Η πρώην υπουργός Αννα Διαμαντοπούλου απέστειλε επιστολή στην «Εφ.Συν.» σχετικά με άρθρο του Χρήστου Κάτσικα στις 29/12 και προσπαθεί να υπερασπιστεί το «έργο» της, ενώ έχει μείνει στην ιστορία του εκπαιδευτικού κινήματος ως «υπουργός της Φωτοτυπίας και της τιμωρίας». Αναφέρει, λοιπόν στην επιστολή της μεταξύ άλλων:
«Το 2011-2012, προχώρησα στην εκ βάθρων αλλαγή του παλαιού συστήματος έκδοσης σχολικών βιβλίων με την κατάργηση του ΟΕΔΒ και την ανάθεση της παραγωγής με ψηφιακό τρόπο στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και την εξυγίανση του συστήματος διανομής. Ο «Διόφαντος» είναι δημόσιος οργανισμός, εποπτευόμενος από το υπουργείο Παιδείας. Το κόστος για το δημόσιο ταμείο μειώθηκε κάθετα (όλα τα στοιχεία έχουν κατατεθεί στη Βουλή), ενώ τα βιβλία πηγαίνουν από τον Μάιο του 2012 κάθε χρόνο κατευθείαν στα σχολεία και όχι σε τοπικούς σταθμούς διανομής, ανεξάρτητα από την παρέμβαση του κάθε υπουργού και των υπηρεσιακών παραγόντων.»
Αποστομωτική απάντηση Χρήστου Κάτσικα
«Τι λέει, με λίγα λόγια, η πρώην υπουργός Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου; Οτι τα βιβλία των μαθητών για όλες τις βαθμίδες, από το 2012, βρίσκονται έγκαιρα στα σχολεία κάθε χρόνο και ότι αυτό οφείλεται στην εκ βάθρων αλλαγή του παλαιού συστήματος στην οποία προχώρησε το 2011-2012 με την κατάργηση του ΟΕΔΒ και την ανάθεση της παραγωγής με ψηφιακό τρόπο στο Δημόσιο Ινστιτούτο του Διόφαντου. Παράλληλα, σημειώνει ότι έχει την ικανοποίηση κάθε χρόνο να βλέπει τα βιβλία να παραδίδονται στην ώρα τους και στην πόρτα κάθε σχολείου.
Θα μπορούσαμε να μείνουμε στις παραπάνω επισημάνεις της Άννας Διαμαντοπούλου και να πούμε ότι είναι τουλάχιστον αστείο μια υπουργός Παιδείας (από το 2009) να ομολογεί ότι το 2011 αφενός «κατέρρευσε στα χέρια της το σύστημα διανομής βιβλίων» (αλήθεια, ποιος φέρει την πολιτική ευθύνη;) και αφετέρου να επαίρεται για το αυτονόητο: ότι κάθε χρόνο βλέπει τα βιβλία να παραδίδονται στην ώρα τους! Αλλά δεν θα μείνουμε σε αυτό. Θα αναφερθούμε και εμείς στα γεγονότα που είναι πεισματάρικα: Στις 11 Σεπτεμβρίου του 2011, πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, οι μαθητές θα φύγουν χωρίς βιβλία. Στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη δεν έχει φτάσει ούτε το 10% των βιβλίων. Η Ομοσπονδία των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) καταγγέλλει «πρόβα τζενεράλε» της κυβέρνησης για την εφαρμογή τού e-book (ηλεκτρονικού βιβλίου) στα σχολεία, που θα ρίξει σχεδόν στο ναδίρ το κόστος της εκτύπωσης των βιβλίων.
Το έργο της κ. Αννας Διαμαντοπούλου θα μείνει ιστορικό:
- Κατά μέτωπον επίθεση στο σχολικό βιβλίο (κατάργηση ΟΕΔΒ, σχολικών βιβλιοθηκών, η πρώτη σχολική χρονιά χωρίς βιβλία μετά την κατοχή)
- Κατάργηση 1.933 σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υποβάθμιση των ειδικών, μουσικών και αθλητικών σχολείων.»
Έργα και ημέρες της Άννας Διαμαντοπούλου στο Υπουργείο Παιδείας
Περίπου δυόμισι χρόνια στο υπουργείο Παιδείας η Άννα Διαμαντοπούλου από 7 Οκτωβρίου 2009 μέχρι 7 Μαρτίου 2012 εργάστηκε πυρετωδώς για την αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Ωστόσο, η οργή του κόσμου για όσα συνέβαιναν εν μέσω μνημονίων «έσβησε το άστρο» της και τόσο τον Μάιο όσο και τον Ιούνιο του 2012 δεν εξελέγη. Δεν είναι μόνο η κατάργηση του ΟΕΔΒ και η διανομή φωτοτυπιών αντί σχολικών βιβλίων που στοίχισαν 2 εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό Δημόσιο το 2011 λόγω ανικανότητά της(;) να προμηθεύσει τα σχολεία με βιβλία. Δεν είναι μόνο η κατάργηση 1.933 σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο νόμος – πλαίσιο για τα πανεπιστήμια και οι αναδιαρθρώσεις στα σχολεία είναι μόνο ορισμένα από τα «κατορθώματα» της, τα οποία συνέχισαν οι επόμενοι.
Η ίδια προώθησε και υπερασπίστηκε την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Παιδείας (στην υπουργική θητεία της αναγνωρίστηκαν τα κολέγια με την ταμπέλα των ιδιωτικών πανεπιστημίων). Υπερασπίστηκε την «αριστεία» των εκλεκτών, τους ταξικούς φραγμούς, τη «δια βίου μάθηση» της περιπλάνησης και της συλλογής πιστοποιητικών, για λίγες ώρες δουλειάς. Υπερασπίστηκε τα πτυχία χωρίς αξία, τη διάλυση επιστημονικών αντικειμένων, την κατάργηση του ασύλου.
Να θυμίσουμε ότι με το νόμο 4009 για τα ΑΕΙ οδήγησε τα πανεπιστήμια στο χείλος του γκρεμού. Ακόμα τα τεράστια κτιριακά και υλικοτεχνικά προβλήματα, δεδομένης της διαρκούς μείωσης των κρατικών δαπανών για την Παιδεία που εδώ και πολλά χρόνια έχουν πιάσει πάτο, όταν είμαστε μακράν των άλλων οι τελευταίοι σε επίπεδο Ευρώπης (και όχι μόνο).
Να θυμίσουμε ότι είχε καταργήσει όλες τις εκπαιδευτικές άδειες, ακόμη και όσων είχαν πάρει υποτροφία απ’ το ΙΚΥ πετώντας, έτσι στα σκουπίδια κόπους και θυσίες, έξοδα, που έχουν κάνει εκατοντάδες εκπαιδευτικοί στην προσπάθειά τους να βελτιωθούν και να προσφέρουν κάτι καλύτερο στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Ποιος αλήθεια μπορεί να ξεχάσει την πρότασή της να μη δίνεται απολυτήριο Λυκείου στους μαθητές που δεν γνωρίζουν πλήρως την Αγγλική Γλώσσα, πρόταση που έκανε η Άννα Διαμαντοπούλου, μιλώντας στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, με θέμα: «Εκπαίδευση χαρισματικών ατόμων στην Ελλάδα. Ιδεολογικές πολιτικές-Ψυχολογικές-Παιδαγωγικές Προϋποθέσεις Εκπαίδευσης Χαρισματικών Ατόμων». Μας θύμισε, μάλιστα, τότε, ότι την ίδια πρόταση είχε κάνει και όταν ήταν Επίτροπος στην Ευρώπη.
Η ανταμοιβή από τον Κ. Μητσοτάκη
Δεν είναι τυχαίο ότι τον Οκτώβρη του 2020 ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης είχε τοποθετηθεί υπέρ της υποψηφιότητας της Άννας Διαμαντοπούλου για την ηγεσία του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) υποστηρίζοντας ότι «η κυρία Διαμαντοπούλου αποτελεί υπερκομματική επιλογή «με πολυδιάστατη επιστημονική και κοινωνική διαδρομή. Με διεθνή εμπειρία και αναγνώριση. Αλλά και δράση σε τομείς όπως η Εκπαίδευση, η Απασχόληση, οι νέες Τεχνολογίες και το Περιβάλλον. Ζητήματα, δηλαδή, που ανήκουν στην πρώτη γραμμή ενδιαφέροντος του ΟΟΣΑ για τον 21ο αιώνα».
Σήμερα, ίσως περισσότερο από ποτέ, καθώς αναπνέουμε τα αποκαΐδια της πολιτικής του ΟΟΣΑ που επιχειρείται να υλοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, μπορεί κάποιος, αφενός, εύκολα να καταλάβει τι σήμαινει προσαρμογή της εκπαίδευσης στις «νέες συνθήκες»!
Α. Διαμαντοπούλου: «Δεν συμφωνώ με τον όρο ότι στη χώρα υπάρχει αστυνομική βία»
Η πρώην ευρωπαϊκή επίτροπος σε συνέντευξη της στην ΕΡΤ ανήμερα της επετείου δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου και μία μέρα μετά το βαρύ τραυματισμό με αστυνομική σφαίρα στο κεφάλι του 16χρονου στη Θεσσαλονίκη ανέφερε «πρέπει να σας πω ότι όσο και αν φανεί αιρετικό, δεν συμφωνώ με τον όρο ότι στη χώρα υπάρχει αστυνομική βία. Όσοι έχουμε ζήσει σε άλλες χώρες, έχουμε δει τι σημαίνει αστυνομική βία, τι σημαίνει να γίνεται μια διαδήλωση 70 ανθρώπων και να είναι δίπλα 100 αστυνομικοί. Δεν είναι η αστυνομική βία στην Ελλάδα κάτι για το οποίο μπορούμε να μιλούμε. Ο δεκαπεντάχρονος μαθητής Γρηγορόπουλος ήταν ένα παιδί που πετούσε πλαστικά μπουκάλια με νερό και σκοτώθηκε με μια σφαίρα στο κεφάλι».
Για μια ακόμα φορά προκλητική η υπουργός Φωτοτυπίας και τιμωρίας: Αγνοεί το κρεσέντο της αστυνομικής βίας και καταστολής και τα θύματά του. Αγνοεί ότι η Ελλάδα έχει καταδικαστεί για πράξεις αστυνομικής βίας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σε αριθμό ρεκόρ σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αγνοεί τις τεκμηριωμένες εκθέσεις για την αστυνομική βία που έχουν παρουσιαστεί από τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, την Ειδική Επιτροπή του ΔΣΑ, τον Συνήγορο του Πολίτη και τη Διεθνή Αμνηστία.
* Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας είναι φιλόλογος στο 3ο ΓΕΛ Κερατσινίου, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά, μέλος της ΣΕ του περιοδικού «Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης» του Εκπαιδευτικού Ομίλου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη