ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αν, όπως λένε οι Γάλλοι, σε ένα παιχνίδι λέξεων, το savoir («η γνώση») σημαίνει s’avoir («να είσαι κύριος του εαυτού σου»), τότε προκύπτει ότι όσοι δεν γνωρίζουν δεν έχουν τον έλεγχο του εαυτού τους.

Βρισκόμαστε μπροστά στο τέλος ενός μοντέλου πολλών αιώνων πανεπιστημίων, σχολείων αλλά και των συγκεκριμένων κοινωνικών σχέσεων που τα χαρακτήριζαν. Η εμπειρία μεταξύ μαθητή και δασκάλου, αλλά και μεταξύ μαθητή και μαθητή, η οποία είχε χαρακτηρίσει την Ακαδημία του Πλάτωνα, το Λύκειο του Αριστοτέλη, τα μεσαιωνικά και στη συνέχεια σύγχρονα πανεπιστήμια, διαγράφεται συνολικά χάρη σε μορφές «ψηφιοποιημένης διδασκαλίας» και ηλεκτρονικής μάθησης. Αυτές οι μορφές υπόσχονται να επιτρέψουν τη συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας στον νέο κόσμο της κοινωνικής αποστασιοποίησης, όταν στην πραγματικότητα την εκμηδενίζουν χωρίς επιφύλαξη.

Μέσα από τις νέες ψηφιοποιημένες μορφές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο στόχος της νέας παγκόσμιας καπιταλιστικής τάξης –πρέπει να είναι σαφές– δεν είναι να συνεχίσει την αιώνια εμπειρία διδασκαλίας, αλλά να την εκμηδενίσει για πάντα, διαλύοντας έτσι ένα ηθικό στοιχείο (sittlich με τη Χεγκελιανή έννοια), ύψιστης σημασίας. Με αυτόν τον τρόπο, αντί για κεφάλια που σκέπτονται και διαμορφώνονται ριζωμένα στη δική τους ιστορία και πολιτισμό, συνηθισμένα στον διάλογο και την προβληματική σύμφωνα με κριτικό λόγο, θα παραχθούν –και ήδη παράγονται– ανώνυμες μάζες τηλεματικών ατόμων χωρίς πολιτισμό και χωρίς ρίζες: τα τηλεματικά άτομα θα απέχουν μεταξύ τους και θα υπόκεινται σε αδιάλειπτη βιοπολιτική παρακολούθηση, ανίκανα να σκεφτούν και ως εκ τούτου να ασκήσουν κριτική στην υπάρχουσα κατάσταση των πραγμάτων, που είναι ήδη εξαιρετικά κατακριτέα.

Το εξ αποστάσεως σχολείο δεν είναι πλέον σχολείο, όπως οι ηλεκτρονικές σχέσεις είναι μόνο ονομαστικά σχέσεις.

Αν, όπως λένε οι Γάλλοι, σε ένα παιχνίδι λέξεων, το savoir («η γνώση») σημαίνει s’avoir («να είσαι κύριος του εαυτού σου»), τότε προκύπτει ότι όσοι δεν γνωρίζουν δεν έχουν τον έλεγχο του εαυτού τους.

* Ο Ντιέγκο Φουζάρο (Diego Fusaro) γεννήθηκε στο Τορίνο/Ιταλία το 1983. Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Vita-Salute S. Raffaele του Μιλάνο. Είναι μελετητής και καθηγητής με αντικείμενο την "φιλοσοφία της ιστορίας"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 10/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 10/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PANELLINIES - 3.jpg
Πανελλήνιες 2024: Πώς να πάρετε αποζημίωση 350€ αν εξεταστείτε σε άλλη περιοχή - Οδηγός
Πανελλαδικές 2024: Οδηγίες για τους υποψήφιους που θα παραπεμφθούν για εξετάσεις σε Λύκειο διαφορετικό από αυτό που φοίτησαν - Η αποζημίωση ...
Πανελλήνιες 2024: Πώς να πάρετε αποζημίωση 350€ αν εξεταστείτε σε άλλη περιοχή - Οδηγός
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 1.jpg
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα επαναληπτικά διαγωνίσματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου
Πανελλήνιες 2024: Διαγωνίσματα και λύσεις Μαθηματικών για τις  Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα επαναληπτικά διαγωνίσματα Μαθηματικών Γ' Λυκείου
pisa
Η γκρίζα πραγματικότητα για την «Eλληνική Pisa» - Εθνικές εξετάσεις 22/5
«Η πραγματική στόχευση του ΟΟΣΑ (που διεξάγει το διαγωνισμό) δεν είναι η βελτίωση της εκπαίδευσης, αλλά η τροποποίησή της με όρους αγοράς»
Η γκρίζα πραγματικότητα για την «Eλληνική Pisa» - Εθνικές εξετάσεις 22/5
Φιλοσοφική ΕΚΠΑ πανεπιστήμιο
Ανεργία αποφοίτων ΑΕΙ στην Ελλάδα - Τι «φαίνεται» ανά ηλικία και φύλο
Τι αναφέρει η Ετήσια Έκθεση της ΕΘΑΑΕ για την Ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης 2022 για την ανεργία που αντιμετωπίζουν οι απόφοιτοι των ελληνικών ΑΕΙ
Ανεργία αποφοίτων ΑΕΙ στην Ελλάδα - Τι «φαίνεται» ανά ηλικία και φύλο