Πολλά «θαύματα» έγιναν το τελευταίο χρονικό διάστημα στη διάρκεια των διαδικασιών επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων τόσο στην καταμέτρηση των αντικειμενικών κριτηρίων όσο και στις συνεντεύξεις.
Τις προηγούμενες μέρες το alfavita.gr δημοσίευσε καταγγελίες σύμφωνα με τις οποίες υποψήφιοι Διευθυντές σχολείων βαθμολογήθηκαν στη συνέντευξη παραπάνω από «Άριστα»!
Το εξόχως παράδοξο έγκειται στο γεγονός ότι, ενώ σύμφωνα με το άρθρο 32, παρ. 4 του Ν. 4823/2021 η μέγιστη βαθμολογία για τη συνέντευξη είναι «Είκοσι» (20), υπήρξαν υποψήφιοι που βαθμολογήθηκαν με μεγαλύτερο βαθμό! Για παράδειγμα, υποψήφιος με βαθμολογία πριν τη συνέντευξη 33,125 έλαβε από τη συνέντευξη 20,74 και είχε τελική βαθμολογία 53,87, ενώ έτερος υποψήφιος είχε βαθμολογία πριν τη συνέντευξη 27,57 και λαμβάνοντας από τη συνέντευξη 21,13, η τελική βαθμολογία του διαμορφώθηκε στο 48,7.
Ωστόσο τα "θαύματα" ούτε αρχίζουν ούτε τελειώνουν με τα παραπάνω. Διαβάστε την παρακάτω επιστολή εκπαιδευτικού (που δημοσίευσε το fresh-education.gr) και θα καταλάβετε:
Διαδικασίες fast track ….. και η αξιοκρατία στην εκπαίδευση
Κλήθηκε ο εκπαιδευτικός κόσμος με απανωτές προκηρύξεις να συμμετάσχει σε διαδικασίες επιλογής στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντές Εκπ/σης, Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων) με βάση πάντα τον Νόμο.4823/2021 μέσα σε ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο και με διαδικασίες επιλογής που αμφισβητούνται έως σήμερα από αρκετούς υποψηφίους.
Μετά από 30 χρόνια καριέρας σε διάφορα σχολεία της επικράτειας και του εξωτερικού, αποφάσισα να συμμετάσχω για πρώτη φορά στις δύο προκηρύξεις (Σχολικοί Σύμβουλοι, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων) του προαναφερθέντος νόμου.
Το δε σύστημα ανάρτησης μορίων που διαμορφώθηκε από το ΥΠΑΙΘ και υιοθετήθηκε από τα Συμβούλια Επιλογής αναγνώρισε μόνο συνεχόμενες θητείες σε αντίστοιχες διοικητικές θέσεις. Δυστυχώς η διοικητική μου προϋπηρεσία σε αντίστοιχες θέσεις (Διευθυντής Σχολείου τα έτη 2017-18 και 2020-21 & Προϊστάμενος Ολιγοθεσίου Σχολείου το έτος 1994-95) αφορούσε τα παραπάνω διακεκομμένα σχολικά έτη και έτσι δεν μπορούσαν να αναρτηθούν στον εν λόγω σύστημα.
Σύμφωνα με το Τοπικό Συμβούλιο Επιλογής (Π.Ε. Κυκλάδων) ‘το σύστημα ήταν υπαίτιο για την μη ανάρτηση των συγκεκριμένων μορίων’ και δεν υπήρχε καμία δυνατότητα παρέμβασής του για συμπληρωματική ανάρτησή τους. Παράλληλα δεν αναγνωρίστηκε το Πιστοποιητικό Ξένης Γλώσσας (Proficiency) καθώς δε συνοδευόταν από τη μετάφρασή του, ενώ το πρώτο Συμβούλιο Επιλογής Σχολικών Συμβούλων είχε αποδεχτεί το συγκεκριμένο πιστοποιητικό χωρίς μετάφραση. Για τη δεύτερη ξένη γλώσσα επιπέδου Β2 η ανάρτηση των μορίων έγινε στη στήλη του Β2 της πρώτης ξένης γλώσσας επαυξημένο κατά 0,5 μόρια δηλ.. αντί για 0,5 η στήλη αναγράφει 1 μόριο. Στη δε απορία μου πώς έγινε αυτή η μεταβολή, η απάντηση ήταν ‘προς όφελος του υποψηφίου στελέχους’. Σε αυτή την περίπτωση η παρέμβαση του Τοπικού Συμβουλίου στο σύστημα ανάρτησης μορίων μάλλον ήταν επιτρεπτή;
Μετά τη δημοσίευση του Προσωρινού Πίνακα Μορίων έκανα ένσταση και απέστειλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά με την παράκληση όπως ληφθούν υπόψη της Επιτροπής και βελτιωθεί η συνολική μου μοριοδότηση. Η ένστασή μου δεν έγινε δεκτή. Ακόμη δεν μου έχει κοινοποιηθεί μέχρι σήμερα 8/04/2023 η αιτιολογία απόρριψης της ένστασής μου.
Στην ολοκλήρωση της διαδικασιών συμμετείχα και στις δύο συνεντεύξεις. Στην μεν πρώτη συνέντευξη (Σχολικών Συμβούλων) μοριοδοτήθηκα με βαθμό Άριστα (19,75) ενώ στη δεύτερη (Διευθυντών Σχολικών Μονάδων) η επίδοσή μου σημείωσε απότομη κάθοδο (12,80) ……
Αναρωτιέται κανείς με ποια κριτήρια λειτούργησαν τα δύο Συμβούλια Επιλογής καθώς το σύστημα ανάρτησης μορίων λίγο πολύ λειτούργησε με τον ίδιο τρόπο στα διοικητικά μόρια ενώ στα μόρια των ξένων γλωσσών τελείως διαφορετικά (Το μεν πρώτο συμβούλιο μου ανάρτησε συνολικά 3,5 μόρια ενώ το δεύτερο 1 μόριο).
Για τη δε διαφάνεια της διαδικασίας της συνέντευξης οι αριθμοί μαρτυρούν την αξιοπιστία και δημοκρατικότητα της όλης διαδικασίας. Με την ανάλογη ευνοιοκρατία και αδιαφάνεια τα τοπικά στελέχη της κυβερνώσας παράταξης μοριοδοτήθηκαν υπέρ του δέοντος και αναμένεται και η τοποθέτησή τους στις αντίστοιχες θέσεις και όλα καλώς καμωμένα……. Και όλα αυτά να γίνονται μεσούσης της προεκλογικής περιόδου…… Πού άραγε βρίσκεται η επίσημη ομοσπονδία μας (ΔΟΕ) προκειμένου να λάβει θέση για τις περιβόητες διαδικασίες επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης ;
Αναστασίου Δ. Αναστάσιος (ΠΕ 70)
Δρ. Πολιτικών Επιστημών ΑΠΘ Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων Δυτικής Αττικής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ