Nομοσχέδιο για τη σχολική βία έχει "στα σκαριά" το υπουργείο Παιδείας, βασικές διατάξεις του οποίου παρουσιάζει η «Καθημερινή»
Το νομοσχέδιο έχει ένα βασικό πυρήνα που αφορά τη δημοσιοποίηση, την καταγραφή κάθε περιστατικού. Είναι ο πρώτος κρίκος για να υπάρξει ένα πλαίσιο παρεμβάσεων από τους εκπαιδευτικούς, τους ψυχολόγους, τους κοινωνιολόγους. «Δεν είναι γραφειοκρατικό, όπως συνήθως συμβαίνει. Απαιτεί καλή οργάνωση και βούληση ο καθένας να υπηρετήσει καίρια τον δύσκολο και ευαίσθητο ρόλο του», ανέφερε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας. Παράλληλα, θα ληφθούν μέτρα για να ενισχυθεί το σύστημα των επιστημόνων που θα εργασθούν για την ενδοσχολική βία. Η βασική στόχευση των μέτρων που προτείνονται είναι το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί μέσα στη σχολική κοινότητα, χωρίς τιμωρητικές προθέσεις για παιδιά που γίνονται θύτες αφού είχαν υπάρξει θύματα χωρίς να ξέρουν πώς να επουλώσουν τη δική τους βαθιά πληγή.
Ειδικότερα, ο πυρήνας του σχεδίου συγκροτείται ως εξής:
– Θα οργανωθεί πλατφόρμα για αναφορές περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Σε αυτήν, οι μαθητές θα μπορούν να αναφέρουν περιστατικά ανώνυμα ή επώνυμα και οι γονείς μόνο επώνυμα. Θα απαιτείται η σύνδεση με κωδικούς πανελληνίου σχολικού δικτύου (για μαθητές) ή Taxis (για γονείς). Θα δοθεί έτσι η δυνατότητα σε περισσότερα θύματα σχολικού εκφοβισμού να μιλήσουν και να υποστηριχθούν. Η πλατφόρμα θα αναπτυχθεί από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ σε συνεργασία με την κεντρική επιτροπή εμπειρογνωμόνων.
– Αποδέκτες των αναφορών θα είναι οι υπεύθυνοι αντιμετώπισης της σχολικής βίας και εκφοβισμού σε κάθε σχολείο. Τον ρόλο θα αναλάβουν ο διευθυντής του σχολείου μαζί με έναν εκπαιδευτικό που ορίζεται από εκείνον (στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση) ή τον σύμβουλο Σχολικής Ζωής (στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Οι δυο τους θα λειτουργούν ως σημείο αναφοράς και ενημέρωσης για θέματα σχολικού εκφοβισμού, θα υλοποιούν εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα ευαισθητοποίησης στη σχολική μονάδα τους.
– Για κάθε περιστατικό, οι δύο υπεύθυνοι του σχολείου θα είναι σε άμεση επικοινωνία με την τετραμελή ομάδα δράσης της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης στην οποία υπάγεται το σχολείο. Οι ομάδες δράσης θα αποτελούνται από τον διευθυντή εκπαίδευσης, ένα σύμβουλο εκπαίδευσης, έναν ψυχολόγο και έναν κοινωνικό λειτουργό, ώστε να υπάρχει εποπτεία του προγράμματος σε τοπικό επίπεδο.
– Οι ομάδες δράσης θα συντάσσουν ετήσιες εκθέσεις με τις παρατηρήσεις και τα συμπεράσματά τους για τα περιστατικά ενδοσχολικής βίας που έλαβαν χώρα μαζί με τις προτάσεις τους, και θα τις υποβάλλουν στον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, ο οποίος θα ενημερώνει τακτικά το υπουργείο Παιδείας, με στόχο τη χάραξη μελλοντικής πολιτικής κατά της ενδοσχολικής βίας βάσει δεδομένων.
Επιτροπή εμπειρογνωμόνων
Σε κεντρικό επίπεδο θα συσταθεί επιτροπή εμπειρογνωμόνων, που έχει την ευθύνη για την εποπτεία και την επιμέλεια του προγράμματος, καθώς και τη συναγωγή σχετικών συμπερασμάτων. Η επιτροπή θα αναλάβει την εκπόνηση ειδικών πρωτοκόλλων πρόληψης και χειρισμού φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Παράλληλα, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) θα αναπτύξει στοχευμένο επιμορφωτικό υλικό για τους εκπαιδευτικούς. Αμεσος στόχος είναι η επιμόρφωση των ομάδων δράσης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των υπευθύνων αντιμετώπισης της σχολικής βίας και εκφοβισμού των σχολικών μονάδων μέσα στο πρώτο έτος λειτουργίας του προγράμματος.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη