Επαναλειτουργούν σήμερα και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί ΟΑΕΔ
Σημαντικές ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία της Σύρου, της Τήνου και της Μυκόνου

Πλήρη στελέχωση του ειδικού νηπιαγωγείου Σύρου και κάθε σχολικής μονάδας, ζητούν οι εκπαιδευτικοί Σύρου,Τήνου και Μυκόνου.

Όπως τονίζουν, τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό παραμένουν. Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Σύρου τα νήπια που φοιτούν φέτος, πρέπει να υποστηρίζονται από λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή και ψυχολόγο 3 φορές την εβδομάδα (15 ώρες), αλλά μέχρι τώρα ούτε λογοθεραπευτής ούτε ψυχολόγος έχει προσληφθεί, ενώ ο εργοθεραπευτής καλύπτει μόνο τις 4 από τις 15 ώρες που χρειάζονται.

Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό σε κάποια σχολεία καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία του ολοήμερου και σε κάποια άλλα στερούν εκπαιδευτικά αντικείμενα από τους μαθητές, ακόμα και την  παράλληλη στήριξη.

Για να καλυφθούν τα κενά, εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται καθημερινά σε πρόγραμμα "λάστιχο", αλλού με συνεχόμενα εξάωρα, αλλού με μετάβαση σε διαφορετικά σχολεία "με την ψυχή στο στόμα" κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων κι αλλού με όλα αυτά μαζί.

Σε ορισμένες περιπτώσεις νηπιαγωγείων, οι νηπιαγωγοί εργάζονται συνεχώς στο «κόκκινο», χωρίς μείωση ωραρίου, γνωρίζοντας πως ακόμη κι η αναγκαστική απουσία τους για λόγους υγείας, σπανίως θα αναπληρωθεί.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σύρου-Τήνου-Μυκόνου:

Πλήρης στελέχωση του Ειδικού νηπιαγωγείου Σύρου και κάθε σχολικής μονάδας

Έναν μήνα μετά το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς και με ολοκληρωμένη τη δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών, τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό παραμένουν. Μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις, όπως αυτή του Ειδικού Νηπιαγωγείου Σύρου,  είναι κομβικής σημασίας για την ουσιαστική λειτουργία του.

Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Σύρου τα νήπια που φοιτούν φέτος, σύμφωνα με τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ ,πρέπει να υποστηρίζονται από λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή και ψυχολόγο 3 φορές την εβδομάδα (15 ώρες), αλλά μέχρι τώρα ούτε λογοθεραπευτής ούτε ψυχολόγος έχει προσληφθεί, ενώ ο εργοθεραπευτής καλύπτει μόνο τις 4 από τις 15 ώρες που χρειάζονται.

Δυστυχώς η παραπάνω περίπτωση δεν είναι μεμονωμένη, καθώς παρατηρούνται κι άλλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, που σε κάποια σχολεία καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία του ολοήμερου και σε κάποια άλλα  στερούν εκπαιδευτικά αντικείμενα από τους μαθητές, ακόμα και την  παράλληλη στήριξη που τόσο έχουν ανάγκη, υποχρεώνοντας τους εκπαιδευτικούς καθημερινά σε πρόγραμμα "λάστιχο", αλλού με συνεχόμενα εξάωρα, αλλού με μετάβαση σε διαφορετικά σχολεία "με την ψυχή στο στόμα" κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων κι αλλού με όλα αυτά μαζί!

Για να μην αναφερθούμε στις περιπτώσεις των νηπιαγωγείων όπου οι συναδέλφισσες εργάζονται συνεχώς στο "κόκκινο", χωρίς μείωση ωραρίου, γνωρίζοντας πως ακόμη κι η αναγκαστική απουσία τους για λόγους υγείας, σπανίως θα αναπληρωθεί.

Αυτός είναι ο κανόνας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο. Υποστελεχωμένο, με βασικές υλικοτεχνικές ελλείψεις, με κακοπληρωμένους εκπαιδευτικούς , διαρκώς εξασκημένους ως πασπαρτού παντός καιρού, μένοντας απλοί αριθμοί στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση, καλούμε το υπουργείο να κοιτάξει κατάματα την πραγματικότητα και να αφήσει τις επικοινωνιακές τακτικές και τη "δημοκρατική " επιβολή των ... καινοτομιών του. Η παιδεία θέλει όραμα, και η νομοθέτηση - καθιέρωση των όποιων καινοτομιών θέλει ένα ελάχιστο πλαίσιο συμφωνιών και κατευθύνσεων με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Πολύ πιο πριν όμως έχει ανάγκη από τα αυτονόητα.

Καλούμε το υπουργείο να προβεί στο αμέσως προσεχές διάστημα στην πλήρη στελέχωση του Ειδικού Νηπιαγωγείου Σύρου, όπως και κάθε άλλης σχολικής μονάδας, πρώτα και πάνω απ'όλα για το καλό των μαθητών μας, που δε φτάνει μόνο να λέγεται ως σχήμα λόγου,  αλλά κυρίως να μετουσιώνεται σε καθημερινό αληθινό ενδιαφέρον και πράξη εντός της σχολικής πραγματικότητας.

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΟΛΩΝ, ΤΩΝ ΙΣΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γοβ
Νέες υπηρεσίες στο gov.gr wallet: Προς επέκταση της συγκατάθεσης και για ενοικίαση IX, εγγραφή παιδιού σε παιδικό σταθμό
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου  τόνισε ότι σχεδιάζεται να απλοποιηθούν και περισσότερο πολύπλοκες διαδικασίες, όπως η...
Νέες υπηρεσίες στο gov.gr wallet: Προς επέκταση της συγκατάθεσης και για ενοικίαση IX, εγγραφή παιδιού σε παιδικό σταθμό