Για τα επεισόδια βίας στα ΕΠΑΛ μίλησε στην ΕΡΤ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, ο οποίος ανέφερε ότι βρίσκονται στα «σκαριά» αλλαγές στη νομοθεσία.
Ο Αλέξανδρος Κόπτσης υποστήριξε ότι όπως έχει ειπωθεί και από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, βρίσκεται υπό επεξεργασία το πλαίσιο κανόνων λειτουργίας των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Μεμονωμένα περιστατικά»
«Τέτοια περιστατικά δεν είναι μόνο κατακριτέα, δεν γίνονται ανεκτά σε καμία περίπτωση και μάλιστα σε ένα χώρο εκπαίδευσης, Παιδείας και Πολιτισμού, όπως είναι το σχολείο. Από την άλλη πλευρά, να σας πω ότι έχουμε εμπιστοσύνη στη νέα γενιά. Έχουμε εμπιστοσύνη στους μαθητές. Τέτοια περιστατικά είναι μεμονωμένα» επισήμανε ο γενικός γραμματέας.
«Αν δούμε, στο σύνολο των 510 ΕΠΑΛ για παράδειγμα, αν έχουν συμβεί περιστατικά σε 5 ή 6 ή 8 ίσως ΕΠΑΛ είναι ένα ποσοστό κάτω από το 1,5%. Θέλω να πω ότι αυτή δεν είναι η εικόνα του ΕΠΑΛ, είναι άδικο για τα ίδια τα ΕΠΑΛ» πρόσθεσε.
Στη συνέχεια, ανέφερε ότι «τα ΕΠΑΛ αναβαθμίζονται διαρκώς, γίνεται εξαιρετική δουλειά από τους εκπαιδευτικούς μας».
«Πρέπει να γίνουν αλλαγές»
«Θεωρώ ότι υπάρχουν και κάποια στερεότυπα που θα τα αλλάξουμε με τη δουλειά που κάνουμε για την αναβάθμιση αυτών των σχολείων. Βέβαια, συμβαίνουν περιστατικά σε κάποια σχολεία μεμονωμένα, κανείς δεν το αρνείται» είπε ο Αλέξανδρος Κόπτσης.
«Αναγνωρίζουμε το πρόβλημα, αλλά έχει πολλές παραμέτρους. Το θέμα της βίας είναι πολυπαραγοντικό. Δεν οφείλεται μόνο στο σχολικό περιβάλλον, οφείλεται στο εξωσχολικό στη γειτονιά, στις παρέες, στην οικογένεια. Γι’ αυτό και έχουμε κάνει ένα πλήθος ενεργειών, τόσο στο πρόγραμμα σπουδών όσο και επί του ανθρώπινου δυναμικού. Είναι μια κουλτούρα που πρέπει να αλλάξει» τόνισε.
Επίσης, υπογράμμισε ότι «στα ΕΠΑΛ, έχουμε μια νέα αρχή. Υπάρχει ο ψυχολόγος, υπάρχει σύμβουλος καθηγητής, δεύτερος καθηγητής στην τάξη. Είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο, δεν είναι φαινόμενο μόνο των σχολείων. Μπορεί να παρουσιάζεται σε κάποια μεγαλύτερης έκτασης επεισόδια στα ΕΠΑΛ, το παρακολουθούμε, παρεμβαίνουμε. Ο ρόλος μας είναι τριπλός. Από τη μία πλευρά έχουμε τη γνωσιακή ανάπτυξη των μαθητών, από την άλλη έχουμε τη συναισθηματική τους ψυχοκινητική τους ανάπτυξη και από την άλλη έχουμε την εφαρμογή και την τήρηση της νομοθεσίας. Είμαστε απαρέγκλιτοι σε αυτό».
«Για τη διαχείριση προσωπικού είμαστε αποκλειστικά υπεύθυνοι και όταν υπάρχουν πειθαρχικά παραπτώματα, ενεργούμε ακόμα και με αυτοδίκαιη αργία όταν είναι σοβαρά. Ο έλεγχος των μαθητών γίνεται από τον διευθυντή του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, από επίπληξη μέχρι αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος» σημείωσε.
«Ήδη η υπουργός Παιδείας εξέφρασε ότι υπάρχουν σκέψεις για αλλαγή αυτού του νομοθετικού πλαισίου» επισήμανε.
«Όταν υπάρχουν ποινικά αδικήματα απευθυνόμαστε στον εισαγγελέα γιατί σε ένα ευνομούμενο κράτος δεν μπορούν να υπάρχουν τέτοια επεισόδια.
Πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία, όσοι κακοποιούν την δημόσια περιουσία ή παιδιά πρέπει να αναλαμβάνουν την ευθύνη. Κανένας βανδαλισμός δεν είναι ανεκτός, καμία μορφή βίας και πρέπει να τηρείται η νομοθεσία» κατέληξε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη