Καθηγητές μουσικής
Μουσικά σχολεία: Ποια είναι η διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών στην Α ́ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων

Οδηγίες για την επιλογή των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στην Α ́ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2023-2024, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας  στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στα Μουσικά Σχολεία, μετά από σχετική εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Δείτε εδώ αναλυτικά τις οδηγίες της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας προς τις Επιτροπές Επιλογής (Ε.Ε.) και τις Γενικές Επιτροπές Επιλογής (Γ.Ε.Ε.) των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων κατά το σχολικό έτος 2023-2024.

Δείτε εδώ αναλυτικά το Δελτίο Αξιολόγησης υποψηφίου (Φύλλο εξέτασης)

Δείτε εδώ το Στατιστικό Δελτίο Υποψηφίου

Δείτε εδώ αναλυτικά το υπόδειγμα -Πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων 

ΤΡΟΠΟΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Σύμφωνα με την υπ ́ αριθμ. 20923/Δ2/23-02-2021 Υ.Α. «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων» (Β ́878), οι υποψήφιοι για την εγγραφή τους στο Μουσικό Σχολείο, αξιολογούνται στα εξής θέματα: Ρυθμό, Ακουστική Ικανότητα, Φωνητική Ικανότητα, Διάκριση Ηχοχρωμάτων και προαιρετικά σε Μουσικό Όργανο (Ευρωπαϊκό ή Παραδοσιακό). Κάθε ένα από τα πέντε (5) θέματα αυτά αντιστοιχεί στα γράμματα Α, Β, Γ, Δ και Ε του ειδικού φύλλου εξέτασης (δελτίο αξιολόγησης) υποψήφιου/ας, αξιολογείται χωριστά από το κάθε μέλος και βαθμολογείται στην εικοσάβαθμη κλίμακα. Κάθε φύλλο εξέτασης υποψήφιου/ας φέρει τη σφραγίδα του σχολείου και υπογράφεται από τον/την βαθμολογητή/τρια (μέλος της Ε.Ε.) και τον/την Πρόεδρο της Ε.Ε.

Το άθροισμα των βαθμών των 5 βαθμολογητών, ανά εξεταζόμενο θέμα, αποτελεί τον τελικό βαθμό αυτού του θέματος, με άριστα το 100.

Το άθροισμα του συνολικού αριθμού μονάδων που συγκέντρωσε ο/η υποψήφιος/α διαιρούμενο δια του τέσσερα (4), για τους/τις υποψηφίους/ες που εξετάζονται μόνο στα τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα και, κατ ́ αντιστοιχία, δια του πέντε (5), για όσους επιλέγουν να εξεταστούν και στο Μουσικό Όργανο, ανάγεται στην εκατοντάβαθμη κλίμακα.

Μετά το πέρας της διαδικασίας επιλογής, συνέρχεται η Ε.Ε. ή η Γ.Ε.Ε. με πρόσκληση του/της Προέδρου και με βάση τα ειδικά φύλλα εξέτασης συντάσσει πίνακα των μαθητών/τριών που εξετάστηκαν κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά μέχρι τον ελάχιστο βαθμό επίδοσης των πενήντα (50) μονάδων. Ο παραπάνω πίνακας αναρτάται στο οικείο σχολείο και διαβιβάζεται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ανάρτηση των αποτελεσμάτων στο Μουσικό Σχολείο θα έχει τα αρχικά στοιχεία του ονοματεπώνυμου του/της μαθητή/τριας και τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησης του γονέα ή κηδεμόνα για διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων. (πχ Κώστας Παπαδόπουλος = Κ.Π. 57).

Στην Α ́ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων δύνανται να εγγραφούν ως επιτυχόντες/ούσες, όσοι/ες μαθητές/τριες προβλέπονται από την παράγραφο 8 του Κεφ Α. της υπ ́ αριθμ.20923/Δ2/23-02-2021 Υ.Α. (Β ́878). Οι μαθητές/τριες που εγγράφονται ως επιτυχόντες/ούσες σύμφωνα με τα προηγούμενα, δεν μπορούν να υπερβαίνουν τους εικοσιτέσσερις (24) ανά τάξη ή τμήμα τάξης. Οι υπόλοιποι/ες υποψήφιοι/ες που περιλαμβάνονται στον ανωτέρω πίνακα χαρακτηρίζονται ως επιλαχόντες/ούσες. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να φοιτήσουν στο Μουσικό Σχολείο μαθητές/τριες που δεν συγκεντρώνουν τον ελάχιστο συνολικό βαθμό επιτυχίας των πενήντα (50) μονάδων.

Βάσει της υπ ́ αριθμ. 20923/Δ2/23-02-2021 Υ.Α. (Β ́878), σε περίπτωση κατά την οποία οι υποψήφιοι/ες που ισοβάθμησαν στην τελευταία θέση των εισακτέων είναι περισσότεροι/ες από τρεις, γίνεται κλήρωση για την επιλογή τριών (3) μαθητών/τριών. Η κλήρωση αυτή θα διεξαχθεί από την Επιτροπή Επιλογής ή –εφόσον έχει συγκροτηθεί- από τη Γ.Ε.Ε. με ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του Μουσικού Σχολείου. Για την κλήρωση συντάσσεται σχετική πράξη, την οποία υπογράφουν οι συμμετέχοντες στη διαδικασία κλήρωσης. Στη διαδικασία κλήρωσης δύνανται να παρίστανται οι κηδεμόνες των υποψηφίων που ισοβάθμησαν.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΣΤΑ ΥΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΘΕΜΑΤΑ

Εξέταση στην αντίληψη των ρυθμών (Α)

Α1: Ο/Η εξεταστής/τρια θα δώσει με παλαμάκια στον/στην υποψήφιο/α ένα ρυθμικό σχήμα απλό σύντομο και απολύτως συγκεκριμένο. Συνιστάται στους/στις εξεταστές/τριες προς αποφυγή σύγχυσης των ρυθμικών σχημάτων να καταγράφεται το ρυθμικό σχήμα πριν την αναπαραγωγή του στον/στην υποψήφιο/α. Να διευκρινιστεί στους/στις υποψήφιους/ες ότι, εάν δεν είναι σίγουροι/ες για το ρυθμικό σχήμα που άκουσαν, μπορούν να ζητήσουν την επανάληψή του για μία φορά ακόμα πριν την εκτέλεσή του. Στόχος αυτής της εξέτασης είναι η διαπίστωση του κατά πόσον ο/η υποψήφιος/α αντιλαμβάνεται (αποτυπώνει) υποτυπώδεις ρυθμικές δομές (δηλ. ρυθμικές μονάδες 2 και 3 χρόνων και, ενδεχομένως, απλούς συνδυασμούς τους).

[20 ΒΑΘΜΟΙ]

Α2: Στην επόμενη φάση, ζητείται από τον/την εξεταζόμενο/η να συνοδεύσει ρυθμικά με παλαμάκια το τραγούδι που επέλεξε για να εκτελέσει ο ίδιος χωρίς να του ζητηθούν
επιπλέον ρυθμικά σχήματα.

[20 ΒΑΘΜΟΙ]

Τελικός Βαθμός=Α1+Α2/2

Εξέταση στην ακουστική ικανότητα (Β)

Β1: Ο/Η υποψήφιος/α, ακούγοντας απ’ τον εξεταστή/τρια τυχαία επιλεγμένες νότες, στο πιάνο, καλείται να αναγνωρίσει τη μεταβολή του τονικού ύψους και να την καταδείξει κινώντας το χέρι του, αναλόγως, προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Σημειώνεται ότι δεν πρέπει να ζητείται αναλογία της κίνησης του χεριού σε σχέση με την απόσταση του διαστήματος (10 Διαστήματα. Κάθε σωστή κίνηση βαθμολογείται με 2 βαθμούς).

[20 ΒΑΘΜΟΙ]

Β2: Στη συνέχεια, αναπαράγει με τη φωνή του ανιόντα και κατιόντα διαστήματα -όχι μεγαλύτερα από 8η και όχι διαστήματα 7ης- με κοινή ή διαφορετική βάση, που εκτελούνται στο πιάνο από τον εξεταστή/τρια. (5 διαστήματα. 4 βαθμοί για κάθε σωστό διάστημα).

[20 ΒΑΘΜΟΙ]

Β3: Τέλος, στο τρίτο μέρος αυτής της δοκιμασίας, ο/η εξεταζόμενος/η πρέπει να απομνημονεύσει και να επαναλάβει σε μη οικείο του απλό όργανο (Ξυλόφωνο ή Μεταλλόφωνο, όπου συνιστάται να αφαιρεθούν οι υπόλοιποι φθόγγοι, ώστε να μείνει μόνο η μία οκτάβα ΝΤΟ έως ΝΤΟ), μία μελωδική φράση πέντε (5) διαφορετικών φθόγγων, που θα εκτελεσθεί στο πιάνο, (χωρίς να έχει ο/η εξεταζόμενος/η οπτική επαφή με τα πλήκτρα), μη συμπεριλαμβανομένων διαστημάτων μεγαλύτερων της 6ης, σε έκταση μίας οκτάβας και αρχομένης από ΝΤΟ. Ο/Η υποψήφιος/α δικαιούται να ζητήσει την επανάληψη του θέματος, (2 φορές ακόμη κατά τη διάρκεια της εξέτασης). Ζητούμενο της εξέτασης είναι η σωστή επανάληψη της δοθείσας μελωδικής φράσης από τον/την υποψήφιο/α, ανεξαρτήτως του αριθμού των επαναλήψεων που χρειάστηκε ο/η υποψήφιος/α για την εύρεσή του-(εντός του ορίου των προβλεπόμενων τριών ακροάσεων).

[20 ΒΑΘΜΟΙ]

Τελικός Βαθμός = Β1+Β2+Β3/3

Εξέταση στη φωνητική ικανότητα (Γ)

Γ1: Ο/Η υποψήφιος/α καλείται να τραγουδήσει ενώπιον της Επιτροπής ένα τραγούδι της επιλογής του/της από την τονική βάση που εκείνος επιθυμεί. [20 ΒΑΘΜΟΙ]

Γ2: Στη συνέχεια με τη βοήθεια του πιάνου που παίζει ο/η εξεταστής/τρια, ελέγχεται η δυνατότητά του/της να το μεταφέρει σε άλλες κοντινές τονικές βάσεις. Η συνοδεία του πιάνου δεν πρέπει να περιλαμβάνει τη μελωδία. Κάθε σωστή τονική μεταφορά βαθμολογείται με δέκα 10 βαθμούς.

[20 ΒΑΘΜΟΙ]

Τελικός Βαθμός = Γ1+Γ2/2

Διάκριση ηχοχρωμάτων (Δ)

Η ηχογράφηση περιλαμβάνει ένα θέμα εξετάσεων με τέσσερα μουσικά παιχνίδια.

Ο/Η υποψήφιος/α καλείται να ανταποκριθεί σε 4 παιχνίδια (δείτε το αντίστοιχο δελτίο αξιολόγησης για τη διάκριση ηχοχρωμάτων) ως εξής:

Στο πρώτο (1ο) παιχνίδι, πρέπει να αναγνωρίσει πόσες φορές επαναλαμβάνεται μία συγκεκριμένη μελωδική φράση στη διάρκεια εκτέλεσης ενός έργου και να σημειώσει τον αριθμό στο αντίστοιχο πλαίσιο του 1ου παιχνιδιού. Η φράση αυτή παίζεται αρχικά μεμονωμένη, δύο φορές, ώστε να είναι ευκολότερη η αναγνώρισή της από τους/τις υποψηφίους/ες. Επισημαίνεται ότι το έργο θα παιχτεί δύο φορές.

Στο δεύτερο (2ο) παιχνίδι, πρέπει να σημειώσει με αριθμό στο αντίστοιχο πλαίσιο πόσα μουσικά όργανα συμμετέχουν στην εκτέλεση του συγκεκριμένου μουσικού αποσπάσματος που μεταδίδεται.

Στο τρίτο (3ο) παιχνίδι, καλείται να αναγνωρίσει και να ονομάσει, κατά τις γενικές διακρίσεις: Πνευστά, Κρουστά, Έγχορδα, την κατηγορία στην οποία ανήκουν τα μουσικά όργανα που συμμετέχουν στα 5 σύντομα αποσπάσματα έργων.

Στο τέταρτο (4ο) παιχνίδι, οι υποψήφιοι/ες παρατηρούν στο ειδικό δελτίο αξιολόγησης για τη διάκριση ηχοχρωμάτων πέντε χαρακτηριστικούς τίτλους, που δίνονται σε τυχαία σειρά και που αντιστοιχούν στην ακρόαση πέντε μουσικών αποσπασμάτων. Το ζητούμενο σ ́ αυτό το παιχνίδι είναι να αριθμήσουν οι υποψήφιοι/ες τη σειρά μετάδοσης των αποσπασμάτων που κατά την αντίληψή τους ταιριάζουν/αντιστοιχούν στους δοσμένους τίτλους του δελτίου αξιολόγησης.

Με δεδομένη την αξιολόγηση των θεμάτων στην εικοσάβαθμη κλίμακα, η βαθμολόγηση του θέματος Δ γίνεται ως εξής:

1ο Παιχνίδι: 5 μονάδες Εάν η απάντηση του/της υποψηφίου/ας αποκλίνει κατά ένα (1) προς τα πάνω ή προς τα κάτω από την ορθή, τότε ο υποψήφιος λαμβάνει τέσσερις (4) μονάδες, αντί για πέντε (5). Σε μεγαλύτερη απόκλιση λαμβάνει μηδέν (0) μονάδες.

2ο Παιχνίδι: 5 μονάδες

3ο Παιχνίδι: 5 μονάδες (μία (1) για κάθε σωστή απάντηση)

4ο Παιχνίδι: 5 μονάδες (μία (1) για κάθε σωστή απάντηση)

Η ακρόαση της ηχογράφησης όπως και η συμπλήρωση του στατιστικού δελτίου θα γίνει την ίδια ημέρα και ώρα για όλους τους/τις υποψηφίους/ες κάθε Μουσικού Σχολείου, όπου αυτό είναι δυνατό. Σε αυτή την περίπτωση, η διαδικασία θα ξεκινήσει ταυτόχρονα σε όλα τα Μουσικά Σχολεία της χώρας με την ακρόαση του ηχοχρώματος.

Παρακαλείστε να ελέγξετε και να βεβαιωθείτε πριν την έναρξη της ακρόασης ότι έχει εξασφαλιστεί καλής ποιότητας ηχητικό μηχάνημα και το σωστό επίπεδο ηχητικής έντασης σε σχέση με το χώρο διεξαγωγής της ακρόασης.

Σε ό,τι αφορά το θέμα Δ «Διάκριση Ηχοχρωμάτων» (Ακρόαση ηχοχρώματος - σχετικό Έντυπο μοιράζεται στους/στις υποψήφιους/ες) και ειδικά το 4ο Παιχνίδι αυτού, εφόσον περιέλθει σε γνώση της Γ.Ε.Ε. ή Ε.Ε. από γονέα/κηδεμόνα ή από τη Διεύθυνση του σχολείου περίπτωση υποψήφιου/ας με αναπηρίες, για τον οποίο κρίνεται ότι, για υποστηρικτικούς λόγους, πρέπει να εφαρμοστεί η διαδικασία εξέτασης με προσαρμογή στις ανάγκες του/της, ο/η Πρόεδρος της Γ.Ε.Ε. ή της Ε.Ε., σε συνεργασία με τον/την Διευθυντή/ντρια, καθορίζει κατά περίπτωση και με βάση τις δυνατότητες τον τρόπο εξέτασης του υποψήφιου/ας, σύμφωνα με τα παρακάτω:

1. Υποψήφιοι/ες με αισθητηριακή αναπηρία (προβλήματα όρασης): Εφόσον είναι εφικτό, ο/η Πρόεδρος της Γ.Ε.Ε. ή της Ε.Ε., σε συνεργασία με τον/την Διευθυντή/ντρια, αναθέτει το έργο της μεταγραφής των τίτλων του 4ου παιχνιδιού σε εκπαιδευτικό του σχολείου κλάδου ΠΕ 79.01/ΤΕ 16, κάτοχο ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΤΥΦΛΩΝ BRAILLE (για ανάγνωση των τίτλων του Εντύπου δια της αφής κατά την ακρόαση). Σε περίπτωση έλλειψης εκπαιδευτικού αυτής της ειδικότητας, το έργο αυτό ανατίθεται σε εκπαιδευτικό οποιουδήποτε κλάδου με τη σχετική πιστοποίηση. Ο/Η αναλαμβάνων/ουσα εκπαιδευτικός τηρεί υποχρεωτικά την απαιτούμενη εμπιστευτικότητα για το απόρρητο των θεμάτων.

2. Υποψήφιος/α με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού): Παροχή διακριτικής υποστήριξης εντός της αίθουσας ακρόασης του ηχοχρώματος, χωρίς διατάραξη ή διακοπή της διαδικασίας συνεχούς ακρόασης για τους/τις υπόλοιπους/ες συνυποψήφιους /ιες του.

3. Εάν δεν είναι δυνατή η εξασφάλιση προσωπικού με τις προϋποθέσεις της παρ. 1, ο/η Πρόεδρος της Γ.Ε.Ε. ή της Ε.Ε., καθορίζει κατά περίπτωση τη διαδικασία εξέτασης του/της υποψήφιου/ας με τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη ακρόαση για τους/τις υπόλοιπους/ες υποψήφιους/ες και, ταυτόχρονα, η ευχερέστερη δυνατή ανταπόκριση του/της υποψήφιου/ας με αναπηρία στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης εξέτασης. Στο πλαίσιο αυτό και απουσία άλλων δυνατοτήτων, η εξέταση υποψηφίων των περ. 1 και 2 μπορεί να γίνει σε διαφορετική αίθουσα-studio ατομικού οργάνου, παρουσία του/της Προέδρου της Γ.Ε.Ε. ή Ε.Ε. και με τη συνδρομή δύο (2) ακόμη μελών της Ε.Ε. (τακτικών ή αναπληρωματικών). Σε κάθε περίπτωση (μεταγραφής σε BRAILLE ή μη) ο/η υποψήφιος/α υπαγορεύει την απάντησή του στα παρόντα μέλη που, με τη σειρά τους, την καταγράφουν στο κανονικό έντυπο των απαντήσεων του ηχοχρώματος. Τέλος, στο πακέτο των φυλλαδίων του/της υποψήφιου/ας επισυνάπτεται και το φύλλο με τη μεταγραφή σε μορφή BRAILLE.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Κρίνεται σκόπιμη η ακρόαση του ηχοχρώματος να διεξαχθεί από την Επιτροπή Επιλογής πριν τη διεξαγωγή της εξέτασης των υπολοίπων θεμάτων, προκειμένου να δοθούν σαφείς οδηγίες στους/στις μαθητές/τριες για το περιεχόμενο και τον τρόπο εξέτασης.

ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ:

• Η ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗΣ (ΘΕΜΑ Δ) ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΟΠΗ.

• ΚΑΘΕ Ε.Ε. ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΚΑΘΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟ/Α ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ (Α,Β,Γ και προαιρετικά Ε), ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΤΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ/ΤΗΣ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Μετά το πέρας της διαδικασίας εξέτασης των υποψηφίων στο θέμα Δ (ακρόαση ηχογράφησης), με ευθύνη των Προέδρων των Ε.Ε. και των Γ.Ε.Ε., τα αρχεία ήχου θα πρέπει να διαγραφούν οριστικά απ ́ τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και όλες τις πιθανές συσκευές αναπαραγωγής ήχου στις οποίες αντιγράφηκε και αποκρυπτογραφήθηκε το ηχητικό υλικό. Το ηχητικό υλικό και το έντυπο υλικό των εξετάσεων είναι απόρρητο και μη ανακοινώσιμο από τις Επιτροπές Επιλογής και Γενικές Επιτροπές Επιλογής.

Εξέταση (προαιρετικά) στο μουσικό όργανο (Ε)

Ο/Η υποψήφιος/α θα ερμηνεύσει ένα μουσικό έργο της επιλογής του/της, σε επίπεδο αντίστοιχο τουλάχιστον της Κατωτέρας Σχολής.

Το έργο που θα επιλέξει μπορεί να προέρχεται επίσης από το ρεπερτόριο της ευρύτερα γνωστής έντεχνης ελληνικής μουσικής, ίσης τεχνικής δυσκολίας. Βεβαίως, το ρεπερτόριο είναι διαφορετικό για τους/τις υποψήφιους/ες που θα εκτελέσουν παραδοσιακό όργανο. [20 ΒΑΘΜΟΙ]

Σημείωση. Στην περίπτωση που το έργο που παρουσιάζει ο/η υποψήφιος/α είναι σε επίπεδο προκαταρκτικής σχολής, δεν βαθμολογείται και δεν συνυπολογίζεται η εξέταση για την έκδοση της τελικής βαθμολογίας.

Γενικότερα, σας υπενθυμίζουμε την ανάγκη για σαφείς οδηγίες και ορθή προφορική επικοινωνία μεταξύ των μελών της Επιτροπής Επιλογής και των υποψηφίων μαθητών/τριών κατά τη διεξαγωγή της εξέτασής τους, έτσι ώστε να μην δίδεται αφορμή για παρερμηνείες από την πλευρά των υποψηφίων μαθητών/τριών επί της διαδικασίας.
Παρακαλούμε ιδιαιτέρως τα εξής:

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ

1. Οι μαθητές/τριες θα συνοδεύονται από ένα μόνο συνοδό.

2. Στους/στις υποψήφιους/ες θα ανακοινωθεί ακριβής ώρα προσέλευσης στο Μουσικό Σχολείο.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της επιτροπής πρέπει να ληφθεί υπόψη η τήρηση των προσωπικών δεδομένων.

Ειδικότερα:

1. Στους μαθητές/τριες πρέπει να ανακοινωθεί αριθμός υποψήφιου/ας.

2. Στην αναρτημένη λίστα επιτυχόντων/ουσών δεν αναγράφονται ονόματα. Μόνο τα αρχικά στοιχεία του ονοματεπωνύμου του/της μαθητή/τριας και ο αριθμός του/της υποψηφίου/ας.

3. Η ενημέρωση των γονέων θα γίνει με τηλεφώνημα ή e-mail.

4. Η πληροφόρηση των αποτελεσμάτων επιλαχόντων/ουσών γίνεται μόνο προσωπικά και δια ζώσης χωρίς ουδεμία ονομαστική αναφορά σε άλλους/ες μαθητές/τριες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες