niki-kerameos
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME NEWS
Τον «ασκό του Αιόλου» με τα «καυτά» ζητήματα της εκπαίδευσης άνοιξε προεκλογικά η Νίκη Κεραμέως - Απαντήσεις ζητούν οι εκπαιδευτικοί

Διορισμοί, νέο σύστημα διορισμών και μισθολόγιο των εκπαιδευτικών. Σε αυτούς τους τρεις άξονες κινείται προεκλογικά η Νίκη Κεραμέως ανοίγοντας τον «ασκό του Αιόλου» με τα «καυτά» ζητήματα της εκπαίδευσης.

Οι αντιφατικές δηλώσεις και τα «ήξεις αφήξεις» σχετικά με τους μελλοντικούς σχεδιασμούς του υπουργείου έχουν προκαλέσει σύγχυση και αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα, αν όχι καχυποψία, καθώς η υπουργός δεν έχει δώσει μέχρι στιγμής ξεκάθαρες απαντήσεις σε κανένα από τρία ζητήματα που η ίδια έχει θέσει στο επίκεντρο της προεκλογικής περιόδου. Αντίθετα, μεταθέτει τις απαντήσεις που αφορούν 180.000 εκπαιδευτικούς για μετά τις εκλογές...

Δύο μέτρα, δύο σταθμά

ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019: Αναμορφωμένοι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών

Παίρνοντας τη σκυτάλη από τον πρωθυπουργό, η Νίκη Κεραμέως δήλωσε σήμερα πως εξετάζεται το ενδεχόμενο βελτίωσης των αποδοχών των εκπαιδευτικών. «Είμαστε σε μια συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών, να δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε τις αποδοχές των εκπαιδευτικών» είπε, προσθέτοντας πως ο στόχος είναι να αναβαθμιστεί ποιοτικά η παρεχόμενη εκπαίδευση και να προσελκύσει το δημόσιο «άξιους εκπαιδευτικούς».

Παρά την παραδοχή Μητσοτάκη ότι «ζητάμε πολλά πάρα πολλά από τους καθηγητές μας και τους δασκάλους μας και δίνουμε λίγα», οι «άξιοι» μέχρι σήμερα εκπαιδευτικοί που σήκωσαν στις πλάτες τους το βάρος της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης, όχι μόνο δεν έχουν δει αύξηση στους μισθούς τους αλλά φαίνεται ότι δεν ήταν τόσο «άξιοι» ούτε για να λάβουν το έκτακτο επίδομα που δόθηκε τον περασμένο μήνα στους αστυνομικούς. Σημειώνεται ότι οι μισθοί των εκπαιδευτικών παραμένουν δώδεκα χρόνια καθηλωμένοι, ενώ τα εισοδήματά τους έχουν μειωθεί κατά 40%. 

Την ίδια στιγμή, όταν διατυπώνουν αιτήματα σχετικά με τους μισθούς, τους διορισμούς, τις ελλείψεις και τα κενά στα σχολεία ή διεκδικούν διαβούλευση σε ζητήματα όπως η αξιολόγηση, μετατρέπονται σε «κακούς» συνδικαλιστές που δεν ενδιαφέρονται για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

Σύνδεση αξιολόγησης με αυξήσεις μισθών

«Όσο πάσχιζε τόσο καιρό να πείσει τους εκπαιδευτικούς για το δήθεν 'μη τιμωρητικό' χαρακτήρα της αξιολόγησης η υπουργός Παιδείας, γκρέμισε στη χθεσινή του συνέντευξη ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης» τόνισε με σημερινή του δήλωση ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Φίλης και εξηγεί:

«Τι ισχυρίζεται η υπουργός; Ότι η αξιολόγηση θα έχει ως αποτέλεσμα παραπάνω μόρια για την εξέλιξη του 'καλού' εκπαιδευτικού και επιπλέον επιμόρφωση για τον 'κακό'.

Τι είπε ο κ. Μητσοτάκης; Ότι στο δημόσιο τομέα, δηλαδή και στην εκπαίδευση, η αξιολόγηση θα συνδεθεί με αυξήσεις μισθών για τους λίγους προφανώς που θα αξιολογούνται ως 'άριστοι'. Ενώ, οι υπόλοιποι θα τιμωρούνται με μισθολογική καθήλωση που σε συνθήκες πληθωρισμού ισοδυναμούν με μείωση μισθού» ανέφερε χαρακτηριστικά, κάνοντας λόγο για ένα ακόμη ψέμα της κυρίας Κεραμέως

Διορισμοί χωρίς αριθμό και χρονοδιάγραμμα

Τι μέλλει γενέσθαι με τους μόνιμους διορισμούς; «Τα επόμενα χρόνια, αν και εφόσον ο ελληνικός λαός μας τιμήσει με την εμπιστοσύνη του, ο στόχος μας είναι σιγά – σιγά να φύγουμε από τον θεσμό του αναπληρωτή» είχε δηλώσει σε άλλη συνέντευξή της η Νίκη Κεραμέως, εξαγγέλλοντας διορισμούς αλλά αποφεύγοντας να απαντήσει αν θα πραγματοποιηθούν εντός του 2023. Παράλληλα αποφεύγει να «προσδιορίσει» τον αριθμό λέγοντας πως κάθε σχολική χρονιά οι ανάγκες είναι «διαφορετικές», ενώ επανέλαβε πως τα τελευταία τρία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί 25.000 διορισμοί των εκπαιδευτικών. Ενδεικτικό στοιχείο των ελλείψεων στα σχολεία, είναι ότι παρά τους διορισμούς που έγιναν την τελευταία τριετία, κάθε χρόνο προσλαμβάνονται πάνω από 45.000 αναπληρωτές που αναπληρώνουν τον ...εαυτό τους.  

Σύστημα διορισμών με γραπτό διαγωνισμό

Σχετικά με το νέο σύστημα διορισμών, η υπουργός ανέφερε: «Ετοιμάζουμε ένα νέο σύστημα διορισμών των εκπαιδευτικών. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει γραπτός διαγωνισμός. Αν γινόντουσαν αύριο διορισμοί δεν υπάρχει γραπτός διαγωνισμός. Οταν πρόκειται να νομοθετήσουμε για το θέμα αυτό θα το συζητήσουμε» είπε, αφήνοντας το ζήτημα ανοιχτό, ενώ σε ερώτηση για το αν το νέο σύστημα θα περιλαμβάνει γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ δεν απάντησε σημειώνοντας πως ότι θα έρθει στιγμή θα «μιλήσουμε εκτενέστερα». 

Σύμφωνα με πληροφορίες, το επικρατέστερο σενάριο περιλαμβάνει την επαναφορά του γραπτού διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ, με συνυπολογισμό των κριτηρίων που σχετίζονται με την προϋπηρεσία, την παιδαγωγική και την επιστημονική κατάρτιση. Στο τραπέζι βρίσκονται και οι αλλαγές στη μοριοδότηση των κριτηρίων, όπως αυτή ισχύει μέχρι σήμερα με το σύστημα Γαβρόγλου. Το σενάριο αυτό ανασύρεται προεκλογικά «χαϊδεύοντας» τις μυριάδες των πτυχιούχων που τους αφήνει να πιστεύουν ότι θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες μέσω ενός νέου διαγωνισμού ΑΣΕΠ. Αντίθετα, οι 50.000 αναπληρωτές που συνεχίζουν εδώ και χρόνια να καλύπτουν πάγιες ανάγκες στην εκπαίδευση φοβούνται ότι το νέο σύστημα θα τους αποκλείσει. 

Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες αλλαγές θα ανατρέψουν νομοτελειακά τα όσα γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί τα τελευταία χρόνια, ενώ για ακόμη μια φορά βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να μην γνωρίζουν πότε και με ποιο τρόπο θα διεξαχθούν στο μέλλον προσλήψεις και διορισμοί.  Με βάση αυτό το σενάριο, τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά: Εφόσον ο πίνακας για προσλήψεις και διορισμούς είναι μέχρι σήμερα κοινός, ποιο θα είναι το καθεστώς για τους αναπληρωτές; Θα εφαρμοσθεί δηλαδή γραπτός διαγωνισμός και για τις προσλήψεις με συμβάσεις εργασίας για 9 μήνες ή λιγότερους; Με ποια κριτήρια θα επιλεγούν; Πότε προβλέπεται να εφαρμοσθεί; Θα ακολουθήσει ουσιαστική διαβούλευση για την αλλαγή του νέου συστήματος ή θα επιβληθεί στην εκπαιδευτική κοινότητα με τον τρόπο που έχει συνηθίσει να νομοθετεί η υπουργός Παιδείας;

«Ούτε σκέψη για γραπτό διαγωνισμό» 

«Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει αντιπαλέψει διαχρονικά τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, που ακυρώνει και απαξιώνει τα πτυχία των εκπαιδευτικών» αναφέρουν οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις (ΣΥΝΕΚ) χαρακτηρίζοντας αδιανόητο το γεγονός πως η κ. Κεραμέως εν μέσω προεκλογικής περιόδου άνοιξε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα που αφορά τον τρόπο πρόσληψης χιλιάδων εκπαιδευτικών «και το οποίο μάλιστα το χειρίζεται με άκρα μυστικότητα στον κλειστό κομματικό πυρήνα των επιτελών του ΥΠΑΙΘ και χωρίς να έχει καν ζητηθεί η άποψη των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών» αναφέρουν χαρακτηριστικά.  

Την οποιαδήποτε συζήτηση για γραπτό διαγωνισμό απορρίπτει και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων. «Καταδικάζουμε απερίφραστα οποιαδήποτε συζήτηση που εμπεριέχει τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Ευελπιστούμε ότι καμία κυβέρνηση δε θα τολμήσει να σκεφτεί να επαναφέρει ένα σύστημα που έχει, ήδη, αποτύχει. Κάτι τέτοιο, άλλωστε, συνιστά πολιτική αυτοκτονία για αυτούς που θα το επιχειρήσουν» προειδοποιεί, σημειώνοντας πως οι όποιες αλλαγές γίνουν «θα πρέπει να είναι στη βάση αυτού του συστήματος αναζητώντας τρόπους για να αποτελεί το βασικό πτυχίο κεντρικό πυρήνα και να μοριοδοτείται γενναία η προϋπηρεσία. Οτιδήποτε άλλο θα είναι εμπαιγμός και υποβάθμιση των εκπαιδευτικών». 

«Μήπως να ξαναδώσουμε και Πανελλήνιες;» αναφέρουν σκωπτικά οι Παρεμβάσεις, υπογραμμίζοντας πως η επαναφορά του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ θα «είναι αιτία πολέμου», ενώ επισημαίνουν ότι η «προσπάθεια διεξαγωγής γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ με τον αποκλεισμό των απορριπτέων από κάθε πίνακα προσθέτει νέα φίλτρα απολύσεων». 

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας, η οποία αναφέρει πως «μια επιπλέον εξέταση των γνώσεων τους μέσω γραπτού διαγωνισμού εκμηδενίζει όλες τις προσπάθειές τους (σ.σ. των εκπαιδευτικών) μέχρι σήμερα και απαξιώνει τα πτυχία που έχουν λάβει από τα Πανεπιστήμια (προπτυχιακά, μεταπτυχιακά, διδακτορικά, μεταδιδακτορικά)». «Είναι ανεπίτρεπτο», όπως τονίζει, οι «εκπαιδευτικοί με πολλά χρόνια προϋπηρεσίας και υπηρέτησης σε δημόσια σχολεία κάθε γωνιάς της Ελλάδας να μη θεωρούνται ικανοί για διδασκαλία και να χρειάζεται να αποδείξουν την αξία τους με έναν ακόμη γραπτό διαγωνισμό», ενώ παρατηρεί πως αν δεν ήταν τελείως λανθασμένη η αντίληψη πως ένας γραπτός διαγωνισμός θα διασφάλιζε τον διορισμό των ικανοτέρων οι γραπτοί διαγωνισμοί θα είχαν υιοθετηθεί και ...από την ιδιωτική εκπαίδευση.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllipsi.jpg
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Γιάφκα στο Παγκράτι: Σύλληψη 49χρονου για την αποθήκη «οπλοστάσιο» – Φιλόλογος φέρεται να είναι ο ενοικιαστής
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη