Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής διοργανώνει διαδικτυακή επιμορφωτική εκδήλωση, με θέμα: «Ο ρόλος του Διευθυντή στο σύγχρονο σχολείο», η οποία θα πραγματοποιηθεί την
Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023 και ώρες 18:00-21:00.
Απευθύνεται σε στελέχη εκπαίδευσης, μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης. Η επιμορφωτική διαδικτυακή μας εκδήλωση αποσκοπεί να προσεγγίσει τον πολυσύνθετο ρόλο του Διευθυντή της σχολικής μονάδας στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στη διαμόρφωση της σχολικής κουλτούρας. Επιδιώκει να συνδέσει τη διοικητική σκέψη με την εκπαιδευτική ηγεσία και να διαφωτίσει τη λειτουργία του σχολείου ως οργανισμού και κοινότητας μάθησης για τη βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου έργου.
Ο ρόλος του ηγέτη στον σχολικό οργανισμό είναι σημαντικός, γιατί μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην ποιοτική και αποτελεσματική λειτουργία του αλλά και στην αλλαγή, μέσα από τη δημιουργία ζεστού κλίματος, που θα επιδρά τόσο στις σχέσεις των εκπαιδευτικών όσο και στις σχέσεις όλων των συμμετεχόντων στη σχολική κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό, θα διερευνηθούν τα χαρακτηριστικά του συμμετοχικού διοικητικού προτύπου, ο ρόλος της επικοινωνίας και συνεργασίας στη διαχείριση της αλλαγής και ο ψηφιακός μετασχηματισμός στην οργάνωση και λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Η τηλεσυνάντησή μας επιδιώκει την ενημέρωση και τον διάλογο της εκπαιδευτικής κοινότητας στην προσπάθεια αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Φιλοδοξεί να αποτελέσει αφορμή αναστοχασμού της εκπαιδευτικής πράξης και να συγκομίσει γόνιμες προτάσεις για τη δημιουργία ενός σύγχρονου σχολείου, που θα ανταποκρίνεται στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες και προκλήσεις ενός κόσμου που αλλάζει.
Υπό αυτό το πρίσμα, έχουμε δημιουργήσει ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής και υποβολής ερωτημάτων, στην οποία μπορείτε: α) να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας μέχρι την Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 17:00 και β) να υποβάλετε σχετικά ερωτήματα προς τους εισηγητές μέχρι το Σάββατο 18-2-2023 και ώρα 21:00 επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://forms.gle/CtBreiuNZgGB16xq9
Τα ερωτήματα θα απαντηθούν από τους προσκεκλημένους ομιλητές.
Οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης που επιθυμούν βεβαίωση παρακολούθησης[1] θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στη φόρμα επιβεβαίωσης παρακολούθησης:
https://forms.gle/Wp2Jags914Y2TCdt5
χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) της εγγραφής τους. Η φόρμα αυτή θα ενεργοποιηθεί κατά τη διάρκεια της επιμορφωτικής εκδήλωσης.
Η επιμορφωτική εκδήλωση θα προβάλλεται απευθείας, σε ζωντανή μετάδοση (live-streaming) από το YouTube. Για να την παρακολουθήσετε δεν έχετε παρά να επιλέξετε το κανάλι της ΠΔΕ Αττικής στο YouTube :
https://www.youtube.com/c/ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
Η συμμετοχή στο διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο είναι προαιρετική.
ο πρόγραμμα, οι περιλήψεις των εισηγήσεων και η αφίσα της επιμορφωτικής εκδήλωσης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Γεώργιος Κόσυβας Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής. | Καλωσόρισμα – Συντονισμός. |
Νικόλαος Ράπτης Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου. | Από τη διοίκηση στην ηγεσία σχολικών μονάδων. Ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας στην οικοδόμηση συλλογικής ικανότητας. |
Ιωάννης Κατσαρός Υπεύθυνος Σπουδών και Έρευνας του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) | Σχεδιασμός, Προγραμματισμός στο Σχολείο. |
Χρίστος Σαΐτης Ομότιμος Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. | Ο ρόλος του διευθυντή στην αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου και οι ανάγκες που υπαγορεύουν την επαγγελματική του ανάπτυξη. |
Μαρία Νέζη Οργανωτική Συντονίστρια στο 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02. | Συμμετοχικό διοικητικό πρότυπο και συνεργατική οργανωσιακή κουλτούρα στο ελληνικό σχολείο: Ο ρόλος του Διευθυντή. |
Παντελής Βουλτσίδης Σύμβουλος Επιστημονικού Έργου του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) | Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Οργάνωση και Λειτουργία της Σχολικής Μονάδας. |
Γεώργιος Μπαγάκης Ομότιμος Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. | Αναστοχαζόμενοι σήμερα την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών που βασίζεται στο σχολείο. |
Ερωτήσεις -Συζήτηση |
Σύντομη περίληψη των εισηγήσεων.
Εισήγηση: «Από τη διοίκηση στην ηγεσία σχολικών μονάδων. Ο ρόλος της σχολικής ηγεσίας στην οικοδόμηση συλλογικής ικανότητας».
Νικόλαος Ράπτης, Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Οι έννοιες "διοίκηση", "ηγεσία" και "συλλογική ικανότητα" βρίσκονται στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου, που αναφέρεται στην αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών μονάδων και στην επίδραση σε αυτές της ολοένα αυξανόμενης πίεσης από το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον. Στις μέρες μας, στη διεθνή βιβλιογραφία ο όρος leadership φαίνεται να προηγείται του όρου management, αρκετές φορές εκμηδενίζοντας εντελώς την παρουσία του δεύτερου, τονίζοντας εμφατικά τον ρόλο της ηγεσίας στην αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης. Στην πράξη οι δύο αυτοί όροι λειτουργούν συμπληρωματικά και είναι αναγκαίοι και οι δύο για την επιτυχία των στόχων της εκπαιδευτικής πολιτικής και για τη βελτίωση των σχολείων. Η ηγεσία συνδεδεμένη με την αλλαγή και το όνειρο/όραμα μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία μιας θετικής διαφοράς στις ζωές των εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων μέσα από την οικοδόμηση/διασφάλιση συνεργατικών ικανοτήτων.
Εισήγηση: «Σχεδιασμός, Προγραμματισμός στο Σχολείο».
Ιωάννης Κατσαρός, Υπεύθυνος Σπουδών και Έρευνας του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.)
Ο Στρατηγικός σχεδιασμός και ο προγραμματισμός είναι βασική λειτουργία της διοίκησης σε κάθε οργανισμό. Στον χώρο της εκπαίδευσης η περιγραφή της εμπειρίας προγραμματισμού στο σχολείο περιορίζεται σε πολλές περιπτώσεις σε αναφορές στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, σε ένα τυπικό μοίρασμα καθηκόντων στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων στην αρχή της χρονιάς, στον προγραμματισμό εκδρομών και εκδηλώσεων, στον προγραμματισμό που έρχεται έτοιμος σχετικά με την κατανομή της ύλης στο Πρόγραμμα Σπουδών. Απαραίτητα όλα αυτά, αλλά πρόκειται για μια στενή οπτική που περιορίζει και φαλκιδεύει μια σπουδαία και ουσιαστική λειτουργία. Ως εκ τούτου, η προώθηση της κουλτούρας σχεδιασμού στην κατεύθυνση της αυτοβελτίωσης, η οποία θα αντιμετωπίζει τον συστηματικό σχεδιασμό και τη διαμόρφωση εσωτερικής εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως και τις δράσεις αξιολόγησης, προγραμματισμού και βελτίωσης του σχολείου ως αναπόσπαστο μέρος του εκπαιδευτικού έργου, προβάλλεται ως αναγκαιότητα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Εισήγηση: «Ο ρόλος του διευθυντή στην αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου και οι ανάγκες που υπαγορεύουν την επαγγελματική του ανάπτυξη».
Χρίστος Σαΐτης, Ομότιμος Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Είναι ευρέως αποδεκτό ότι η αποτελεσματική λειτουργία της σχολικής μονάδας συμβάλλει καθοριστικά στην εκπλήρωση των στόχων που θέτει η εκπαιδευτική πολιτική κάθε χώρας. Ο βαθμός, όμως, της αποτελεσματικής λειτουργίας στο σχολείο είναι συνάρτηση ποικίλων παραγόντων, μεταξύ των οποίων η ηγεσία κατέχει κυρίαρχη θέση. Ο ικανός διευθυντής–ηγέτης δύναται να λαμβάνει, αφενός σωστές αποφάσεις και αφετέρου να είναι σε θέση να παρακινεί τους συναδέλφους του (εκπαιδευτικούς) να εργάζονται με ζήλο για την αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου. Εφόσον, λοιπόν, δεχτούμε ότι ο διευθυντής αποτελεί την κινητήρια δύναμη κάθε σχολικής μονάδας, συνάγεται ότι θα πρέπει να παρέχεται ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο συνεχούς επιμόρφωσης και κατάρτισης των διευθυντικών στελεχών.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Κεντρική Διοίκηση της Εκπαίδευσης θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην ευρύτερη ανάπτυξη των ικανοτήτων/δεξιοτήτων που χρειάζεται ένα διευθυντικό στέλεχος στο σύγχρονο σχολείο.
Εισήγηση: «Συμμετοχικό διοικητικό πρότυπο και συνεργατική οργανωσιακή κουλτούρα στο ελληνικό σχολείο: Ο ρόλος του Διευθυντή».
Μαρία Νέζη, Οργανωτική Συντονίστρια στο 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Αττικής, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02.
Το θέμα που θα διερευνήσουμε είναι ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος του Διευθυντή/ της Διευθύντριας σχολείου εντός του συμμετοχικού διοικητικού προτύπου στην κατεύθυνση διαμόρφωσης συνεργατικής οργανωσιακής κουλτούρας, δεδομένου ότι στο ελληνικό σχολείο φαίνεται να συνυπάρχουν και να αλληλοσυμπληρώνονται δυο θεωρητικά μοντέλα σχολικής κουλτούρας: το μοντέλο της απομόνωσης/ατομισμού (individualism) και το μοντέλο του κατακερματισμού ανά ειδικότητα (balkanization).
Εισήγηση: «Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στην Οργάνωση και Λειτουργία της Σχολικής Μονάδας».
Παντελής Βουλτσίδης, Σύμβουλος Επιστημονικού Έργου του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.)
Οι ψηφιακές τεχνολογίες κυριαρχούν και τείνουν να μετασχηματίσουν τη ζωή μας σε όλα τα επίπεδα. Ως εργαζόμενοι και ως λειτουργοί στον χώρο της εκπαίδευσης καλούμαστε να αποκτήσουμε ικανότητες διαρκούς προσαρμογής στα νέα περιβάλλοντα που δημιουργούνται σε σχέση με την εργασία και την εκπαίδευση. Η Εισήγηση θα περιλαμβάνει ανάλυση βασικών όρων του ψηφιακού μετασχηματισμού με παράλληλη παρουσίαση των βασικών αρχών του. Θα αναλυθούν στοιχεία που αφορούν το μείγμα ψηφιακών δεξιοτήτων ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού λειτουργού. Στη συνέχεια, θα επικεντρωθεί σε καλές πρακτικές αναφορικά με την αξιοποίηση ψηφιακών δεξιοτήτων και τη χρήση εργαλείων και τεχνικών στην οργάνωση και λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Εισήγηση: «Αναστοχαζόμενοι σήμερα την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών που βασίζεται στο σχολείο».
Γεώργιος Μπαγάκης, Ομότιμος Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Την τελευταία δεκαετία φαίνεται να έχουμε εισέλθει στη χώρα μας στον αστερισμό της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών που βασίζεται/εδράζεται στο σχολείο (school based professional development). Αυτή η μορφή επαγγελματικής ανάπτυξης τις προηγούμενες δεκαετίες ήταν μάλλον περιθωριακή και πολύ λίγο γνωστή. Σήμερα, σε συνδυασμό με την εξ αποστάσεως επαγγελματική ανάπτυξη, η οποία μετά την πανδημία πολλαπλασιάστηκε, έχει διαμορφωθεί ένα νέο τοπίο που θα πρέπει σταδιακά να το κατανοήσουμε. Το σχολείο και ως εκ τούτου ο διευθυντής του αποτελεί το κλειδί για την καλή ή κακή αξιοποίηση στο νέο αυτό τοπίο. Είναι όμως αυτή η μορφή επαγγελματικής ανάπτυξης εύκολη; Eνέχει κινδύνους; Ποιες είναι οι «βιταμίνες» και ποιες οι «τοξίνες» για την ευδοκίμησή της;
[1] Σας ενημερώνουμε ότι η βεβαίωση θα αποσταλεί στο email του ενδιαφερομένου και θα είναι διαθέσιμη λίγες ημέρες μετά την εκδήλωση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη