ΟΛΜΕ: Τα 10 θέματα που έθεσε στον Πιερρακάκη και τι απάντησε ο υπουργός
Πιερρακάκης: Η αξιολόγηση θα συνεχιστεί κανονικά από το Σεπτέμβρη κι άλλες αυξήσεις δεν μπορούμε να δώσουμε...

Τη δέσμευση του Κυριάκου Πιερρακάκη ότι δεν θα υπάρξει κανένας αιφνιδιασμός και ότι θα προηγηθεί διάλογος πριν από οποιαδήποτε νομοθέτηση νέου συστήματος διορισμών εκπαιδευτικών, απέσπασε η ΟΛΜΕ μετά από τη χθεσινή συνάντηση του ΔΣ της με τον Υπουργό.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, οι καθηγητές έθεσαν 10 ζητήματα αιχμής στον νέο Υπουργό, ανάμεσα στα οποία και το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, στο οποίο όμως ο κ.Πιερρακάκης δεν έκανε πίσω και απάντησε ότι η αξιολόγηση ήταν στο προεκλογικό πρόγραμμα, που εγκρίθηκε στις πρόσφατες εκλογές και ως εκ τούτου θα συνεχιστεί κανονικά από το Σεπτέμβρη.

Οσο για τις πενιχρές αυξήσεις, ο υπουργός απάντησε ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω δυνατότητες για αυξήσεις και ότι δεν προβλέπεται κάτι περισσότερο.

Βέβαια ότι αυτό το θέμα είχε κάνει προεκλογικά «σημαία» του ο Πρωθυπουργός, για να καταλήξει τελικά σε μια αύξηση κατά 4% που δεν καλύπτει ούτε καν τη μείωση της αγοραστικής δύναμης του τελευταίου έτους, το αποσιώπησε. Εξάλλου τελείωσαν οι εκλογές...

Ολη η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Εχθές, 18/7/23, συναντήθηκαν το ΔΣ της ΟΛΜΕ και οι αιρετοί του ΚΥΣΔΕ με τον Υπουργό Παιδείας, κ. Πιερρακάκη, την Υφυπουργό, κα Μιχαηλίδου και τον Γενικό Γραμματέα, κ. Κατσαρό και συζητήθηκαν όλα τα θέματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η ΟΛΜΕ κατέθεσε εγγράφως όλα τα αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά διαμορφώθηκαν από τις αποφάσεις του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ. Αναλυτικά συζητήθηκαν τα εξής:

  1. Το ζήτημα του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ. Η ΟΛΜΕ εξέφρασε την κάθετη διαφωνία της σε μία τέτοια προοπτική, επισημαίνοντας ότι δεν υπήρχε τέτοια πρόβλεψη στο προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ και ότι αποτελεί ανεπίτρεπτο αιφνιδιασμό. Επισημάνθηκε ότι οι αναπληρωτές/τριες έχουν χρησιμοποιηθεί από το κράτος επί σειρά ετών για να καλυφθούν πάγια κενά και δεν είναι δυνατόν ξαφνικά να αμφισβητείται η ικανότητά τους να υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευση. Έχουν πολλαπλώς πιστοποιημένες ικανότητες τόσο λόγω των πτυχίων όσο και της προϋπηρεσίας τους, που με τεράστιο κόστος, οικονομικό, κοινωνικό και οικογενειακό απέκτησαν. Η επίδοση σε έναν γραπτό διαγωνισμό δεν αποτελεί τίποτα άλλο από μία στιγμιαία αποτύπωση σε συγκεκριμένα θέματα, εν αντιθέσει με τα πτυχία και την προϋπηρεσία, που αποτελούν αντικειμενικά και διαχρονικά πειστήρια της επάρκειάς τους. Είναι αδιανόητο να απαξιωθούν και να εκμηδενιστούν αυτά, αν για οποιοδήποτε λόγο δεν «πιάσουν» τη βάση, γεγονός που μπορεί να οφείλεται σε καθαρά τυχαίους παράγοντες (ασθένειες, εγκυμοσύνες, οικογενειακές υποχρεώσεις κλπ). Είναι επίσης αδιανόητο να καλούνται να συμμετάσχουν σε γραπτό διαγωνισμό κάθε 2 χρόνια για να διεκδικήσουν μία θέση 10μηνης σύμβασης. Ο υπουργός απάντησε ότι αναγνωρίζει την προσφορά των εκπαιδευτικών και ότι δεν θέλει να τους/τις αδικήσει, ότι δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αλλαγή άμεσα, ζήτησε συγκεκριμένη πρόταση για το σύστημα διορισμού από την ΟΛΜΕ και δεσμεύτηκε ότι δεν θα υπάρξει κανένας αιφνιδιασμός και ότι θα προηγηθεί διάλογος πριν από οποιαδήποτε νομοθέτηση.

  2. Το ζήτημα του νέου μισθολογίου. Η ΟΛΜΕ εξέφρασε τη δυσαρέσκειά της για τις προβλέψεις του νομοσχεδίου επισημαίνοντας ότι ο πρωθυπουργός προεκλογικά είχε μιλήσει για ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, ωστόσο οι λιγοστές αυξήσεις που προβλέπονται σε καμία περίπτωση δεν αποκαθιστούν τις τεράστιες απώλειες τόσο λόγω της περικοπής κατά 40% το 2011 όσο και λόγω του καλπάζοντος πληθωρισμού των τελευταίων χρόνων. Η αύξηση κατά 4% δεν καλύπτει ούτε καν τη μείωση της αγοραστικής δύναμης του τελευταίου έτους. Επισήμανε ακόμη την προφανή αδικία να αυξάνεται το επίδομα παραμεθορίου μόνο για τους ενστόλους και όχι για τους/τις εκπαιδευτικούς, παρά τα τεράστια προβλήματα στέγασης και μετακίνησης που αντιμετωπίζουν. Επίσης, είναι άδικο να δίνεται το επίδομα βιβλιοθήκης μόνο στους πανεπιστημιακούς και όχι σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ζητήθηκε από τον υπουργό να παρέμβει στο υπουργείο Οικονομικών ώστε να αποκατασταθούν οι αδικίες αυτές. Ο υπουργός απάντησε ότι δεν υπάρχουν περαιτέρω δυνατότητες για αυξήσεις και ότι δεν προβλέπεται κάτι περισσότερο.

  3. Το ζήτημα της ελεύθερης επιλογής σχολείου από γονείς. Η ΟΛΜΕ επεσήμανε ότι κάτι τέτοιο οδηγεί σε κατηγοριοποίηση σχολείων, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων και σημαντικό περιορισμό της κοινωνικής κινητικότητας μέσω της εκπαίδευσης, όπως αποδεικνύεται και από την έκθεση του ΟΟΣΑ. Ο υπουργός είπε ότι δεν θα ισχύσει για το τρέχον σχολικό έτος και ότι η επιλογή θα αφορά μόνο κενές θέσεις. Στην ερώτηση τί εννοεί με τη φράση «κενές θέσεις» αφού στα σχολεία δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός εισακτέων δεν απάντησε και είπε μόνο ότι θα ακολουθήσει διάλογος όταν θα έχουν έτοιμο το σχετικό πλαίσιο.

  4. Το ζήτημα της αξιολόγησης και της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων. Η ΟΛΜΕ κατέθεσε τις θέσεις της για την αξιολόγηση και το αίτημα της άμεσης μονιμοποίησης των νεοδιόριστων που έχουν ολοκληρώσει τη διετή δόκιμη υπηρεσία, σύμφωνα με τον ΔΥ κώδικα. Ο υπουργός απάντησε ότι η αξιολόγηση ήταν στο προεκλογικό πρόγραμμα, που εγκρίθηκε στις πρόσφατες εκλογές και ως εκ τούτου θα συνεχιστεί κανονικά από το Σεπτέμβρη.

  5. Το ζήτημα των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας. Διατυπώθηκε από την ΟΛΜΕ το αίτημα της επαναφοράς των καταργηθέντων μαθημάτων και η σπουδαιότητά τους για την ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών καθώς και οι σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ. Ο υπουργός δήλωσε ότι αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα των μαθημάτων αυτών και θα μελετήσει το αίτημα.

  6. Ζητήθηκε ενημέρωση για την προετοιμασία του ΥΠΑΙΘA για το άνοιγμα σχολείων και διατυπώθηκαν τα πάγια σχετικά αιτήματα (εγγραφές, προσλήψεις, κενά, ολιγομελή τμήματα κλπ). Δεσμεύτηκαν ότι θα λάβουμε ενημέρωση άμεσα μέσω του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου.

  7. Διατυπώθηκε το αίτημα για Κλαδική Σύμβαση Εργασίας, στην οποία θα προβλέπονται όλα τα εργασιακά ζητήματα των εκπαιδευτικών (άδειες, ωράριο, μετακινήσεις σε πολλά σχολεία κλπ). Ο υπουργός δήλωσε ανοικτός σε διάλογο.

  8. Ζητήθηκαν διευκρινήσεις για τις δηλώσεις του υπουργού για αλλαγές στην Ειδική Αγωγή, την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τη δημοσίευση των επιδόσεων των μαθητών/τριών ανά σχολείο. Για την ειδική αγωγή και την επαγγελματική εκπαίδευση είπε ότι δεν υπάρχει ακόμα κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο. Θέλουν να εξετάσουν το θεσμό της παράλληλης στήριξης και την πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών. Για την δημοσίευση των αποτελεσμάτων επικαλέστηκε ευρωπαϊκή οδηγία.

  9. Εκφράστηκε η δυσαρέσκεια της ΟΛΜΕ για την παντελή έλλειψη διαλόγου και συνεργασίας με το ΙΕΠ όλη την προηγούμενη τετραετία και απαιτήθηκε η νέα ηγεσία να είναι σε συνεχή επικοινωνία με την Ομοσπονδία. Ο υπουργός δεσμεύτηκε ότι το ΙΕΠ θα συνομιλεί για όλα τα θέματα με την ΟΛΜΕ.

  10. Τέθηκαν και άλλα επιμέρους θέματα, όπως, η στέγαση εκπαιδευτικών, οι κτιριακές υποδομές, η υποστελέχωση φορέων (ΚΕΔΑΣΥ κλπ), η βία στα σχολεία, τα προβλήματα στη χορήγηση αδειών ανατροφής, η προστασία εκπαιδευτικών από μηνύσεις και διώξεις, το πλαίσιο των σχολικών εκδρομών, τα τεχνικά προβλήματα του ΟΠΣΥΔ, οι εργασιακές συνθήκες εκπαιδευτικών (ωράριο, μετακινήσεις, γραφειοκρατία, ατυχήματα κλπ), ο θεσμός των αιρετών, οι διαδικασίες επιλογής στελεχών, οι δικαστικά δικαιωθέντες ΑΣΕΠιτες κ.α. Ο υπουργός δεσμεύτηκε να μελετήσει όλα τα θέματα και ότι θα ακολουθήσει διάλογος για όλα.

Καλούμε όλες και όλους τις/τους συναδέλφους να συσπειρωθούν στην Ομοσπονδία και συμμετέχουν μαζικά στις διαδικασίες και τις δράσεις της, προκειμένου να υπερασπιστούμε τη δημόσια εκπαίδευση και να προασπίσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pliroforiki_3_0.jpg
Ανοιχτή Επιστολή: Σχετικά με τις “δεξιότητες” και τα “ταλέντα” Πληροφορικής»
Διατυπώσεις όπως “Η λειψυδρία ταλέντων με γνώσεις πληροφορικής θα επηρεάσει 9 στις 10 επιχειρήσεις έως το 2026” δεν απεικονίζουν την πραγματικότητα,...
Ανοιχτή Επιστολή: Σχετικά με τις “δεξιότητες” και τα “ταλέντα” Πληροφορικής»
daskala
Διακοπές με ανασφάλεια και άγχος για τους εκπαιδευτικούς
Ενας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα εκπαιδευτικών...
Διακοπές με ανασφάλεια και άγχος για τους εκπαιδευτικούς