εκπαιδευτικοί
Είναι δυνατόν να διορίζουν ανθρώπους μετά από ολόκληρες δεκαετίες αναπλήρωσης και ελαστικής εργασίας και να παίζουν με τη μονιμοποίηση τους ακόμα και 2 έτη μετά τον διορισμό τους; 

Έχουμε γράψει στο alfavita.gr αρκετές φορές για τη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν το 2020.

Στις 7 Ιουνίου είχαμε φιλοξενήσει επιστολή νεοδιόριστων εκπαιδευτικών οι οποίοι δικαιολογημένα σημείωναν την καθυστέρηση της έναρξης της διαδικασίας μονιμοποίησής τους μετά το πέρας της διετίας από την ημερομηνία διορισμού τους.

Στις 3 Οκτωβρίου με άρθρο του το alfavita.gr τονίζει ότι οι διευθύνσεις εκπαίδευσης ανά τη χώρα, δεν έχουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία, “τρέξει τη διαδικασία”. 

Στις 5 Οκτωβρίου φιλοξενούμε στο alfavita την καταγγελία της Α' ΕΛΜΕ Κορινθίας για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση της μονιμοποίησης των 4.500 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής με το πέρας της διετίας 

Όπως γράφει σήμερα το e-wall.net διάφορες διευθύνσεις εκπαίδευσης ανά τη χώρα, προχώρησαν μέσα στην εβδομάδα τις διαδικασίες, ώστε να μονιμοποιήσουν αυτοδίκαια τους νεοδιόριστους τους που συμπληρώνουν διετή υπηρεσία. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε ήταν ουσιαστικά ότι προβλέπει μια εγκύκλιος του 2016, το έγγραφο 107693/E2/01-07-2016 και φυσικά το άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν.3528/2007).

Υπάρχουν ήδη λοιπόν πολλές πράξεις μονιμοποίησης δημοσιοποιημένες και αναρτημένες στο “διαύγεια” (μεταξύ άλλων από Α Αθήνας, Σάμο, Φλώρινα, Γ Αθήνας..). Ακόμη άλλες διευθύνσεις είχαν δεσμευτεί ότι θα κάνουν τις ανάλογες ενέργειες άμεσα. Είναι προφανές ότι όλες αυτές οι υπηρεσίες δεν έδρασαν αυτοβούλως, αλλά επικοινώνησαν με το υπουργείο το οποίο εκ του αποτελέσματος, δεν τους απέτρεπε από το να εκδώσουν διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης σύμφωνα με την αυτοδίκαιη διαδικασία που έχουμε περιγράψει.

Ωστόσο από τα μέσα της εβδομάδας κάτι μοιάζει να άλλαξε. Μαθαίνουμε πως οι διευθύνσεις καλούνται πια να περιμένουν και αυτό που αφήνεται να εννοηθεί είναι ότι περιμένουν έκδοση νέας διευκρινιστικής εγκυκλίου άμεσα, ακόμα και από Δευτέρα-Τρίτη. 

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι από το Μαρούσι δεν ασχολήθηκαν ποτέ με το θέμα, παρά τις τελευταίες μέρες και πάλι δηλαδή κατόπιν εορτής, αφότου πολλές διευθύνσεις, ως όφειλαν, είχαν προχωρήσει τις διαδικασίες. Τονίζουμε το “ως όφειλαν” καθώς  ο υπαλληλικός κώδικας είναι σαφής και η μη μονιμοποίηση υπαλλήλου, πέραν του διμήνου μετά το πέρας της δοκιμαστικής διετίας, είναι προφανώς παράνομη, αν δεν συντρέχουν άλλοι λόγοι. Επομένως οι διευθύνσεις δεν βιάστηκαν, αλλά απλώς έκαναν τη δουλεία τους.

Το ερώτημα που προκύπτει, είναι το τι σκοπεύει να κάνει τελικά το ΥΠΑΙΘ;

Γιατί βάζει πάγο στις διαδικασίες, αφού είναι σίγουρο ότι δεν μπορεί να εφαρμόσει τον 4823/2021 (νόμο της αξιολόγησης) και ίσως να μην έχει τον μηχανισμό να τον εφαρμόσει ούτε σε ένα χρόνο από σήμερα. Τι θα γίνει με τον υπαλληλικό κώδικα που απαιτεί διετία και η διετία έληξε; Θα γίνει λάστιχο και αυτός; Θα κρατήσουν φέτος ομήρους τους νεοδιόριστους του 2020 και ίσως του χρόνου και αυτούς του 2021 κ.ο.κ.; Τελικά θα είναι σαν να διορίζεσαι…αλλά όχι ακριβώς;

Είναι δυνατόν να διορίζουν ανθρώπους μετά από ολόκληρες δεκαετίες αναπλήρωσης και ελαστικής εργασίας και να παίζουν με τη μονιμοποίηση τους ακόμα και 2 έτη μετά τον διορισμό τους; 

Ας ελπίσουμε πως όχι…

Ένα είναι σίγουρο πάντως, πως οι νεοδιόριστοι έπρεπε να είχαν ήδη μονιμοποιηθεί, όπως γινόταν πάντοτε με όλους τους προηγούμενους διορισμούς και όχι να αγωνιούν ακόμα και να παρακαλάνε τις διευθύνσεις τους για τα αυτονόητα! Οποιαδήποτε καθυστέρηση είναι ένας απίστευτος εμπαιγμός, δείγμα προχειρότητας και αναλγησίας και την απόλυτη ευθύνη φέρει το υπουργείο παιδείας που όχι απλώς δεν επισπεύδει τις διαδικασίες, αλλά ακόμη και τώρα μοιάζει να δημιουργεί προσχώματα.

Η εκπαιδευτική κοινότητα, σύλλογοι εκπαιδευτικών, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και φυσικά οι ίδιοι οι νεοδιόριστοι πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για να αντιδράσουν δυναμικά σε τυχόν “άνωθεν εντολές” που θα παγώνουν ή θα τορπιλίζουν τη διαδικασία μονιμοποίησης.

Τα στοιχεία από το e-wall.net

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες