Συνεχίζεται και τη φετινή σχολική χρονιά η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος «ΣτηρίΖΟΥΜΕ Βόρεια Εύβοια» στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πιο αναλυτικά αναφέρεται:
Σε συνέχεια της επιτυχούς υλοποίησης του προγράμματος «ΣτηρίΖΟΥΜΕ Βόρεια Εύβοια» στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και στο πλαίσιο του νέου Προγράμματος Σπουδών “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη” του Νηπιαγωγείου, των Α’ - ΣΤ’ τάξεων Δημοτικού και των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου (ΦΕΚ Β 2820/02-06-2022) καλούνται οι μαθητές/μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης όλης της χώρας, ελληνόγλωσσων σχολικών μονάδων του εξωτερικού και ιδιαίτερα σχολικών μονάδων της Βόρειας Εύβοιας να υλοποιήσουν, εντός και εκτός του ωρολογίου προγράμματος, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Στηρίζουμε Βόρεια Εύβοια» και για το σχολικό έτος 2022-23.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Υ.ΠΑΙ.Θ. «ΣτηρίΖΟΥΜΕ Βόρεια Εύβοια» (Αριθ. Πρωτ. Φ11/138716/Δ7/01-11-2021) υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 2021-22 από σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με αφορμή τις καταστροφικές πυρκαγιές στη Βόρεια Εύβοια με σκοπό:
α) την ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριών σχετικά με την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, τις επιπτώσεις τους στο φυσικό περιβάλλον, στην κοινωνία και στην οικονομία,
β) την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων αναφορικά με το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον και
γ) την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/-τριών και την ανάληψη δράσεων.
Στην ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. για το σχολικό έτος 2021-2022 αναρτήθηκαν 82 δράσεις είκοσι επτά (27) σχολείων που αφορούν μεμονωμένες δράσεις, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων, συμμετοχές σε σχολικά δίκτυα και δράσεις στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα περιεχόμενα των αναρτήσεων των σχολείων αφορούν το φυσικό περιβάλλον και οι πιο συνηθισμένες μορφές δράσεων ήταν η παραγωγή ψηφιακού υλικού και η διενέργεια μαθητικών εκδηλώσεων.
Το πρόγραμμα μπορεί να αξιοποιηθεί:
• είτε στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στις Θεματικές: Φροντίζω το Περιβάλλον (Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά, Φυσικές καταστροφές. Πολιτική Προστασία, Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά) και Ενδιαφέρομαι και ΕνεργώΚοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη (Εθελοντισμός)
• είτε ως αυτόνομο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων.
• είτε ακόμη και μεμονωμένα, όπως λ.χ. θα μπορούσε να είναι μία εκπαιδευτική επίσκεψη.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη συνεργασιών, για αυτόν τον λόγο και είναι σημαντική η υποστήριξη όσων υλοποιούν δράσεις από τους/τις Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων και των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.).
Είναι σημαντικό οι προτεινόμενες δράσεις να μην περιορίζονται μόνο σε δραστηριότητες που θα μπορούσαν να ιδωθούν υπό μία σκοπιμότητα εκτόνωσης της συναισθηματικής φόρτισης των νέων ειδικά ανθρώπων όσον αφορά τις καταστροφικές επιπτώσεις των δασικών πυρκαγιών, αλλά να παρέχουν τη δυνατότητα εμβάθυνσης σε ζητήματα σημαντικά όπως είναι η διαχείριση των οικοσυστημάτων και των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς. Επιπλέον, να παρέχουν τη δυνατότητα για συγκρότηση νέων δικτύων και συνεργασιών μεταξύ των σχολείων, καθώς και επέκταση των ήδη υπαρχόντων δικτύων.
Στο πλαίσιο του θεματικού Πεδίου «Αειφόρος Διαχείριση των Δασών» του Προγράμματος Σπουδών “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη”, οι δράσεις των σχολικών μονάδων δύνανται να ενταχθούν στις αντίστοιχες θεματικές ενότητες με επιδίωξη την επίτευξη συγκεκριμένων Προσδοκώμενων Μαθησιακών Αποτελεσμάτων.
Επίσης συνίσταται οι σχολικές μονάδες να πλαισιώσουν το γνωστικό περιεχόμενο των δράσεών τους με τους 17 Στόχους των Ηνωμένων Εθνών για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη της Ατζέντας 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και ειδικότερα τον 15ο στόχο: «Ζωή στη Στεριά» και τον 13ο στόχο: «Δράση για το Κλίμα» ( Ατζέντα 2030 - Περιφερειακό Κέντρο Πληροφόρησης του ΟΗΕ - Greece (unric.org) .
Β. Σκοπός του προγράμματος
Η συνειδητοποίηση της αξίας του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος για έναν τόπο καθώς και η εθελοντική προσφορά με στόχο την αειφορία καθώς επίσης και η συνεργασία σχολείων με τα σχολεία της Βόρειας Εύβοιας.
Γ. Στόχοι του προγράμματος
Επιδιώκεται οι μαθητές/-ήτριες:
• να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προστασίας του φυσικού και του πολιτιστικού περιβάλλοντος,
• να ενημερωθούν για τις δυνατότητες του τόπου τους με τη συμβολή ειδικών και στη συνέχεια να τον προβάλουν και να τον αναδείξουν αξιοποιώντας τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας,
• να ανοίξουν διαύλους επικοινωνίας και συνεργασίας με τους/τις μαθητές/-ήτριες των σχολικών μονάδων της Βόρειας Εύβοιας, ο τόπος των οποίων επλήγη από τις καταστροφικές πυρκαγιές, με την αξιοποίηση των Δικτύων ή άλλων επιλογών,
• να επισκεφτούν τη Βόρεια Εύβοια και να βιώσουν εμπειρίες μοναδικές,
• να συνειδητοποιήσουν την αξία του εθελοντισμού,
• να μετουσιώσουν τα αρνητικά συναισθήματά τους από τις τραγικές συνέπειες των πυρκαγιών, σε δράσεις που: α) αποβλέπουν στην επίτευξη της αειφορίας, β) προωθούν την πολιτειότητα, την απόκτηση δημοκρατικής συνείδησης και γ) ενισχύουν ευφάνταστες δημιουργίες που θα συγκινούν, θα προβληματίζουν και θα εμπνέουν.
Δ. Ενδεικτικές προτεινόμενες δραστηριότητες:
Η συνέχεια στην εγκύκλιο εδώ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη