Αφού ανέβαλαν πραξικοπηματικά τη ΓΣ των προέδρων που είχε προγραμματιστεί πριν από τις εκλογές – παρωδία των ΥΣ, για να αποτρέψουν απόφαση για ΑΠΟΧΗ, σήμερα η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ συνέχισε τον κατήφορο του εκφυλισμού παίρνοντας απόφαση για τη διεξαγωγή ΓΣ προέδρων με διαδικασίες fast track, χωρίς συγκεκριμένη ημερήσια διάταξη και χωρίς να έχουν προηγηθεί ΓΣ!
Αυτοί που αρνούνταν το αυτονόητο, δηλαδή τη σύγκληση ΓΣ για να συζητήσουν οι εκπαιδευτικοί και να αποφασίσουν για τα όσα προβλήματα σωρεύει στους ίδιους και τη δημόσια εκπαίδευση η πολιτική του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης ¨βρήκαν αίθουσα" κατά το γνωστό πια ανέκδοτο και καλούν σε μια ΓΣ προέδρων - φιάσκο υποβαθμίζοντας τον θεσμό και υπονομεύοντας κάθε δημοκρατική διαδικασία!
Παρεμβάσεις - ΠΑΜΕ - ΠΕΚ ψήφισαν για σύγκληση ΓΣ στις 3 Δεκέμβρη για να γίνουν νέες ΓΣ με συγκεκριμένη θεματολογία.
Είναι φανερό ότι ΔΑΚΕ - ΣΥΝΕΚ οδηγούν την ΟΛΜΕ στο εκφυλισμό την ώρα που επέλαση των αντιλαϊκών μέτρων (προϋπολογισμός λιτότητας, ιδιωτικοποίηση Μετοχικού ταμείου, κ.ά.) συνεχίζεται και η κυβέρνηση οδηγεί την μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία στη φτώχια, την ανέχεια και την εξαθλίωση, ενώ το Υπουργείο Παιδείας προωθεί αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, εξεταστικά πλέγματα, κ.ά.).
Αρνούνται μια ΓΣ ουσιαστική όπου στα προτεινόμενα θέματα να υπάρχει και πρόταση προς τις ΓΣ να αποφασίσουν απεργία αποχή από όλες τις διαδικασίες αξιολόγησης. Το θέμα της Ημερήσιας Διάταξης των Γενικών Συνελεύσεων ΕΛΜΕ και Γ.Σ. προέδρων προτείνουμε να είναι: «Η απάντηση του κλάδου στα αντιλαϊκά - αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης, η προώθηση των διεκδικήσεων μας με απεργιακό αγώνα και το σταμάτημα της αξιολόγησης με απεργία αποχή».
Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψει κανείς την κατάντια της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ). Άλλωστε το τελευταίο διάστημα δεν κάνουν τίποτα άλλο παρά να ευτελίζουν την ιστορία μιας ομοσπονδίας με μεγάλους και σκληρούς αγώνες στη διάρκεια ενός περίπου αιώνα λειτουργίας της. Και μάλιστα την ώρα που η κυβέρνηση μας καλεί να «προσαρμοστούμε» στη διάλυση της ζωής μας, σε μια περίοδο ακρίβειας, ενεργειακής κρίσης, καταπάτησης εργασιακών δικαιωμάτων, αυταρχισμού και καταστολής πλήττοντας τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.
Η απόφαση της ηγεσίας της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ) για τους νέους θεσμούς της ατομικής αξιολόγησης (ενδοσχολικούς συντονιστές, μέντορες, υπεύθυνους εκπαιδευτικών ομίλων) δεν περιέχει ούτε μια φορά τη λέξη αξιολόγηση! Η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ επιβεβαιώνει την άρνησή της να εναντιωθεί στις πολιτικές της κυβέρνησης και της Υπουργού Παιδείας που επιδιώκουν να μετατρέψουν το σχολείο σε επιχείρηση και να επιβάλλουν το διχασμό και την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Οι προωθούμενες αλλαγές στην εκπαίδευση είναι στρατηγικής σημασίας, υπαγορευμένες από το ΣΕΒ, την Ε.Ε. και τον ΟΟΣΑ, τις έχουν αποδεχτεί όλα τα κόμματα εξουσίας και γι’ αυτό τις υπερασπίζονται οι συνδικαλιστικές παρατάξεις τους. Οι νέοι θεσμοί συνδέονται άρρηκτα με την αυτονομία της σχολικής μονάδας και την ατομική αξιολόγηση, νομιμοποιούν την απλήρωτη εργασία, διαλύουν κάθε έννοια συλλογικότητας, επιβάλλουν το χαφιεδισμό και την εποπτεία από συνάδελφο σε συνάδελφο!
Η απόφαση της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ με ψήφους των ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ, όπως δημοσιοποιήθηκε στις 12/9, όχι μόνο δεν κηρύσσει απεργία – αποχή από την υλοποίηση των νέων υπουργικών αποφάσεων, όπως έκανε η ΔΟΕ, αλλά δεν τολμάει ούτε καν να ζητήσει από τους διευθυντές να μην βιαστούν στην ανάθεση ρόλων στους καθηγητές – δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα στην Υ.Α. – και καλεί απλά τους εκπαιδευτικούς «εθελοντικά» να μην διεκδικήσουν τις θέσεις του μέντορα και του συντονιστή.
Θέλουν τον κλάδο να στέκει στη γωνία βουβός και ακίνητος, μια ιστορική Ομοσπονδία να βρίσκεται σε παρατεταμένο καθεστώς παραλυσίας! Καταδεικνύουν έτσι ότι οι παρατάξεις του πρώην και νυν κυβερνητικού μηχανισμού δεν είναι παρά μόνο μηχανισμοί εκλογικοί, μηχανισμοί εξαχρείωσης συνειδήσεων και χειραγώγησης των εκπαιδευτικών. Παρατάξεις που λειτουργούν ως ιμάντες μεταβίβασης της κομματικής γραμμής με κοινό στόχο την παραπέρα αποσυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος και στήριξη της εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως υπαγορεύεται από ΕΕ – ΟΟΣΑ - ΔΝΤ .
Άλλωστε στο 20ο Συνέδριο γράφτηκε μια μαύρη σελίδα στην ιστορία της ΟΛΜΕ, αφού ΔΑΚΕ – ΣΥΝΕΚ – ΠΕΚ ολοκλήρωσαν το πραξικόπημα ανατρέποντας θέσεις του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση περνώντας τη γραμμή της υφυπουργού παιδείας Ζ. Μακρή, όπως την είχε προαναγγείλει από τον Μάρτη του 2022, όταν δήλωνε: ”Θα τα βρούμε με τους συνδικαλιστές για τον τρόπο εφαρμογής της αξιολόγησης»
Στον δρόμο του αγώνα
Μπροστά στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να συσπειρωθούν στα σωματεία τους. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί με προσανατολισμό την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων και της πολιτικής κυβέρνησης - Ε.Ε. - Ο.Ο.Σ.Α. Να συμβάλουμε στη διαμόρφωση ενός μορφωτικού κοινωνικού κινήματος που θα διεκδικεί έναν «άλλο» ρόλο για τον εκπαιδευτικό και την εκπαίδευση.
Γιώργος Κ. Καββαδίας - drepani.gr (argyrades.gr)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη