aksiologisi
Οι άγευστοι παιδείας να καταλάβουν ότι δεν αρκούν τα προγράμματα σπουδών, τα ενιαία πλαίσια, με τα οποία οι σημερινοί τεχνοκράτες πιστεύουν ότι θα λύσουν το πρόβλημα

Κι όχι να πείτε που ’κανα

και τίποτα σπουδαίο,

μόνο που πόνεσα μαζί σας

κι ονειρεύτηκα μαζί σας.

Γιάννης Ρίτσος

Εγώ πόνεσα κι ονειρεύτηκα με τον μεγάλο ΔΑΣΚΑΛΟ Χρίστο Τσολάκη. Με το πνεύμα του διδάσκω περισσότερα από 30 χρόνια στα σχολεία μας και αφιερώνω τα λόγια του σε όλους τους «άγευστους παιδείας.»

Χρίστος Τσολάκης

(21-12-2010  Σχολή Γονέων – Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κατερίνης)

«Η διδασκαλία είναι δημιουργία. Και όπως κάθε δημιουργία σχετίζεται περισσότερο με την έμπνευση. Έχει να κάνει περισσότερο με συγκινήσεις, οι οποίες δεν μπορούν να μετρηθούν και να υπολογιστούν συστηματικά. Έχει να κάνει με αξίες οι οποίες υπερβαίνουν τα επιστημονικά πεδία, μια και δάσκαλοι και μαθητές πραγματώνουν την ανώτερη φύση τους, την πνευματικής τους ουσία, επομένως μόνο άνθρωποι με βαθιά και πλατιά παιδεία και με λεπτή ευαισθησία, μπορούν να ανταποκριθούν στις  απαιτήσεις τέτοιων δημιουργιών.

Δεν αρκούν τα μετρήσιμα και υπολογίσιμα δεδομένα της επιστήμης και της παιδαγωγικής ή της διδακτικής παιδαγωγικής. Δεν φτάνουν οι προδιαγραφές όσο εύστοχες κι αν είναι. Ούτε και τα μοντέλα και τα λοιπά ορθολογικά πλαίσια. Υπερβαίνονται όλα αυτά από δυναμικές οι οποίες αναπτύσσονται κατά τη μαθησιακή επικοινωνία δασκάλων και  μαθητών, οι οποίες είναι αστάθμητες κι ούτε μπορεί κανείς να υποψιαστεί την ευφορία και την ευλογία αυτών των δυναμικών, αν δεν έχει βιώσει ως δάσκαλος αληθινός το δημιουργικό κλίμα της σχολικής τάξης. Γι αυτό και δεν υπάρχουν ασφαλείς συνταγές.

Οι άγευστοι παιδείας να καταλάβουν ότι δεν αρκούν τα προγράμματα σπουδών, τα ενιαία πλαίσια, με τα οποία οι σημερινοί τεχνοκράτες πιστεύουν ότι θα λύσουν το πρόβλημα. Δεν επινοήθηκε ούτε θα επινοηθεί η μέθοδος την οποία εφόσον ακολουθούσε κανείς θα πραγμάτωνε ένα τόσο λεπτό έργο.

Όπως δεν υπάρχει μέθοδος που θα διδάξει στον δάσκαλο πώς να διδάξει, μήπως υπάρχει μέθοδος που θα διδάξει στον Κυβερνήτη μιας χώρας πώς να κυβερνήσει; Ή μέθοδος που να μαθαίνει στον ζωγράφο πώς να δημιουργεί τους εμπνευσμένους πίνακες του; Ή μέθοδος που να μαθαίνει τον μουσουργό πώς να συνθέτει ή τον ποιητή πώς να διηθεί μέσα από την ποιητική παρακαταθήκη τον λόγο του;  Δεν υπάρχει…

Είναι η παιδεία! Είναι να μπεις μέσα στην ψυχή σου και να βγάλεις όλες τις μεγάλες δυνάμεις που κρύβονται εκεί.»

Γκίλας Νικόλαος

Δάσκαλος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες