Νομοσχέδιο για τη σχολική βία ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας με πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών
Πλατφόρμα καταγγελιών για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας προβλέπει το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ

Nομοσχέδιο για τη σχολική βία έχει "στα σκαριά" το υπουργείο Παιδείας, βασικές διατάξεις του οποίου παρουσιάζει η «Καθημερινή»

Το νομοσχέδιο έχει ένα βασικό πυρήνα που αφορά τη δημοσιοποίηση, την καταγραφή κάθε περιστατικού. Είναι ο πρώτος κρίκος για να υπάρξει ένα πλαίσιο παρεμβάσεων από τους εκπαιδευτικούς, τους ψυχολόγους, τους κοινωνιολόγους. «Δεν είναι γραφειοκρατικό, όπως συνήθως συμβαίνει. Απαιτεί καλή οργάνωση και βούληση ο καθένας να υπηρετήσει καίρια τον δύσκολο και ευαίσθητο ρόλο του»ανέφερε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. Παράλληλα, θα ληφθούν μέτρα για να ενισχυθεί το σύστημα των επιστημόνων που θα εργασθούν για την ενδοσχολική βία. Η βασική στόχευση των μέτρων που προτείνονται είναι το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί μέσα στη σχολική κοινότητα, χωρίς τιμωρητικές προθέσεις για παιδιά που γίνονται θύτες αφού είχαν υπάρξει θύματα χωρίς να ξέρουν πώς να επουλώσουν τη δική τους βαθιά πληγή.

 

Ειδικότερα, ο πυρήνας του σχεδίου συγκροτείται ως εξής:

– Θα οργανωθεί πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Σε αυτήν, οι μαθητές θα μπορούν να αναφέρουν περιστατικά ανώνυμα ή επώνυμα και οι γονείς μόνο επώνυμα. Θα απαιτείται η σύνδεση με κωδικούς πανελληνίου σχολικού δικτύου (για μαθητές) ή Taxis (για γονείς). Θα δοθεί έτσι η δυνατότητα σε περισσότερα θύματα σχολικού εκφοβισμού να μιλήσουν και να υποστηριχθούν. Η πλατφόρμα θα αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ σε συνεργασία με την κεντρική επιτροπή εμπειρογνωμόνων.

– Αποδέκτες των αναφορών θα είναι οι υπεύθυνοι αντιμετώπισης της σχολικής βίας και εκφοβισμού σε κάθε σχολείο. Τον ρόλο θα αναλάβουν ο διευθυντής του σχολείου μαζί με έναν εκπαιδευτικό που ορίζεται από εκείνον (στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) ή τον σύμβουλο Σχολικής Ζωής (στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Οι δυο τους θα λειτουργούν ως σημείο αναφοράς και ενημέρωσης για θέματα σχολικού εκφοβισμού, θα υλοποιούν εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα ευαισθητοποίησης στη σχολική μονάδα τους.

– Για κάθε περιστατικό, οι δύο υπεύθυνοι του σχολείου θα είναι σε άμεση επικοινωνία με την τετραμελή ομάδα δράσης της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης στην οποία υπάγεται το σχολείο. Οι ομάδες δράσης θα αποτελούνται από τον διευθυντή εκπαίδευσης, ένα σύμβουλο εκπαίδευσης, έναν ψυχολόγο και έναν κοινωνικό λειτουργό, ώστε να υπάρχει εποπτεία του προγράμματος σε τοπικό επίπεδο.

– Οι ομάδες δράσης θα συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους για τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας που έλαβαν χώρα μαζί με τις προτάσεις τους, και θα τις υποβάλλουν στον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, ο οποίος θα ενημερώνει τακτικά το υπουργείο Παιδείας, με στόχο τη χάραξη μελλοντικής πολιτικής κατά της ενδοσχολικής βίας βάσει δεδομένων.

Επιτροπή εμπειρογνωμόνων

Σε κεντρικό επίπεδο θα συσταθεί επιτροπή εμπειρογνωμόνων, που έχει την ευθύνη για την εποπτεία και την επιμέλεια του προγράμματος, καθώς και τη συναγωγή σχετικών συμπερασμάτων. Η επιτροπή θα αναλάβει την εκπόνηση ειδικών πρωτοκόλλων πρόληψης και χειρισμού φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Παράλληλα, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) θα αναπτύξει στοχευμένο επιμορφωτικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς. Αμεσος στόχος είναι η επιμόρφωση των ομάδων δράσης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των υπευθύνων αντιμετώπισης της σχολικής βίας και εκφοβισμού των σχολικών μονάδων μέσα στο πρώτο έτος λειτουργίας του προγράμματος.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dioxeis
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
«Το ΥΠΑΙΘΑ ευνόησε τις συνθήκες δυσλειτουργίας του σχολείου και επιπλέον ενθαρρύνει τον κοινωνικό κανιβαλισμό ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Είναι...
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
ekpaideytikos
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
Τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι δάσκαλος!
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
σχολειο
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!
Ας μας πει ο κ. Διευθυντής Εκπαίδευσης που είναι και δάσκαλος γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να σιωπούν όταν τα παιδιά πεθαίνουν;
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!