Απαντώντας σε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή με θέμα τις συγχωνεύσεις τμημάτων του 4ου Γυμνασίου Αγίου Δημητρίου η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή παρέθεσε όλα όσα ισχύουν για τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, καθώς και τον μέσο όρο στις δημόσιες σχολικές μονάδες
Η κα Μακρή ανέφερε τα εξής:
Τι ισχύει σχετικά με τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα
1) Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στα γυμνάσια καθορίζεται με μια απόφαση του 2013 και δεν μπορεί να ξεπερνά τους είκοσι επτά ανά τμήμα τάξης. Είναι πολύ λίγες και εξαιρετικές οι περιπτώσεις που ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορεί να κάνει προσαύξηση κατά 10%, αιτιολογημένη ειδικά και εξαιρετικά.
2) Μπορεί, όμως, ο αριθμός των μαθητών ενός τμήματος να μειωθεί κατά τρεις από το μέγιστο προβλεπόμενο όριο των είκοσι επτά, όταν σε μια τάξη υπάρχουν μαθητές με διαγνωσμένες -πάντοτε από τον αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή από την ΚΕΔΑΣΥ, από παιδαγωγικά κέντρα, από δημόσιο νοσοκομείο- ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και είναι πάνω από τέσσερις -αναφέρω ενδεικτικά: δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαρρυθμία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία- και εφόσον δεν λειτουργεί τμήμα ένταξης στο σχολείο. –
3) Όταν υπάρχουν μαθητές που έχουν διαγνωσμένες, πάντοτε από τους αρμόδιους φορείς, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πιο σοβαρές περιπτώσεις, και είναι πάνω από ένας ανά τμήμα, τότε πάλι ο ανώτατος αριθμός των είκοσι επτά μπορεί και αυτός να μειωθεί.
Πώς γίνεται η μείωση;
1) Παίρνει απόφαση ο οικείος Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αυτή η απόφαση εκδίδεται μετά την εισήγηση του αρμόδιου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης όταν διατυπώνει την εισήγηση λαμβάνει υπόψη τη σχετική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, τη γνώμη του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης.
2) Για να υπάρχουν τέσσερα τμήματα σε μια τάξη Γυμνασίου, πρέπει να υπάρχουν κατ’ ελάχιστο αριθμό ογδόντα δύο μαθητές.
Τι ισχύει σχετικά με τον αριθμό των τμημάτων ενός σχολείου;
Ο αριθμός των τμημάτων ενός σχολείου εξαρτάται από τον αριθμό των μαθητών. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020, στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι 25. Από επταθέσιο και πάνω ο ελάχιστος αριθμός δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 15.
Για την οργανικότητα των Δημοτικών σχολείων είπε:
Καθορίζεται από την ΚΥΑ του 2006. Σύμφωνα με αυτήν, σχολεία με 31 ως 45 μαθητές λειτουργούν ως τριθέσια, με 46 ως 100 μαθητές ως τετραθέσια, με 126 ως 150 μαθητές ως εξαθέσια.
Τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τι σε άλλες χώρες;
Ο μέσος όρος στις δημόσιες σχολικές μονάδες στη χώρα μας είναι 17,5 μαθητές ανά τμήμα. Ειδικότερα 19,94 είναι ανά τμήμα στη Δευτεροβάθμια και 15,1 στην Πρωτοβάθμια. Συγκριτικά, στην Αγγλία είναι 26,7, στη Γαλλία 23,7.
Μόνο το 2,64 των τμημάτων έχει είκοσι έξι μαθητές, μόνο το 1,56% έχει είκοσι επτά μαθητές, μόνο το 0,35% έχει είκοσι οκτώ μαθητές και το 0,26% έχει είκοσι εννέα μαθητές.
Τηρούμε τον ανώτατο αριθμό, επίσης και την παρέκκλιση του 10% σε εξαιρετικές περιπτώσεις και αυτό ισχύει και στην περίπτωση αυτή.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη