ΟΛΜΕ: «Δεν φοβόμαστε την αξιολόγηση, νοιαζόμαστε για το δημόσιο σχολείο» - Γράμμα προς τους γονείς
Είμαστε αυτοί/ες που κρατάνε όρθιο το δημόσιο σχολείο όλα αυτά τα χρόνια και ειδικά στην περίοδο των μνημονίων αλλά και της πανδημίας, που το κράτος επέδειξε εγκληματική αδιαφορία στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, των σχολείων και των παιδιών μας - Επιστολή της ΟΛΜΕ προς γονείς

Αγαπητοί/ες γονείς,

Απευθυνόμαστε σε εσάς, ως φυσικούς μας συμμάχους στον αγώνα για ένα δημόσιο συμπεριληπτικό και ποιοτικό σχολείο, προκειμένου να σας ενημερώσουμε για τις τρέχουσες εξελίξεις στην εκπαίδευση.

Τον προηγούμενο μήνα η υπουργός Παιδείας εξέδωσε ένα δελτίο τύπου με το οποίο πανηγύριζε γιατί επιστρέφει την εκπαίδευση σε ένα καθεστώς που ίσχυε πριν 41 χρόνια, στο καθεστώς του επιθεωρητή. Θυμόμαστε όλοι και όλες, είτε ήμασταν εκπαιδευτικοί είτε ήμασταν μαθητές/τριες εκείνα τα χρόνια, πόσο αντιπαιδαγωγικός και αποπνικτικός για την δημοκρατική έκφραση των παιδιών ήταν αυτός ο παρωχημένος θεσμός. Η κυβέρνηση βαφτίζει τον επιθεωρητισμό «αξιολόγηση» και δηλώνει υποκριτικά ότι αυτό είναι που λείπει για να «απογειωθεί» η ελληνική εκπαίδευση.

Η ίδια κυβέρνηση που έχει αφήσει αστελέχωτα τα σχολεία, που έχει αφήσει τα σχολεία να καταρρέουν και να πλημμυρίζουν, που άφησε απροστάτευτα τα παιδιά μας στην πανδημία, που απέκλεισε χιλιάδες παιδιά από την εκπαιδευτική διαδικασία κλείνοντας τα σχολεία και εφαρμόζοντας μία προσχηματική «τηλεκπαίδευση» χωρίς όμως να παράσχει τον απαραίτητο εξοπλισμό, που αύξησε την ύλη και τις εξετάσεις και επέβαλε την τράπεζα θεμάτων στέλνοντας τα παιδιά μας στα φροντιστήρια, που επέβαλε την ελάχιστη βάση εισαγωγής, αποκλείοντας τα παιδιά μας από την τριτοβάθμια εκπαίδευση…

Αυτή η κυβέρνηση που αποδομεί την δημόσια εκπαίδευση συστηματικά εδώ και τέσσερα σχεδόν χρόνια, προωθώντας το δόγμα τους για την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση των σχολείων, ξαφνικά ενδιαφέρεται για την βελτίωση της εκπαίδευσης. Και πως θα γίνει αυτό; Μεταφέροντας τις ευθύνες τους για τα τεράστια προβλήματα που η ίδια η πολιτική τους δημιούργησε ή επιδείνωσε στις πλάτες των εκπαιδευτικών αλλά και φιμώνοντας τους/τις εκπαιδευτικούς που όλα αυτά τα χρόνια δημοσιοποιούν και αντιστέκονται στην αντιεκπαιδευτική πολιτική τους.

Αγαπητοί/ες γονείς,

εμείς δεν «φοβόμαστε» την αξιολόγηση, όπως ψευδώς διαδίδει το υπουργείο. Άλλωστε είμαστε ένας κλάδος που διορίστηκε με απόλυτα διαφανείς και αξιοκρατικές διαδικασίες και «αξιολογούμαστε» καθημερινά από σας και τα παιδιά σας. Είμαστε αυτοί/ες που κρατάνε όρθιο το δημόσιο σχολείο όλα αυτά τα χρόνια και ειδικά στην περίοδο των μνημονίων αλλά και της πανδημίας, που το κράτος επέδειξε εγκληματική αδιαφορία στις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, των σχολείων και των παιδιών μας.

Ο λόγος που αντιστεκόμαστε στην ατομική αξιολόγηση είναι πως γνωρίζουμε ότι όχι μόνο δε θα επιλύσει προβλήματα αλλά θα επιφέρει κι άλλα. Είναι γεγονός ότι σε όσες χώρες εφαρμόστηκε κάτι τέτοιο επήλθε πλήρης απορρύθμιση της παιδαγωγικής διαδικασίας, υποχρηματοδότηση των σχολείων και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης. Διεθνείς επιστημονικές έρευνες που αποτίμησαν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης κατέγραψαν αύξηση του ανταγωνιστικού και άρα αντιπαιδαγωγικού κλίματος στα σχολεία, κομματικές εξαρτήσεις και πελατειακές σχέσεις, προώθηση των «ημετέρων» και όχι των ικανών, κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολικών μονάδων, ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με τεράστια αύξηση κόστους για τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Όλες οι έρευνες αυτές καταλήγουν στο ότι η αξιολόγηση έφερε μόνο αρνητικές συνέπειες στην Παιδεία των χωρών αυτών.

Το υπουργείο ισχυρίζεται ότι με την αξιολόγηση θα απομακρυνθούν οι ακατάλληλοι εκπαιδευτικοί ώστε να παραμείνουν μόνο οι άξιοι. Η πραγματικότητα όμως είναι αντίθετη. Ο νόμος της αξιολόγησης προβλέπει ότι όσοι/ες κριθούν «άριστοι/ες» θα παίρνουν μόρια ώστε να διεκδικούν διοικητικές θέσεις. Επομένως, οι «άξιοι» εκπαιδευτικοί είναι αυτοί/ες που θα φύγουν από τις τάξεις. Όσο για τις ελάχιστες, αλλά όντως υπαρκτές, περιπτώσεις ακατάλληλων εκπαιδευτικών, το υπουργείο αποκρύπτει ότι υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια νομοθετικό πλαίσιο με το οποίο μπορούν να απομακρυνθούν από την τάξη. Είναι το υπουργείο αυτό που είτε δεν το εφαρμόζει είτε το καταργεί σταδιακά στο πλαίσιο των περικοπών των δαπανών για την Παιδεία που επιβάλει όλα αυτά τα χρόνια.

Οι εκπαιδευτικοί, που πραγματικά νοιαζόμαστε και αγωνιζόμαστε για την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης, όχι μόνο δεν είμαστε «αρνητές» μεταρρυθμίσεων, όπως μας παρουσιάζουν, αλλά συνεχώς καταθέτουμε προτάσεις, επιστημονικά τεκμηριωμένες και επιζητούμε τον εποικοδομητικό διάλογο προς όφελος των μαθητών και των μαθητριών μας. Είναι το υπουργείο και η κυβέρνηση που είναι αρνητές κάθε διαλόγου αλλά και κάθε επιστημονικού παιδαγωγικού πορίσματος που δεν συμφωνεί με το ιδεοληπτικό αφήγημά τους.

Εμείς, γνωρίζοντας ότι τόσο τα επιστημονικά μας αντικείμενα όσο και η παιδαγωγική επιστήμη συνεχώς εξελίσσονται ζητάμε εδώ και δεκαετίες να υπάρχει συνεχής επιμόρφωση που θα επικαιροποιεί τις γνώσεις μας και θα μας βελτιώνει συνεχώς και ως επιστήμονες και ως παιδαγωγούς. Το υπουργείο όμως αρνείται να υλοποιήσει μία καθολική, ουσιαστική και επιστημονική επιμόρφωση. Αντιθέτως, αυτήν την περίοδο που αποφάσισε να οργανώσει, για επικοινωνιακούς και προεκλογικούς λόγους, την λεγόμενη εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων συναδέλφων μας απέδειξε για μία ακόμα φορά πόσο  αντιεπιστημονική, αντιπαιδαγωγική και σκοταδιστική είναι η φιλοσοφία του. Μέσα στο «επιμορφωτικό» υλικό οι τα παιδιά μας χαρακτηρίζονται «προβληματικά», «πνεύματα αντιλογίας» και «αναρχικά», τα σχολεία μας χαρακτηρίζονται «καταυλισμοί στιγματισμένων» και πληθώρα «ασκήσεων» προωθούν επικίνδυνα ρατσιστικά και έμφυλα στερεότυπα ενάντια στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, στερεότυπα που επιδεινώνουν το σχολικό εκφοβισμό και τη βία. Η «αξιολόγηση», η «αριστεία» και η «καινοτομία» του υπουργείου Παιδείας είναι η επιστροφή στο Μεσαίωνα!

Για εμάς δεν υπάρχουν «προβληματικά» παιδιά. Υπάρχουν παιδιά που έχουν ανάγκη τη στήριξη, την ενθάρρυνση και την αγάπη μας. Τον στιγματισμό των παιδιών και των σχολείων μας τον προωθεί με την πολιτική της η κυβέρνηση. Εμείς ονειρευόμαστε και αγωνιζόμαστε για ένα ποιοτικό, συμπεριληπτικό δημόσιο σχολείο, που θα αποτελεί ασφαλές περιβάλλον για όλα τα παιδιά ώστε να μορφωθούν και  να αναπτυχθούν ολόπλευρα, να εκφραστούν και να εξελιχθούν ελεύθερα. Ένα σχολείο που θα κάνει τα παιδιά μας να χαμογελούν και θα συμβάλει στη διαχρονική ευημερία τους.

Γι αυτό το σχολείο αγωνιζόμαστε και σε αυτόν τον αγώνα σας καλούμε να συμπαραταχθείτε και πάλι δίπλα μας!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

stratos-arxiloxias-500-1200x675.jpg
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Το 2025 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η νέα στρατιωτική θητεία στην Ελλάδα, βασισμένη στο φινλανδικό πρότυπο, το οποίο έχει κερδίσει...
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Άγιος Βασίλης με βέργες
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά
Οι σκοτεινοί βοηθοί του Άγιου Βασίλη στις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις της Ευρώπης
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά