sxoleio
«Μόλις η νέα επιτροπή ανακοίνωσε την αξιολόγησή της η οποία ήταν … «στην σωστή πλευρά της ιστορίας» και έκανε το άσπρο μαύρο, έστειλα το πρώτο γράμμα μου προς τα μέλη του Δ.Σ. του ΙΕΠ (το οποίο και σας κοινοποιώ) και το οποίο από ό,τι έμαθα προκάλεσε σχετική ανησυχία. Βλέπετε «είναι πολλά τα λεφτά Άρη».

Όπως ακριβώς ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις, έτσι και ο δρόμος για τις εκλογές είναι γεμάτος με success stories: αφηγήσεις γεμάτες περηφάνια για τα καταπληκτικά πράγματα που έγιναν και γεμάτες αισιοδοξία για τα ακόμα καταπληκτικότερα που θα γίνουν.

Η υπουργός Παιδείας πρωτοστατεί στις αφηγήσεις αυτές, αφού με απίστευτη συχνότητα μας πληροφορεί για τους θριάμβους που ζει η ελληνική εκπαίδευση χάρη στο έργο της. Ένας τέτοιος θρίαμβος είναι και το έργο «Μετασχηματισμός των συμβατικών Προγραμμάτων Σπουδών και του εκπαιδευτικού περιεχομένου σε υλικό ανοιχτού κώδικα, το οποίο θα είναι διαδραστικό, ενταγμένο σε ψηφιακά περιβάλλοντα, προσβάσιμο σε όλους, με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης, δυναμικής ενημέρωσης και θα περιλαμβάνει συνέργειες με τις κοινότητες των εκπαιδευτικών», συνολικού κόστους 50 εκατομμυρίων €, το οποίο προκηρύχθηκε από το ΙΕΠ.  Ας ρίξουμε μια ματιά στην πορεία του μέχρι τώρα.

Όλα ξεκίνησαν με την διακήρυξη 02/2022 του ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) που δημοσιεύτηκε στις 5/8/22. Το αντικείμενο της προκήρυξης προκάλεσε αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, αφού αυτά που ζητείται να παραχθούν ήδη υπάρχουν και θα αρκούσε να επικαιροποιηθούν (βέβαια  τότε δε θα μπορούσαν να αναλωθούν τα 50 εκατομμύρια).

Ανάμεσα σε άλλους αντέδρασαν και οι  εργαζόμενοι του ΔΙΟΦΑΝΤΟΥ (επιστολή τους στα ΜΜΕ στις 27/9/22), δηλαδή του οργανισμού που έχει την ευθύνη των σχολικών βιβλίων και αποτελεί θεσμικό συνεργάτη του Υπουργείου Παιδείας, ενώ υποβλήθηκε και  επερώτηση από τον ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, χωρίς φυσικά να αλλάξει κάτι επί της ουσίας.

Στο σημείο αυτό θα μου επιτρέψετε να υπενθυμίσω σε όσους/όσες το γνωρίζουν και να επισημάνω για τους υπόλοιπους/υπόλοιπες (αν υπάρχει κανείς που δεν το γνωρίζει), ότι όλα τα μεγάλα έργα που εμπλέκουν νέες τεχνολογίες, τα μοιράζονται οι 5 «ψηφιακοί νταβατζήδες» (για να μην ξεχνάμε και τη ρήση του Καραμανλή της Ραφήνας): Cosmote, Wind, Vodaphon, Unisystem και Intrasoft, μαζί με τους δορυφόρους τους.

Προσοχή: μιλάμε για τα μεγάλα έργα, άνω των 10 εκατομμυρίων. Για όσα είναι της τάξης των 2-3 ψωροεκατομμυρίων δεν πολυασχολούνται, παρά μόνο σπανίως.
Η ρύθμιση σχετικά με το ποιος θα πάρει τι, γίνεται κεντρικά με κατάλληλη συγγραφή της εκάστοτε διακήρυξης ώστε να φωτογραφίζεται κάθε φορά ο τυχερός. Ακόμα και όταν διεκδικούν το έργο περισσότεροι του ενός, στην πορεία ο μελλοντικός ανάδοχος μένει μόνος του. Προφανώς οι νταβατζήδες δεν ασχολούνται με την υλοποίηση του έργου, αφού αυτό υλοποιείται από τους  υπεργολάβους  τους, που  παίζουν το ρόλο του «ψύλλου στον ελέφαντα». Πότε πότε  γίνεται και κανένα ατύχημα και οι ελέφαντες τσακώνονται μεταξύ τους, οπότε έχουμε φαινόμενα σαν αυτά που θα σας διηγηθώ στις επόμενες λίγες παραγράφους.

Το περί ου ο λόγος έργο προαλειφόταν για την Cosmote. Αυτό ήταν πασίγνωστο μέσα στο ΙΕΠ. Το πιο αστείο είναι ότι στη συγγραφή της διακήρυξης συμμετείχε αφανώς (μόνο που το ήξεραν όλοι) ένας κύριος Γιάννης Αράπογλου, συνιδιοκτήτης της εταιρίας Wide Services, η οποία τελικά εμφανίστηκε ως υπεργολάβος της Cosmote στη διεκδίκηση του έργου. Ήταν τόσο βέβαιοι ότι θα ήταν οι ανάδοχοι, που ο εν λόγω κύριος, αφ’ ενός προσέγγιζε δυνάμει συνεργάτες για την ομάδα έργου της πρότασης, λέγοντάς τους «Στήνω ένα έργο στο ΙΕΠ για λογαριασμό της Cosmote. Να σε βάλω στην ομάδα έργου;» και αφ’ ετέρου αντάλλασσε emails με στελέχη του ΙΕΠ και του υπουργείου σχετικά με την διακήρυξη που έγραφε για λογαριασμό του ΙΕΠ, χωρίς καμία «διακριτικότητα» ως προς τα στοιχεία του.

Το πρόβλημα προέκυψε όταν η Wind, σήμερα Nova, δήλωσε ότι ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο έργο. Εξ όσων γνωρίζω υπήρξε μία συζήτηση να συνεργαστούν οι δύο ελέφαντες η οποία δεν τελεσφόρησε, με αποτέλεσμα, παρά τον αρχικό σχεδιασμό, να κατατεθούν δύο προτάσεις. Η πρώτη από την Cosmote με υπεργολάβους την θυγατρική της Cosmote Academy και την Wide Services και η δεύτερη από τη Nova, με υπεργολάβους το Πανεπιστήμιο της Αθήνας, το Πανεπιστήμιο Πειραιά, το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, τον Διόφαντο, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού,  δύο ιδιωτικά σχολεία και δύο εταιρείες πληροφορικής.
Η επιτροπή αξιολόγησης των προτάσεων είναι μία μόνιμη επιτροπή που έχει οριστεί στο ΙΕΠ με την από 2/9/21 (ΑΔΑ: ΨΤ74ΟΞΛΔ-Α3Υ0) απόφαση του ΔΣ. Όταν ήρθε η ώρα, άνοιξε τις προτάσεις ως προς το τεχνικό τους μέρος και δύο μέρες μετά όλοι στο ΙΕΠ έμαθαν ότι η πρόταση της Wind ήταν πολύ καλύτερη.

Τότε, πριν προχωρήσει η επιτροπή στην επίσημη αξιολόγηση των δύο προτάσεων, με πρόσχημα ότι τα μέλη της είχαν παλαιότερα συνεργαστεί με ανθρώπους που συμμετέχουν στις ομάδες έργου των δύο υποψηφίων αναδόχων, το ΔΣ του ΙΕΠ με απόφαση του (1/12/22, ΑΔΑ:6ΠΖ2ΟΞΛΔ-27Ξ) όρισε η αξιολόγηση να γίνει από επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας.
Μάλιστα το έκανε αυτό ενώ τα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης όχι μόνο δεν παραιτήθηκαν, αλλά διευκρίνιζαν ότι θεωρούν πως δεν συντρέχει κάνεις λόγος να αντικατασταθούν, αφού δεν είχαν κανενός είδους προσωπική εμπλοκή με τα μέλη των ομάδων έργου των αναδόχων.

Ας σημειώσουμε ότι λίγο πριν είχε γίνει μία παράξενη μετακίνηση: ο μέχρι τότε διευθυντής του ΙΕΠ κος Πασχάλης, άτομο της απολύτου εμπιστοσύνης του συστήματος της Νίκης Κεραμέως, είχε αποχωρήσει από το ΙΕΠ και ανέλαβε επικεφαλής της λεγόμενης «επιτελικής μονάδας του Υπουργείου Παιδείας» η οποία  είναι υπεύθυνη για τις χρηματοδοτήσεις των έργων τόσο του ΕΣΠΑ όσο και του λεγόμενου Ταμείου Ανάκαμψης. Μάλιστα αντικατέστησε τον μέχρι τότε επικεφαλής της μονάδας, ο οποίος έκτοτε κάθεται περιμένοντας να πάρει σύνταξη τον Ιούνιο. Φαντάζομαι ότι εν όψει της αντικατάστασης της επιτροπής αξιολόγησης, θα έπρεπε να είναι κατοχυρωμένο ότι η νέα επιτροπή θα κινηθεί … όπως πρέπει.

Μόλις η νέα επιτροπή ανακοίνωσε την αξιολόγησή της η οποία ήταν … «στην σωστή πλευρά της ιστορίας» και έκανε το άσπρο μαύρο, έστειλα το πρώτο γράμμα μου προς τα μέλη του Δ.Σ. του ΙΕΠ (το οποίο και σας κοινοποιώ) και το οποίο από ό,τι έμαθα προκάλεσε σχετική ανησυχία. Βλέπετε «είναι πολλά τα λεφτά Άρη».
Στη συνέχεια η Wind έκανε ένσταση. Η εκδίκαση της έντασης ολοκληρώθηκε και έτσι μάθαμε τόσο τα σημεία στα οποία είχε επικεντρωθεί αυτή όσο και τις απαντήσεις της ανεξάρτητης (λέμε και καμιά χαζομάρα να περνάει η ώρα) αρχής που την εξέτασε.

Η Wind λοιπόν επικαλέστηκε ότι η προσφορά της Cosmote είχε μία σειρά από  προφανείς παρατυπίες, ότι στην τεχνική προσφορά  υπήρχαν πολλά λάθη, ότι προσφέρονταν εργαλεία που δεν ήταν ανοικτού κώδικα όπως ήταν υποχρεωτικό με βάση τη διακήρυξη, ότι η βαθμολογία θα έπρεπε να είναι αντεστραμμένη κλπ.
Η επιτροπή εκδίκασης της ένστασης απέρριψε τα πάντα, ακόμα και τα προφανή λάθη έκανε ότι δεν τα είδε και δέχτηκε ένα ήσσονος σημασίας σημείο έτσι ώστε να επιστραφεί το παράβολο στην Wind, αλλά και να ενισχυθεί η πεποίθηση ότι όλα καλώς είχαν γίνει.

Δεν ξέρω αν η πορεία της συγκεκριμένης success story ολοκληρώθηκε ή ο έτερος νταβατζής  θα το τραβήξει και σε επόμενη νομική κίνηση. Αν πάντως αυτό είναι το τέλος, μπορούμε να πανηγυρίσουμε που χάρη στην φοβερή τεχνογνωσία της Cosmote academy που εκπαιδεύει τους υπαλλήλους της Cosmote, και της εταιρίας Wide services που παραμετροποιεί την εκπαιδευτική πλατφόρμα moodle , η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα θα αναμορφωθούν.

Μόνο και μόνο συγκρίνοντας τις δύο ομάδες που διεκδίκησαν το έργο και αναλογιζόμενοι τι έχουν να επιδείξουν στο χώρο της εκπαίδευσης  ο ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ, το ΕΚΠΑ, το ΠΑ.ΠΕΙ., το ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, το Ι.Μ.Ε., η Ελληνογερμανική Αγωγή και τα Εκπαιδευτήρια Δούκα, τόσο στο επίπεδο της ανάπτυξης και εφαρμογής περιεχομένου, όσο και στο επίπεδο της ανάπτυξης τεχνικών εργαλείων, καταλαβαίνουμε ότι αν αυτή είναι μία από τις ιστορίες θριάμβου την Ελληνική Εκπαίδευση, τότε έχουμε πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα ως χώρα από όσο νομίζουμε.

Εξ αιτίας της ΑΡΙΣΤΗΣ λειτουργίας της Δημοκρατίας και του κράτους δικαίου στην Ελλάδα, θα μου επιτρέψετε να διατηρήσω την ανωνυμία μου. Άλλωστε, είμαι βέβαιη ότι αν σας ενδιαφέρει να μάθετε περισσότερα για το θέμα, δε θα δυσκολευτείτε να βρείτε τους κατάλληλους ανθρώπους και να τους κάνετε τις κατάλληλες ερωτήσεις.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karkinos_enterou.jpg
Η «αόρατη» διαταραχή που επιταχύνει την εξέλιξή του καρκίνου του παχέος εντέρου
Μια πρόσφατη έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Ίρβαϊν αποκαλύπτει ένα νέο και σημαντικό παράγοντα: τη διαταραχή του κιρκάδιου ρυθμού,...
Η «αόρατη» διαταραχή που επιταχύνει την εξέλιξή του καρκίνου του παχέος εντέρου
pierrakakis
Επίσκεψη του Κυριάκου Πιερρακάκη, στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας
Ο Υπουργός παρακολούθησε για λίγα λεπτά το μάθημα της Γεωγραφίας στην τάξη της Ε΄ Δημοτικού και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την αξιοποίηση του...
Επίσκεψη του Κυριάκου Πιερρακάκη, στο Πειραματικό Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Φλώρινας