ΑΖΟΥΔΗΣ ΘΟΔΩΡΟΣ
«Γνωρίσαμε τη δράση και το ήθος του κ. Αζούδη, όπως και την συστηματική του ενασχόληση με την προώθηση της φιλαναγνωσίας στους/τις μαθητές/τρες»

H … ΕΔΕ της Νυρεμβέργης! Οχι, δεν εγκαλείται κάποιος για κάψιμο βιβλίων αλλά γιατί σπρώχνει μαθητές να διαβάσουν και άλλα βιβλία εκτός από τα σχολικά. Ο λόγος για τον καθηγητή Θεόδωρο Αζούδη, ο οποίος υπηρετεί τα τελευταία χρόνια με απόσπαση στο ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο της Νυρεμβέργης και καλείται να απολογηθεί σήμερα Πέμπτη 29 Ιουνίου γιατί «υποχρέωσε»(!!!) τους μαθητές μιας τάξης να αγοράσουν το βιβλίο της Ελένης Κατσαμά «Κοσμοδρόμιο» (εκδ. Πατάκη).

Η καταγγελία εναντίον του κ. Αζούδη διακρίνεται για την ανορθογραφία της, ωστόσο αυτό δεν εμποδίζει τους καταγγέλλοντες να εντοπίσουν πως το βιβλίο «είναι γεμάτο βρισιές και ανωμαλίες». Τόσες, μάλιστα, που το βιβλίο το οποίο κυκλοφόρησε το 2012 -και έκτοτε τυπώνεται ξανά και ξανά μέχρι σήμερα- έλαβε Κρατικό Βραβείο, το Βραβείο του λογοτεχνικού περιοδικού ΔΙΑΒΑΖΩ και έχει αναγραφεί στη λίστα White Ravens (τη λίστα της Βιβλιοθήκης του Μονάχου). 

Το alfavita.gr που ανάδειξε με συνεχή δημοσιεύματα το θέμα αυτό παρουσιάζει παρακάτω δυο ακόμη επιστολές αναφορικά με τη δίωξή του. Η πρώτη προέρχεται από το Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ και η δεύτερη από το Τμήμα του ίδιου Πανεπιστημίου

Α. Τμήμα Ψυχολογίας ΑΠΘ

Τα μέλη του Τμήματος Ψυχολογίας (Διδακτικό-Επιστημονικό και Διοικητικό προσωπικό) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης δηλώνουμε τη συμπόρευσή μας με το κύμα συμπαράστασης μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, συγγραφέων και πανεπιστημιακών προς το πρόσωπο του κ. Θεόδωρου Αζούδη, πρώην μεταπτυχιακού φοιτητή του Tμήματος Ψυχολογίας.

Ο κ. Αζούδης, που υπηρετεί ως εκπαιδευτικός με απόσπαση στο Ελληνικό Λύκειο και Γυμνάσιο της Νυρεμβέργης, καλείται, μετά από ανώνυμη καταγγελία, σε απολογία με Ε.Δ.Ε. (που εντέλλεται το Υπουργείο Παιδείας και θα διεξαχθεί από το Γραφείο Εκπαίδευσης Μονάχου) για δράσεις που ανέπτυξε στο πλαίσιο της πραγματοποίησης προγράμματος φιλαναγνωσίας στο σχολείο του.

Γνωρίσαμε τη δράση και το ήθος του κ. Αζούδη, όπως και την συστηματική του ενασχόληση με την προώθηση της φιλαναγνωσίας στους/τις μαθητές/τρες στο πλαίσιο της φοίτησής στο στον Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Κοινωνικής Κλινικής Ψυχολογίας Εξαρτήσεων και Ψυχοκοινωνικών Προβλημάτων του Τμήματος.

Σημειωτέον ότι ο κ. Αζούδης εισήχθη στο εν λόγω Πρόγραμμα το ακαδημαϊκό έτος 2006-2007, πρώτος ως προς τη σειρά κατάταξης και το ολοκλήρωσε με βαθμό «άριστα». Στη διάρκεια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος έκανε την πρακτική του άσκηση στη σχολική βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ του Λυκείου Κ. Ποροΐων, 
όπου τότε υπηρετούσε. Συγκεκριμένα, ανέπτυξε μία έρευνα δράσης ανάπτυξης φιλαναγνωσίας με τους μαθητές και τις μαθήτριές του στο εν λόγω σχολείο. Η έρευνα δράσης αποτέλεσε και το θέμα της μεταπτυχιακής διπλωματικής του εργασίας με τίτλο «Αποτύπωση και αξιολόγηση παρέμβασης με στόχο την αλλαγή των στερεοτυπικών κατά φύλο αναγνωστικών προτιμήσεων εφήβων μαθητών και μαθητριών».

Γνωρίζουμε ότι ο κ. Αζούδης είχε ήδη λίγα χρόνια νωρίτερα αναπτύξει ενεργό δράση φιλαναγνωσίας, την οποία ενίσχυσε επιστημονικά μέσω του Μεταπτυχιακού Προγράμματος, και συνέχισε ενεργά έως και σήμερα, στα διάφορα σχολεία όπου έχει υπηρετήσει.

Επισημαίνουμε ότι η πολυετής οργάνωση ομαδικών δράσεων φιλαναγνωσίας και εξοικείωσης με τη λογοτεχνία από την πλευρά του κ. Αζούδη, εκτός από τα ανεκτίμητα παιδαγωγικά οφέλη της που έχουν εκφραστεί από τις/τους καθ’ ύλην αρμόδιες/ους συναδέλφους, συμβάλει ουσιαστικότατα και στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη παιδιών και εφήβων. Ως μέλη του Τμήματος Ψυχολογίας θεωρούμε ότι η Πολιτεία θα πρέπει να υποστηρίζει τέτοιες πρωτοβουλίες και να ενθαρρύνει την ενασχόληση των εκπαιδευτικών με αυτές, αξιοποιώντας ενδεχομένως την εμπειρία ατόμων με τόσο συστηματική, επιστημονική και μακρόχρονη ενασχόληση, όπως ο κ. Αζούδης.

Β. Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής του ΑΠΘ

Ψήφισμα συμπαράστασης στον εκπαιδευτικό Θ. Αζούδη

Τα μέλη του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Διδακτικό-Επιστημονικό και Διοικητικό προσωπικό) δηλώνουμε τη  συμπαράστασή μας στον κ. Θεόδωρο Αζούδη, φιλόλογο εκπαιδευτικό, αποσπασμένο στο ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο της Νυρεμβέργης, ο οποίος έχει κληθεί ως εγκαλούμενος σε ένορκη διοικητική εξέταση μετά από ανώνυμη καταγγελία.

Ως πανεπιστημιακοί που έχουμε συνεργαστεί για πολλά χρόνια και γνωρίζουμε πολύ καλά την ποικίλη, εκπαιδευτική και παιδαγωγική του δράση, το ήθος και τον ακέραιο χαρακτήρα του κ. Αζούδη νιώθουμε 
την ηθική υποχρέωση να τον στηρίξουμε στην περίπτωση αυτή. Αυτήν την πλούσια δράση τη γνωρίζουμε καλά, γιατί ήδη από τα πρώτα χρόνια του διορισμού του στο Λύκειο των Κ. Ποροΐων συνεργάστηκε μαζί μας για να επιτελέσει το καινοτόμο παιδαγωγικό του έργο, ενώ κατόπιν, με την τοποθέτησή του σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, λειτούργησε ως μέντορας των φοιτητριών και φοιτητών μας κατά την πρακτική τους άσκηση.
Ως εκπαιδευτικός ο κ. Αζούδης διακρίνεται τόσο για τη δημιουργικότητα της διδασκαλίας του και την άριστη γνώση του αντικειμένου των φιλολογικών μαθημάτων, γεγονός που προκύπτει και από τις παρατηρήσεις και τα ημερολόγια των φοιτητριών και φοιτητών μας που συνεργάστηκαν μαζί του, όσο και για την ανάπτυξη εξωδιδακτικών  δραστηριοτήτων και προγραμμάτων (project, εκδηλώσεις, κ.λπ.) σε θέματα επίκαιρα με 
βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητριών και των μαθητών.
Η αγάπη του για το βιβλίο και τη φιλαναγνωσία αποτέλεσε την αφετηρία πολλών εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων, αξιέπαινων και πολύ χρήσιμων για τις μαθήτριες και τους μαθητές του, δραστηριότητες τις οποίες ανέπτυξε διαχρονικά σε όσα σχολεία έχει εργαστεί. 
Για παράδειγμα, ανάμεσα στα άλλα, διηύθυνε επί πέντε έτη και λειτούργησε τη σχολική βιβλιοθήκη ΕΠΕΑΕΚ του ΓΕΛ Κ. Ποροΐων, συνέγραψε μεταπτυχιακή εργασία διεξάγοντας έρευνα δράσης στη βιβλιοθήκη αυτή, οργάνωσε σχολικές βιβλιοθήκες και λέσχες ανάγνωσης (στο 2ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο Νυρεμβέργης), προσκάλεσε πλήθος συγγραφέων στα σχολεία φέρνοντας σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριές του με τις ίδιες και τους ίδιους τους δημιουργούς, οργάνωσε δημόσιες εκδηλώσεις με διακεκριμένους συγγραφείς ως ομιλητές για την υπεράσπιση των σχολικών 
βιβλιοθηκών κ.λπ.
Οι παραπάνω εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές δράσεις του κ. Αζούδη δεν είναι αυτονόητες για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: γίνονται με κόπο, σε βαρος του ελεύθερου χρόνου του και με πολλά προσκόμματα οργανωτικά ή άλλα. Να σημειωθεί επιπλέον ότι οι δράσεις αυτές συνάδουν με τα νέα προγράμματα σπουδών που προβλέπουν ως υποχρεωτικές πλέον δράσεις σαν κι αυτές που εθελοντικά πραγματοποιεί 
ο κ. Αζούδης. 

Ως μέλη του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής επικροτούμε και επιβραβεύουμε τις δράσεις αυτές, και στεκόμαστε με μεγάλη επιφύλαξη απέναντι σε διαδικασίες που κινούνται γρήγορα και με αφορμή ανώνυμες καταγγελίες. Στεκόμαστε επίσης κριτικά απέναντι σε ένα νομοθετικό πλαίσιο που επιτρέπει κάθε είδους ανώνυμη καταγγελία να εξελιχθεί σε διασυρμό και ηθική εξόντωση καθενός ανθρώπου, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση του κ. Αζούδη χωρίς να προβλέπει τις ελάχιστες ασφαλιστικές δικλείδες.

Ο Πρόεδρος
του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
 Κωνσταντίνος Τσιούμης, καθηγητή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!