Το 19 Γυμνάσιο Αθηνών στεγάζεται σε τριώροφο κτίριο στην Αγίου Μελετίου 105. Στο σχολείο φοιτούν 250 μαθητές και μαθήτριες. Το κτίριο είναι προβληματικό για την εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του σχολείου και υπάρχει ενδεχόμενο σοβαρού ατυχήματος, όπως άλλωστε έχουν καταδείξει με έγγραφά τους οι εκπαιδευτικοί σε αρμόδιες υπηρεσίες αλλά και μαθητές με επιστολή.
Κι επειδή μία εικόνα χίλιες λέξεις δείτε την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ κατάσταση.
Συγκεκριμένα:
1. Στενότητα ασφυκτική στους κοινόχρηστους χώρους [ διάδρομοι, σκάλες ] που έχει ως αποτέλεσμα συνωστισμό των παιδιών γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους ατυχημάτων στην καθημερινότητα της σχολικής μονάδας αλλά και αδυναμία ασφαλούς αντιμετώπισης πιθανών εκτάκτων γεγονότων όπως σεισμός ή πυρκαγιά.
2. Το κτίριο είναι τριώροφο χωρίς προστατευτικά κάγκελα σε μπαλκόνια και παράθυρα με τεράστιο κίνδυνο για σοβαρά ατυχήματα.
3. Οι συνθήκες διδασκαλίας είναι άθλιες. Οι αίθουσες είναι απαράδεκτα μικρές με αποτέλεσμα να στριμώχνονται τα θρανία. Κυριολεκτικά καθηγητές και μαθητές είναι ο ένας πάνω στον άλλο. Εκτός από το
εργαστήριο πληροφορικής, δεν υπάρχουν άλλα εργαστήρια λόγω έλλειψης χώρου.
4. Η αυλή είναι τόσο περιορισμένη, ουσιαστικά πρόκειται για τον ακάλυπτο μιας πολυκατοικίας, ώστε τα παιδιά συνωστίζονται επικίνδυνα στο διάλειμμα. Εννοείται ότι το μάθημα της Γυμναστικής γίνεται σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες με ό, τι κι αν αυτό συνεπάγεται για την σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών αλλά και την ασφάλειά τους. Η αναλογία είναι λιγότερο από ένα 1 τμ για κάθε μαθητή [ 220 τ μ / 250 μαθητές ]
Σε όλη την παραπάνω ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ κατάσταση έρχεται να προστεθεί ακόμη μία παράμετρος.
Μετά από σχετική έκθεση των τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Αθηναίων για επικινδυνότητα της πλάγιας
όψης διπλανής πολυκατοικίας που γειτνιάζει με την αυλή του σχολείου, αποφασίστηκε να παρθούν μέτρα για την προστασία της μαθητικής κοινότητας. Σωστά λοιπόν οι τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου εγκατέστησαν λαμαρίνες [ όπως προβλέπει η έκθεση ] μέσα στην αυλή και σε απόσταση δύο μέτρων από την εφαπτόμενη σε αυτήν όψη της πολυκατοικίας.
Πλάτος εισόδου από τη σκάλα 82 cm Πλάτος πόρτας αίθουσας 75 cm Φάρδος σκάλας 1,13
Τα προβλήματα και τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά
1. Κατά πόσο περιορίζουν τον κίνδυνο ατυχήματος οι λαμαρίνες που τοποθετήθηκαν στην αυλή; Να
σημειωθεί ότι η έκθεση κάνει λόγο για τοποθέτηση και μεταλλικών κιγκλιδωμάτων τα οποία δεν
έχουν τοποθετηθεί.
2. Οι ίδιες οι λαμαρίνες αποτελούν πρόβλημα σε μία έτσι κι αλλιώς μικρή αυλή. Τα παιδιά στηρίζονται
σε αυτές με την αίσθηση ότι είναι σταθερός τοίχος. Επίσης οι απολήξεις τους είναι αιχμηρές. Οι εκπαιδευτικοί έβαλαν μόνοι τους κάποια χαρτόνια στις απολήξεις για αποφυγή τραυματισμών.
3. Η κατάσταση στα διαλείμματα και στο μάθημα της Γυμναστικής έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολη στην έτσι κι αλλιώς μικρή αυλή. Στη φωτογραφία βλέπετε ότι έχει απομείνει από τον έτσι κι αλλιώς μικρό αύλειο χώρο για 250 μαθητές. Ο εκνευρισμός και η ένταση στα παιδιά έχει αυξηθεί.
Αποδεικνύεται ότι εάν το σχολείο είχε τους απαραίτητους χώρους και τις απαιτούμενες υποδομές θα
μπορούσαν να αντιμετωπιστούν και προβλήματα όπως αυτό που προέκυψαν
με την διπλανή πολυκατοικία, αφού η αυλή ακόμη και με τον περιορισμό των δύο μέτρων θα εξακολουθούσε να είναι επαρκής για τα παιδιά.
Απαιτούμε να δοθεί ΑΜΕΣΗ λύση στα χρόνια προβλήματα του σχολείου. Και η μόνη λύση δεν μπορεί
να είναι άλλη από το να βρεθεί νέο κτίριο στέγασης του 19ου Γυμνασίου.
Πρέπει να υπάρξει ενημέρωση από τις αρμόδιες αρχές σχετικά με την πορεία εργασιών στη διπλανή
πολυκατοικία [ εάν έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες, εάν έχουν ξεκινήσει έργα, σε πόσο χρονικό
διάστημα θα ολοκληρωθούν ] αλλά και επίσημη ενημέρωση για το πόσο επικίνδυνη είναι η διπλανή
πολυκατοικία.
Ας μην σκεφτούν να στραφούν στην εύκολη - για πάσα νόσον λύση – κοροϊδία με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μία τέτοια προοπτική ισοδυναμεί με κλείσιμο του σχολείου κι αυτό το καταλαβαίνει πλέον και μαθητής νηπιαγωγείου. Άλλωστε το κτιριακό είναι χρόνιο πρόβλημα κι όχι κάτι έκτακτο.
Ας μην επικαλεστούν το οικονομικό ζήτημα. Το ακατάλληλο αυτό κτίριο είναι μισθωμένο από ιδιώτη.
Θα είχε ενδιαφέρον να μας ενημερώσουν πόσο είναι το μηνιαίο μίσθωμα.
Το Υπουργείο ΟΦΕΙΛΕΙ να δώσει λύση. Ας σταματήσει τις επικοινωνιακές φιέστες, που εξάλλου
στοιχίζουν, κι ας συγκεντρωθεί ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ στα κτιριακά προβλήματα των σχολείων.
Αρκεί να υπολογίσει κανείς τα χρήματα που έχουν δοθεί σε επικοινωνιακές φιέστες, σε πλατφόρμες
για τράπεζα θεμάτων - διαγωνισμούς PISA κ. α και θα βγει μόνο του το συμπέρασμα ότι οι
προτεραιότητες δεν είναι τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης όπως το κτιριακό.
Ενώ Υπουργείο και Δήμος είναι υπεύθυνοι για να εξασφαλιστεί η ασφαλής κι αξιοπρεπής
παιδαγωγικά λειτουργία του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί παλεύουν μόνοι τους και μόνο από τη δική
τους αγωνιώδη προσπάθεια δεν έχει σημειωθεί σοβαρό ατύχημα.
Τι βαθμό άραγε θα έπαιρνε το άριστο Υπουργείο στην αξιολόγηση για όλα τα παραπάνω;
Θα έπαιρνε ΑΡΙΣΤΑ για την πολιτική υποβάθμισης της Δημόσιας εκπαίδευσης, για την πολιτική της ταξικής
κατηγοριοποίησης των σχολείων, για την πολιτική της αδιαφορίας, της αναλγησίας κι ελαχιστοποίησης των
κονδυλίων για τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης.
Αγωνιστική Παρέμβαση Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη