Έλληνες φοιτητές προσπάθησαν να περάσουν μάθημα με τη χρήση κειμενογράφου τεχνητής νοημοσύνης, αλλά έπεσαν πάνω σε έναν πανεπιστημιακό που αντί να τους αποκλείσει, σκέφτηκε μια εξαιρετική μέθοδο για να τους το κάνει χρήσιμο.
Όχι να τους τιμωρήσει, αλλά να τους οδηγήσει σε μια χρήση του νέου συστήματος που, εντέλει, θα τους ωφελήσει, αφού τους αναγκάζει να ψάξουν όσα τους έγραψε η μηχανή. Κοινώς, «τους έστειλε αδιάβαστους».
Προσέξτε: Αν ο αλγόριθμος ChatGPΤ ήταν φοιτητής ή φοιτήτρια του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), αυτή τη στιγμή θα μπορούσε να διαλαλεί ότι πέρασε με πολύ καλή βαθμολογία (8 στα 10) το απαιτητικό μάθημα της Ψηφιακής Επεξεργασίας Εικόνας στις εξετάσεις του χειμερινού εξαμήνου στο Τμήμα Πληροφορικής. Συνέβη ήδη.
Ήταν λοιπόν επόμενο, ότι και πραγματικοί φοιτητές, στην Ελλάδα αλλά και τον κόσμο, θα χρησιμοποιούσαν αυτή τη μέθοδο. Όπως πλέον έχουμε συνειδητοποιήσει, η τεχνητή νοημοσύνη και εφαρμογές της όπως το ChatGPT και οι ανάλογες άλλων εταιρειών, ήρθαν για να μείνουν και βελτιώνονται ραγδαία.
Ιδιαίτερα στο χώρο της εκπαίδευσης και της επιστήμης, η χρήση τέτοιων εφαρμογών άρχισε ήδη να γενικεύεται, προκαλώντας ωστόσο και σοβαρά προβλήματα. Το ολοένα δημοφιλέστερο παγκοσμίως - και στην Ελλάδα - εργαλείο δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT της αμερικανικής εταιρείας Open AI κατάφερε να πετύχει ένα ακόμη ορόσημο: να περάσει τις άκρως απαιτητικές εξετάσεις για άδεια γιατρού στις ΗΠΑ.
Η μέθοδος Σπινέλλη
Ο κ.Διομήδης Σπινέλλης, Καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, εξηγεί τι συνέβη με ανάρτησή του:
«Λαμβάνω τώρα τα πρώτα σχέδια φοιτητικών πτυχιακών εργασιών που βασίζονται σε μεγάλο μέρος σε κείμενα του @ChatGPT. Καθότι η πολιτική του Athens University of Economics and Business - Οικονομικό Παν. Αθηνών είναι, καταλαβαίνω, υπό διαμόρφωση, να το κείμενο που ετοίμασα και στέλνω εγώ:
Ενδιαφέροντα αυτά που μου έστειλες. Καταλαβαίνω ότι αρκετά έχουν γραφεί από εφαρμογή παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης (ΠΤΝ), λ.χ. το ChatGPT. Αυτό δεν είναι αναγκαστικά προβληματικό, αρκεί να γίνεται με διαφάνεια και περίσκεψη. Συνεπώς σε παρακαλώ:
α) να επιβεβαιώσεις ότι τα στοιχεία της ΠΤΝ είναι ορθά, προσθέτοντας σχετικές παραπομπές σε δημοσιευμένη βιβλιογραφία,
β) να προσθέσεις παράρτημα που να περιέχει αριθμημένα όλες τις προτροπές σου προς την εφαρμογή ΠΤΝ και τις απαντήσεις που έχεις λάβει από την εφαρμογή ΠΤΝ για το κείμενο που έχεις χρησιμοποιήσει,
γ) να προσθέσεις υποσημειώσεις στα σημεία του κύριου κειμένου που χρησιμοποιείς κείμενο ΠΤΝ προς την αντίστοιχη απάντηση στο παράρτημα,
δ) να προσθέσεις στην εισαγωγή μια ενότητα που να περιγράφεις ποσοτικά και ποιοτικά πώς χρησιμοποίησες ΠΤΝ, τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται, καθώς και τα συγκεκριμένα μέτρα που έλαβες για να αντισταθμίσεις τους κινδύνους αυτούς,
ε) να προσθέσεις μια ενότητα στο τέλος της εργασίας που να αναλύεις τι αξία έχεις προσθέσει εσύ σε σχέση με την εφαρμογή ΠΤΝ και σε ποια συγκεκριμένα σημεία χρειάστηκε η δική σου επέμβαση για να διορθώσεις ή να κατευθύνεις κατάλληλα την ΠΤΝ (με συγκεκριμένα παραδείγματα).»
Για να δούμε λοιπόν αν κάποιος φοιτητής του συγκεκριμένου Πανεπιστημιακού θα επιχειρήσει ξανά να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για την εργασία του, όταν καλείται να κάνει αρκετή περισσότερη δουλειά για να υποστηρίξει όσα του έγραψε το ChatGPT. Εάν όμως το επιλέξει, τότε η εργασία του θα είναι ουσιαστικά δική του, με την τεχνητή νοημοσύνη σε ρόλο αποδεκτού βοηθού.
Διαβάστε επίσης:
Έως 10 Ιουλίου οι αιτήσεις
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη