κλειστά σχολεία
«Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία υποχρέωση να επιτελούν και το ρόλο του φύλακα και του επιστάτη» - Σχετικά με τον τραυματισμό εκπαιδευτικού στον Εύοσμο

Μεγάλο είναι το πρόβλημα της φύλαξης των σχολείων, ειδικά των μεγάλων σε έκταση σχολικών συγκροτημάτων, με τους εκπαιδευτικούς να καταγγέλλουν ότι όχι μόνο η φύλαξη είναι ανεπαρκής αλλά ότι υπάρχουν και σχολεία εκατοντάδων μαθητών χωρίς ούτε ένα φύλακα, όπως το Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου, όπου οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να κάνουν βάρδιες επιτήρησης σε βάρος του εκπαιδευτικού τους έργου.

Αυτό καταγγέλλει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, η οποία με αφορμή τον τραυματισμό εκπαιδευτικού την ώρα που εξωσχολικοί επιχείρησαν να  μπουν στην αίθουσα  διδασκαλίας κατά τη διάρκεια μαθήματος υπογραμμίζει πως «καμία εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να υπάρχει, αν δεν υπάρχουν συνθήκες ασφάλειας μέσα στα σχολεία».

Τονίζει επίσης πως «το Υπουργείο Παιδείας και οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης έχουν την ευθύνη διασφάλισης ασφαλών συνθηκών εργασίας και εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία υποχρέωση να επιτελούν και το ρόλο του φύλακα και του επιστάτη. Δεν είναι δυνατόν να βιώνουν την αγωνία αν θα δεχθούν επίθεση οι ίδιοι και οι μαθητές τους, πολύ περισσότερο να μην ξέρουν αν θα γυρίσουν στο σπίτι τους». 

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Το ΔΣ της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του στη συνάδελφό μας σχολείου του Ευόσμου που τραυματίστηκε και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο, όταν εξωσχολικοί επιχείρησαν να  μπουν στην αίθουσα  διδασκαλίας κατά τη διάρκεια μαθήματος. Προηγουμένως, άλλοι συνάδελφοι είχαν αποτρέψει την είσοδό τους στο σχολείο.

Το πρόβλημα της φύλαξης των σχολείων, και μάλιστα μεγάλων σχολικών συγκροτημάτων, έχει τεθεί επανειλημμένα και από την ΕΛΜΕ και από τους συλλόγους διδασκόντων. Η φύλαξη είναι συνήθως ανεπαρκής, καθώς είναι ελάχιστοι οι σχολικοί φύλακες, ενώ υπάρχουν σχολεία εκατοντάδων μαθητών στα οποία δεν υπάρχει ούτε ένας φύλακας, όπως το Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου, όπου οι εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να κάνουν βάρδιες επιτήρησης σε βάρος του εκπαιδευτικού τους έργου.

Το θέμα της βίαιης και επιθετικής συμπεριφοράς μαθητών και νέων είναι ένα πολυσύνθετο κοινωνικό πρόβλημα και θα έπρεπε το Υπουργείο παιδείας και οι αρμόδιοι φορείς του να ασχοληθούν με σοβαρότητα και σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα με αυτό, εξαιρετικά δύσκολο, όπως αποδεικνύεται, για το Υπουργείο παιδείας, καθώς δεν διαθέτει την απαραίτητη κουλτούρα διαλόγου.

Εκπαιδευτικοί και μαθητές αισθανόμαστε συχνά εγκαταλειμμένοι σε ένα σχολείο που υποχρηματοδοτείται, που ακόμη δεν έχουν καλυφθεί τα κενά εκπαιδευτικών, όπου περιφράξεις και ταβάνια πέφτουν με κίνδυνο της ζωής μας.

Κανένα πυροτέχνημα περί ανώνυμων καταγγελιών σε ηλεκτρονική πλατφόρμα, καμία εύκολη λύση για κάμερες έξω από τα σχολεία, δεν πρόκειται να λύσει κανένα πρόβλημα. Απαιτείται  η ανάδειξη του μορφωτικού και πολιτιστικού ρόλου του σχολείου, ενός σχολείου που θα επικεντρώνεται στις αρχές της ελευθερίας, της ισότητας , της κατάργησης  των διακρίσεων, του φασισμού, του ρατσισμού, που θα αναδεικνύει το σεβασμό στη διαφορετικότητα, το διάλογο και την κριτική σκέψη, κι όχι ενός σχολείου ανταγωνιστικού, εξεταστικού κέντρου, που εξοντώνει. Απαιτείται ένα σχολείο όπου ο μαθητής και οι ανάγκες του (εκπαιδευτικές, κοινωνικές, ψυχολογικές, διαβίωσης) αντιμετωπίζονται ως ολότητα και έχει τη στήριξη όλων των απαραίτητων δομών. Ένα σχολείο που θα εμπνέει μαθητές και εκπαιδευτικούς, που θα έχει την ολόπλευρη στήριξη της πολιτείας για να επιτελεί τον μορφωτικό και πολιτιστικό του ρόλο, όπου ο εκπαιδευτικός δεν θα είναι απαξιωμένος και κανένας μαθητής δεν θα αισθάνεται “άχρηστος”.

Η Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ, εδώ και αρκετό διάστημα, γινόμαστε μάρτυρες ανησυχητικής αύξησης βίαιων συμπεριφορών, διάδοσης ρατσιστικών και φασιστικών αντιλήψεων,  αλλά και φασιστικών επιθέσεων που αντιμετωπίστηκαν με μαζική απάντηση και μεγάλα συλλαλητήρια στις γειτονιές της Δυτικής Θεσ/νίκης. Γι αυτό καταθέσαμε στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάπτυξη πολιτιστικών δράσεων στα σχολεία που θα αναδείξουν αρχές και αξίες με οργανωμένο και ενιαίο τρόπο, χωρίς όμως να βρούμε καμία ανταπόκριση.

Καμία εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να υπάρχει, αν δεν υπάρχουν συνθήκες ασφάλειας μέσα στα σχολεία. Το Υπουργείο Παιδείας και οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης έχουν την ευθύνη διασφάλισης ασφαλών συνθηκών εργασίας και εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία υποχρέωση να επιτελούν και το ρόλο του φύλακα και του επιστάτη. Δεν είναι δυνατόν να βιώνουν την αγωνία αν θα δεχθούν επίθεση οι ίδιοι και οι μαθητές τους, πολύ περισσότερο να μην ξέρουν αν θα γυρίσουν στο σπίτι τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καινή Διαθήκη
Θεολόγοι σε Πιερρακάκη: «Να δοθεί στους μαθητές Καινή Διαθήκη ως σχολικό βοήθημα»
«Η παροχή της Καινής Διαθήκης θα πρέπει να καθιερωθεί, ανεξαρτήτως της επιλογής του κυρίως σχολικού εγχειριδίου Θρησκευτικών» λένε οι Θεολόγοι
Θεολόγοι σε Πιερρακάκη: «Να δοθεί στους μαθητές Καινή Διαθήκη ως σχολικό βοήθημα»
καύσωνας
Καιρός: «Κόλαση» μέχρι την Κυριακή – Στους 43 βαθμούς το θερμόμετρο την Πέμπτη
Στους 43 βαθμούς ο υδράργυρος την Πέμπτη, η θερμοκρασία ανά ημέρα - Η πρόγνωση της ΕΜΥ για τις επόμενες ημέρες
Καιρός: «Κόλαση» μέχρι την Κυριακή – Στους 43 βαθμούς το θερμόμετρο την Πέμπτη