία μόλις τμήματα της Α' τάξης του Γυμνασίου Ληξουρίου, ενώ τρία από τα παιδιά έχουν διαγνωστεί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το ΚΕΔΑΣΥ. Την ίδια ώρα, τα αρμόδια όργανα διοίκησης φέρονται να αρνούνται τη δημιουργία επιπλέον τμήματος προκειμένου να υπάρξει αποσυμφόρηση, ενώ δεν προκύπτει και η ανάγκη για... επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών.
Αυτά καταγγέλλει μεταξύ άλλων η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης, αναδεικνύοντας τόσο τα προβλήματα που προκύπτουν από τα πολυπληθή τμήματα στα σχολεία όσο και την απόκρυψη κενών από την πλευρά της διοίκησης.
Πρόκειται για μία ακόμα καταγγελία σωματείου εκπαιδευτικών που έρχεται στο φως της δημοσιότητας σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα, λίγο αφότου ολοκληρώθηκε η Β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών, η οποία κάλυψε μόνο ένα μέρος των κενών στα σχολεία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που φέρνουν στο φως της δημοσιότητας σωματεία και άλλοι φορείς εκπαιδευτικών.
«Είναι προφανές ότι η παραπάνω κατάσταση αποδεικνύει με τον πιο πειστικό τρόπο πόσο αληθινές είναι οι δηλώσεις της κυβέρνησης, του Υπουργείου Παιδείας αλλά και των τοπικών κυβερνητικών παραγόντων ότι όλα τα σχολεία λειτουργούν απρόσκοπτα με όλους τους εκπαιδευτικούς στην θέση τους και με όλα τα κενά εκπαιδευτικών καλυμμένα!!! Όντως, αν στριμώξεις 26 μαθητές σε μια τάξη και μάλιστα κάποιους από αυτούς με μαθησιακές δυσκολίες, δεν θα έχεις ανάγκη για περισσότερους εκπαιδευτικούς», σημειώνει χαρακτηριστικά η ΕΛΜΕ ΚΙ.
Τι καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Στην ανακοίνωσή της, η ΕΛΜΕ ΚΙ αναφέρει:
ΟΧΙ ΣΤΑ ΠΟΛΥΠΛΗΘΗ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΛΗΞΟΥΡΙΟΥ
To Δ.Σ. της ΕΛΜΕ ΚΙ καλεί τους εκπαιδευτικούς τους μαθητές και τους γονείς του Γυμνασίου Ληξουρίου, σε συσπείρωση και αγώνα για να σταματήσει η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί με τα πολυπληθή τμήματα στην Α΄ Γυμνασίου.
Στις σημερινές συνθήκες, το 2022, το Υπουργείο Παιδείας, η Περιφερειακή Διεύθυνση και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς-Ιθάκης, επιμένουν προκλητικά στον αναχρονιστικό και αντιεκπαιδευτικό συνωστισμό 75 μαθητών σε τρία μόνο τμήματα και συγκεκριμένα στο Α1: 26, στο Α2: 25 (23 + 2 νέες εγγραφές), και στο Α3: 24 μαθητές!!! Στην παραπάνω εικόνα πρέπει να προστεθεί και το γεγονός της ύπαρξης 3 μαθητών στο Α1 και άλλων 3 στο Α2 με διάγνωση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, από το ΚΕΔΑΣΥ, που σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικές συνθήκες γίνονται τριτοκοσμικές για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Στις αλλεπάλληλες εκκλήσεις και αναφορές τόσο της διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου, όσο και της ΕΛΜΕ-ΚΙ προς τον κ. Προϊστάμενο και το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, υπάρχει σταθερή άρνηση να χωριστεί περαιτέρω η Α' Τάξη σε τέσσερα τμήματα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να διεκπεραιώνεται αξιοπρεπώς η εκπαιδευτική διαδικασία.
Είναι προφανές ότι η παραπάνω κατάσταση αποδεικνύει με τον πιο πειστικό τρόπο πόσο αληθινές είναι οι δηλώσεις της κυβέρνησης, του Υπουργείου Παιδείας αλλά και των τοπικών κυβερνητικών παραγόντων ότι όλα τα σχολεία λειτουργούν απρόσκοπτα με όλους τους εκπαιδευτικούς στην θέση τους και με όλα τα κενά εκπαιδευτικών καλυμμένα!!! Όντως, αν στριμώξεις 26 μαθητές σε μια τάξη και μάλιστα κάποιους από αυτούς με μαθησιακές δυσκολίες, δεν θα έχεις ανάγκη για περισσότερους εκπαιδευτικούς.
Με τέτοιες αλχημείες σε βάρος των μαθητών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας προσπαθεί κυβέρνηση και Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας να μας πείσουν ότι πρέπει να λειτουργούν τα σχολεία και μάλιστα να αξιολογούνται με βάση ακριβώς αυτές τις μεθόδους, για να μπορούν να διαχειρίζονται τα πιεστικά προβλήματα που δημιουργεί η χρόνια και γενικευμένη υποχρηματοδότησή τους από όλες τις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα. Από τα παραπάνω γίνεται πιο καθαρή ακόμη η στόχευση του Υπουργείου για την βήμα-βήμα προσαρμογή του ελληνικού σχολείου στο πιο σκληρό, ταξικά διαφοροποιημένο σχολείο.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ καλεί εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς του Γυμνασίου Ληξουρίου σε σύσκεψη το Σάββατο, 8/10/2022, ώρα 8 μ.μ. στο Γυμνάσιο Ληξουρίου, προκειμένου να συντονίσουμε τη δράση μας για να διεκδικήσουμε την δημιουργία ενός ακόμη τμήματος στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου Ληξουρίου.
Συρρικνώνοντας κενά...
Όπως σημειώναμε σε χθεσινό δημοσίευμα του alfavita.gr, καταγγελίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας αναδεικνύουν και μία άλλη διάσταση του προβλήματος, αυτή της απόκρυψης κενών, καθώς και του «μαγειρέματος», μέσω προσπάθειας επιβολής υπερωριών σε εκπαιδευτικούς.
Χαρακτηριστικά είναι τα όσα αναφέρει η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η οποία καταγγέλλει ότι «η μεθόδευση της συρρίκνωσης των κενών και οι αδιαφανείς υπηρεσιακές μεταβολές της φετινής χρονιάς στη ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ δεν έχουν προηγούμενο», καθώς «από τον Αύγουστο ακόμη η Διοίκηση και το νόθο ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θες\νίκης, σε πλήρη εναρμόνιση με την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική και εξυπηρετώντας την επικοινωνιακή πολιτική του υπουργείου, προχώρησε σε οριστικές τοποθετήσεις συναδέλφων αποσπασμένων και νεοδιόριστων, αλλά και συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου μέχρι 28/8, πριν ακόμη οριστικοποιηθούν τα κενά».
Την ίδια ώρα, ενώ καταγράφεται πλήθος κενών, η ΔΔΕ «παραβαίνει ακόμη και το ισχύον νομικό πλαίσιο και αρνείται το σπάσιμο τμημάτων με βάση τα προβλεπόμενα θεσμικά όρια μαθητών, λειτουργώντας σε βάρος των σχολείων, των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών».
Οι καταγγελίες όμως δεν σταματούν εκεί. Όπως αναφέρει ο ιστότοπος e-wall, διεύθυνση εκπαίδευσης ζητά υπερωρίες από τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70 και μάλιστα με πιέσεις σε διευθυντές σχολείων μέσω... μηνυμάτων σε chat και ομαδικές συνομιλίες στα κινητά.
Γιώργος Βασιλείου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη