Thumbnail
Ο εκπαιδευτικός γίνεται το εξιλαστήριο θύμα, ο «αποδιοπομπαίος τράγος».

Να τους πρoστατεύει η Πολιτεία και η νομοθεσία  ζητούν οι καθηγητές σε περίπτωση που ενώ τηρούν όλα τα μέτρα ασφαλείας σε μία σχολική εκδρομή, συμβεί κάποιο αιφνιδιαστικό συμβάν με άσχημες συνέπειες.

Μετά το ξαφνικό θάνατο μαθήτριας κατά τη διάρκεια σχολικής εκδρομής ενώ διασκέδαζε, μερίδα εκπαιδευτικών σταματά να συνοδεύει σε σχολικές εκδρομές ενώ άλλοι επισημαίνουν ότι το νομοθετικό πλαίσιο θα πρέπει να αλλάξει.

Πάντως οι καθηγητές στην Αχαΐα ξεκαθαρίζουν πως δεν πρόκειται να σταματήσουν να συνοδεύουν τους μαθητές τους, επισημαίνοντας ωστόσο ότι πρέπει να υπάρξουν αλλαγές

Όπως αναφέρει μιλώντας στο Αχαϊκό thebest.gr ο Πρόεδρος της Α ΕΛΜΕ Αχαΐας, Σπύρος Ψαρράς, «δεν σκεφτόμαστε να σταματήσουμε να συνοδεύουμε τους μαθητές σε σχολικές εκδρομές, όπως αποφάσισε κάποια άλλη ΕΛΜΕ που κάλεσε τους καθηγητές να μη συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές μέχρι να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο. Δεν είμαστε αυτής της λογικής. Θεωρούμε ότι αυτές οι εκδρομές είναι αναγκαίες και πρέπει να γίνονται γιατί με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές καλλιεργούν την κοινωνικότητά τους, αποκτούν γνώσεις και εμπειρίες. Είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας οι εκδρομές και πρέπει να γίνονται.

Υπάρχει σαφές νομοθετικό πλαίσιο έτσι ώστε να είναι ασφαλής μία εκδρομή. Υπάρχει απόφαση πάντα του συλλόγου διδασκόντων, ενημερώνεται η διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  για τη μετακίνηση και το αναλυτικό πρόγραμμα το οποίο σχεδιάζεται με ασφάλεια. Υπάρχουν οι υπεύθυνες δηλώσεις των γονέων ότι συμφωνούν και επιτρέπουν να γίνει αυτή η μετακίνηση».

         Οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για οτιδήποτε συμβεί. Εδώ είναι που έχουμε τις ενστάσεις μας απέναντι στην Πολιτεία 

Όπως εξηγεί, «η μετακίνηση γίνεται με ελεγμένα σχολικά λεωφορεία τα οποία τα ελέγχει και η τροχαία. Αν κάποιο παιδί έχει πρόβλημα υγείας, το σχολείο ενημερώνεται για τα φάρμακα που πρέπει να πάρει ενώ αν χρειάζεται να το συνοδεύσει νοσηλευτής, το σχολείο το φροντίζει και αυτό. Σε ειδικές περιπτώσεις επιτρέπεται να συνοδεύσουν και γονείς με δικά τους έξοδα. Οι μαθητές πριν από την εκδρομή, ενημερώνονται από τον διευθυντή του σχολείου για τις υποχρεώσεις τους και αυτά που πρέπει να τηρούν. Θα πρέπει οι μαθητές να τηρούν αυστηρά το πρόγραμμα. Την ευθύνη της εφαρμογής του προγράμματος την έχει πάντα ο εκπαιδευτικός που ηγείται της εκδρομής και οι συνοδοί- καθηγητές. Έχουν και την ευθύνη της ασφάλειας των μαθητών. Είναι υπεύθυνοι για οτιδήποτε συμβεί. Εδώ είναι που έχουμε τις ενστάσεις μας απέναντι στην Πολιτεία η οποία, αν κάτι πάει στραβά, μέσα στις χιλιάδες εκδρομές, βάζει «στο σκαμνί» τους καθηγητές που μένουν «επί ξύλου κρεμάμενοι» ενώ έχουν τηρήσει όλα τα μέτρα. Αυτό μας ανησυχεί.

Το νομοθετικό πλαίσιο θα πρέπει να προστατεύει και εμάς περισσότερο. Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να συνοδεύουμε στις εκδρομές, ούτε αμειβόμαστε γι΄αυτό,  το κάνουμε όμως για εκπαιδευτικούς λόγους, για τους μαθητές μας. Θα ήταν καλό να αμειβόμαστε και η Πολιτεία να μας προστατεύει όταν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις».

Όπως επισημαίνει ο κ. Ψαρράς, «το περιστατικό με τη μαθήτρια που έσβησε κατά τη διάρκεια εκδρομής είναι κάτι τραγικό. Θεωρώ ότι το παιδί δεν είχε κάποιο πρόβλημα που δε του επέτρεπε να μετακινηθεί. Αν ήταν γνωστό ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα, θα είχαν γίνει κινήσεις, θα το συνόδευε νοσηλευτής. Ήταν κάτι που συνέβη.

Από εκεί και πέρα υπάρχουν πολλά που μπορεί να αντιμετωπίσουμε. Για παράδειγμα φεύγοντας από ένα μουσείο, αν ένα παιδί που είναι και στην εφηβεία, κατέβει από το πεζοδρόμιο και το χτυπήσει ένα αυτοκίνητο, ο καθηγητής θα πάει κατηγορούμενος. Ο εκπαιδευτικός γίνεται το εξιλαστήριο θύμα, ο «αποδιοπομπαίος τράγος».

Θυμάμαι ένα περιστατικό όπου ένας νεαρός του Γυμνάσιου μπήκε σε κατάστημα της Ερμού για να χαζέψει ενώ το τμήμα του κατευθυνόταν προς την πλατεία Συντάγματος. Για λίγη ώρα το τμήμα έψαχνε τον νεαρό και ο νεαρός το τμήμα του, δημιουργήθηκε μία αναστάτωση».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες