Υπηρεσιακά Συμβούλια: Συμμετέχει στις ηλεκτρονικές εκλογές το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών
Δίκτυο: « Η αποχή από την ψηφοφορία των συνάδελφων που καλούν όσες παρατάξεις δε συμμετέχουν στη διαδικασία, ρίχνει νερό στον μύλο των κυβερνητικών σχεδίων για κατάργηση του θεσμού του αιρετού»

Συμμετοχή στις ηλεκτρονικές εκλογές που θα γίνουν στις αρχές Νοεμβρίου για την ανάδειξη αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια των εκπαιδευτικών, αποφάσισε και το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών, το οποίο διεκδικεί παράλληλα την κατάργηση του ν.Κεραμέως για τις ηλεκτρονικές εκλογές.

Οπως εξηγεί το Δίκτυο σε ανακοίνωσή του, η αποχή από την ψηφοφορία των συνάδελφων που καλούν όσες παρατάξεις δε συμμετέχουν στη διαδικασία, ρίχνει νερό στον μύλο των κυβερνητικών σχεδίων για κατάργηση του θεσμού του αιρετού και κινείται στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση με όσα ονειρεύεται η κα Κεραμέως για τη συνδικαλιστική εκπροσώπηση.

«Η αποχή κάποιων παρατάξεων από τη διαδικασία είναι δημοκρατική επιλογή, η προσπάθειά τους όμως για αποχή των συναδέλφων αποτελεί καιροσκοπική και μικροπαραταξιακή τακτική που απομακρύνει την ενότητα του κλάδου από τα μεγάλα πολιτικά επίδικα της περιόδου. Οι επιλογές μας είναι αυτές που μας χαρακτηρίζουν και μας ακολουθούν στην όποια πορεία μας. Στην πορεία, με δεδομένη τη μη δυνατότητα ομόφωνης απόφασης και στάσης, για να έχουμε δημοκρατικά εκλεγμένους αιρετούς μία είναι η λύση: η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ και η ανατροπή του νόμου μετά από ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ της υπάρχουσας κυβερνητικής πολιτικής», τονίζει.

Ολη η ανακοίνωση

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο της συνεχούς επίθεσης που έχει εξαπολύσει απέναντι στον Κλάδο και τους εκπαιδευτικούς, έχει εξαγγείλει τη διεξαγωγή των εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια, αποκλειστικά με ηλεκτρονική ψηφοφορία. Πριν δυο χρόνια, με την πρόταση και την καθοριστική συμβολή του ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, υπήρξε ομόφωνη απόφαση της ΔΟΕ για καταγγελία της κας Κεραμέως και δέσμευση μη συμμετοχής όλων των παρατάξεων. Αντίστοιχη κατεύθυνση για αποχή από την εκλογική διαδικασία δόθηκε στους συναδέλφους, γιατί δεν έγιναν δεκτές οι αιτήσεις απόσυρσης των υποψηφιοτήτων. Η αποχή κινήθηκε σε ποσοστό της τάξης του 95%. Μια απόφαση που:

  • Πάρθηκε ομόφωνα με την ψήφο όλων των παρατάξεων στο ΔΣ της ΔΟΕ.

  • Εξέφρασε και πέτυχε να ενώσει, στη βάση της ομοφωνίας, τον Κλάδο τη δεδομένη χρονική περίοδο.

  • Οδήγησε σε πολιτική ήττα την κα Κεραμέως, η οποία βέβαια όπως αποδείχτηκε, δε διαθέτει την πολιτική ευθιξία ώστε να προχωρήσει και σε ανάλογες κινήσεις.

  • Είχε καθαρά πολιτικά χαρακτηριστικά και το είχε αναγάγει η κυβέρνηση σε “δημοψήφισμα”, μιας και η Γραμματεία Συνδικαλισμού της Νέας Δημοκρατίας διακινούσε επιστολή όπου καλούσε τους συναδέλφους, που ήταν μέλη του κόμματος να συμμετέχουν, γιατί θα αποτελούσε ψήφο εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση της ΝΔ.

  • Δέσμευσε την αξιωματική αντιπολίτευση πως όταν έρθει στην εξουσία θα αλλάξει αυτό τον νόμο.

Παρόλα αυτά η υπουργός διόρισε δοτούς αιρετούς και τα υπηρεσιακά συμβούλια λειτουργούν πλέον 2 χρόνια με διορισμένη σύνθεση. Ποια ήταν τα αποτελέσματα;

  • Λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων σύμφωνα με τη βούληση και τις αποφάσεις της διοίκησης. Έχουν, δυστυχώς, καταστεί ιμάντες μετάδοσης και εφαρμογής της εχθρικής, για τη δημόσια εκπαίδευση, κυβερνητικής πολιτικής.

  • Πλήρης αδιαφάνεια σε τοποθετήσεις, μετακινήσεις και σε κάθε είδους υπηρεσιακή μεταβολή αφού δεν υπάρχει μέσα στα υπηρεσιακά συμβούλια εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών και όλη τη διαδικασία τη χειρίζονται τα βουλευτικά γραφεία της ΝΔ.

  • Συνάδελφοι να ψάχνουν το δίκιο τους και να προσπαθούν να βρουν υποστήριξη απέναντι στις αυθαιρεσίες της διοίκησης και στο πέπλο της συσκότισης που έχει πέσει στη λειτουργία και στον τρόπο αποφάσεων των υπηρεσιακών συμβουλίων.

Παρόλα αυτά, το ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. πρότεινε και πάλι στο ΔΣ της Ομοσπονδίας να υπάρξει ομόφωνη απόφαση ενάντια στη διαδικασία που επιβάλλει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ώστε να πάρει η διεκδίκηση πολιτικά χαρακτηριστικά και να διασφαλιστεί το αρραγές μέτωπο των εκπαιδευτικών με στόχο ποσοστά ακόμα μεγαλύτερα του 95%. Δυστυχώς, αυτό δεν κατέστη δυνατό, γιατί άλλες παρατάξεις αρνήθηκαν και δήλωσαν πως θα συμμετέχουν στη διαδικασία, κι άλλες έμειναν στη δική τους θέση χωρίς να μετακινούνται από αυτή. Η βάση της ομοφωνίας και το αρραγές μέτωπο που αποτελούσε, σύμφωνα με την κοινή λογική, το ελάχιστο εφαλτήριο εκκίνησης ως παρακαταθήκη, δεν υπάρχει πια. Επομένως, η μάχη αυτή θα ήταν μάχη χαρακωμάτων, θα δίχαζε τον κλάδο με ευθύνη συγκεκριμένων παρατάξεων και θα οδηγούσε σε έναν εμφύλιο που από τη μία μεριά θα υπήρχαν εκλεγμένοι αιρετοί κι από την άλλη οι υπόλοιπες παρατάξεις δε θα τους αναγνώριζαν. Κι όλα αυτά χωρίς να υπάρχει πολιτικό επίδικο στην αντίληψη αυτών που και σήμερα επιμένουν να μη συμμετέχουν, αφού δεν προσδοκούν σε ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ που αποτελεί τη μοναδική λύση για την ανατροπή του νόμου. Αντίθετα η κάθε παράταξη, ακολουθώντας το δικό της σκεπτικό και όχι στοχεύοντας στη σύνθεση και στην ενιαία έκφραση, εκφράστηκε με ξεχωριστό παραταξιακό λόγο πριν καν εξαντληθεί ο διάλογος και η όποια πιθανότητα συνεργασίας και κοινή απόφασης στο πλαίσιο του ΔΣ της ΔΟΕ.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες, θεωρούμε πως η αδιαφάνεια, οι εξυπηρετήσεις και τα διάφορα βολέματα ημετέρων στα υπηρεσιακά συμβούλια, δεν μπορούν να συνεχιστούν. Στην πραγματικότητα με τον τρόπο αυτό ευνοούνται οι σχεδιασμοί του ΥΠΑΙΘ και υπηρετούνται οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης. Πρόκειται για μια νοσηρή κατάσταση που έχει ξηλώσει κυριολεκτικά ολόκληρο το θεσμικό πλαίσιο των δικαιωμάτων των συναδέλφων καθώς το δοτό υπηρεσιακό συμβούλιο ακολουθεί πιστά τις εντολές της διοίκησης καταστρατηγώντας, μέσα σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας, τις έννοιες της ισότητας και της δικαιοσύνης. Από την άλλη μεριά οι πολιτικές επιλογές της κας Κεραμέως για αποδυνάμωση και απαξίωση του ρόλου του αιρετού πρέπει να ενεργοποιήσουν τα δημοκρατικά αντανακλαστικά του Κλάδου με στόχο τη δυναμική υπεράσπιση του ρόλου και του θεσμού του αιρετού. Αυτό, προφανώς, δεν μπορεί να συμβεί με αποχή αλλά με δυναμική και εναλλακτική συμμετοχή, ώστε να δοθεί ισχυρό πολιτικό μήνυμα στην κυβέρνηση. Διαφορετικά υπηρετούμε τις πολιτικές επιλογές της για δοτά και ελεγχόμενα από αυτή υπηρεσιακά συμβούλια.

Η στάση μας, όπως διαμορφώνεται η κατάσταση στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, είναι κρυστάλλινη:

  • Διεκδικούμε την επαναφορά των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιακών συμβουλίων και την αποκατάσταση του θεσμού του αιρετού καθώς και τη θέση τρίτου αιρετού στα υπηρεσιακά συμβούλια.

  • Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση του υπάρχοντος νόμου και του υπάρχοντος τρόπου εκλογών για τα υπηρεσιακά συμβούλια.

  • Στεκόμαστε όμως ταυτόχρονα δίπλα στους Συναδέλφους για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους αξιοποιώντας κάθε θεσμική και κινηματική δυνατότητα.

  • Στηρίζουμε στην πράξη τον θεσμό του αιρετού που είναι μια σημαντική κατάκτηση του κλάδου και μια δημοκρατική παρακαταθήκη στην εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών και δεν πρέπει, με δικές μας επιλογές, να απωλέσουμε. Η ύπαρξη δοτών και μόνο αιρετών για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι σοβαρό ζήτημα που κάνει πιο εύκολη την επιθυμία της κυβέρνησης της ΝΔ για την σταδιακή κατάργηση του αιρετού.

  • Δε θα παραδώσουμε τα υπηρεσιακά συμβούλια και τους αιρετούς σε δοτούς, διορισμένους ούτε στους συμβιβασμένους του κλάδου με τη διοίκηση, πόσο μάλλον στα χέρια της ίδιας της κας Κεραμέως.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Κρατώντας μέχρι κεραίας τις θέσεις μας, ως ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, και διεκδικώντας με ακόμη μεγαλύτερη ένταση τα αιτήματά μας σας καλούμε σε μαζική συμμετοχή στις εκλογές για την ανάδειξη των αιρετών για να πάρουμε πίσω ό,τι μας αξίζει και δικαιούμαστε στα υπηρεσιακά συμβούλια. Πρόκειται για μια μάχη για τη θωράκιση της δημοκρατικής μας εκπροσώπησης, μια μάχη που είναι πάνω από παρατάξεις και παραταξιακές στρατηγικές και που πρέπει να τη δώσουμε με βάση τις θέσεις μας αλλά και με γείωση στην καθημερινότητα. Στο ζύγι όλων αυτών των δεδομένων, επιλέγουμε να εκλέξουμε αιρετούς:

  • Που θα βάλουν τέλος στην αυθαιρεσία της διοίκησης.

  • Θα έχουν το ανάστημα να σηκώσουν, να υπερασπιστούν και να διεκδικήσουν τις θέσεις του κλάδου και τα δικαιώματα του καθενός μας ξεχωριστά.

  • Που θα είναι «το μάτι, το αυτί και η φωνή» του Κλάδου και του κάθε συναδέλφου.

  • Που θα διασφαλίσουν τη ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ σε κάθε υπηρεσιακή μεταβολή και θα λογοδοτούν αποκλειστικά στις/στους συναδέλφους.

Όλοι μαζί, με ΕΝΟΤΗΤΑ και ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, να διώξουμε τους κομματικούς υποτακτικούς της κα Κεραμέως από τα υπηρεσιακά Συμβούλια. Λειτουργία με συμμετοχή εκλεγμένων αιρετών για:

  • ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ

  • ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

  • ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ

Η αποχή από την ψηφοφορία των συνάδελφων που καλούν όσες παρατάξεις δε συμμετέχουν στη διαδικασία, ρίχνει νερό στον μύλο των κυβερνητικών σχεδίων για κατάργηση του θεσμού του αιρετού και κινείται στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση με όσα ονειρεύεται η κα Κεραμέως για τη συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Η αποχή κάποιων παρατάξεων από τη διαδικασία είναι δημοκρατική επιλογή, η προσπάθειά τους όμως για αποχή των συναδέλφων αποτελεί καιροσκοπική και μικροπαραταξιακή τακτική που απομακρύνει την ενότητα του κλάδου από τα μεγάλα πολιτικά επίδικα της περιόδου. Οι επιλογές μας είναι αυτές που μας χαρακτηρίζουν και μας ακολουθούν στην όποια πορεία μας. Στην πορεία, με δεδομένη τη μη δυνατότητα ομόφωνης απόφασης και στάσης, για να έχουμε δημοκρατικά εκλεγμένους αιρετούς μία είναι η λύση: η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ και η ανατροπή του νόμου μετά από ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ της υπάρχουσας κυβερνητικής πολιτικής.

Ανατρέπουμε τα κυβερνητικά σχέδια, υπερασπιζόμαστε το θεσμό του Αιρετού με τη συμμετοχή μας στις εκλογές!!!

Το Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2022 ψηφίζουμε σε όλη τη χώρα  τα ψηφοδέλτια του ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα