Απόκρυψη των κενών στα σχολεία και μετάθεση ευθυνών καταγγέλλει η Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής «Κυριάκος Σιδηρόπουλος», αναφορικά με τις υποχρεωτικές υπερωρίες των εκπαιδευτικών.
Το σωματείο παραθέτει τις προϋποθέσεις για να δοθούν υπερωρίες, υπογραμμίζοντας ότι «τον τελευταίο λόγο για την ανάθεση υπερωριών τον έχει ο/η ΔΔΕ».
Η Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής «αντιτίθεται στην ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών και καλεί τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές/τριες των σχολείων να μην αναθέτουν υποχρεωτικές υπερωρίες σε συναδέλφους».
«Εκτός του ότι συντελούν στην ανεργία των νεότερων συναδέλφων μας, αναλαμβάνουν και ευθύνες πέραν των διοικητικών τους καθηκόντων», υπογραμμίζει παράλληλα.
Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:
Υποχρεωτικές υπερωρίες
Η πλήρης μετάθεση ευθυνών!
Σχετικά με την με Αρ. Πρωτ. 141076/Ε3/4-11-2021 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, με θέμα: “Ωράριο και υπερωριακή διδασκαλία των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – Γνωστοποίηση διατάξεων άρθρων 100 και 101 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136)”.
Συνάδελφοι,
Τις τελευταίες ημέρες μετά και τη δήλωση της υπουργού παιδείας, «Ποια κενά; Με μεγάλη μου χαρά να μου τα γνωστοποιήσετε εάν υπάρχουν να τα εξετάσω», υπήρξαν κατευθύνσεις σε διευθυντές/τριες των σχολείων μας (από τη ΔΔΕ Γ΄ Αθήνας) για την “εξαφάνιση” των κενών μέσω υποχρεωτικών υπερωριών στους συναδέλφους. Κενά που σε αρκετές των περιπτώσεων αριθμούν σε δεκάδες ώρες.
Οι πιέσεις είναι τέτοιες ώστε να φτάνουν διευθυντές/τριες σε σημείο να απειλούν με ΕΔΕ όσους/ες δεν ενδίδουν (κόντρα στις διαθέσεις τους, αλλά και των συλλόγους τους) να αναλαμβάνουν υποχρεωτικές υπερωρίες.
Σύμφωνα όμως με την προαναφερθείσα εγκύκλιο:
[[3. Ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας δύναται να αναθέτει σε εκπαιδευτικό που έχει τοποθετηθεί στη σχολική του μονάδα υπερωριακή διδασκαλία, υποχρεωτική ή προαιρετική, έως πέντε (5) ώρες την εβδομάδα, για την κάλυψη διδακτικών αναγκών. Η ανάθεση υπερωριακής διδασκαλίας, κατά το προηγούμενο εδάφιο, επιτρέπεται μόνο εφόσον, οι εκπαιδευτικοί της ίδιας ειδικότητας που υπηρετούν στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα καλύπτουν πλήρως το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο και δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδια ειδικότητας σε σχολικές μονάδες της ίδιας ή όμορης ομάδας σχολείων.»
Παράλληλα εξακολουθούν να ισχύουν, για όσα ζητήματα δεν έρχονται σε αντίθεση με τις προαναφερόμενες διατάξεις περί υπερωριακής διδασκαλίας, και οι διατάξεις των παρ. 16 και 18 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (167 Α ́), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, που ορίζουν ότι:
Αν ο σύλλογος διδασκόντων παραλείπει να αναθέσει την κάλυψη των ωρών αυτών, η ανάθεση γίνεται με απόφαση του διευθυντή εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου.
Επισημάνσεις:
2) ……. ή στην εξαιρετική περίπτωση που
τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 100 του ν. 4823/2021 (136 Α ́), η ανάθεση γίνεται με απόφαση του/της διευθυντή/τριας εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου.
5) Σε κάθε περίπτωση, η ανάθεση υπερωριακής διδασκαλίας προϋποθέτει την ύπαρξη
Από τα παραπάνω καθίσταται σαφές ότι: Για να δοθούν οι όποιες υπερωρίες πρέπει να πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις:
Α) Να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση ότι, δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας ειδικότητας σε σχολικές μονάδες της ίδιας ή όμορης ομάδας σχολείων. Είναι προφανές ότι ο κάθε διευθυντής/τρια είναι δύσκολο έως αδύνατον να το γνωρίζει!
Β) Να υπάρχουν οι σχετικές πιστώσεις για να πληρωθούν. Και βέβαια με έγγραφη διαβεβαίωση. (Αν υπήρχαν τέτοιες ας αναρωτηθούμε γιατί δεν προχωρούν σε προσλήψεις αναπληρωτών;)
Και τώρα στην ουσία.
Εφόσον το νομικό πλαίσιο αναφέρει ότι: τον τελευταίο λόγο για την ανάθεση υπερωριών τον έχει ο/η ΔΔΕ, ύστερα από πρόταση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου γιατί όλη αυτή η φασαρία;
Μήπως γιατί, για παράδειγμα την Παρασκευή 27-5-2022 ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «Ο Περικλής», με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., υπέβαλε μηνυτήρια αναφορά προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών κατά της Διεύθυνσης Π.Ε. Β΄ Αθήνας επειδή ουδέν έχει πράξει για την αποζημίωση της υπερωριακής απασχόλησης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε 4/θέσια νηπιαγωγεία αρμοδιότητας της;
Κατά ποιου/ας θα στραφούν οι συνάδελφοι/σσες, όταν τον επόμενο χρόνο πιθανόν δεν θα έχουν εισπράξει τα αναμενόμενα από τις υποχρεωτικές υπερωρίες;
Πέρα όμως από την “γραφειοκρατική” διαχείριση του θέματος, υπάρχει ως κυρίαρχη και η ουσιαστική-παιδαγωγική πλευρά του! Η διοίκηση με λογικές και πρακτικές «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» μεταφέρει το βάρος της κάλυψης των κενών στις πλάτες των καθηγητών εφαρμόζοντας την κυβερνητική πολιτική των περικοπών που πλήττει τη δημόσια εκπαίδευση.
Δεν την ενδιαφέρει, την ΔΔΕ Γ΄ Αθήνας πώς θα ασκήσει το παιδαγωγικό- διδακτικό του έργο ο κακοπληρωμένος καθηγητής με συνεχόμενα 5ωρα και 6ωρα και ταυτόχρονα να κάνει εφημερίες και ένα σωρό διοικητικές εργασίες; Ας αυξηθούν 25% και πάνω οι εργασιακές του υποχρεώσεις! Ας μην πάρει ανάσα ο/η εκπαιδευτικός, από την πρώτη ώρα, μέχρι το τέλος του ωραρίου! Προφανώς και αν ενδιαφέρει η ουσιαστική εκπαίδευση και μόρφωση των παιδιών, δεν καταφεύγουμε σε κάποια «μπαλώματα». Και προφανώς θα πρέπει να ενδιαφέρει, (και όχι αντίθετα να επιδιώκεται!), αν με αυτή την «μέθοδο» ανάθεσης υπερωριών περικόπτονται προσλήψεις αναπληρωτών, που περιμένουν να εργαστούν.
Το ΔΣ της Α΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής είναι αντίθετο με την ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών και καλεί τους συλλόγους διδασκόντων και τους διευθυντές/τριες των σχολείων να ΜΗΝ αναθέτουν υποχρεωτικές υπερωρίες σε συναδέλφους. Εκτός του ότι συντελούν στην ανεργία των νεότερων συναδέλφων μας, αναλαμβάνουν και ευθύνες πέραν των διοικητικών τους καθηκόντων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη