Απίστευτο αλλά αληθινό! Το ΙΕΠ επιλέγει ως επιμορφωτές των Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΠΕ08), εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε άλλο κλάδο, δεύτερης ανάθεσης, ενώ το επιμορφωτικό έργο αφορά αποκλειστικά εκπαιδευτικούς της πρώτης και κύριας ανάθεσης, που διαθέτουν τη σχετική εκπαίδευση και διδακτική εμπειρία;
Η ανακοίνωση της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΤΟ ΙΣΤΙΝΤΟΥΤΟ ΑΝΤΙ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (ΙΕΠ), ΚΑΚΟΒΟΥΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΤΕΡΓΑΖΕΤΑΙ!!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΛΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΠ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ!
Δεν περιμέναμε ότι το ΙΕΠ, υποχείριο του ΥΠΑΙΘ, θα λειτουργούσε αυτόνομα και με επιστημονικά κριτήρια. Το έχουμε βιώσει άπειρες φορές με αποκορύφωμα την πρόσφατη πρότασή του στο ΥΠΑΙΘ ότι τα Εικαστικά στην Α΄ Λυκείου δεν χρειάζονται γιατί είναι πιο χρήσιμος ο οπτικός γραμματισμός και η Πληροφορική. Με αυτή την πρόταση το ΙΕΠ μαζί με το ΥΠΑΙΘ, θα αντικρούσουν την ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ. στην εκδίκαση που θα γίνει στις 15 Μαρτίου στο ΣτΕ στην αίτηση συμμόρφωσης που καταθέσαμε.
Για το θέμα της δίκης αρχικά επικαλούνται μια τροποποιητική Υπουργική Απόφαση που ήρθε απλά να ενοποιήσει το λεκτικό της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και το οποίο νομικίστικα καταργεί την προσφυγή, γιατί πλέον δεν ισχύει η παλιά κατά της οποίας προσφύγαμε.
Απαντώντας συνοπτικά επί της ουσίας λέμε ότι:
1. Η αναφορά στην ανάγκη για ενίσχυση της διδασκαλίας της πληροφορικής δεν αιτιολογεί την κατάργηση ενός συγκεκριμένου μαθήματος. Θα μπορούσε να "καταργηθεί" άλλο, ή να γίνει επιλογής μαζί με την καλλιτεχνική παιδεία ή να μειωθούν ώρες άλλου και να γίνει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ, όπως είναι η πρότασή μας.
2. Ο ψηφιακός γραμματισμός συνδέεται άμεσα με την ψηφιακή αξιοποίηση της εικόνας (κινούμενης ή στατικής), πεδίο το οποίο θεραπεύει η διδασκαλία των Εικαστικών και το οποίο επιστημονικά δεν μπορεί να διδαχθεί από άλλον κλάδο.
Ωστόσο θα τα πούμε πάλι αναλυτικά όταν θα πλησιάζει η ημερομηνία της εκδίκασης.
Ερχόμαστε τώρα πάλι να σας ενημερώσουμε ότι είδαμε με έκπληξη τη δημοσίευση από το ΙΕΠ του πίνακα επιλογής Επιμορφωτών Β΄, για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών και το Εκπαιδευτικό Υλικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα μαθήματα των Εικαστικών.
Εντοπίσαμε τα ονόματα εκπαιδευτικών που ανήκουν σε άλλες ειδικότητες.
Οι εκπαιδευτές αυτοί ανήκουν στην ειδικότητα ΠΕ89.01 Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών και ΠΕ70, Δασκάλων!
Πιο συγκεκριμένα, σκοπίμως δίπλα από τους επιμορφωτές στον πίνακα δεν αναγράφεται η ειδικότητά τους. Ευνόητο είναι ότι αφενός αυτό έγινε εκ του πονηρού κι αφετέρου βάζει εμάς σε διαδικασία ερευνητή. Και μάλιστα για το αυτονόητο.
Και εύλογα αναρωτιόμαστε, ποιοι εικαστικοί θα αναλάβουν να επιμορφώσουν τους εκπαιδευτές-επιμορφωτές Β;
Καταθέσαμε στο ΙΕΠ σήμερα 14/2/23 καταγγελία της Ένωσης την οποία σας παραθέτουμε:
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Προς το ΔΣ του ΙΕΠ
Υπ’ όψη του κ. Πήλιουρα, υπεύθυνο έργου
της κ. Πετροπούλου, υπεύθυνης επιστημονικής ομάδας
της κ. Λίλλη, Σύμβουλο Β΄ ΠΕ08
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ- ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΛΛΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΠ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ!
Με τη δημοσίευση του πίνακα επιλογής Επιμορφωτών Β΄, για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών και το Εκπαιδευτικό Υλικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα μαθήματα των Εικαστικών, με έκπληξη εντοπίσαμε τα ονόματα εκπαιδευτικών που ανήκουν σε άλλες ειδικότητες, συγκεκριμένα, στην ειδικότητα ΠΕ89.01 Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών και ΠΕ70, Δασκάλων!
Με ποια αιτιολογία και με ποια κριτήρια:
1. Το ΙΕΠ επιλέγει ως επιμορφωτές των Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΠΕ08), εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε άλλο κλάδο, δεύτερης ανάθεσης, ενώ το επιμορφωτικό έργο αφορά αποκλειστικά εκπαιδευτικούς της πρώτης και κύριας ανάθεσης, που διαθέτουν τη σχετική εκπαίδευση και διδακτική εμπειρία;
2. Το ΙΕΠ επιτρέπει οι επιμορφωτές για τα εικαστικά να μην έχουν διδαχθεί βασικές αρχές Διδακτικής της Τέχνης στον τίτλο σπουδών που τους αποδίδει ειδικότητα.
3. Το ΙΕΠ επιτρέπει να επιμορφώνουν Εικαστικούς Εκπαιδευτικούς επιμορφωτές που δεν διδάσκουν το μάθημα των Εικαστικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση;
Αιτούμαστε να απαντηθούν άμεσα τα ανωτέρω ερωτήματα, καθώς θεωρούμε ότι η επιλογή ειδικοτήτων δεύτερης ανάθεσης σε ρόλο επιμορφωτών, θίγει άμεσα τα έννομα συμφέροντα του κλάδου μας, ο οποίος έχει από το νόμο την Α΄ ανάθεση της εικαστικής διδασκαλίας στο Δημοτικό Σχολείο και προσβάλλει τη διαδικασία επιλογής επιμορφωτών για τα ΝΠΣ.
ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΠ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΩΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ.
ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΛΕΧΘΟΥΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΠΕ08 ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΣΤΑ ΝΠΣ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ.
Κρίνουμε ως απαράδεκτη την τοποθέτηση εκπαιδευτικών με 2η ανάθεση σε ρόλο επιμορφωτών ΠΕ08, ειδικά σε θέσεις που μοριοδοτούνται. Πρόκειται για πρακτική που απαξιώνει τον κλάδο μας, υποβαθμίζει το γνωστικό μας αντικείμενό και κατ' επέκταση την ποιότητα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στα σχολεία της χώρας και διακυβεύει την εμπιστοσύνη της εκπαιδευτικής κοινότητας στο ΙΕΠ και την αξιοκρατία των θεσμών.
Η Πρόεδρος Η Γραμματέας
Ζωή Χατζή Ν. Παληοκώστα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη