Οδηγός ΙΕΠ: Εγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ερευνών σε σχολεία
Επικαιροποιημένος Οδηγός από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΙΕΠ, στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων ή/και δομών εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υ.ΠΑΙ.Θ., ενδιαφερόμενοι φορείς όπως Εκπαιδευτικοί και Πολιτιστικοί Φορείς, Σύλλογοι και Επιστημονικές Ενώσεις, Πανεπιστημιακά ιδρύματα, Μουσεία, Οργανισμοί, Κοινωφελή Ιδρύματα, Υπουργεία και εποπτευόμενοι φορείς τους, Ινστιτούτα και Ερευνητικά κέντρα, Δημόσιες Υπηρεσίες, Αθλητικές ομοσπονδίες, Νοσοκομεία-Ερευνητικά Κέντρα Νοσοκομείων, Φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, Φορείς που έχουν συνάψει μνημόνιο συνεργασίας με το Υ.ΠΑΙ.Θ. ή/και το Ι.Ε.Π., Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) /Διακυβερνητικές Οργανώσεις (ΔΚΟ), Ιδιωτικοί φορείς με επιστημονική, ερευνητική, εκπαιδευτική δραστηριότητα, δύνανται να υποβάλουν προς έγκριση στο Ι.Ε.Π. και στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. (Σχολική Μονάδα, Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης):

α. εκπαιδευτικά προγράμματα,

β. μαθητικούς διαγωνισμούς,

γ. μαθητικά φεστιβάλ και προσομοιώσεις συνεδρίων και

δ. εκπαιδευτικό υλικό που αξιοποιείται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Επίσης, ερευνητές/τριες ή ερευνητικές ομάδες δύνανται να υποβάλουν αιτήματα που αφορούν στη διεξαγωγή εκπαιδευτικής έρευνας σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε δομές εκπαίδευσης που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Υ.ΠΑΙ.Θ. (π.χ. Σχολική Μονάδα ή Σχολικά Τμήματα, Δ.Υ.Ε.Π., Τ.Ε., Τ.Υ., Σχολεία Καταστημάτων Κράτησης, Σχολεία Νοσοκομείων, ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., κ.ά.) και απευθύνονται σε μαθητές/τριες.

Δείτε τον επικαιροποιημένο Οδηγό του ΙΕΠ εδώ 

Το Ι.Ε.Π. βάσει της παρ. 2 του άρθρου 87 του Ν. 4823/2021, όπως ισχύει, ορίζει τα κριτήρια και τις προδιαγραφές που οφείλουν να πληρούν τα αιτήματα για έγκριση υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων, μαθητικών διαγωνισμών, φεστιβάλ και προσομοιώσεων συνεδρίων, εκπαιδευτικών ερευνών που απευθύνονται σε μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας (Νηπιαγωγείου-Δημοτικού) και Δευτεροβάθμιας (Γυμνασίου-Λυκείου) Εκπαίδευσης, καθώς και για την έγκριση εκπαιδευτικών υλικών που αξιοποιούνται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.  

Το Ι.Ε.Π. με την Πράξη 31/15-05-2023 του Δ.Σ. ενέκρινε τον επικαιροποιημένο Οδηγό για την Έγκριση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Δράσεων, Εκπαιδευτικού Υλικού για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Ερευνών που απευθύνεται σε όσους φορείς υποβάλλουν σχετικά αιτήματα και αποτελεί ένα εγχειρίδιο χρήσης, στο οποίο περιγράφονται οι διαδικασίες, οι προϋποθέσεις έγκρισης και τα κριτήρια εξέτασης των υποβαλλόμενων αιτημάτων στις αρμόδιες υπηρεσίες (Σχολική Μονάδα, Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, Ι.Ε.Π.), σύμφωνα με το ευρύτερο πλαίσιο εκπλήρωσης του σκοπού του Ι.Ε.Π. για τη διαμόρφωση, τον διαρκή εκσυγχρονισμό και τη βέλτιστη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής σε όλους τους τύπους των σχολικών μονάδων.

Ο κάθε ενδιαφερόμενος φορέας καλείται να συμβουλευτεί τον Οδηγό του Ι.Ε.Π., ο οποίος διαρθρώνεται σε πέντε μέρη, ως εξής: 

-Το Μέρος Α΄ αφορά στην υποβολή και αξιολόγηση αιτημάτων για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων,

-Το Μέρος Β΄ αφορά στην υποβολή και αξιολόγηση αιτημάτων για την υλοποίηση μαθητικών διαγωνισμών,

-Το Μέρος Γ΄ αφορά στην υποβολή και αξιολόγηση αιτημάτων για την υλοποίηση μαθητικών φεστιβάλ και προσομοιώσεων συνεδρίων,

-Το Μέρος Δ’ αφορά στην υποβολή και αξιολόγηση αιτημάτων για την έγκριση εκπαιδευτικού υλικού για εφαρμογή στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων,

-Το Μέρος Ε’ αφορά στην υποβολή και αξιολόγηση αιτημάτων για την υλοποίηση εκπαιδευτικών ερευνών. 

Κάθε μέρος περιλαμβάνει τη διαδικασία υποβολής και γνωμοδότησης, τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια εξέτασης του αντίστοιχου τύπου αιτήματος. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τα άρθρα 87 και 88 του Ν. 4823/2021, τα αιτήματα που αφορούν:

-σε μία Σχολική Μονάδα εξετάζονται και εγκρίνονται από τον/τη Διευθυντή/ντρια ή τον/την Προϊστάμενο/μένη της Σχολικής Μονάδας,

-σε περισσότερες από μία Σχολικές Μονάδες που υπάγονται στην ίδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης, εξετάζονται και εγκρίνονται από τον/την Επόπτη/τρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης,

-σε Σχολικές Μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Διευθύνσεις Εκπαίδευσης εντός της ίδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, εξετάζονται και εγκρίνονται από τον/την Περιφερειακό/ή Επόπτη/τρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης,

-σε Σχολικές Μονάδες που υπάγονται σε περισσότερες από μία Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, εξετάζονται και εγκρίνονται από το Ι.Ε.Π.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 123 του Ν. 4876/2021, μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, οι εγκρίσεις για την υλοποίηση δράσεων/προγραμμάτων, καθώς και για τη διεξαγωγή ερευνών που αφορούν σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες που υπάγονται στην ίδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή σε περισσότερες από μία Διευθύνσεις Εκπαίδευσης εντός της αυτής Περιφερειακής Διεύθυνσης, χορηγούνται αντίστοιχα από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Επίσης, μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης, η έγκριση από τον/την Διευθυντή/Διευθύντρια ή τον/την Προϊστάμενο/Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας των δράσεων και των προγραμμάτων κοινοποιείται στον/στην αρμόδιο/α Διευθυντή/Διευθύντρια Εκπαίδευσης. 

Εγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ερευνών

Οδηγός για την Έγκριση Εκπαιδευτικών  Προγραμμάτων και Δράσεων, Εκπαιδευτικού Υλικού για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Ερευνών

Ο παρών Οδηγός απευθύνεται σε δικαιούχους φορείς που υποβάλλουν αιτήματα για την έγκριση υλοποίησης: α)   εκπαιδευτικών   προγραμμάτων,   β)   μαθητικών   διαγωνισμών, γ) φεστιβάλ και προσομοιώσεων συνεδρίων, δ) εκπαιδευτικών υλικών που αξιοποιούνται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και ε) εκπαιδευτικών ερευνών, προκειμένου να εφαρμοστούν σε σχολικές μονάδες ή σε δομές εκπαίδευσης αρμοδιότητας του Υ.ΠΑΙ.Θ. Αποτελεί ένα εγχειρίδιο χρήσης, στο οποίο περιγράφονται οι διαδικασίες, οι προϋποθέσεις έγκρισης και τα κριτήρια αξιολόγησης των υποβαλλόμενων αιτημάτων στις αρμόδιες υπηρεσίες, σύμφωνα με το ευρύτερο πλαίσιο εκπλήρωσης του σκοπού του Ι.Ε.Π. για τη διαμόρφωση, τον διαρκή εκσυγχρονισμό και τη βέλτιστη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής σε όλους τους τύπους των σχολικών μονάδων.

Ειδικότερα, ο Οδηγός διαρθρώνεται σε πέντε μέρη, ως εξής:

* Το Μέρος Α΄ αφορά στην υποβολή και αξιολόγηση αιτημάτων για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων,

* Το Μέρος Β΄ αφορά στην υποβολή και αξιολόγηση αιτημάτων για την υλοποίηση μαθητικών διαγωνισμών,

* Το Μέρος Γ΄ αφορά στην υποβολή και αξιολόγηση αιτημάτων για την υλοποίηση μαθητικών φεστιβάλ και προσομοιώσεων συνεδρίων,

* Το Μέρος Δ’ αφορά στην υποβολή και αξιολόγηση αιτημάτων για την έγκριση εκπαιδευτικού υλικού που αξιοποιείται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων,

* Το Μέρος Ε’ αφορά στην υποβολή και αξιολόγηση αιτημάτων για την υλοποίηση εκπαιδευτικών ερευνών.

Τα περιεχόμενα του Οδηγού

ΕΙΣΑΓΩΓΗ……………………………………………………………………………………………………….. 3 ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ…………………………………………………………………………. 4 ΜΕΡΟΣ Α΄. ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ…………………………………………. 5 Α1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ…………………………………………………………………………….. 5 Α2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ & ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ…………………………………. 5 Α3. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ……………………………………………………………………………………….. 6 Α4. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ…………………………………………………… 9 ΜΕΡΟΣ Β΄. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ…………………………………………………. 14 Β1. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ & ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ………………………………… 14 Β2. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ………………………………………………………………………………………. 15 ΜΕΡΟΣ Γ΄. ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ………… 18 Γ1. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ & ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ………………………………… 18 Γ2. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ………………………………………………………………………………………. 18 ΜΕΡΟΣ Δ΄. ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ………………………………………………………………………. 22 Δ1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ……………………………….. 22 Δ2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ…………………. 22 Δ3. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ…………………………………………………………………………… 24 ΜΕΡΟΣ Ε΄. ΕΓΚΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ……………………………………………………. 26 Ε1. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ……………………………………………………………………………. 26 Ε2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ & ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ………………………………… 26 Ε3. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ………………………………………………………………………………………. 27 Ε4. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ……………………………………………………………………………. 29 Ε5. ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ…………………………………………………………………….. 30

Δείτε τον επικαιροποιημένο Οδηγό του ΙΕΠ εδώ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα