Ελληνική «PISA»: Εργαλείο κατηγοριοποίησης σχολείων και «κριτήριο» αξιολόγησης
Στόχος των εν λόγω εξετάσεων είναι από τη μια να συγκαλύπτονται οι οξυμμένες κοινωνικές ανισότητες στη μόρφωση και από την άλλη να ενοχοποιείται(!) ο εκπαιδευτικός για τη δεδομένη αποτυχία των πολλών και φτωχών μαθητών

Τους λόγους για τους οποίους οι επικείμενες διαγνωστικές εξετάσεις  («ελληνική PISA») ου έχει προγραμματιστεί να  πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023 δεν είναι αθώες, αλλά έχουν στόχο να επιβάλουν ως μοντέλο μαθησιακό και συνολικότερα εκπαιδευτικό τις αντιδραστικές κατευθύνσεις των συνθηκών της ΕΕ που αφορούν στη μετατροπή της παρεχόμενης γνώσης σε …αποσπασματική πληροφορία, καταγράφει σε ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Παρέμβαση Εκπαιδευτικών του Ν.Ηρακλείου.

Οπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, τα αποτελέσματα αυτών των test θα αξιοποιηθούν ως εργαλείο για την κατηγοριοποίηση των σχολείων, ενώ η επίδοση των μαθητών στα προαναφερόμενα test θα αποτελέσει επιπλέον κριτήριο «Αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα κρίνονται(!) με βάση τα αποτελέσματα των μαθητών τους  .

Η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Παρέμβασης Εκπαιδευτικών Ν.Ηρακλείου

·ΝΑ ΑΡΝΗΘΟΥΜΕ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ «PISA» ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΟΥ Ο.Ο.Σ.Α ΚΑΙ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΩΝ ΜΑΣ

·ΣΕ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΕΠΙΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ(!)

 ·ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΩΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΛΑΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ-ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

 Ενώ διανύουμε προεκλογική περίοδο και η βουλή έχει διαλυθεί, η απελθούσα κυβέρνηση της ΝΔ έσπευσε να διακηρύξει ότι … θα συνεχιστεί αδιατάρακτα η επιβολή του προγράμματος διαγνωστικών εξετάσεων, δηλ η λεγόμενη «Ελληνική Pisa», ακυρώνοντας στην πράξη ακόμη και συνταγματικές αρχές και συγχρόνως επιβεβαιώνοντας την απόλυτη προσήλωσή της στις κατευθύνσεις του ξένου κεφαλαίου και της ντόπιας ολιγαρχίας για απομόρφωση των λαϊκών στρωμάτων και για αποψίλωση του λαού από κάθε δικαίωμα και δυνατότητα στοιχειώδους μόρφωσης.

Για το λόγο αυτό, στο παραπέντε των εκλογών, στελέχη του ΥΠΑΙΘ δήλωσαν ότι θα συνεχιστούν οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα («ελληνική PISA») και ότι θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023,δηλμόλις έντεκα μέρες πριν τις εκλογές(!) Στις διαγνωστικές εξετάσεις θα συμμετάσχουν οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού από 300 Δημοτικά Σχολεία της χώρας και της Γ’ Γυμνασίου από 300 Γυμνάσια της χώρας, των οποίων οι Διευθυντές αναμένεται να λάβουν διευκρινιστικές οδηγίες…

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, οι εξετάσεις αυτές «αποτυπώνουν τον βαθμό ανταπόκρισης των μαθητών στις εξεταζόμενες γνώσεις και δεξιότητες, σύμφωνα με τους στόχους που θέτουν τα ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών»

Με βάση τον αντιλαϊκό νόμο 4823/2021, σκοπός των εξετάσεων αυτών είναι «η εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας».

  ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΛΛΗΝΙΚΗ PISA» EINAI OI ΕΞΗΣ:

 Ø  Η επιβολή του μοντέλου της καταρτισιμότητας στην εκπαίδευση

Η Θέσπιση της «ελληνικής PISA» όχι μόνο δεν είναι… αθώα, αλλά έχει ως στόχο της να επιβάλει ως μοντέλο μαθησιακό και συνολικότερα εκπαιδευτικό τις αντιδραστικές κατευθύνσεις των συνθηκών της ΕΕ που αφορούν στη μετατροπή της παρεχόμενης γνώσης σε …αποσπασματική πληροφορία, στην καθιέρωση της καταρτισιμότητας και στην αποδόμηση των βασικών μορφωτικών κατακτήσεων του λαϊκού κινήματος στο χώρο της εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, οι στόχοι της «ελληνικής Pisa» προωθούν τη δεξιότητα αντί της γνώσης. Για να έχει επιτυχία ένα σχολείο στο διαγωνισμό, πρέπει οι μαθητές του να έχουν αντιμετωπίσει τη Γλώσσα σχεδόν αποκλειστικά ως εργαλείο επικοινωνίας και όχι ως σύστημα σημείων θεωρητικής σύλληψης και κατανόησης του φυσικού και κοινωνικού κόσμου και ορθής λεξιλογικής αποτύπωσής του. Στόχος είναι η χρηστική λειτουργία της γλώσσας και όχι η αφομοίωση της συντακτικο-γραμματικής δομής της και του λεξιλογικού πλούτου της.

Κατ’ αντίστοιχο τρόπο, οι εν λόγω εξετάσεις απαιτούν από τους μαθητές να έχουν διδαχτεί από τα Μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών προβλημάτων και να μην εμβαθύνουν στο χώρο των Φυσικών Επιστημών στο «γιατί» του φαινομένου, αλλά αντιθέτως να περιορίζονται μόνο στην αναζήτηση του «πώς». Συνεπώς, στόχος αυτού του περιώνυμου προγράμματος « Pisa» είναι όχι να διδάσκονται οι μαθητές τις βασικές έννοιες και να ερευνούν σφαιρικά τα φυσικά και κοινωνικά φαινόμενα, αλλά να καταρτίζονται και να αποκτούν χρήσιμες για την αγορά δεξιότητες

 Ø  Η ακόμη πιο ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων

Τα αποτελέσματα αυτών των test θα αξιοποιηθούν ως εργαλείο για την κατηγοριοποίηση των σχολείωνΤο νέο καθεστώς που θα επιβάλει η «ελληνική PISA», με τον κύκλο των τεστ, θα στοχεύσει στην αποπομπή των πιο αδύνατων μαθητών από το σχολείο, δηλ των παιδιών από τα φτωχά λαϊκά στρώματα, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα προσχεδιασμένα μαθήματα από τους «προμηθευτές» που βρίσκονται πάνω και έξω από το σχολείο και έτσι θα καταδικάζονται, με ακόμη πιο σκληρούς όρους,, στο μορφωτικό και κοινωνικό περιθώριο.

 Ø  Η σύνδεση της επίδοσης των μαθητών στα test με την Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών

 Η επίδοση των μαθητών στα προαναφερόμενα test θα αποτελέσει επιπλέον κριτήριο «Αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα κρίνονται(!) με βάση τα αποτελέσματα των μαθητών τους στις εξετάσεις της «Pisa».

Στόχος των εν λόγω εξετάσεων είναι από τη μια να συγκαλύπτονται οι οξυμμένες κοινωνικές ανισότητες στη μόρφωση και από την άλλη να ενοχοποιείται(!) ο εκπαιδευτικός για τη δεδομένη αποτυχία των πολλών και φτωχών μαθητών που δεν έχουν τη δυνατότητα της…. ιδιωτικής προπόνησης στα test πολλαπλής επιλογής και γενικώς στα μαθήματα που πρέπει να …προμηθευτούν(!) από τους πολύμορφους εμπόρους της γνώσης.

Είναι προφανές ότι αυτές οι συνθήκες όχι μόνο ακυρώνουν το ρόλο του δασκάλου, μετατρέποντάς τον σε ένα εντατικοποιημένο ιμάντα στεγνής μεταβίβασης …προκαθορισμένων μοτίβων διδασκαλίας, αλλά επιπλέον καταργούν τον συλλογικό ιστό, επιβάλλουν και απαιτούν τον ανταγωνισμό, συνδέουν την αμοιβή με την επίδοση των μαθητών, ακυρώνουν τα θεμέλια των εργασιακών, οικονομικών και δημοκρατικών κατακτήσεών μας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dimoi_kai_perifereies_ston_kleistheni.jpg
Δήμοι: Πάνω από 130 προσλήψεις σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Καβάλα
Θέσεις εργασίας προκήρυξαν οι Δήμοι Περιστερίου, Θέρμης, Χαϊδαρίου, Καβάλας, Καλαμαριάς, Ζωγράφου, Λυκόβρυσης - Πεύκης και Μεγαρέων.
Δήμοι: Πάνω από 130 προσλήψεις σε Αττική, Θεσσαλονίκη και Καβάλα
Κλοπή μηχανών από μαθητές
Πάτρα: Η στιγμή που δύο μαθητές 10 ετών κλέβουν μηχανή - Την έσυραν μέχρι το σπίτι τους
Σε αυτή την συνοικία της Πάτρας πραγματοποιούν ακόμη και διαρρήξεις καταστημάτων ή σπιτιών
Πάτρα: Η στιγμή που δύο μαθητές 10 ετών κλέβουν μηχανή - Την έσυραν μέχρι το σπίτι τους
daskala
Πρωτοφανές! Πειθαρχική δίωξη σε δασκάλα γιατί υπερασπίστηκε δημόσια μαθητή της που του στέρησαν τα μαθήματα
Εν έτει 2025 μια δασκάλα είναι αντιμέτωπη με μια κατάπτυστη δίωξη επειδή βγήκε μπροστά και υπερασπίστηκε τον μαθητή της που στερούνταν μαθημάτων για...
Πρωτοφανές! Πειθαρχική δίωξη σε δασκάλα γιατί υπερασπίστηκε δημόσια μαθητή της που του στέρησαν τα μαθήματα