Οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Σεισπείρωσης Π.Ε, με σχετική τους ανακοίνωση καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν στην απεργία στις 15 Φεβρουαρίου και να αγωνιστούν μαζί για τα δικαιώματά τους.
Παράλληλα εκφράζουν την δυσαρέσκειά τους για την αξιολόγηση και την εγκύκλιο του Κόπτση.
Δείτε τη σχετική ανακοίνωση:
«Είστε προβλέψιμος κ. Κόπτση… Οι ίδιες και οι ίδιες απειλές και εκφοβισμός
Δεν μπορείτε να ποινικοποιήσετε το απεργιακό δικαίωμα. Όποτε το αποπειραθήκατε, χάσατε! Δικαιώθηκαν οι απεργοί!»
Τα κρατικά-κυβερνητικά επιτελεία στο μεγάλο λευκό κτίριο του Αμαρουσίου παίρνουν τα μηνύματα από τις μαζικές Γενικές Συνελεύσεις, από την αντίσταση που συναντούν και τις αρνήσεις που εισπράττουν οι Σύμβουλοι-αξιολογητές από τις νεοδιόριστες και τους νεοδιόριστους συναδέλφους σε Πελοπόννησο, Κρήτη και Αιγαίο και προχώρησαν σε μια απονενοημένη προσπάθεια πρωτοφανούς αυταρχισμού, απολυταρχίας και δεσποτισμού, μια παράνομη απόπειρα ποινικοποίησης του απεργιακού δικαιώματος. Με μια παράνομη εγκύκλιο, μνημείο αυθαιρεσίας και αυταρχισμού, την οποία υπογράφει ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ, απειλούν κι εκφοβίζουν με κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο και την ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Τίποτα από αυτά δεν μπορούν να εφαρμόσουν. Δεν τους έχει μείνει όμως, κανένα άλλο μέσο παρά μόνο οι απειλές. Γιατί οι εκπαιδευτικοί έχουν πλήρη συνείδηση τι επιδιώκει το ΥΠΑΙΘ με την αξιολόγηση ατομική και σχολικής μονάδας γι’ αυτό και δίνουν αγώνα αξιοπρέπειας, αγώνα υπεράσπισης δικαιωμάτων. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει απωλέσει κάθε νομιμοποίηση και γι’ αυτό καταφεύγει στο τελευταίο όπλο, τον δεσποτισμό! Μάταια, προσπαθούν να μας τρομοκρατήσουν. Άλλωστε, η ζωή το έχει αποδείξει. Από τον Σεπτέμβριο του 2021 εκτοξεύουν απειλές μέσω εγγράφων κι εγκυκλίων ότι η αντίστασή μας, η συμμετοχή στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου είναι πειθαρχικό παράπτωμα. Έφτασαν μάλιστα, στο σημείο, τον Φλεβάρη του 2022, να προχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα και να υπογράψουν ποινές στους απεργούς απέχοντες! Τι κατάφεραν τα έγγραφα Κόπτση; Τίποτα απολύτως! Δικαιώθηκαν όλες και όλοι οι απεργοί! Καμία ποινή δεν τους αποδόθηκε, είναι ακόμα και τώρα διευθυντ(ρι)ες στα σχολεία και όσοι το επέλεξαν και υποψήφιοι/ες στις νέες κρίσεις, εκπαιδευτικοί στις σχολικές τους μονάδες, διορισμένες/οι πολλές και πολλοί που ήταν αναπληρωτ(ρι)ες εκείνη την περίοδο.
Να θυμίσουμε στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ότι το δικαίωμα στην απεργία δεν έχει καταργηθεί! Με αγώνες και με αίμα εργατικό έχει κατοχυρωθεί στο Σύνταγμα και προστατεύεται. Είναι γελασμένοι αν νομίζουν ότι με αυθαιρεσίες μπορούν να μας τρομοκρατήσουν. Ισχύει το τεκμήριο νομιμότητας που διέπει τη συνταγματικά κατοχυρωμένη απεργία. Ακόμα κι αν επιδιώξουν να την βγάλουν παράνομη, έχουμε όπλο την Επαναπροκήρυξή της! Δε θα επιτρέψουμε να καταστρατηγηθεί με «εντολές βασιλιάδων», κάθε δικαίωμα που κατακτήσανε γενιές και γενιές εργαζομένων, και κατοχύρωσαν στο συνταγματικό δίκιο.
Γι’ αυτό θα πάρουν εδώ και τώρα την απάντηση που τους αξίζει:
1. Απαντάμε με την ενότητα και την καθολική συμμετοχή μας στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που αποφασίζουν οι ΓΣ και η ΔΟΕ. Κλείνουμε τις πόρτες μας ορμητικά στους αξιολογητές με όπλα την Απεργία-Αποχή και τις στάσεις εργασίας της ΔΟΕ.
2. Όλοι και όλες στις Γενικές Συνελεύσεις, στην Απεργία της 15ης Φλεβάρη και στις διαδηλώσεις σε όλη τη χώρα, στις διαδικασίες συντονισμού Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ. Αυτοοργάνωση του αγώνα!
3. Όσο για εκείνες και εκείνους που επέλεξαν να διαβούν τον Ρουβίκωνα και να αναλάβουν τον ρόλο του/της Συμβούλου/αξιολογητή, σύντομα θα μας βρουν μπροστά στην πόρτα τους. Καλούμε σε μαζικές κινητοποιήσεις στα γραφεία των νέων Συμβούλων αμέσως μόλις επιλεγούν.
4. Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να δηλώσει την πολιτική του δέσμευση ότι δε θα αφήσει αυτό τον αγώνα στη μέση και σε περίπτωση που το ΥΠΑΙΘ επιδιώξει να τον βγάλει παράνομο, η ΔΟΕ θα προχωρά στην επαναπροκήρυξή του με όλους τους τρόπους (ΑΔΕΔΥ/ΔΟΕ/Σύλλογοι κ.λπ.) Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να εξαντλήσουν κάθε νομική δυνατότητα ενάντια στην φασίζουσα εγκύκλιο και τον Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ.
5. Καλούμε του Συλλόγους και τις ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις επαναπροκήρυξης τώρα και από τα πρωτοβάθμια ώστε να δοθεί το μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι ο αγώνας θα είναι ανυποχώρητος ώστε τη νίκη.
6. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ να καλέσει τις/τους νηπιαγωγούς προϊσταμένες/ους να καταθέσουν τις παραιτήσεις τους στην Ομοσπονδία η οποία σε στιγμή που κρίνει σκόπιμο, θα τις καταθέσει στο ΥΠΑΙΘ. Για να δούμε μετά που θα βρουν οι φωστήρες του υπουργείου προϊσταμένες/ους να αναλάβουν όλον αυτόν τον φόρτο εργασίας και να απειλούνται κι από πάνω από την Υπουργό και τους φασίζοντες παρατρεχάμενούς της.
Ιστορικής σημασίας αναμέτρηση
Τα σχολεία βράζουν από θυμό. Η εγκύκλιος αυτή είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Ως εδώ με την απίστευτη αλαζονεία της εξουσίας, με τον ταξικό κυνισμό τους, με τα αυτοκρατορικά διαγγέλματα της κυρίας «αποφασίζομεν και διατάζομεν», ως εδώ με τον αυταρχισμό που παραπέμπει σε νοοτροπίες και πρακτικές βαυαρικού στρατού και όχι εκπαιδευτικής πολιτικής. Εμείς κρατάμε τα σχολεία όρθια. Αυτοί πολεμούν να τα γκρεμίσουν. Δεν θα κάνουμε βήμα πίσω!
Οι εισβολείς νεοφιλελεύθεροι επιθεωρητές, της εμπορευματοποίησης και της κατηγοριοποίησης σχολείων – εκπαιδευτικών – μαθητών βρίσκονται προ των πυλών της δημόσιας εκπαίδευσης.
Γίνεται πιο καθαρό από ποτέ, ότι δίνουμε μια ιστορικών διαστάσεων αναμέτρηση για να υπερασπίσουμε τη Δημόσια Παιδεία, το Δημόσιο Σχολείο, το δικαίωμα των μαθητών/τριών μας να ονειρεύονται και να ορίζουν το μέλλον τους, για να υπερασπίσουμε την παιδαγωγική μας υπόσταση και την εργασία μας.
Ας αναλογιστούμε όλες και όλοι μας σε τι σχολείο θα βρεθούμε, το επόμενο διάστημα, εμείς και οι μαθητές μας, αν υλοποιηθεί η τριπλή αξιολόγηση. Δείκτες, κουτάκια, ανταγωνισμός, επιθεωρητές, χορηγοί, κατηγορίες, αφόρητη πίεση και μηδενισμός της παιδαγωγικής ελευθερίας.
Οι εισβολείς περιδιαβαίνουν χαμογελαστοί στα τηλεοπτικά κανάλια μιλώντας για «ποιότητα» και «πρόοδο». Πίσω από τις κάμερες χαιρέκακα σχεδιάζουν, με πρώτο στόχο τους να ισοπεδώσουν κάθε αντίσταση, ατομική και συλλογική. Να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι κάθε αγώνας είναι μάταιος, ότι κάθε αντίσταση θα έχει συνέπειες. Χρησιμοποιούν τη στρατηγική «σοκ και δέος».
Υπάρχει τρόπος να αντιστρέψουμε την επίθεση; ΝΑΙ
Να απαντήσουμε με το δικό μας κινηματικό, μαζικό, συντριπτικό σοκ και δέος, δεκάδων χιλιάδων απεργών, δεκάδων χιλιάδων διαδηλωτών, δεκάδων χιλιάδων υπερασπιστών του δημόσιου σχολείου, δεκάδων χιλιάδων ενημερωτών της κοινωνίας και των γονιών. Στις 15 Φεβρουαρίου πρέπει να δείξουμε τη δύναμή μας. ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ. Κλείνουμε το σχολείο της αξιολόγησης για να μείνει ανοιχτό το μέλλον των μαθητών μας, για να μείνει ανοιχτό το μέλλον της εργασίας μας και της παιδαγωγικής ελευθερίας.
Η εγκύκλιος Κόπτση είναι απόπειρα απειλών κι εκφοβισμού χωρίς πραγματικό αντίκρυσμα αυτή τη στιγμή αλλά αποκαλύπτει τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης και της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ αν τελικά κατισχύσει η αξιολόγηση. Να μην υποτιμήσουμε τις ανομολόγητες επιδιώξεις τους.
Τελικά η αξιολόγηση αν κυριαρχήσει θα είναι τιμωρητική
Συγκεκριμένα, η εγκύκλιος 14374/ΓΔ5/ 8-2-2023, με θέμα «Οδηγίες αναφορικά με την διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ –ΕΒΠ»:
• Αναφέρει ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης αξιολογούνται κατά προτεραιότητα οι νεοδιόριστοι που έχουν διανύσει ήδη δύο έτη υπηρεσίας από το διορισμό τους. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης με «εξαιρετικό», «πολύ καλό» ή «ικανοποιητικό» πόρισμα, τότε θα προχωρήσει η μονιμοποίησή τους. Εφόσον δεν ολοκληρωθεί με τα παραπάνω, έχει ήδη προβλεφθεί η παραπομπή των νεοδιόριστων στην επόμενη διετία προς μονιμοποίηση!
• Κατασκευάζει συνέπειες για όσους δεν πειθαρχήσουν στον ν.4823 με τον ισχυρισμό ότι πρόκειται για ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων, όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός.
• Και ολοκληρώνει με μια απίστευτη παράγραφο που αναφέρει ότι, «σε περίπτωση μη συμμόρφωσης στην παραπάνω υποχρέωση «δύναται να επιβάλλεται αναστολή οιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης του στελέχους της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού ή του μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξης του. Ειδικότερα, για τα στελέχη εκπαίδευσης που αρνούνται να λάβουν μέρος στη διαδικασία αξιολόγησης σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής ή την παρακωλύουν με την εν γένει στάση τους, τότε το στέλεχος αντικαθίσταται και αποκλείεται από την διαδικασία επιλογής για την πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους για τα επόμενα οκτώ (8) έτη». Δηλαδή, με δυο λόγια, ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ, μεταξύ άλλων εξέδωσε εγκύκλιο που καταργεί τον νόμο για το μισθολόγιο! Φανταστείτε να περάσει η αξιολόγηση τι αυθαιρεσίες και τι αυταρχισμό θα ζήσουμε!
Φυσικά, αποκρύβει, όπως σημειώσαμε και παραπάνω ότι δύο χρόνια τώρα που έχουν ηττηθεί κατά κράτος στο πεδίο αξιολόγησης της σχολικής μονάδας δικαιώθηκαν και δεν διώχθηκε ούτε ένας/μια εκπαιδευτικός.
Συνάδελφοι/οι
Με την αποφασιστικότητα και τη μαχητικότητα μας, με τη μαζικότητα και την ενότητα των χιλιάδων αγωνιζόμενων, με τη δημοκρατία και την αυτοοργάνωση των «κάτω», σηκώνουμε ψηλά το βλέμμα, στο ύψος που αναλογεί στο δημόσιο σχολείο. Από εκεί ψηλά τα Παιδιά μετράνε τ’ άστρα. Οι Δάσκαλοι και οι Δασκάλες τους γεύονται χαρά απ’ τα χαμόγελά τους. Οι δείκτες και τα κουτάκια σέρνονται στα βαλτόνερα της αξιολόγησης.
Οι νεοφιλελεύθεροι εισβολείς των βέλτιστων πρακτικών της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, οι εγχώριοι και διεθνείς υποστηρικτές τους σε όλες τις κυβερνήσεις επί 41 χρόνια, ηττήθηκαν!
Θα ηττηθούν ξανά! Ας δείξουμε την πραγματική μας δύναμη.
Ας ανεμίσουν τα τραγούδια μας.
Ανυποχώρητα Μέχρι τη Νίκη!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη