ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Το Έγγραφο του υπουργείου Παιδείας για τη συγκρότηση Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής και οι οι "τροχονόμοι" της διαδικασίας επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων

Το "πράσινο φως" άναψε το υπουργείο Παιδείας για την έναρξη της διαδικασίας για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων με την Εγκύκλιο για τη συγκρότηση των Συμβουλίων Επιλογής  

Δείτε το έγγραφο ΕΔΩ

Να σημειώσουμε προκαταρκτικά ότι η θητεία των διευθυντών/τριών σχολικών μονάδων έχει λήξει, από τον Αύγουστο του 2020, και με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ έχει καθυστερήσει η διαδικασία των κρίσεων.

Υπενθυμίζουμε, καταρχάς, ότι η  ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, εγκλωβισμένη με τις χρονοβόρες διαδικασίες της επιλογής στελεχών, για να πετύχει επίσπευση των διαδικασιών επιλογής Διευθυντών Σχολείων, ψήφισε, πριν το κλείσιμο της Βουλής για τις διακοπές του καλοκαιριού, αιφνιδιαστικά, τροπολογία για τον τρόπο συγκρότησης των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής (άλλαξε τη σύνθεση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής των Διευθυντών Σχολείων, με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου να συμμετέχουν σε αυτά στη θέση των Συμβούλων Εκπαίδευσης και να μην υπάρχουν οι Επόπτες Εκπαίδευσης) και επιπλέον άλλαξε τη σειρά επιλογής στελεχών εκπαίδευσης ώστε να προηγηθεί η επιλογή Διευθυντών Σχολείων.

Δυόμιση μήνες μετά, αυτές τις μέρες έχουμε το δεύτερο βήμα. Στάλθηκαν οδηγίες προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να προχωρήσουν στη συγκρότηση των Τοπικών Συμβουλίων (σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία),  τα οποία θα επιλέξουν τους νέους Διευθυντές Σχολείων, έδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Το Έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας για την Συγκρότηση Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής

Θέμα: «Συγκρότηση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής»

Α. Συγκρότηση Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής Ενόψει της επικείμενης διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων και μετά τη δημοσίευση της παρ. 2 του άρθρου 190 του ν.4964/2022 (Α΄ 150) με την οποία προστέθηκε παρ. 12 στο άρθρο 232 του ν.4823/2021 (Α΄ 136) και με βάση την οποία καθορίζεται η σύνθεση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, παρακαλούμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για τη συγκρότησή των εν λόγω συμβουλίων, με τη σύνθεση που προβλέπεται στις ανωτέρω διατάξεις. Επισημαίνουμε την ανάγκη απαρέγκλιτης τήρησης των σχετικών διατάξεων και ιδίως των σημείων που προβλέπουν την έκδοση των σχετικών προσκλήσεων ενδιαφέροντος για τα μέλη των περιπτώσεων β) και γ). Αυτονόητο είναι ότι δεν είναι δυνατό να ορισθούν μέλη των συμβουλίων εκπαιδευτικοί που προτίθενται να είναι υποψήφιοι στη διαδικασία επιλογής.

Β. Ποσόστωση εκπροσώπησης των δύο φύλων

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 1α του Ν.2839/2000 ( Α΄196 ), σε κάθε υπηρεσιακό συμβούλιο των δημοσίων υπηρεσιών, των Ν.Π.Δ.Δ., και των Ο.Τ.Α., ο αριθμός των οριζομένων από τη Διοίκηση μελών κάθε φύλου ανέρχεται σε ποσοστό ίσο τουλάχιστον με το 1/3 των οριζομένων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, εφόσον στην οικεία υπηρεσία υπηρετεί επαρκής αριθμός υπαλλήλων που συγκεντρώνει τις νόμιμες προϋποθέσεις για ορισμό και εφόσον τα μέλη που ορίζονται είναι πάνω από ένα (1).

Τυχόν δεκαδικός αριθμός στρογγυλοποιείται στην επόμενη ακέραια μονάδα, εφόσον το κλάσμα είναι ίσο με μισό της μονάδας και άνω. Σύμφωνα με την αριθμ. 259/2004 γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος του Ν.Σ.Κ. το ποσοστό του 1/3 του άρθρου 6 του Ν.2839/2000 θα υπολογιστεί τόσο επί του συνόλου του αριθμού των τακτικών μελών των Συμβουλίων όσο και επί του συνόλου του αριθμού των αναπληρωματικών μελών αυτών.

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι κατά τη συγκρότηση των Συμβουλίων τηρούνται κατά προτεραιότητα οι νόμιμες προϋποθέσεις για ορισμό μελών και στη συνέχεια, εφόσον είναι δυνατό, τηρείται η ποσόστωση εκπροσώπησης των δύο φύλων.

Ο Γενικός Γραμματέας 

Αλέξανδρος Κόπτσης

Ήδη η πρώτη Πρόσκληση  εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον ορισμό μελών των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής, εκδόθηκε σήμερα Παρασκευή 7 Οκτωβρίου από την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας.

Συγκεκριμένα καλούνται οι εκπαιδευτικοί να υποβάλλουν αίτηση ενδιαφέροντος για να οριστούν μέλη του οικείου Τοπικού Συμβουλίου Επιλογής, τα οποία θα επιλέξουν τους νέους Διευθυντές Σχολείων.

 

Αναλυτικότερα, οι εκπαιδευτικοί που μπορούν να υποβάλλουν αίτηση θα πρέπει να υπηρετούν με οργανική θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης και έχουν εικοσαετή (20ετή) και δεκαπενταετή (15ετή) εκπαιδευτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης.

Η υποβολή αιτήσεων μαζί με το βιογραφικό σημείωμα από το οποίο να προκύπτει η διοικητική και διδακτική τους εμπειρία, η επιστημονική και παιδαγωγική τους κατάρτιση, θα υποβάλλονται από τη Δευτέρα 10.10.2022 μέχρι και Τετάρτη 12.10.2022, στην Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας μέσω των αρμοδίων Διευθυντών Εκπαίδευσης.

Οι αρμόδιοι Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει να εκδώσουν βεβαίωση για κάθε ενδιαφερόμενο, στην οποία θα βεβαιώνεται ο βαθμός, η οργανική θέση, η θέση που υπηρετεί, ο συνολικός πραγματικός χρόνος εκπαιδευτικής υπηρεσίας και ο συνολικός χρόνος σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης των περ. α) έως γ) και στ) έως κ) της παρ. 2, του άρθρου 30 του Ν.4823/2021 (ΦΕΚ 136 τ.Α’/03-08-2021).

Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης θα πρέπει να αποστείλουν τις υποβληθείσες αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, τις βεβαιώσεις και τον συγκεντρωτικό πίνακα με το συνολικό αριθμό των εκπαιδευτικών που υπέβαλαν αίτηση, το αργότερο μέχρι τις 14.10.2022, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας.

Αθέατες πλευρές 

Είναι φανερό ότι οι "τροχονόμοι" της κίνησης αυτής του υπουργείου είναι αρκετοί.

Πρώτον είναι προφανές ότι όλη αυτή η "πρεμούρα" της τελευταίας στιγμής του υπουργείου Παιδείας συνδέεται τόσο με πιέσεις για νέες κρίσεις κυρίως από εκπαιδευτικούς που έχουν στόχο την ανέλιξή τους στη θέση του διευθυντή, όσο και με αδιέξοδα που έχουν συσσωρευτεί από παραιτήσεις και συνταξιοδοτήσεις πληθώρας διευθυντών σχολείων. Είναι γνωωστό ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί, οπαδοί του κυβερνώντος κόμματος, ενδιαφέρονται, τώρα που είναι ευνοϊκές γι αυτούς οι "συνθήκες", είτε να καταλάβουν μια διευθυντική θέση, είτε, να αλλάξουν στασίδι, κοντολογίς ενώ είναι διευθυντές σε ένα σχολείο να γίνουν διευθυντές σε ένα, κατά τη γνώμη τους, καλύτερο.

Δεύτερον και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιθυμεί διακαώς τη διασφάλιση της υλοποίησης του πνεύματος και του γράμματος της αξιολόγησης, που κακά τα ψέματα, μπορεί να εξασφαλιστεί ευκολότερα εάν μέσα στα σχολεία υπάρχει διευθυντικό προσωπικό που όχι μόνο γνωρίζει αλλά και έχει αποδεχθεί πλήρως το νέο ρόλο του διευθυντή - μάνατζερ- επόπτη - αξιολογητή.

Και αυτό το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι μπορεί να το πετύχει καλύτερα μέσα από νέες κρίσεις - επιλογές διευθυντών σχολικών μονάδων οι οποίοι θα είναι έτοιμοι από καιρό να συνδράμουν στη νέα σταυροφορία της αξιολόγησης - συμμόρφωσης - χειραγώγησης των εκπαιδευτικών.

Ωστόσο αν οι δύο παραπάνω λόγοι είναι οι τροχονόμοι της επίσπευσης ένας τρίτος λόγος πριμοδοτεί μια αργή διαδικασία που θα ξεπερνάει το χρόνο των εθνικών εκλογών της Άνοιξης και θα φτάνει στο τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους.

Τι εννοούμε;

Μπορεί το υπουργείο Παιδείας να επισπεύσει τις διαδικασίες και να αλλάξει τους διευθυντές σχολείων στη μέση της χρονιάς, πχ τον Δεκέμβρη ή τον Ιανουάριο; Θεωρούμε πως όχι! Να πούμε έναν λόγο, αν και δεν είναι ο μόνος:

Οι αλλαγές 14.000 Διευθυντών στη μέση της χρονιάς θα τίναζε στον αέρα τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών, θα σήκωνε θύελλα μετακινήσεων με αποτέλεσμα εκτός των άλλων την σοβαρή αναστάτωση των σχολείων. Φανταστείτε ότι ακόμη κι αν το 1/3 των διευθυντών παρέμεναν, μετά τις κρίσεις στα σχολεία που είναι σήμερα, θα υπήρχαν περίπου 8-9.000 μετακινήσεις εκπαιδευτικών με διαφορετικές ειδικότητες (Μαθηματικοί, Φιλόλογοι, Θεολόγοι, Φυσικοί, Γυμναστές, Πληροφορικής, Δάσκαλοι, Αγγλικών κ.λ.π.), που θα γίνουν Διευθυντές, αφήνοντας κενό (της ειδικότητας τους) στη θέση που υπηρετούν. Οι υπάρχοντες διευθυντές (που μπορεί να είναι άλλης ειδικότητας) θα πρέπει να επιστρέψουν στην οργανική τους αντικαθιστώντας τον εκπαιδευτικό που είναι τοποθετημένος εκεί. Αυτός με τη σειρά του πρέπει να μετακινηθεί σε άλλο σχολείο κ.ο.κ.

Το συμπέρασμα είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εντάσσει την κίνησή της για συγκρότηση των Τοπικών Συμβουλίων Επιλογής στους προεκλογικούς μηχανισμούς απόσπασης της συναίνεσης δημιουργώντας προσδοκίες και ομηρίες.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες