Ηθοποιοί: Υπό κατάληψη η Σχολή Δραματικής Τέχνης του Εθνικού για την υποτίμηση των σπουδών
Ηθοποιοί: Δηλώνουμε σε όλους τους πολιτειακούς παράγοντες πως θα μας βρουν απέναντί τους σε όσες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις επιλέξουν να παρακολουθήσουν στο προσεχές διάστημα

Σε κατάληψη της  “Ανωτάτης” Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου και με διοργάνωση διήμερου δράσεων στο Θέατρο της Σχολής χθες 22 και σήμερα Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022 με σκοπό τον διάλογο και την συσπείρωση των σπουδαστών όλων των σχολών και του κλάδου, προχώρησαν οι σπουδαστές  της Σχολής.

Αιτία ήταν η απίστευτη εξέλιξη έκδοσης προεδρικού διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022)το οποίο υποτιμά τις καλλιτεχνικές σπουδές, εξισώνοντας τα διπλώματα των ηθοποιών με απολυτήρια ΛυκείουΗ εξέλιξη αυτή έχει από χθες προκαλέσει τεράστια αναστάτωση στους ηθοποιούς, αλλά και έντονη πολιτική αντιπαράθεση. 

Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι ηθοποιοί (δια του ΣΕΗ) κάνουν λόγο για «επίσημη ταφόπλακα στις σχεδόν τριαντακονταετείς διεκδικήσεις των καλλιτεχνών« και προειδοποιούν τους πολιτικούς:«Δηλώνουμε σε όλους τους πολιτειακούς παράγοντες πως θα μας βρουν απέναντί τους σε όσες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις επιλέξουν να παρακολουθήσουν στο προσεχές διάστημα»

Η ανακοίνωση της Γενικής Συνέλευσης των Σπουδαστών και των Σπουδαστριών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου

Η κυβέρνηση με βάση το προεδρικό διάταγμα 85/2022 (ΦΕΚ 232/Α/17-12-2022) αποφασίζει να υποτιμήσει τις καλλιτεχνικές σπουδές, εξισώνοντας τα διπλώματά μας με απολυτήρια λυκείου.

Ο νόμος αυτός ψηφίστηκε την ίδια περίοδο που διαπράττονται κρατικές δολοφονίες, ενώ ταυτόχρονα η κυβέρνηση εντείνει την εργασιακή εκμετάλλευση των πολιτών, την οικονομική εξαθλίωση της χώρας και θεμελιώνει με κάθε τρόπο την αυθαιρεσία στο πεδίο της θεσμικής δικαιοσύνης.

Σε μία περίοδο που το Υπουργείο Πολιτισμού ανοίγει έναν υποτιθέμενο διάλογο περί διαβάθμισης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, με το Εθνικό Θέατρο να διοργανώνει μία διημερίδα για την αναβάθμιση των δραματικών σχολών, η κυβέρνηση αποφασίζει να εκγυμνώσει τους καλλιτέχνες του θεάτρου, του χορού, της μουσικής και του κινηματογράφου, εξισώνοντας την σπουδή μας με την μη σπουδή, ανακηρύσσοντας μας “ανειδίκευτους εργάτες”.

Δεν ντρεπόμαστε να είμαστε εργάτες, εργάτριες και άτομα που εργάζονται στην τέχνης μας, ωστόσο προσπαθούμε να είμαστε ικανοί, εκπαιδευμένοι, πιστοί στην τέχνη και την δουλειά μας. Γι’αυτό και πιστεύουμε πως η νέα γενιά σπουδαστών δεν πρέπει να παραδοθεί σε άλλη μία πράξη περιφρόνησης και υποβάθμισης απέναντι στους καλλιτέχνες.

Είναι ξεκάθαρο για ακόμη μία φορά πως η κυβέρνηση έχει σχέδιο να συρρικνώσει τον προϋπολογισμό για τον σύγχρονο πολιτισμό και να περικόψει όσα εργασιακά δικαιώματα και προοπτικές απέμειναν στους εργαζόμενους του χώρου μας, αντιμετωπίζοντάς μας επίσημα ως χομπίστες.

Απέναντι σε κάθε νομοσχέδιο και υπουργική απόφαση που υποβαθμίζει τις σπουδές και την τέχνη μας, μαζί με κάθε καλλιτέχνη, καθηγητή και συνσπουδαστή από άλλες καλλιτεχνικές σχολές προχωράμε στην κατάληψη της Σχολής μας, της “Ανωτάτης” Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου και στην διοργάνωση διήμερου δράσεων στο Θέατρο της Σχολής σήμερα 22 και αύριο Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022 με σκοπό τον διάλογο και την συσπείρωση των σπουδαστών όλων των σχολών και του κλάδου μας ευρύτερα.

Θα ακολουθήσει άμεσα επόμενη ανακοίνωση για το πρόγραμμα συζητήσεων, εκδηλώσεων και δράσεων.

Η Γενική Συνέλευση των Σπουδαστών και των Σπουδαστριών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου»

ΣΕΗ: Στοχευμένη απαξίωση του Πολιτισμού

Για το ζήτημα που προέκυψε, σήμερα εξέδωσε αιχμηρή ανακοίνωση και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) η οποία αναφέρει τα εξής:

Με πραγματική έκπληξη και τεράστια αγανάκτηση, πληροφορηθήκαμε για την – με υπογραφή της ΠτΔ, Κατερίνας Σακελλαροπούλου – έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 με ημερομηνία 17/12, σύμφωνα με το οποίο ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι απόφοιτοι των «ανώτερων» δραματικών σχολών & σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων ΔΕ. Ουσιαστικά αλλά και τυπικά πλέον με την υπογραφή της ανώτατης πολιτειακής αρχής, όλοι οι καλλιτέχνες των παραστατικών τεχνών εξισώνονται με απόφοιτους λυκείου, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τα εργασιακά τους δικαιώματα, πέρα από την καταφανέστατη ηθική, καλλιτεχνική και επαγγελματική τους απαξίωση! Οι καλλιτέχνες, λοιπόν, είναι απλοί εμπειροτέχνες που έχουν ολοκληρώσει μόνο την δωδεκαετή δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα! Πρόκειται για την επίσημη ταφόπλακα στις σχεδόν τριαντακονταετείς διεκδικήσεις των καλλιτεχνών να αναβαθμίσουν τις σπουδές τους και να αναγνωρίσουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο Π.Δ. παραβιάζει κατάφωρα και αυτές ακόμα τις διατάξεις του Ν. 1158/81 ”Περί οργανώσεως και διοικήσεως σχολών Ανωτέρας Καλλιτεχνικής Εκπαιδεύσεως κλπ.” (ΦΕΚ 127 /Α / 81) και του Π.Δ. 370/83 ”Κανονισμός οργάνωσης και λειτουργίας Ανωτέρων Σχολών Δραματικής Τέχνης (Τμ. Υποκριτικής” (ΦΕΚ 130 /Α / 83), σύμφωνα με τα οποία «η καλλιτεχνική εκπαίδευση ανήκει στην ΑΝΩΤΕΡΗ βαθμίδα εκπαίδευσης».

Είναι γεγονός ότι από το 2003 και έπειτα η ανώτερη βαθμίδα εκπαίδευσης, μετά από Ευρωπαϊκή οδηγία, καταργήθηκε στην Ελλάδα (οπότε και τα τριετούς φοίτησης Τ.Ε.Ι. μετατράπηκαν σε τετραετούς φοίτησης ΑΤΕΙ). Όμως, για τους αποφοίτους των καλλιτεχνικών σχολών έως το 2003, ακριβώς λόγω των προβλέψεων των παραπάνω νομοθετημάτων, ίσχυε η δυνατότητα ισοτίμησης των σπουδών τους μέσω ΙΤΕ, αρχικά, και ΕΟΠΕΠ έπειτα, με ΤΕΙ, άρα την κατάταξή τους σε εργαζόμενους ΤΕ.

Έκτοτε, όμως, στην Ελλάδα, τη χώρα που περηφανεύεται διεθνώς πως είναι «το λίκνο του Πολιτισμού» και ιδιαιτέρως του θεάτρου, το ίδιο το Κράτος έχει σκοπίμως δημιουργήσει ένα καφκικό θεσμικό κενό, όπου δεν προβλέπεται και δεν υπάρχει καμία διάθεση για δημιουργία Ανώτατης βαθμίδας εκπαίδευσης για τις Παραστατικές Τέχνες, με παράλληλη λύση για το ζήτημα της διαβάθμισης των σπουδών των χιλιάδων αποφοίτων από το 2003 έως και τη δημιουργία αυτής της βαθμίδας.

Την ίδια στιγμή, ήδη από το 1981 έως και σήμερα:

  • το Υπουργείο Πολιτισμού – στο οποίο υπάγονται οι «ανώτερες» καλλιτεχνικές σχολές – ως εποπτεύων φορέας, τις αδειοδοτεί και τις ελέγχει,
  • οι υποψήφιοι δίνουν εισαγωγικές εξετάσεις σε διορισμένη από το Υπουργείο καλλιτεχνική επιτροπή
  • μετά την εισαγωγή τους σπουδάζουν για τρία ολόκληρα έτη με ένα υπερεντατικό πρόγραμμα σπουδών τουλάχιστον 8 ωρών την ημέρα για κάθε μέρα της εβδομάδας
  • στο τέλος των σπουδών τους για να πάρουν τα διπλώματά τους – τα οποία μάλιστα φέρουν την στρογγυλή σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας (μέσω του ΥΠΠΟΑ) – δίνουν και πάλι εξετάσεις σε άλλη επιτροπή, επίσης διορισμένη από το Υπουργείο Πολιτισμού.
  • Σημειώνουμε, μάλιστα, πως για να γίνει δεκτός ο υποψήφιος στις εισαγωγικές εξετάσεις πρέπει να καταθέσει ως δικαιολογητικό το Απολυτήριο του Λυκείου!

ΚΙ ΟΜΩΣ…!!!

Από τις 17/12, βάσει αυτού του Προεδρικού Διατάγματος, όλα αυτά δεν σημαίνουν ΤΙΠΟΤΑ. Τριετείς, εξειδικευμένες σπουδές σημαίνουν απλά ότι ο διπλωματούχος του ΥΠΠΟΑ καλλιτέχνης είναι απόφοιτος Λυκείου. Κανένας διαχωρισμός ούτε για τους αποφοίτους έως το 2003, που με νόμους του Κράτους ήταν εργαζόμενοι ΤΕ! Οι διπλωματούχοι καλλιτέχνες συλλήβδην είμαστε το ίδιο με αποφοίτους Λυκείου που είτε δεν έχουν καμία περαιτέρω εξειδίκευση, είτε παρακολούθησαν περιστασιακά, κάποια μαθήματα ή σεμινάρια ενός τυχαίου, τοπικού εργαστηρίου θεατρικού παιχνιδιού, σχεδίου ή μπαλέτου!

Προς αποφυγή οποιασδήποτε παρανόησης, πάγιο αίτημά μας η δημιουργία Πανεπιστημιακής Σχολής Παραστατικών Τεχνών, στα πρότυπα της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, όπου ΕΠΙΣΗΣ οι καλλιτέχνες δεν εισάγονται με πανελλήνιες εξετάσεις μεν, δεν αποκλείονται όμως και από την πανεπιστημιακή εκπαίδευση, τα πτυχία τους αναγνωρίζονται και το πρόγραμμα σπουδών τους είναι εναρμονισμένο και σε απόλυτη σύνδεση με το πρόγραμμα του Θεωρητικού τμήματος Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης της ίδιας σχολής.

Δυστυχώς, είμαστε η μοναδική χώρα, στην οποία έχει εδραιωθεί αυτή η πρακτική. Η μη αναγνώριση των διπλωμάτων μας, και κυρίως η διαιώνιση αυτής της άνισης και άδικης μεταχείρισης, σημαίνει κυρίως, ότι επειδή ακριβώς ισοδυναμούν με απολυτήριο Λυκείου, οι ηθοποιοί, δεν μπορούμε να κάνουμε μεταπτυχιακά στην ειδικότητά μας, όσοι είμαστε κάτοχοι master ή PhD ξένων πανεπιστημίων (που μας δέχτηκαν είτε λόγω παράλληλης απόκτησης πτυχίου άλλου γνωστικού αντικειμένου, είτε αναγνωρίζοντας τη χαώδη ελληνική πραγματικότητα), όταν επιστρέψουμε στην Ελλάδα, αυτά δεν αναγνωρίζονται, ότι στον ΟΑΕΔ επιδοτούμαστε αναλογικά λιγότερο, ότι εν τέλει οι εργασιακές μας απολαβές είναι μειωμένες.

Δεν θεωρούμε τυχαίο το ότι το προεδρικό διάταγμα αυτό υπογράφηκε μόλις ένα μήνα μετά από την κατάπτυστη & συντεχνιακή ανακοίνωση της Κοσμητείας ΦΛΣ του ΕΚΠΑ για το τμήμα Θεατρικών Σπουδών, που έβαλε κατά του κλάδου των ηθοποιών εξισώνοντάς μας κι εκείνη με αποφοίτους Λυκείου. Δεν θεωρούμε τυχαίο ότι εδώ και χρόνια μερίδα θεατρολόγων έχει προσβάλλει στο ΣτΕ την ΚΥΑ που εξασφάλιζε την ισοτίμηση έως το 2003 (η δημοσίευση της απόφασης εκκρεμεί παραπάνω από έναν χρόνο). Δεν θεωρούμε τυχαία, επίσης, την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και μουσικής από τα σχολεία το 2020. Την ίδια στιγμή, βεβαίως, που όλο το ενδιάμεσο διάστημα οι νόμοι του Υπουργείου Παιδείας δίνουν «δωράκια» στα κολέγια και τους επιχειρηματικούς ομίλους στους οποίους ανήκουν.

Πρόκειται για μια συνολική και στοχευμένη απαξίωση του Πολιτισμού, των Τεχνών και των επαγγελματιών καλλιτεχνών. Για μια λυσσαλέα αντεργατική επίθεση στα δικαιώματα και την καλλιτεχνική μας υπόσταση.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

– Άμεση ανάκληση του ΠΔ 85

– Καμία διακινδύνευση για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών ως το 2003, είτε για όσες θέσεις έχουν ήδη προκηρυχθεί και πληρωθεί, είτε για αυτές που θα προκηρυχθούν στο μέλλον

– Επιτέλους, εδώ και τώρα, ίδρυση Πανεπιστημίου Παραστατικών Τεχνών & οριστική λύση στο ζήτημα της διαβάθμισης των σπουδών από το 2003 ώς και την ίδρυσή του.

Καλούμε τα συναρμόδια Υπουργεία Εργασίας, Παιδείας και Πολιτισμού να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να σταματήσουν να μας εμπαίζουν τόσα χρόνια.

Καλούμε το ΕΚΠΑ να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να διεκδικήσει μαζί μας τη δημιουργία μιας σχολής στο πρότυπο της ΑΣΚΤ. Δυστυχώς, έως σήμερα δεν το έχει πράξει. Αν πράγματι ενδιαφέρεται για την επιστημονικότητα στο αντικείμενο του θεάτρου, είναι χρέος του να απαντήσει στο ερώτημα γιατί υποτιμά τόσο την καλλιτεχνική εκπαίδευση, ενώ ταυτόχρονα θεωρεί ότι μπορεί να την αξιολογεί θεωρητικά, δυνάμει μιας θεωρητικής κατάρτισης εντελώς αποδεσμευμένης από την πρακτική. Καλούμε τέλος την Κοσμητεία να απέχει από τοποθετήσεις που προσβάλουν συλλήβδην έναν επαγγελματικό κλάδο, ο οποίος μάλιστα αποτελεί και το αντικείμενο της μελέτης των αποφοίτων της.

Θα αντισταθούμε στην επίθεση που δεχόμαστε και θα αγωνιστούμε μέχρι να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημά μας!

Καλούμε όλους τους σπουδαστές καλλιτεχνικών σχολών να συστρατευθούν μαζί μας στις κινητοποιήσεις που οργανώνουμε για το επόμενο διάστημα.

Δηλώνουμε σε όλους τους πολιτειακούς παράγοντες πως θα μας βρουν απέναντί τους σε όσες καλλιτεχνικές εκδηλώσεις επιλέξουν να παρακολουθήσουν στο προσεχές διάστημα.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΗ,

Οι απόφοιτοι Λυκείου ΗΘΟΠΟΙΟΙ

Οικονόμου: Δεν αλλάζει τίποτα για τους απόφοιτους

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος που ρωτήθηκε για το ζήτημα, δήλωσε τα εξής:

«Το νέο προσοντολόγιο – κλαδολόγιο, που αφορά τις προσλήψεις στο δημόσιο, δεν επιφέρει καμία αλλαγή στη θέση των αποφοίτων δραματικών σχολών, διατηρώντας τους στο ίδιο επίπεδο με τα προϊσχύσαντα προσοντολόγια του Δημοσίου.

Επίσης, το νέο προσοντολόγιο δεν αφορά προσλήψεις στην εκπαίδευση, οι οποίες για τους καλλιτέχνες γίνονται με το ειδικό καθεστώς που ίσχυε και πριν. Είναι εντελώς υποκριτική λοιπόν η στάση του ΣΥΡΙΖΑ και του κ. Τσίπρα, να κραυγάζουν σήμερα, κοπτόμενοι για κάτι που ίσχυε απολύτως ίδιο επί της διακυβέρνησής τους.

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα της διαβάθμισης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, στο οποίο καμία θετική παρέμβαση δεν έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση, είναι πράγματι σοβαρό και θα αντιμετωπιστεί. Αποτελεί ήδη αντικείμενο μελέτης και συνολικού σχεδιασμού από την Κυβέρνηση»

Η απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ

Απάντηση του εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Νάσου Ηλιόπουλου στον κυβερνητικό εκπρόσωπο

 «Ο κ. Οικονόμου υποτιμά την κρισιμότητα του Προεδρικού Διατάγματος - ντροπή για τους αποφοίτους καλλιτεχνικών σχολών»

Ο κ. Οικονόμου λέει για άλλη μια φορά συνειδητά ψέματα ή  αγνοεί τους βασικούς κανόνες οργάνωσης και λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης. Είναι αδιανόητο να υποτιμά την κρισιμότητα του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος καθώς αυτό ορίζει τις σχέσεις όλων των εργαζομένων του πολιτισμού με το ευρύτερο δημόσιο τομέα. Αποτελεί ντροπή ότι για πρώτη φορά οι απόφοιτοι καλλιτεχνικών σχολών ορίζονται ως απλοί απόφοιτοι λυκείου. 

Ο μόνος τρόπος πραγματικά για να μην υπάρξει καμία βλαπτική μεταβολή στους εργαζόμενους των συγκεκριμένων κλάδων είναι η άμεση κατάργηση του συγκεκριμένου ΠΔ. Η άρνηση κατάργησης του απλά θα αποδείξει για άλλη μια φορά τον βαθιά απαξιωτικό και υποτιμητικό τρόπο με τον οποίο το καθεστώς Μητσοτάκη αντιμετωπίζει συνολικά τον χώρο του πολιτισμού και τους εργαζόμενους σε αυτόν. 

Τέλος για να μην αφήσουμε κανένα ψέμα αναπάντητο υπενθυμίζουμε ότι με διάταξη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι στην σχέση τους με την δημόσια διοίκηση είχαν το καθεστώς αποφοίτων ΤΕ. Αυτό καταργεί το συγκεκριμένο ΠΔ. Καλούμε το σύνολο των εργαζομένων του πολιτισμού να στηρίξουν τις κινητοποιήσεις απέναντι στη νέα αδικία που επιχειρεί να επιβάλει το καθεστώς Μητσοτάκη. Μια κοινωνία με Δικαιοσύνη είναι μια κοινωνία με σεβασμό στον πολιτισμό και στους εργαζόμενους του.

Τσίπρας: Για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, ηθοποιός σημαίνει…τίποτα

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είχε δηλώσει τα εξής:

Με το νέο προεδρικό διάταγμα, αντί να προβλεφθεί διαβάθμιση των πτυχίων όλων των καλλιτεχνικών σχολών και ανώτατη σχολή παραστατικών τεχνών που ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, τα πτυχία των σπουδαστών και σπουδαστριών των δραματικών σχολών της χώρας εξισώνονται με τα απολυτήρια λυκείου. Οι αντιδράσεις των μελλοντικών ηθοποιών του τόπου στον οποίο γεννήθηκε το θέατρο είναι όχι μόνο έντονες αλλά και δίκαιες.

Αν πας στα πριμοδοτούμενα από την κυρία Κεραμέως ιδιωτικά κολέγια, θεωρείσαι ισότιμος των φοιτητών των δημοσίων πανεπιστημίων. Αν φοιτήσεις τρία χρόνια σε δραματική σχολή και συναντήσεις την Τέχνη, θεωρείται ότι δε σπούδασες. Για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, ηθοποιός σημαίνει…τίποτα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κυριάκος Πιερρακάκης
Κ. Πιερρακάκης: Συνάντηση με τον Μητροπολίτη Ελβετίας Μάξιμο στο Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας
«Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού θα στηρίξει κάθε βήμα ακαδημαϊκής αριστείας αυτού του μοναδικού κέντρου»
Κ. Πιερρακάκης: Συνάντηση με τον Μητροπολίτη Ελβετίας Μάξιμο στο Ινστιτούτο Ορθόδοξης Θεολογίας
panelladikes-sxoleia-taksi
Δημοτικό σχολείο στη Θεσσαλονίκη: Μέσα στο Δεκέμβρη κάνουν μάθημα χωρίς ρεύμα και θέρμανση
Χωρίς ρεύμα Δημοτικό σχολείο της Θεσσαλονίκης - Άφησαν τους μαθητές μες το κρύο χωρίς θέρμανση
Δημοτικό σχολείο στη Θεσσαλονίκη: Μέσα στο Δεκέμβρη κάνουν μάθημα χωρίς ρεύμα και θέρμανση